راهنمای اجرای تبلیغات موفق در تلگرام

تبلیغات یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در برندسازی یک کسب‌‎وکار است و در تمام مراحل رشد آن کاربرد دارد. در سال‌های اخیر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نسبت به تبلیغ در فضاهای فیزیکی طرفداران بیشتری پیدا کرده و اهمیت بالاتری دارد. تبلیغات در تلگرام یکی از زیرمجمو‌عه‌های بازاریابی رسانه های اجتماعی است که در این مقاله به صورت کامل درباره آن توضیح خواهیم داد.

زمانی که تلگرام در سال ۹۴ فیلتر شد، بسیاری از افراد تصور می‌کردند عمر آن در ایران به پایان رسیده، اما مردم ترجیح دادند به جای ترک تلگرام از فیلترشکن و پروکسی استفاده کنند. بعد از مدتی اکثر کاربران دوباره به تلگرام برگشتند و از آن به عنوان یک پیام‌رسان و شبکه‌اجتماعی استفاده کردند. وفاداری مردم نسبت به یک پلتفرم جزو مزیت‌های یک پلتفرم مناسب برای تبلیغات است. در این مقاله چند و چون کمپین تبلیغاتی در تلگرام را بررسی می‌کنیم و نحوه اجرای آن را توضیح خواهیم داد.

کمپین تبلیغاتی در تلگرام

کمپین تبلیغاتی تلگرام چیست؟

کمپین تبلیغات در تلگرام مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی است که بر بستر تلگرام اجرا می‌شود. مدیران بازاریابی یا دیجیتال مارکترهای کسب‌وکارهای مختلف با توجه به قابلیت‌های تلگرام انواع مختلف تبلیغات برای این پلتفرم را انتخاب و اجرا می‌کنند. این تبلیغات در گروه‌ها و کانال‌های مختلف منتشر می‌شوند تا در نهایت کاربران را هدف قرار دهند و آن‌ها را جذب کنند.

در گذشته دیجیتال مارکترها برای تبلیغات باید به صورت مستقیم به ادمین کانال‌ها درخواست می‌دادند، هزینه پرداخت می‌کردند تا بتوانند تبلیغاتشان را در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بگذارند. اما اخیرا تلگرام قابلیت برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی را برگزار کرده، به این صورت که شما برای تبلیغات درخواست می‌دهید و این پلتفرم به صورت خودکار محتوای تبلیغاتی شما را در کانال‌های پربازدید منتشر می‌کند.

چرا باید در تلگرام تبلیغ کنیم؟

این پلتفرم یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است که به خاطر قابلیت‌های متنوعی که دارد، تعداد کاربران آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. از طرفی اکثر ایرانی‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند و در کانال‌هایی که موضوعات مورد علاقه‌شان فعالیت دارند، عضو هستند. پس اولین دلیل اهمیت تبلیغات در تلگرام این است که بخش عمده مخاطبان هدف کسب‌وکارهای مختلف در این پلتفرم فعال هستند.

سایر دلایل اهمیت تبلیغات در تلگرام عبارت است از:

  • وجود کانال‌های مختلف با موضوعات متنوع برای تبلیغات کسب‌وکارهایی در حوزه‌های گوناگون
  • امکان برقراری ارتباط با مشتریان در بستر تلگرام، پشتیبانی راحت‌تر بعد از تبلیغات
  • امکان راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی برای مخاطبان هدف برند و ارائه خدمات و اطلاعات به آن‌ها
  • امکان برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی با اهداف مختلف؛ از افزایش تعداد عضوهای کانال گرفته تا افزایش ترافیک سایت
  • امکانات مختلف مانند نظرسنجی یا سوالات چندگزینه‌ای برای افزایش تعامل مخاطبان

بهترین روش تبلیغ در تلگرام چیست؟

روش‌های مختلفی برای تبلیغات در تلگرام وجود دارد، اما نمی‌توان بین آن‌ها بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کرد. هر برندی با توجه به سلیقه مخاطبان، محتوای تولید شده و استراتژی‌های تبلیغاتی در یک روش تبلیغاتی موفق عمل می‌کند. برای پیدا کردن بهترین روش تبلیغاتی باید نکاتی که در اجرای کمپین اهمیت دارد را رعایت کنید، روش‌های تبلیغاتی مختلف را امتحان کنید و بازدهی هرکدام را بسنجید. در نهایت می‌توانید تشخیص دهید کدام یک از انواع تبلیغات در تلگرام برای کسب‌وکار شما مزیت‌های بیشتری دارد.

تبلیغات بازدیدی در تلگرام

اساس کار کانال‌های تلگرامی، تعداد بازدیدهای آن‌هاست. به همین دلیل تبلیغات بازدیدی یکی از بهترین انواع تبلیغات تلگرام محسوب می‌شوند. زمانی که یک پست را منتشر می‌کنید، یک علامت چشم کوچک به همراه یک عدد در قسمت پایین سمت راست آن وجود دارد؛ این عدد تعداد بازدیدهای کلی پست مورد نظر را نشان می‌دهد.

تبلیغات بازدیدی برای افرادی کاربرد دارد که قصد دارند در چند کانال مختلف تبلیغ کنند. مزیت‌های این روش تبلیغاتی عبارت است از:

  • بودجه هدفمند صرف می‌شود و مطمئن هستید تعداد افراد کافی پست را مشاهده کرده‌اند.
  • با هر بودجه‌ای می‌توان تبلیغات بازدیدی انجام داد.
  • تبلیغات به شیوه‌ای مطمئن انجام می‌شود، زیرا در تلگرام امکان خرید بازدید فیک وجود ندارد.

اقدامات قبل از تبلیغات تلگرامی

تبلیغات کلیکی در تلگرام

اگر قصد دارید در تبلیغات تلگرامی خود از روش‌های کلیکی استفاده کنید، باید از سیستم تلگرام کمک بگیرید و امکان سفارش شخصی به ادمین کانال‌های مختلف وجود ندارد. زیرا آن‌ها نمی‌توانند بررسی کنند چند نفر اقدام مورد نظر شما را انجام داده‌اند و مطابق با آن هزینه بگیرند. CTA مورد نظر برای تبلیغات کلیکی معمولا کلیک روی لینکی است که در پیام پست تبلیغات قرار دارد. مزیت‌های این روش تبلیغات در تلگرام را در ادامه بیان کرده‌ایم:

  • بودجه هدفمند صرف می‌شود و مطمئن هستید تعداد افراد کافی تبلیغ شما را دیده‌اند و اقدام مورد نظرتان را انجام داده‌اند. البته تبلیغات کلیکی باید توسط یک سرویس مطمئن و در کانال‌‌های معتبر انجام شود، زیرا امکان ایجاد کلیک فیک در تلگرام وجود دارد.
  • امکان خرید تبلیغات کلیکی با هر بودجه‌ای وجود دارد.
  • این تبلیغات برای بازدید از وب سایت یا اپلیکیشن مناسب هستند.

تبلیغات کلیکی برای افزایش اعضای کانال تلگرام انتخاب مناسبی نیستند. زیرا زمانی که تبلیغ را منتشر می‌کنید، کاربران روی لینک کلیک می‌کنند، نگاهی به کانال تلگرام شما می‌اندازند و اغلب بدون اینکه عضو شوند، به کانال قبلی برمی‌گردند.

تبلیغات ثابت در تلگرام

تبلیغات ثابت تبلیغاتی هستند که برای همیشه در یک کانال تلگرامی باقی می‌مانند. البته از آنجایی که پست‌های کانال تلگرامی به ترتیب پیش می‌روند، بعد از مدتی تبلیغ شما در میان سایر پست‌های کانال گم می‌شود و دیگر بازدید نمی‌گیرد. پس این نمی‌توان این روش را به عنوان یک تبلیغ دائمی به شمار آورد. برخی از کانال‌ها با توجه به هزینه دریافتی، برای مدتی تبلیغ برند شما را پین می‌کنند تا بازدیدهای بیشتری بگیرد.

مزیت‌های تبلیغات در تلگرام به این روش را در ادامه می‌خوانید:

  • آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.
  • تعداد زیادی از مخاطبان آن را می‌بینند. شاید نرخ بازدید این تبلیغات از تبلیغات بازدیدی هم بیشتر باشد. (این موضوع به کانال میزبان تبلیغات بستگی دارد)
  • ممکن است برخی از مخاطبان عادت به خواندن پست‌های قدیمی یک کانال تلگرامی داشته باشند و تبلیغ شما را هم ببینند.

این روش هزینه ثابتی دارد؛ بنابراین حداقل بودجه‌ای که به آن نیاز دارید، هزینه تبلیغات در تلگرام برای یکی از کانال‌هاست.

تبلیغات ساعتی در تلگرام

تبلیغات ساعتی در تلگرام مانند تبلیغات ثابت است، با این تفاوت که در مدت زمان مشخصی منتشر می‌شود. این دسته از تبلیغات به صورت ۱۲ ساعته یا ۲۴ ساعته هستند و بعد از به پایان رسیدن این بازه زمانی توسط ادمین حذف می‌شوند. این روش تبلیغات تلگرامی هم به صورت مستقیم انجام می‌شود، یعنی شما به ادمین کانال‌های مورد نظرتان پیام می‌دهید، هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید و درخواست تبلیغ می‌دهید. در این روش نیازی به استفاده از سرویس تبلیغات تلگرام وجود ندارد.

تبلیغات با هدف افزایش اعضای کانال تلگرام

این روش مستقیم تبلیغات نیست و به تولید محتوا در کانال تلگرامی بر می‌گردد. در صورتی که کانال تلگرام شما محتوای جذاب و کاربرپسند داشته باشد، کم‌کم افراد در آن عضو می‌شوند. با افزایش تعداد اعضا می‌توان برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای تبدیل آن‌ها به مشتری‌های واقعی انجام داد.

روش دیگری که برای افزایش اعضای کانال تلگرام وجود دارد، خرید عضو است. سایت‌های ایرانی مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. ممکن است حساب‌های کاربری که به کانال شما اضافه می‌شوند فیک یا واقعی باشند، اما در هر صورت اطمینانی درباره اینکه این افراد مخاطبان هدف شما هستند وجود ندارد. این روش فقط عدد عضوها را افزایش می‌دهد و معمولا نتیجه‌ای بیشتر از این به دنبال ندارد.

برخی از کانال‌ها از طریق تعامل تعداد اعضای کانالشان را افزایش می‌دهند. تعامل با سایر کانال‌‌ها روشی رایگان برای تبلیغات و افزایش اعضای کانال است. در این روش شما پست معرفی کانال دیگری را در کانال خودتان قرار می‌دهید و ادمین کانال دوم هم متعاقباً همین کار را انجام می‌دهد. در نتیجه دنبال‌کنندگان هر دو کانال با کانال دیگر هم آشنا می‌شوند.

اقدامات قبل از تبلیغات تلگرامی

تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار یا کانال‌های پرمخاطب

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های پربازده تبلیغات است و در تلگرام هم جریان دارد. بسیاری از اینفلوئنسرها علاوه بر پیج اینستاگرام یا سایر صفحات مجازی، کانال تلگرام هم دارند. معمولا همه یا درصدی از دنبال‌کنندگان آن‌ها در کانال تلگرامشان هم عضو می‌شوند و آن‌ها را دنبال می‌کنند.
تبلیغات در تلگرام توسط اینفلوئنسرها هزینه بیشتری دارد، اما اگر اعضای بازار هدف شما جزو دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر مورد نظر باشند،‌ بازدهی خوبی از این روش تبلیغاتی به دست می‌آید.

بهترین زمان برای تبلیغ در تلگرام

زمان تبلیغات به خصوص برای تبلیغات زمان‌دار اهمیت بسیاری دارد. مثلا زمانی که درخواست تبلیغات ۱۲ ساعته دارید، انتخاب با شماست که محتوای مورد نظرتان در ۱۲ ساعت روز منتشر شود یا ۱۲ ساعت شب. شما باید با تحلیل رفتار و عادات مخاطبانتان مشخص کنید که چه زمانی در تلگرام فعال‌تر هستند. به عنوان مثال کسب‌وکاری که مخاطبانش دانشجویان هستند، نباید در ساعات ابتدایی و میانی روز که آن‌ها سر کلاس هستند، تبلیغات را منتشر کند.

تلگرام پلتفرمی است که اغلب افراد آن را در اوقات فراغت روز چک می‌کنند، نه در استراحت‌های کوتاه میان روز. زیرا این پلتفرم به فعال کردن فیلتر شکن و پروکسی نیاز دارد و ممکن است بروزرسانی پیام‌ها کمی طول بکشد.

چطور در تلگرام تبلیغ کنیم تا بهترین نتیجه را دریافت کنیم؟

نکته مهمی که در تمام کمپین‌های تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید این است که مخاطبان روزانه با تبلیغات بسیاری در فضای مجازی مواجه می‌شوند. ذهن آن‌ها از تبلیغاتی که فقط از مزیت‌های یک محصول تعریف می‌کنند و به دنبال فروش بیشتر هستند، خسته شده است. آن‌ها مدام این دسته از تبلیغات را رد می‌کنند و توجهی به آن‌ها نشان نمی‌دهند. پس برای موفقیت کمپین تبلیغاتی تلگرام باید محتوایی خلاقانه تولید کنید تا بازدهی خوبی به دست آورید.

 نکات مهمی که قبل از تبلیغات در تلگرام باید بدانید

  • قبل از تصمیم‌گیری درباره راه‌اندازی کمپین تبلیغات تلگرامی، پرسونای مخاطب را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها در تلگرام فعال هستند.
  • قسمت اطلاعات کانال و نام آن را به درستی و با رعایت تکنیک‌های کپی رایتینگ پر کنید.
  • محتوای تبلیغاتی باکیفیت تولید کنید.
  • با کاربران در تعامل باشید و راه‌هایی برای جذب آن‌ها پیدا کنید.
  • پیش از شروع کمپین تبلیغاتی برای مراحل پایانی آن‌ هم برنامه‌ریزی کنید.

اقدامات قبل از تبلیغات در تلگرام

هر کمپین تبلیغاتی از مدتی قبل از انتشار محتواهای تبلیغاتی در کانال‌های میزبان شروع می‌شود. اگر اقداماتی که باید قبل از تبلیغات در تلگرام انجام شوند را به درستی انجام ندهید، با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوید. ممکن است مخاطبان هدف خود را اشتباه انتخاب کنید یا روشی اشتباه برای تبلیغات استفاده کنید و در جذب آن‌ها موفق نباشید. در نهایت بودجه تبلیغاتی هدر می‌رود و به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. برای راهنمایی بیشتر در ادامه لیستی از اقداماتی که باید پیش از تبلیغات در تلگرام انجام شود را ارائه می‌دهیم.

مشخص کردن هدف از اجرای تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام با اهداف مختلفی انجام می‌شود، برخی از افراد قصد دارند برای سایت ترافیک جذب کنند، برخی قصد افزایش فروش دارند و برخی برای افزایش تعداد ممبرهای کانال تلگرامیشان این تبلیغات را انجام می‌دهند.

استفاده از شاخص‌های SMART برای تعیین هدف کمپین‌های تبلیغاتی کمک‌کننده است:

  • S (specific): مشخص
  • M (Measurable): قابل اندازه‌گیری
  • A (Achievable): قابل دستیابی
  • R (Relevant): مرتبط با استراتژی‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
  • T (Time-bound): محدود به زمان

زمانی که مقصد نهایی شما مشخص باشد، تعیین مسیر ساده‌تر می‌شود. همچنین در پایان مسیر می‌توانید بررسی کنید تا چند درصد به هدف خود رسیده‌اید، چه نقاط ضعف و قوتی داشتید و چطور می‌توانید در کمپین‌های بعدی هدفمندتر باشید.

نمونه یک پروفایل تلگرامی مناسب

برای تبلیغات تلگرامی خود، بودجه مشخص کنید

همان‌طور که پیش از این گفتیم، برخی از روش‌های تبلیغات تلگرامی مانند تبلیغات کلیکی یا بازدیدی با هر بودجه‌ای انجام می‌شوند و برخی از روش‌ها مثل تبلیغات ساعتی یا ثابت هم به بودجه مشخصی نیاز دارید. حتی اگر قرار است کمپین تبلیغاتی خود را با روش‌های اول که نیازی به بودجه مشخص ندارند پیش ببرید، باز هم توصیه می‌کنیم مبلغ بودجه‌ای که به کمپین اختصاص می‌دهید را مشخص کنید. زیرا در نهایت می‌توانید بررسی کنید کدام روش بهینه بوده و توانسته با صرف کم‌ترین هزینه بیشتری میزان بازدید و تعامل را برای شما داشته باشد.

تبلیغات تلگرامی رقبای اصلی خود را زیر نظر داشته باشید

در اکثر موارد شما اولین برندی نیستید که در حوزه خودتان کمپین تبلیغات در تلگرام راه‌اندازی کرده‌اید. رقبایی وجود دارند که کارشان را زودتر از شما آغاز کرده‌اند و کمپین‌هایی در این زمینه راه‌اندازی کرده‌اند. اگر خوش‌شانس باشید و در زمان اجرای کمپین متوجه تبلیغات آن‌ها بشوید، می‌توانید نتایجشان را هم ارزیابی کنید. اما حتی اگر موفق به پیدا کردن زمان راه‌اندازی کمپین نشدید، بررسی کنید در کدام کانال‌ها تبلیغ می‌کنند، کدام روش را برای تبلیغات انتخاب می‌کنند و از چه محتواهایی برای جذب مخاطبانشان استفاده می‌کنند. بررسی رقبا تجربه شما را افزایش می‌دهد و احتمال موفقیتتان را بیشتر می‌کند.

محتوا ویدیویی در تبلیغات تلگرام معجزه می‌کند

نتایج به دست آمده از تبلیغات دیجیتال نشان می‌دهد، محتواهای ویدیویی بازدهی بیشتری نسبت به تبلیغات متنی یا تصویری دارند. البته این موضوع صد درصد قطعی نیست. برخی از کسب و کارها با یک تصویر خلاقانه و کپشن جذاب بازدهی خیلی خوبی برای تبلیغاتشان می‌گیرند و برخی دیگر با ویدیوهای معمولی و بی‌کیفیت هیچ نتیجه مثبتی به دست نمی‌آورند!

نکته مهمی که درباره تبلیغات در تلگرام باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد معمولا گزینه Auto Download کانال‌ها و گروه‌های تلگرامیشان را می‌بندند. در نتیجه خودشان تصمیم می‌گیرند که محتوای شما را دانلود کنند یا خیر. پس با در نظر گرفتن این موضوع باید کپشنی بنویسید که آن‌ها را به دانلود ویدیو ترغیب کند. همچنین باید توجه داشته باشید که حجم ویدیو زیاد نشود، کاربران ویدیوهای تبلیغاتی که حجم بالایی داشته باشد را دانلود نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که تبلیغات تلگرامی بدون کپشن بازدهی نزدیک به صفر دارند و کاربران در اغلب موارد ویدیو یا تصویر تنها را دانلود نمی‌کنند.

با توجه به حوزه کاری خود، کانال‌ها را برای تبلیغات مشخص کنید

پیدا کردن کانال مناسب برای سفارش تبلیغ نقش مهمی در موفقیت تبلیغات تلگرامی ایفا می‌کند. بهتر است از همان ابتدای فعالیت خود به دنبال کانال‌هایی که در حوزه کاری شما فعال هستند بگردید و محتواها و بازدیدهای آن‌ها را بررسی کنید. در این صورت هنگام راه‌اندازی کمپین‌ها راحت‌تر خواهید بود.

برخی از پلتفرم‌ها و سایت‌ها هم کانال‌های پربازدید در حوزه‌های مختلف را به برندها معرفی می‌کنند. با استفاده از این ابزار هم می‌توان کانال‌های مناسب را پیدا کرد و سفارش تبلیغ داد. اما توصیه می‌شود برای تشخیص کانال‌های معتبر از کانال‌های فیک، با یک متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا تلگرام مارکتینگ مشورت کنید یا فقط به سراغ ابزار معتبری بروید که توسط این افراد معرفی می‌شوند.

A/B تست در اجرای تبلیغات تلگرامی فراموش نشود

در ابتدای راه‌اندازی یک کمپین حتی با تجربه‌ترین دیجیتال مارکترها هم نمی‌توانند تشخیص بدهند نتیجه نهایی چه خواهد شد. به همین دلیل این افراد معمولا توصیه می‌کنند بودجه به انواع تبلیغات تلگرامی اختصاص داده شود. بعد از آن با بررسی نتایج تبلیغات در برخی روش‌‌ها ادامه داشته باشد و برخی روش‌‌ها هم به خاطر بازدهی پایین به طور کلی متوقف شود.

A/B تست برای تبلیغات در تلگرام

 قبل از اجرای تبلیغات تلگرامی آماده باشید

موارد مارکتینگی که قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی با توجه به هدفی که دارید را باید در نظر داشته باشند. به‌طور مثال اگر برای کانال تلگرامی است، کانال پابلیک باشد، بایو مناسب و تاریخ آخرین پست ارسالی در کانال و یا اگر برای سایت است سرعت سایت بهینه باشد، پهنای باند مورد نیاز برای افراد بیشتر نسبت به روزهای عادی و... در نظر گرفته شود.

اقدامات زمان اجرای تبلیغات در تلگرام

در زمان اجرای تبلیغات شما دو وظیفه مهم بر عهده دارید؛ اول اینکه بازدهی تبلیغات را بررسی کنید و دوم اینکه مخاطبانی که تازه به شما اضافه شده‌اند را هدایت کنید و به آن‌ها خدمات پشتیبانی ارائه دهید. در زمان اجرای تبلیغات کار پشتیبانی آغاز می‌شود و تا زمانی که فروش اتفاق افتد، ادامه خواهد داشت. البته بعد از فروش هم بررسی رضایت مشتریان و ترغیب آن‌ها برای خرید دوباره شروع می‌شود و نیروهای پشتیبان باید همراه مشتریان بمانند.

آماده بودن برای هر اقدامی در اجرای تبلیغات در تلگرام

اگر کمپین تبلیغاتی شما مشتریان را به سایت ارجاع می‌دهد، حتما به آمار گوگل آنالیتیکس توجه داشته باشید. در صورت امکان هنگام لینک دادن به سایت برای هر کانال لینک مشخصی ایجاد کنید تا متوجه شوید بازدهی تبلیغات شما در کدام کانال بیشتر بوده است.

سایت شما باید برای پذیرش کاربران تازه‌وارد آماده باشد، پس مطمئن شوید هاست از ترافیک بالا پشتیبانی می‌کند و با مشکل مواجه نمی‌شود. همچنین نیروهای پشتیبان آماده داشته باشید تا به تمام سوالات کاربران در چت آنلاین سایت یا تماس‌های تلفنی یا پیامرسان‌ها جواب بدهند. اگر مشتری سفارش ثبت کرد، فرایند فروش باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود و محصول به دست مخاطب برسد. اینکه در میان اجرای کمپین تبلیغاتی هستید، توجیه خوبی برای تأخیر در ارسال سفارشات نیست.

اقدامات بعد از اجرای تبلیغات در تلگرام

زمانی که کمپین تبلیغات در تلگرام به پایان می‌رسد، شما تعداد زیادی مخاطب تازه‌وارد در کانال تلگرام خود دارید. در نتیجه باید برای آن‌ها محتوای موثر تولید کنید و آن‌ها را در قیف فروش هدایت کنید تا در نهایت اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

بعد از پایان کمپین همه داده‌ها به صورت منظم در دسترس شما قرار دارند. این بهترین فرصت برای تحلیل نتایج است، زیرا همه اتفاقات طول کمپین را به یاد دارید و می‌دانید هر اتفاق چه تأثیری روی کمپین گذاشته است. در ادامه به فاکتورهای مختلفی که بعد از پایان کمپین باید بررسی کنید، اشاره می‌کنیم.

بررسی بودجه پس از کمپین تبلیغاتی تلگرام

بعد از پایان تبلیغات بررسی کنید هر بخش از بودجه را به کدام روش تبلیغاتی در کدام کانال اختصاص داده‌اید. در نهایت بسنجید که برای هر مخاطبی که به دست آورده‌اید، چه هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید. همچنین بررسی کنید که آیا روشی برای بهینه‌سازی این هزینه وجود دارد یا خیر.

بررسی آمارهای کمپین تبلیغاتی تلگرامی در بازه‌های متفاوت

آمار کمپین جدید خود را با کمپین‌‌های قبلی مقایسه کنید. میزان موفقیت هرکدام از کمپین‌ها و علت‌ موفقیت تبلیغات را بررسی کنید. هنگام مقایسه همه فاکتورها را در نظر بگیرید؛ از محتوایی که برای تبلیغات انتخاب کرده‌اید گرفته تا زمان تبلیغات و کانال‌هایی که به آن‌ها سفارش داده‌اید. با تحلیل دقیق نتایج بعد از مدتی می‌دانید کدام روش تبلیغات در تلگرام شما را با کم‌ترین هزینه به بیشترین بازدهی می‌رساند.

یادگیری‌های خود را از اجرای کمپین‌های تلگرامی یادداشت کنید

هر اطلاعاتی که در طول برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مختلف به دست می‌آورید را یادداشت کنید. این اطلاعات ممکن است با داده‌ها و تحلیلی که انجام داده‌اید، مرتبط باشد یا نکته‌ای که به صورت تجربی در کار با یک ابزار یاد گرفته‌اید. زمانی که این نکات را یادداشت می‌کنید هم اطلاعات در ذهنتان تثبیت می‌شود و هم منبعی کاربردی حاوی اطلاعات مورد نیاز برای یک کمپین تبلیغاتی در اختیار خواهید داشت.

از کمپین تبلیغاتی تلگرامی خود چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

همه کمپین‌های تبلیغاتی همیشه موفق نیستند؛ حتی بزرگ‌ترین برندهای تاریخ هم تجربه شکست در تبلیغات را داشته‌‌اند. پس از تبلیغاتی که انجام می‌دهید انتظارات منطقی داشته باشید و حتی اگر شکست خوردید، ناامید نشوید. اگر کمپین تلگرامی شما عملکرد موفقیت آمیزی نداشت، علت‌های شکست را بررسی کنید و به دنبال بهتر کردن عملکرد باشید.

کلام آخر
در این مقاله روش‌های تبلیغات در تلگرام را توضیح دادیم و درباره نکات مهمی که در زمان اجرای کمپین تبلیغاتی تلگرام باید به یاد داشته باشید، صحبت کردیم. موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و دیجیتال مارکترهایی که این کمپین‌ها را برگزار می‌‌کنند باید به جزئیات بسیاری توجه داشته باشند. تیم وب ۲۴ با سابقه‌ای طولانی در زمینه دیجیتال مارکتینگ مجری انواع کمپین‌های تبلیغاتی موفق در شبکه‌های اجتماعی و وب است و کمپین‌های موفق بسیاری را در رزومه خود ثبت کرده است. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه تبلیغات تلگرامی با متخصصان وب ۲۴ در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید
تبلیغات همسان (Native Ad) چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از وب 24 با انواع تبلیغات همسان آشنا شوید و از مزایا، معایب و اهمیت Native Ad آگاه شوید.
ماتریس swot چیست؟ ابزاری تحلیلی است که برای سنجش چهار عامل در سازمان به کار می‌رود. آشنایی با کاربرد، مراحل تحلیل و مثال کاربردی از ماتریس swot در وب 24.
آموزش بلاگری در اینستاگرام | اگر می‌خواهید در سال 2022 بلاگری یاد بگیرید؛ حتما این مقاله از وب24 را مطالعه کنید.
تبلیغات ریتارگتینگ (retargeting) چیست؟ استراتژی تبلیغاتی جهت نمایش تبلیغات به کاربران بازدید کننده از سایت شما. مزایا و نحوه کار ریتارگتینگ در سایت وب 24.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha