وبلاگ چیست ؛ بررسی انواع آن و کاربردهای وبلاگ

برای همه ما پیش آمده که برای رسیدن به جواب یک سوال، آن را در گوگل جستجو کنیم. با این کار به صفحاتی میرسیم که پاسخ سوالات ما را می‌دهند و به اطلاعات ما اضافه می‌کنند. این صفحات، صفحات وبلاگ هستند. در حقیقت، شما که در حال خواندن این مطلب هستید در یک صفحه وبلاگ حضور دارید.

وبلاگ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا برند خود را در فضای آنلاین به طور موثرتری در دسترس مخاطبان هدف خود قرار دهید، تخصص خود را به آن‌ها نشان دهید و سرنخ‌های (لید) باکیفیت بیشتری را به صفحات سایت خود جذب کنید. اگر در فکر ایجاد یک وبلاگ برای وب‌سایت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

وبلاگ یا blog یا وب نوشت چیست؟

وبلاگ یا blog یا وب نوشت چیست؟

اما دقیقا وبلاگ چیست؟ ابتدا، باهم تاریخچه مختصری از شروع وبلاگ را مرور می‌کنیم. در سال 1994، جاستین هال دانشجوی کالج Swarthmore اولین وبلاگ با آدرس Links.net را طراحی کرد. البته در آن زمان به عنوان یک وبلاگ شناخته نمی‌شد، بلکه آن را یک صفحه اصلی در نظر می‌گرفتند. در سال 1997، جورن بارگر، وبلاگ‌نویس Robot Wisdom، اصطلاح "وبلاگ" را ابداع کرد که به منظور توصیف فرآیند "ورود به وب" در هنگام گشت‌وگذار در اینترنت بود. اصطلاح "وبلاگ" در سال 1999 توسط برنامه‌نویس پیتر مرهولز به "بلاگ" کوتاه شد.

در مراحل اولیه، وبلاگ یک گزارش وب یا مجله شخصی بود که در آن شخص می‌توانست اطلاعات یا نظر خود را در مورد موضوعات مختلف به اشتراک بگذارد. اطلاعات به صورت زمانی معکوس پست شده است، بنابراین آخرین پست ابتدا ظاهر می‌شود. امروزه وبلاگ یک وب‌سایت یا صفحه وب است که به طور مرتب به روز می‌شود و می‌تواند برای استفاده شخصی یا برای برآوردن نیازهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال سایت وب 24 در مورد موضوعات سئو و بازاریابی دیجیتال وبلاگ می‌نویسد، زیرا خدمات مرتبط با این حوزه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ بنابراین خوانندگانی که به وبلاگ وب 24 جذب می‌شوند، می‌توانند جزو مشتریان این وب‌سایت باشند. همچنین ممکن است افراد مختلف وبلاگ‌هایی با موضوع دلخواه خود ایجاد کنند که قصد آن‌ها فروش کالا یا خدمات نباشد، بلکه می‌خواهند به کمک آن برند شخصی خود را ارتقا ببخشند و خود را به عنوان متخصص آن حوزه معرفی کنند.


بیشتر بخوانید: تقویم محتوا یا calendar content چیست و چه کاربردی دارد؟ 


انواع وبلاگ

وبلاگ‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام تمرکز و هدف منحصربه‌فرد خود را دنبال می‌کنند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که انواع بلاگ چیست و چه کاربردی دارند.

وبلاگ شخصی

وبلاگ شخصی، توسط یک فرد نوشته و مدیریت می‌شود. این وبلاگ، معمولا یک بستر آنلاین است که نویسنده می‌تواند افکار، ایده‌ها و نظرات خود را در مورد موضوعات مختلفی که مورد علاقه او است، بیان کند. وبلاگ‌های شخصی می‌توانند هر موضوعی مانند سرگرمی، مسافرت، غذا، سیاست یا تجربیات شخصی را پوشش دهند.

محتوای یک وبلاگ شخصی، معمولاً با لحنی غیر رسمی نوشته می‌شوند و ممکن است شامل عکس، فیلم و انواع محتوا برای تکمیل متن باشد. برخی از افراد از وبلاگ‌های شخصی به عنوان راهی برای مستندسازی زندگی و افکار خود استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر، از آن‌ها به عنوان یک بستر برای به اشتراک گذاشتن دانش یا تخصص خود در یک موضوع خاص استفاده می‌کنند.


خدمات وب24: طراحی حرفه ای سایت با کد نویسی اختصاصی


وبلاگ چیست

وبلاگ گروهی

وبلاگ گروهی نوعی وبلاگ است که در آن چندین نویسنده در نوشتن محتوا، همکاری می‌کنند. یک وبلاگ گروهی به جای اینکه فقط توسط یک فرد نوشته شود، می‌تواند توسط چندین نویسنده با دیدگاه‌های و تخصص‌های منحصربه‌فردشان نوشته شود.

وبلاگ‌های گروهی می‌توانند روی یک موضوع خاص مانند سیاست، فناوری یا ورزش متمرکز شوند یا از نظر ماهیت می‌توانند عمومی‌تر باشند. از این وبلاگ‌ها می‌توان به عنوان بستری برای همکاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات گروهی از نویسندگان و همچنین یکی از راه‌های ترویج محتوا برای یک کسب‌وکار استفاده کرد.

یکی از مزایای وبلاگ‌های گروهی این است که می‌تواند طیف گسترده‌تری از دیدگاه‌ها و نظرات را نسبت به یک وبلاگ شخصی ارائه دهد. این کار می‌تواند محتوای وبلاگ را برای خوانندگان جذاب‌تر کند. علاوه بر این، به کمک چند نویسنده می‌توان به طور مرتب محتواهای جدید منتشر و کاربران بیشتری را جذب وب‌سایت کرد.


معرفی خدمات وب 24: طراحی سایت وردپرسی


اهداف وبلاگ چیست؟

هدف از تولید وبلاگ، بسته به اینکه برای یک شخص یا کسب‌وکار هستند، می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی اهداف اصلی وبلاگ‌ها عبارت‌اند از:

  • به اشتراک گذاشتن اطلاعات: وبلاگ‌ها اغلب برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص ایجاد می‌شوند. از تجربیات شخصی گرفته تا اخبار و ترندهای یک صنعت؛
  • آموزش: بسیاری از وبلاگ‌ها با هدف آموزش خوانندگان در مورد یک موضوع خاص ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، یک وبلاگ در مورد تناسب اندام، نکات و توصیه‌هایی در مورد نحوه ورزش و تغذیه سالم ارائه می‌دهد.
  • تشکیل یک کامیونیتی: از وبلاگ‌ها نیز می‌توان برای ایجاد یک کامیونیتی در مورد یک موضوع استفاده کرد. وبلاگ نویسان با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تعامل با خوانندگان، می‌توانند یک گروه از افراد همفکر تشکیل دهند.
  • ایجاد اعتبار: وبلاگ نویسان می‌توانند از وبلاگ‌های خود برای معرفی خود به عنوان یک متخصص در زمینه کاریشان استفاده کنند. با به اشتراک گذاشتن مداوم اطلاعات، وبلاگ نویسان می‌توانند خود را به عنوان یک برند شخصی معرفی کنند یا به تقویت برند یک کسب‌وکار بپردازند.
  • جذب ترافیک: بسیاری از مشاغل برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌های خود، وبلاگ ایجاد می‌کنند. با تولید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو، کسب‌وکارها می‌توانند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنند که باعث می‌شود فروش بیشتر اتفاق بیفتد.

تفاوت وب‌سایت و وبلاگ

وبلاگ معمولاً بخشی از وب‌سایت کسب‌وکار شما است اما برخلاف بقیه قسمت‌های وب‌سایت، باید به طور مکرر بخش وبلاگ را با افزودن پست‌های جدید به روز کنید. علاوه بر این، وبلاگ ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با مخاطب تعامل بیشتری برقرار کنید. این کار به کمک تجزیه‌وتحلیل تعداد خوانندگانی که پست‌های وبلاگ شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا با امکان کامنت گذاشتن کاربران زیر پست‌های وبلاگ، امکان‌پذیر است. به این ترتیب، یک وبلاگ در مقایسه با بقیه بخش‌های سایت شبیه یک مکالمه دو طرفه است. همچنین گاهی اوقات یک وبلاگ می‌تواند خود یک وب‌سایت کامل باشد مخصوصا اگر با هدف استفاده شخصی ایجاد شده باشد. مثل وبلاگ‌های مسافرتی که نویسنده، تجربه خود از سفرهایی که رفته است را در آن می‌نویسد.

سرویس‌های وبلاگ نویسی به شما امکان ایجاد وبلاگ با ابزارهای گوناگون، پشتیبانی و قابلیت‌های مختلفی مانند پوسته‌های گرافیکی، ویرایشگرهای متنی، پشتیبانی از امکانات شبکه‌های اجتماعی، دامنه اختصاصی و... را می‌دهند. برخی از پربازدیدترین سرویس‌های وبلاگ در ایران و جهان عبارت‌اند از:

  • ویرگول
  • پارس بلاگ
  • بلاگفا
  • میهن بلاگ
  • پرشین بلاگ
  • لوکس بلاگ
  • Blogger
  • Tumblr
  • Ghost
  • Squarespace
  • Weebly

طراحی انواع سایت و انجام خدمات سئو وب سایت با شرکت وب 24


اهداف راه‌اندازی وبلاگ

وب‌سایت‌ها با اهداف مختلفی وبلاگ‌نویسی و راه اندازه صفحه وبلاگ را در برنامه خود قرار می‌دهند. برخی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی وبلاگ عبارت‌اند از:

  • بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو
  • به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک موضوع خاص و تبدیل شدن به یک متخصص در یک صنعت
  • جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت و تبدیل آن بازدیدکنندگان به مشتری
  • ایجاد یک جامعه آنلاین (کامیونیتی) و تعامل با مخاطبان

کاربرد وبلاگ

وبلاگ‌ها کاربردهای زیادی دارند، از جمله:

  • بیان نظرات: از وبلاگ‌ها می‌توان برای بیان نظرات یا دیدگاه‌های شخصی در مورد موضوعات مختلف استفاده کرد. این موضوع می‌تواند به نویسندگان کمک کند تا اطلاعات خود را به راحتی به اشتراک گذاشته و با افراد همفکر خود، ارتباط برقرار کنند.
  • افزایش آگاهی از برند: وبلاگ‌ها می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا برند خود را به مخاطبان هدف خود معرفی کنند. به خصوص اگر با تمرکز روی سئو و بهینه‌سازی سایت، رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو کسب کنند.
  • بازاریابی و فروش: وبلاگ‌ها همچنین می‌توانند به عنوان ابزاری برای بازاریابی و معرفی محصولات یا خدمات استفاده شوند. با ایجاد محتوای جذاب و آموزنده، کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان بالقوه را جذب کرده و آن‌ها را تشویق به خرید کنند.
  • توسعه فردی: نوشتن یک وبلاگ، همچنین می‌تواند باعث توسعه فردی نویسنده شود. وبلاگ نویسان با تأمل بر تجربیات و به اشتراک گذاشتن افکار خود با دیگران، می‌توانند درک عمیق‌تری از خود و جایگاه‌شان در حوزه‌ای که فعالیت دارند، کسب کنند.

وبلاگ‌نویسی چیست؟

وبلاگ‌نویسی (Blogging) یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی محتوا به شمار می‌رود که باعث بهبود فروش کسب‌وکارهای آنلاین می‌شود. حتی وب‌سایت‌هایی وجود دارند که تنها از طریق وبلاگ‌نویسی و به روش همکاری در فروش، کسب درآمد می‌کنند. وبلاگ‌نویسی در حوزه‌های مختلفی مانند فشن، مسافرت، تکنولوژی، کسب‌وکار، غذا، مسائل مالی، سلامتی، سبک زندگی و... قابل اجرا است.

وبلاگ‌نویسی چیست؟

بلاگر یا وبلاگ‌نویس کسی است که وظیفه آن نوشتن محتوا برای وبلاگ‌ها است. وبلاگ‌نویس‌ها به دو صورت مستقل و وابسته فعالیت می‌کنند. بلاگرهای مستقل برای یک سایت یا کسب‌وکار دیگر کار نمی‌کنند و صرفا موضوعات موردعلاقه و طبق سلیقه خود را انتخاب می‌کنند و در مورد آن می‌نویسند؛ اما بلاگرهای مستقل تمامی فعالیت‌های خود را برای یک کسب‌وکار انجام می‌دهند و به منظور بهبود سایت آن کسب‌وکار وبلاگ‌نویسی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: استراتژی محتوا چیست ؛ انواع+ نکات مهم + ترفندها


انواع وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی انواع مختلفی را شامل می‌شود که هرکدام هدف و استراتژی خاص خود را دارند. مهم‌ترین انواع وبلاگ نویسی عبارت‌اند از:

  • وبلاگ نویسی شخصی: در وبلاگ نویسی شخصی، نویسنده تجربیات، افکار و ایده‌های شخصی خود را به اشتراک می‌گذارد. این وبلاگ‌ها معمولا استراتژی خاصی در رابطه با تولید محتوا و سئو نداشته و بیشتر از روی علاقه ایجاد می‌شوند.
  • وبلاگ نویسی حرفه‌ای: این نوع از وبلاگ نویسی، توسط افرادی که در یک زمینه یا صنعت خاص تخصص دارند و با هدف ارائه اطلاعات ارزشمند به علاقه‌مندان به یک موضوع خاص، انجام می‌شود.
  • وبلاگ نویسی کسب‌وکار: کسب‌وکارها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود، به اشتراک‌گذاری اخبار صنعت، آموزش‌های مرتبط با محصول و ارتباط با مشتریان خود این نوع از وبلاگ نویسی را در پیش می‌گیرند.
  • وبلاگ نویسی وابسته: وبلاگ نویسی وابسته برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار و دریافت کمیسیون به ازای هر فروش ایجاد می‌شوند.
  • وبلاگ نویسی مهمان: وبلاگ نویسی مهمان، شامل نوشتن پست برای وبلاگ شخص دیگری به منظور کسب بک لینک یا افزایش آگاهی از برند است.
  • میکروبلاگینگ: میکروبلاگ‌ها، وبلاگ‌های کوتاه هستند که به طور معمول به تعداد مشخصی از کاراکترها یا کلمات محدود می‌شوند. نمونه‌هایی از میکروبلاگ‌ها شامل فعالیت در توییتر و تامبلر است.

دلایل محبوبیت وبلاگ‌نویسی

جالب است بدانید روزانه حدود 7 میلیون پست وبلاگ در وب‌سایت‌های کل دنیا منتشر می‌شود و حدود 32 میلیون نفر در آمریکا به صورت مستقل یا وابسته کار وبلاگ‌نویسی انجام می‌دهند که هر ساله این دو آمار رو به افزایش هستند. این آمارهای شگفت‌انگیز نشان می‌دهند وبلاگ‌ها چقدر مهم هستند و چقدر هم از سوی کسب‌وکارها و هم کاربران مورد توجه قرار گرفته است؛ اما دلایل اهمیت وبلاگ چیست؟ در ادامه به برخی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت روزافزون وبلاگ‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وبلاگ‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت سئو سایت ایفا می‌کنند.
  • وبلاگ‌ها باعث می‌شوند تا کاربران در فواصل کوتاهی دوباره وارد وب‌سایت شما شوند.
  • وبلاگ‌های با موضوع جذاب و متن روان باعث جذب ترافیک بیشتر و ماندگاری بیشتر بازدیدکنندگان در سایت شما می‌شود.
  • به کمک وبلاگ و ارسال خبرنامه می‌توانید ایمیل‌های کاربران را دریافت کنید و برای اهداف تجاری خود استفاده کنید.
  • امروزه وبلاگ به عنوان یک رسانه شناخته می‌شوند و می‌تواند بخشی از روابط عمومی کسب‌وکار شما باشد.
  • وبلاگ‌نویسی و محتوایی که در وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند محتوای شبکه‌های اجتماعی شما را نیز فراهم کنند.

بهترین سیستم مدیریت محتوای بلاگ

سیستم‌های مدیریت محتوا (Content Management Systems) یا به اختصار CMS پلتفرم‌هایی هستند که امکان مدیریت محتوای وب‌سایت و وبلاگ‌ها را به شما می‌دهند تا بتوانید محتوای خود را به راحتی تولید و منتشر کنید. در ادامه به سه مورد از بهترین CMS ها اشاره می‌کنیم:

Wordpress: بدون شک آشناترین CMS که بسیاری از سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند، وردپرس است. حدود 43 درصد از کل وب‌سایت‌های موجود در اینترنت از این سیستم استفاده می‌کنند و 60 درصد از سهم بازار CMS ها در اختیار وردپرس قرار دارد. دلیل اصلی محبوبیت این سرویس در این است که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی قابل استفاده است، رابط کاربری بسیار خوبی دارد و امکانات رایگان بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Joomla: یکی از دیگر سیستم‌های محبوب مدیریت محتوا، جوملا است. این سرویس بیش از 8000 اکستنشن را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که باعث می‌شود بتوانید هر تغییری که بخواهید را در وب‌سایت و محتوای خود ایجاد کنید.

Magneto: یکی دیگر از سرویس‌های کمتر شناخته شده در این حوزه، مگنتو است. این سرویس در زمینه سئو کردن محتوا و وب‌سایت بسیار خوب عمل کرده و به کمک آن می‌توانید به راحتی بهینه‌سازی‌های مربوط به سایت و محتوا را انجام دهید. یکی از ایرادات این سرویس، پیچیدگی آن است به طوری که برای نصب آن حتما نیاز به یک دولوپر دارید.
در بین این سه سرویس که رایگان هم هستند پیشنهاد ما این است که از وردپرس استفاده کنید. این سرویس به شما امکانات بسیار زیادی می‌دهد که می‌توانید به کمک آن هر تغییری که بخواهید را در وب‌سایت خود انجام دهید و از قالب‌ها و افزونه‌های بسیار کاربردی و بعضا رایگانی که وجود دارند استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت محتوا یا cms چیست؟ ویژگی‌ها + انواع cms


چگونه وبلاگ‌نویسی را شروع کنیم؟

اگر شما هم علاقه‌مند شدید تا وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید یا یک وب‌سایت دارید که تاکنون وبلاگی برای آن منتشر نکردید ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید این کار را به صورت درست و اصولی شروع کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. هدف خود را از وبلاگ‌نویسی مشخص کنید و تعیین کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند.
  2. نام وبلاگ خود را مشخص کنید و دامنه‌ای برای آن ثبت کنید.
  3. با توجه به نیاز خود برای وبلاگتان هاست تهیه کنید.
  4. از CMS مناسب استفاده کنید.
  5. قالب وبلاگ خود را که از نظر گرافیکی و نوشتاری مناسب است انتخاب کنید.
  6. برای تولید محتوا، برنامه‌ریزی کنید و تقویم محتوا داشته باشید.
  7. طبق برنامه تدوین شده پیش بروید و وبلاگ خود را نوشته و منتشر کنید.

چگونه وبلاگ‌نویسی را شروع کنیم؟


بهترین خدمات مشاوره سئو با شرکت وب 24


چگونه می‌توان از وبلاگ‌نویسی کسب درآمد کرد؟

اگر قصد دارید به عنوان یک وبلاگ‌نویس فعالیت کنید شاید برایتان جالب باشد که بدانید از چه راه‌هایی می‌توان از این مسیر به درآمد رسید. شما به کمک وبلاگ‌نویسی می‌توانید از چندین طریق به صورت هم‌زمان درآمد کسب کنید. در ادامه به رایج‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات نمایشی (CPM): بسیاری از وب‌سایت‌های در کنار صفحات، تبلیغات وب‌سایت‌ها و برندهای دیگر را قرار می‌دهند و بابت آن پول می‌گیرند. برای این کار می‌توان به صورت مستقیم با تبلیغ دهندگان ارتباط گرفت و یا از سرویس‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادسنس استفاده کرد. در تبلیغات کلیکی شما به ازای هر کلیک روی تبلیغ کسب درآمد می‌کنید و در تبلیغات نمایشی به ازای هر نمایش به کاربران مبلغی دریافت می‌کنید.
  • فروش حق اشتراک: اگر محتوای سایت شما، محتوایی خاص، علمی و کاربردی است که در سایت‌های دیگر یافت نمی‌شود، می‌توانید با فروش حق اشتراک ماهیانه یا سالیانه به کاربران، به آن‌ها اجازه دسترسی به این محتواها را بدهید.
  • رپورتاژ آگهی: در این روش می‌توانید محتوایی در جهت فروش، معرفی محصولات و سرویس‌های سایر وب‌سایت‌ها یا شرکت‌ها در وبلاگ خود منتشر کنید و آن سایت لینک بدهید. با این کار به دیده شدن محصولات آن شرکت کمک می‌کنید و بابت این کار مبلغی دریافت می‌کنید.
  • بازاریابی واسطه‌ای (Affiliate Marketing): بسیاری از سایت‌های فروشگاهی هستند که این امکان را فراهم کردند که کاربران با معرفی و فروش محصولات سایت، کسب درآمد کنند. شما می‌توانید با معرفی چند محصول از این سایت‌ها و تولید محتوای مناسب مانند معرفی یا نقد و بررسی محصول، کاربران را به آن سایت هدایت کرده و با هر خرید آن کاربران، شما هم پورسانت دریافت می‌کنید. اگر هنوز سایت فروشگاهی ندارید می توانید با همراهی شرکت وب 24 و طراحی سایت فروشگاهی به دنیای فروش آنلاین قدم بگذارید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که اهمیت وبلاگ‌نویسی برای کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها را نشان دهید و ابزارهای لازم برای شروع وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای را معرفی کنیم. همچنین مراحل مختلف راه‌اندازی یک وبلاگ را بیان کرده و راه‌های کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی را شرح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

faq

وبلاگ ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا با مخاطب تعامل بیشتری برقرار کنید. این کار به کمک تجزیه‌وتحلیل تعداد خوانندگانی که پست‌های وبلاگ شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا با امکان کامنت گذاشتن کاربران زیر پست‌های وبلاگ، امکان‌پذیر است.

وبلاگ یک وب‌سایت یا صفحه وب است که به طور مرتب به روز می‌شود و می‌تواند برای استفاده شخصی یا برای برآوردن نیازهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید
چگونه محصول خود را به بازار معرفی کنیم؟ روش معرفی خدمات و محصولات به بازار نقش مهمی در موفقیت فروش آن‌ها ایفا می‌کند. در این مقاله از وب24 تکنیک های معرفی محصول جدید را به شما خواهیم گفت.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف تبلیغات اینترنتی و مزایای آن نسبت به تبلیغات سنتی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
در این مقاله از سایت وب24 به مدل STP در دیجیتال مارکتینگ به صورت بخش بندی، هدف گیری و جایگاه یابی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
یکی از ابزارهای کاربردی گوگل برای مدیران سایت‌ها گوگل استودیو یا همان Google Data Studio است که در این مقاله از وب24 به بررسی آن پرداخته‌ایم.
در این مقاله از سایت وب24 به بررسی هاتجر یا همان Hotjar و اینکه در سایت چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از هاتجر استفاده کنیم، پرداخته‌ایم.
در این مقاله از سایت وب24 به تحلیل و بررسی PESTEL پرداخته‌ایم که چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارد و چطور می‌تواند به کسب و کارها کمک کند.
در این مقاله از سایت وب24 به موضوع استفاده از استراتژی RACE در دیجیتال مارکتینگ پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر حتما این مقاله را مطالعه کنید.
جهت فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ اولین گام، شناخت اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ است. در این مطلب از وب 24 با جامع‌ترین واژه نامه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید
در این مقاله از سایت وب24 توضیح می‌دهیم که Google AdMob (گوگل ادموب) چیست و چه کاربردی دارد تا بیشتر بتوانید با امکانات و نحوه کسب درآمد از آن را آشنا شوید.
تبلیغات در توییتر اگر اصولی اجرا شود می‌تواند فروش محصولات شما را چند برابر کند. در این مقاله از وب24 به مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در توییتر می‌پردازیم.
تبلیغات نصب اپلیکیشن یا تبلیغات CPI نوعی از تبلیغات نتیجه گراست که تبلیغ دهنده به ازای هر نصب اپلیکیشن هزینه پرداخت می‌کند. مزایا و نکات تکمیلی در وب 24.
در این مقاله از وب24 با تعریف آمیخته بازاریابی 4C و4P، مزایا و معایب آنها، تفاوت آمیخته بازاریابی 4C و 4P و کاربرد آن در دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شوید.
در این مقاله از وب 24، به تعریف تحقیقات بازاریابی، کاربرد استفاده از آن و چگونگی و هدف از انجام آن می‌پردازیم.
وب 24 در این مقاله درباره هر آنچه که باید درباره بیگ دیتا، چگونگی تجزیه و تحلیل آن، انواع و دلیل اهمیت کلان داده‌ها در بازاریابی بدانید، خواهد گفت.
در این مقاله از وب 24، به تعریف گیمیفیکیشن و تاثیر آن در کسب و کارمان می‌پردازیم. سپس مزایا استفاده از آن و اینکه چرا باید از آن استفاده کرد را بیان می‌کنیم.
در این مقاله از وب 24 ، با مدل کانو، نحوه عملکرد و ویژگی‌های مدل KANO و مزایای استفاده از آن در کسب و کارمان، آشنا می‌شویم.
در این مقاله از سایت وب24 به معرفی بهترین ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
تغییر فونت پیش‌فرض فارسی در اینستاگرام می‌تواند پست و استوری شما را متفاوت و جذاب‌تر نمایش دهد. در این مقاله از وب24 به آموزش تغییر فونت فارسی اینستاگرام می‌پردازیم.
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در این مطلب از وب 24 با بازاریابی اینستاگرام آشنا شوید و از استراتژی و ابزارها، تکنیک‌ها و روش‌های اینستاگرام مارکتینگ آگاه شوید.
تبلیغات همسان (Native Ad) چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از وب 24 با انواع تبلیغات همسان آشنا شوید و از مزایا، معایب و اهمیت Native Ad آگاه شوید.
ماتریس swot چیست؟ ابزاری تحلیلی است که برای سنجش چهار عامل در سازمان به کار می‌رود. آشنایی با کاربرد، مراحل تحلیل و مثال کاربردی از ماتریس swot در وب 24.
آموزش بلاگری در اینستاگرام | اگر می‌خواهید در سال 2022 بلاگری یاد بگیرید؛ حتما این مقاله از وب24 را مطالعه کنید.
تبلیغات ریتارگتینگ (retargeting) چیست؟ استراتژی تبلیغاتی جهت نمایش تبلیغات به کاربران بازدید کننده از سایت شما. مزایا و نحوه کار ریتارگتینگ در سایت وب 24.
افیلیت مارکتینگ چیست؟ در این مطلب از وب 24 با انواع و اهمیت افیلیت مارکتینگ آشنا شوید و از مزایا، معایب و نحوه کار سیستم همکاری در فروش آگاه شوید
تبلیغات در یوتیوب اگر اصولی اجرا شود می‌تواند فروش محصولات شما را چند برابر کند. در این مقاله از وب24 به مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در یوتیوب می‌پردازیم.
تبلیغات در تلگرام اگر اصولی اجرا شود می‌تواند فروش محصولات شما را چند برابر کند. در این مقاله از وب24 به مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در تلگرام می‌پردازیم.
پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی (عملگرا) چیست؟ یکی از متدهای جدید بازاریابی است. مزایا، کاربرد و نکات مهم Performance marketing در مقاله وب 24.
تبلیغات در اینستاگرام اگر اصولی اجرا شود می‌تواند فروش محصولات شما را چند برابر کند. در این مقاله از وب24 به مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی موفق در اینستاگرام می‌پردازیم.
کپشن (Caption) چیست؟ در این مقاله از وب 24 با مفهوم کپشن آشنا شوید و از اهمیت و شیوه صحیح کپشن نویسی در اینستاگرام و تلگرام آگاه شوید.
هویت برند (Brand Identity) چیست؟ در این مقاله از وب 24 با هویت برند آشنا شوید و از تفاوت هویت برند و تصویر برند، ابعاد و نحوه ساخت و طراحی برند آگاه شوید.
پرسونا چیست؟ در این مقاله از وب 24 با پرسونای مشتری و مخاطب آشنا شوید و از انواع و اهمیت پرسونا در بازاریابی محتوایی، مزایا و روش تدوین پرسونا آگاه شوید.
پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) چیست و چه کاربردی در بازاریابی دیجیتال دارد؟ آشنایی با مزایا، کاربرد و روش اجرا پوش نوتیفیکیشن در مقاله وب 24.
گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) یا به اختصار GTM ابزار تحت وب برای بررسی دقیق رفتار کاربران است. توضیحات جامع گوگل تگ منیجر را در مقاله وب 24 بخوانید.
برند منشن چیست؟ روشی است که باعث شده یک سایت درباره برند شما صحبت کند. آگاهی از رپورتاژ برند منشن، مزایا و تاثیر Brand Mention بر سئو در مقاله وب 24
استراتژی تبلیغاتی از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنهاست را نشان می دهد.
تبلیغات کلیکی یا پرداخت در ازای کلیک که معادلpey per click (ppc) است مدلی از تبلیغات اینترتی است که هزینه آن براساس تعداد کلیک محاسبه می‌شود.
مدل کسب و کار در ساده ترین تعریف روشی است که در آن شرکت ها به وسیله محصولات یا ارزش های قابل ارائه خود کسب درآمد می نمایند.
بازاریابی دهان‌به‌دهان (WOMM) چیست؟ در این مطلب از وب 24 با تبلیغات دهان‌به‌دهان آشنا شوید و از مزایا و روش‌های ایجاد بازاریابی دهان‌به‌دهان آگاه شوید.
برندسازی اینترنتی از طریق طراحی سایت، سئو، دیجیتال مارکتینگ و روش‌هایی در بستر اینترنت که باعث می‌شود برند شما بیشتر دیده شود و افراد را جذب نماید.
اینفوگرافیک چیست؟ مجتمع نمودن چند نوع اطلاعات در یک تصویر. آشنایی با انواع و مراحل ساخت، مولفه‌های مهم در طراحی، ابزار و کاربرد اینفوگرافی در مقاله وب 24
ربات تلگرام یک نوع حساب کاربری ویژه در تلگرام است که به صورت اتوماتیک پیام ها را ارسال و دریافت می نماید.
میل چیمپ یکی از روش های مدیریت کمپین های ایمیل مارکتینگ می باشد و یک برنامه تحت وب به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد
بازاریابی ویروسی چیست؟ در این مقاله از وب 24 با کاربرد و انواع روش‌های بازاریابی ویروسی آشنا شوید و از مزایا و روش‌های انتقال viral marketing آگاه شوید.
لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای بازاریابی است. در این مقاله نحوه بکارگیری لینکدین برای بازاریابی را بررسی خواهیم کرد.
طرح کسب و کار نقشه (Business Plan) راهی است که مسیرها را مشخص می‌کند تا یک کسب و کار بتواند آینده خود را برنامه‌ریزی کرده و کمک کند در دست‌اندازهای این مسیر آسیبی نیبیند
برند شخصی یا پرسنال برندینگ تبدیل کردن خود به یک نام معتبر در حد یک برند تجاری است. تا با کمک این شهرت بتوان کالا و خدماتی را به طرفداران خود عرضه داشت.
تعریف بازاریابی (Marketing) چیست؟ در این مطلب از وب 24 با تعریف بازاریابی از دیدگاه تخصصی آشنا شده و از اهمیت استراتژی و انواع روش های مارکتینگ آگاه شوید.
KPI چیست ؟ در این نوشتار به معرفی شاخص کلیدی عملکرد یا KPI می‌پردازیم و شما را با راهکارهایی جهت ارزیابی بهتر عملکرد شرکتتان آشنا خواهیم کرد.
هکرهای رشد و بازاریابان دیجیتال ممکن است از کانال‌های مشابهی استفاده کنند اما ایدئولوژی آنها در مورد کار بسیار متفاوت است. به عنوان مثال برای شروع رشد استارتاپ‌ها، بازاریابان مناسب نیستند زیرا آنها هزینه‌های زیادی را صرف می‌کنند و به دنبال تشکیل و مدیریت تیم بازاریابی و فروش هستند.
بازاریابی چند کاناله هنر استفاده ترکیبی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیر مستقیم برای تعامل با مشتریان است.
ایمیل مارکتینگ شامل ایجاد یک پیام دقیق و جذاب، ساخت لیست مناسبی از مخاطبان، دنبال کردن اثرات متقابل ارسال ایمیل و غیره می‌باشد. از این رو، برای همه این وظایف شما باید یک ابزار ایمیل مارکتینگ مفید دم دست و در دسترس داشته باشید.
به منظور آشکار شدن پتانسیل اینستاگرام، مهم است که پروفایلی ایجاد کنیم تا به طور موفقیت آمیز توجه مخاطبان هدف را جلب کند. با دنبال کردن نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پروفایل اینستاگرام خود را بهینه سازی کنند تا نتایج کسب و کار هدفمندی را به دست آورند.
در این مقاله ضمن تعریف قیق فروش و نحوه طراحی آن در سایت به اهمیت طراحی مراحل خرید کاربران از سایت و نقش اینکار در افزایش فروش و حفظ چرخه فروش می‌پردازیم.
لید (lead) چیست؟ ارتباط با مشتری بالقوه. در این مطلب از وب 24 با لید آشنا شوید و از نحوه جذب، تولید لید و نقش مشتری راغب در بازاریابی اینترنتی آگاه شوید.
گوگل AdSense به کاربران این امکان را میدهد که با دریافت تبلیغات از گوگل برای سایت خود درآمد ایجاد کنند. در این مقاله به نحوه انجام اینکار خواهیم پرداخت
تحلیل بازار اطلاعاتی درباره مشتریان و رقبای ما در بازار هدف ارائه می دهد که به موفقیت ما کمک خواهد کرد. برای شناخت بهتر بازارهای هدف باید این بازارها را تحلیل کرد.
کسب و کار اینترنتی عبارت است از هرگونه کسب درآمدی از اینترنت، کسب و کار اینترنتی میتواند شامل خرید و فروش کالا در اینترنت و یا ارائه یک سرویس آنلاین بصورت غیر رایگان باشد.
در این مقاله از وب 24 با استراتژی و کاربرد نیچ مارکتینگ آشنا شوید و از مزایا و معایب، نمونه‌ها و مراحل بازاریابی گوشه‌ای یا بازاریابی جاویژه آگاه شوید.
چت بات ها Chatbots یک ابزار جدید و شایان توجه برای تجارت های مختلف در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی میباشند و در این مقاله با چند نمونه از این چت بات ها Chatbots آشنا خواهیم شد.
اگر شما در حوزه دیجیتال به کارآفرینی و کسب‌وکار مشغول هستید، برای بازاریابی کالا و خدمات خود به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز خواهید داشت. ایجاد یک کمپین بازاریابی ویروسی viral marketing یکی از بهترین راه‌های تبلیغ یک برند است و قطعا شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی برای این هدف هستند.
یکی از این ویژگی‌های جدید اینستاگرام این است که در زمانی که کاربری بخواهد از استوری‌های دیگران اسکرین شات بگیرد اطلاع رسانی می‌کند.
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به یک بخش ضروری و مهم از مجموعه بازاریابی تبدیل شده است. دلیل این امر ساده است: بیش از دو سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و افراد به طور فزاینده‌ای محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین بررسی می‌کنند.
بازاریابی شبکه‌ای چیست؟ در این مقاله از وب 24 با بازاریابی شبکه ای آشنا شوید و از انواع، نحوه عملکرد و تفاوت نتورک مارکتنیگ با بازاریابی هرمی آگاه شوید.
بازاریابی b2b چیست؟ در این مقاله از وب 24 با انواع بازاریابی b2b آشنا شوید و از روش‌ها، مزایا و معایب، استراتژی و تفاوت بازاریابی B2B با B2C آگاه شوید.
بازاریابی محتوا یا  (Content Marketing) یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر روی ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و نگهداری مخاطب تعریف شده است.
روابط عمومی آنلاین چیست؟ در روابط عمومی آنلاین، برندها می توانند از طریق اینترنت و فضای مجازی ارتباط خود با مخاطبان شان را توسعه دهند و حضورشان در فضای وب را پر رنگ تر نمایند.
تبلیغات رایگان در سایت برای صاحبان سایت به دو بخش اصلی تقسیم میشود.تبلیغات در سایت های با امکان درج لینک و تبلیغات در سایت های بدون امکان درج لینک در این مقاله به معرفی سایت هایی با امکان معرفی لینک سایت خواهیم پرداخت.
فیلم ها حجم زیادی دارند و سایت های اشتراک گذاری فیلم، باید راهکاری برای ترغیب کاربرانشان برای بازگذاری فیلم بیابند. یوتیوب برای ترغیب کاربران به بارگذاری فیلم، به آنها امکان کسب درآمد میدهد.
بخش‌بندی بازار فرایند تقسیم کل بازار مصرف کنندگان به گروه‌های کوچکتر افراد با ویژگی‌های مشابه است. در نهایت افراد در هر بخش باید تا حد ممکن مشابه باشند اما همچنین باید از بخش های دیگر متمایز باشند.
بازاریابی فرایندی برای ایجاد تعادل بین تقاضای مشتری و امکانات عرضه کالا و خدمات شرکت است، در بازاریابی رسانه های اجتماعی (social media marketing) از شبکه های اجتماعی برای ایجاد این تعادل و یافتن نیاز مخاطب و مشتری و اطلاع رسانی کالا و خدمات به مشتری استفاده می شود.
بوم کسب و کار چیست؟ بوم کسب و کار یک الگو یا راهنمایی گرافیکی است که می‌تواند برای ثبت و توسعه ایده‌های مرتبط به راه‌اندازی کسب و کار استفاده شود. در این مقاله بخش های مختلف بوم مدل کسب و کار را بیان می‌کنیم.
امروزه با تولید کالاهای صنعتی و پیچیده نیاز به توضیحات فنی برای این کالاها نیز ایجاد شده است. این امر موجب شده که اشخاصی که در زمینه مهندسی و فروش توانایی بالایی دارند وارد بازاریابی این کالاها شوند.
برای تبدیل شدن یک نام تجاری به یک برند تجاری که همه مخاطبان آن را بشناسند و خواهان تهیه محصولات آن باشند باید اصولی را رعایت کرد. عناصر برند به عناصر کلیدی تبدیل یک نام تجاری به یک برند می پردازد.
اینفلوئنسر مارکتینگ روش بازاریابی متمرکز بر روی تبلیغ غیر مستقیم کالا و یا خدمات از طریق افراد تاثیرگذار بر روی قشر وسیعی از مشتریان بالقوه است.
با پیشرفت در عصب شناسی این امکان محیا شد که پزشکان بتوانند تشخیص دهند که در حالات و مقعیت های مختلف کدامیک از بخش های مغز بیشتر تحریک میشود. در بازاریابی عصبی این اطلاعات برای افزایش میزان فروش استفاده میشود.
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) روشی مؤثر برای جذب مشتری است. بازاریابی ایمیلی روشی است که در آن شما از طریق ارسال تبلیغات ایمیلی مشتریان را به خرید کالای خود ترغیب می کنید.
ربات های تلگرام به کاربران امکان افزودن دکمه به پست های خود را میدهند. در این مقاله نحوه ایجاد دکمه های شیشه ای در کنار پست را مطالعه می کنیم.
بازاریابی ویدئویی به معنای ساخت یک ویدئویی تبلیغاتی از کالا و خدمات شما و بازاریابی آن از طریق ارسال ویدئو در چندین سایت به اشتراک گذاری ویدئو است. این نوع بازاریابی در صورتی که درست انجام شود محبوب و بسیار مؤثر می‌باشد؛ همچنین باعث می‌شود مخاطبان علاقه‌مند و زیادی را پیدا کنید.
مشتری مداری عبارت است از نوعی فرهنگ سازمانی که رفتارهای لازم جهت ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌نماید.
نرخ بازگشت سرمایه یا ROI چیست؟ در این مقاله از وب 24 با مزایا و معایب نرخ بازگشت سرمایه آشنا شوید و از ابزارها، تحلیل و نحوه محاسبه شاخص roi آگاه شوید.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی قواعد و اصول مربوط به خود را دارد که در این مقاله بصورت کامل و مرحله به مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی را پیش می بریم و روش های بهینه سازی آن را با شما در میان می گذاریم.
پلتفرم بستری است که برنامه‌های نرم‌افزاری نوشته شده برای یک وسیله، در آن قابل اجرا و استفاده است که این بستر شامل ملزومات سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری است.
گوگل ادوردز (Google Adwords) یا گوگل ادز چیست؟ در این مطلب از وب 24 با روش کار گوگل ادوردز، اهمیت تبلیغات در گوگل و نکات استفاده از گوگل ادز آشنا می‌شوید.
تی نماد : تی نماد نماد اعتماد گردشگری در فضای مجازی است و سایت هایی که در زمینه گردشگری فعالیت می کنند موظف شده اند که تی نماد دریافت کنند.
تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین اشکال بازاریابی مورد استفاده در دنیای آنلاین امروز است. همه شرکت‌ها از آن به شکلی استفاده می‌کنند به این دلیل که یک رسانه مؤثر، مقرون‌به‌صرفه و اصولی برای افزایش آگاهی از نام تجاری آن‌ها است. در ادامه به لیستی از نکات و راهنمایی‌های کلی برای طراحی تبلیغات بنری اشاره می‌کنیم.
در این مقاله، چگونه ایجاد حساب در گوگل پلاس و چگونگی استفاده از آن را بیان می‌کنیم. اگر حساب گوگل پلاس نداشتید مرحله 1 را انجام دهید در غیر اینصورت می‌توانید مستقیم به مرحله 2 بروید.
اگر می‌خواهید کسب و کاری راه بیاندازید و از مزایای فروش اینترنتی استفاده کنید در ادامه به راهنمایی‌هایی اشاره می‌کنیم که به شما به طور مؤثر در فروش محصولات خود از طریق اینترنت کمک خواهد کرد.
بازاریابان دوست دارند در مورد مزایای ایجاد برنامه بازاریابی (marketing plan) برای کسب و کار خود صحبت کنند. حال آنکه انجام چنین کاری مهم است، چگونه این برنامه را به کمپین‌های بازاریابی فردی تبدیل کنیم که دارای درآمد واقعی باشد؟
امروزه اکثریت کسب و کارها در حال انجام اینترنت مارکتینگ هستند؛ دلیلش این است که ارزان‌ترین روش برای صاحبان آنها برای بدست آوردن میلونها بازار هدف می‌باشد. اما به راستی اینترنت مارکتینگ چیست؟
همانطور که می‌دانید تلگرام یک برنامه پیام‌رسانی است که دارای تعداد زیادی کاربر فعال می‌باشد. در نسخه‌های اخیر تلگرام این قابلیت اضافه شده است که می‌توانید یک کانال ارتباطی را با تعداد بی‌شماری از افراد ایحاد کنید و مطالب دلخواه خود را در آن به اشتراک بگذارید.
در این مقاله ما قصد داریم که نشان دهیم چگونه می‌توانید گروه استیکر برای تلگرام ایجاد کنید و سپس استیکر را برای بروز احساسات بیشتر به مکالمه خود بر روی موبایل اضافه کنید.
هشتگ چیست : در ابتدا استفاده از هشتگ در توییتر آغاز شد اما به زودی در تمام شبکه‌های اجتماعی به کار برده شد. هدف از به کار بردن هشتگ جستجو در موضوعی خاص است. بنابراین اگر می‌خواهیم وارد دنیای کسب‌وکار در فضای آنلاین شویم باید از ویژگی هشتگ‌ها به نفع خود بهره ببریم.
در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه چطور یک بنر تبلیغاتی با شعار عالی و مورد توجه داشته باشیم، صحبت کنیم و ویژگی های شعار مناسب بنرهای تبلیغاتی را بررسی کنیم.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟ در این مقاله روی موضوع زمانبندی ارسال پست ها و اشتراک گذاری آن ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.
بازاریابی چریکی چیست ؟ تعریف بازاریابی چریکی و کاربرد آن در فضای آنلاین، مطلبی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم. این نوع بازاریابی در فضای سنتی و فضای آنلاین کاربرد فراوان دارد.
در این مقاله به تعریف بازاریابی آنلاین و مزایایی آن می پردازیم و روشهای موجود در این حوزه را بررسی میکنیم، در نظر داشته باشید که بازاریابی به صورت آنلاین و استفاده از مزایای فضای مجازی در دنیای امروز می تواند تاثیر زیادی در رشد کسب و کارهای مختلف داشته باشد.
تبلیغات موبایلی یا بازاریابی موبایلی؛ انجام تبلیغات ازطریق تلفن همراه، تبلت‌ها و دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم است. تبلیغات موبایلی، مبتنی برمحتوا، پاسخ و موقعیت دسته‌بندی می‌شوند.
بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟ بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی یا جاذبه ای نوعی از بازاریابی است که با ایجاد محتوای مناسب و منحصر به فرد، سعی در جذب مشتریان بالقوه دارد.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بررسی انواع روش های بازاریابی دیجیتال و نقاط قوت و ضعف آن به همراه توضیحات کامل در مورد Digital Marketing در سایت وب 24. همراه با معرفی روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ و مشاوره در حوزه بازاریابی دیجیتال.
وب سایت داینامیک یعنی محتویات سایت براساس زمان ، کار و ... تغییر می کند. تغییر و یا اضافه و حذف کردن اطلاعات یک سایت داینامیک خیلی آسان است.
بسیاری دو عبارت نرم افزارهای موبایل را با اپلیکشین های موبایل به جای یکدیگر به کار می برند. این در حالی است که برای اجرا و عملکرد سیستم، هم نرم افزارها و هم اپلیکیشن ها عمل می کنند اما نرم افزارها غیرقابل مشاهده و اپلیکیشن ها قابل مشاهده هستند.شاید تاکنون مشاهده کرده باشید که برخی به جای گفتن عبارت نرم افزارهای موبایل، از اپلیکشین های موبایل استفاده میکنند. این در حالی است که میان نرم افزار (Software Program) و (Application Software) تفاوت زیادی وجود دارد.
صفحه فرود یا Landing page چیست؟ چگونه یک صفحه فرود بهینه در سایت خود داشته باشیم؟ در این مقاله می‌توانید ویژگی‌های یک صفحه فرود مناسب را ببینید.
قبل از سفارش طراحی سایت، باید بدانید که چه اهدافی از این کار دارید و چه امکاناتی در سایت مورد نظر خود می خواهید. RFP مخفف عبارت Request for Proposal است. با ایجاد یک RFP در واقع شما به شرکت های طراحی سایت اطلاع می دهید که تعریف پروژه و ابعاد آن به چه صورت است و نیازهای خود را مشخص می کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha