ربات تلگرام چیست و نحوه ساخت آن چگونه است؟

ربات تلگرام چیست

ربات تلگرام (telegram bot) یک نوع حساب کاربری ویژه در تلگرام است که به صورت اتوماتیک پیام ها را ارسال و دریافت می نماید . کاربران از طریق ارسال دستورات گوناگون با ربات ها در ارتباط هستند و امکان مدیریت ربات ها از طریق API تلگرام و درخواست های HTTPS  وجود دارد . عبارت bot برای ربات ها نمایش داده می شود. ربات تلگرام نمی تواند شروع کننده مکالمه باشد و حالت های آفلاین و آنلاین و غیر فعال ندارد.

ربات تلگرام یکی از ابزارهای تلگرام است که میتوان برای بازاریابی از آن استفاده کرد. ربات های تلگرام را میتوان توسط رباتی به نام BotFather ایجاد کرد.
اما کد نویسی و طراحی ربات چندان هم ساده نیست و به همین دلیل ربات هایی برای ایجاد ربات ساخته شده اند که میتوانید به کمک آنها برای خود ربات تلگرام ایجاد کنید.
رباط تلگرامی Manybot یکی از معروف ترین این ربات هاست که می توانید در تلگرام با وارد کردن عبارت @Manybot در قسمت جستجوی تلگرام ربات Manybot را یافته و زبان آن را به فارسی تغییردهید و از آن برای ایجاد ربات خود استفاده کنید.

چگونه از ربات تلگرامی درآمد کسب کنیم

نحوه کار تلگرام  براساس پرسش و پاسخ است. از این سیستم میتوان برای دادن اطلاعات آموزشی به کاربر استفاده کرد. ربات های آموزش زبان، ربات های پزشکی و امثال اینها را براحتی با سیستم پرسش و پاسخ ربات میتوان ایجاد کرد. سپس میتوان از کاربران حق عضویت دریافت کرد و یا در ربات برای محصول خاصی تبلیغ ایجاد کرد.
ربات های تلگرام را میتوان برای مقاصد تجاری و یا شخصی بکار برد. برای کاربرد های حرفه ای از ربات تلگرام، لازم است که ربات به سروری متصل شود و اطلاعات را از سرور در اختیار کاربر قرار دهد.
هنگامی که گروه های تلگرامی را برای تبلیغات استفاده می کنید میتوانید بدون استفاده از سرور یک ربات ساده را برای اعلام شرایط گروه ایجاد کنید. در گروه هایی که به قصد تبلیغ یک برند خاص ایجاد میشود. عدم وجود تبلیغات سایر کالاهای مشابه مهم است. بنابراین شما می توانید ضمن حذف چنین پیام هایی از سوی رقبا برای جلوگیری از درج عبارت تبلیغات ممنوع در گروه، کاربر را به خواندن قوانین گروه در ربات هدایت کنید. به این ترتیب اثر روانی بهتری بر روی مخاطبان می گذارید. با این راه حل احتمال خروج کاربران از گروه کاهش میابد.

همچنین بخوانید
در این مقاله از وب 24 ، با مدل کانو، نحوه عملکرد و ویژگی‌های مدل KANO و مزایای استفاده از آن در کسب و کارمان، آشنا می‌شویم.
در این مقاله از سایت وب24 به معرفی بهترین ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
تغییر فونت پیش‌فرض فارسی در اینستاگرام می‌تواند پست و استوری شما را متفاوت و جذاب‌تر نمایش دهد. در این مقاله از وب24 به آموزش تغییر فونت فارسی اینستاگرام می‌پردازیم.
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در این مطلب از وب 24 با بازاریابی اینستاگرام آشنا شوید و از استراتژی و ابزارها، تکنیک‌ها و روش‌های اینستاگرام مارکتینگ آگاه شوید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha