بهترین افزونه های کش وردپرس در سال 2024

بهترین افزونه های کش وردپرس قابلیت‌های متعددی مانند بهینه‌سازی کدها، افزایش سرعت سایت و کاهش مدت‌زمان بارگذاری صفحات دارند. ازاین‌رو شما می‌توانید با استفاده از آنها، وضعیت وب‌سایت‌ خود را بهبود ببخشید و گام موثری در جهت افزایش ترافیک و کاهش نرخ پرش بردارید. پس اگر به‌دنبال این افزونه‌ها می‌گردید، تا پایان این مطلب از سایت وب۲۴ همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی دراین‌باره به‌دست آورید.

افزونه W3 Total Cache

 W3 Total Cache از جمله بهترین افزونه های کش وردپرس است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و به‌عنوان یکی از پلاگین‌های رایگان و پرطرفدار وردپرس شناخته می‌شود. اگر تازه‌کار هستید، ممکن است کار با آن کمی برایتان پیچیده به‌نظر برسد؛ اما نکته حائزاهمیت این است که میزان حجم تصاویر را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و کدهای جاوا اسکریپت و فایل‌‌های CSS را به‌سرعت بهینه‌سازی می‌کند.

افزونه های کش وردپرس

افزونه Comet Cache

دومین نمونه از انواع بهترین پلاگین cash در وردپرس، Comet Cache نام دارد که شاید نسبت به افزونه قبلی، چندان معروف و پرطرفدار نباشد؛ اما بازهم به‌خوبه خود عملکرد مطلوبی دارد و به‌دلیل فرایند نصب سریع و آسان، رابط کاربری ساده، بهینه‌سازی سرعت سایت، کاهش مدت‌زمان بارگذاری صفحه و... در این لیست قرار گرفته است.

افزونه Hummingbird

در‌رابطه‌با پلاگین Hummingbird نیز باید بگوییم که به‌دلیل قابلیت لیزی لودینگ، رابط کاربری ساده، بهینه‌سازی سریع تصاویر، فشرده‌سازی کدهای JavaScript و فایل‌های CSS و...  جزو بهترین افزونه های کش وردپرس به شمار می‌آید. اگر به تازگی وارد حوزه سئو یا مدیریت سایت شده‌اید، می‌توانید از این افزونه برای انجام موارد مذکور استفاده کنید؛ زیرا علاوه‌بر رابط کاربری آسان، نصب فوری و راحتی هم دارد و کار با آن برای افراد تازه‌کار چندان پیچیده نخواهد بود‌.

افزونه WP Rocket

نمی‌توان درمورد بهترین پلاگین کش وردپرس صحبت کرد و حرفی از افزونه WP Rocket به میان نیاورد! بدون شک این افزونه از نظر محبوبیت، رتبه اول را به خود اختصاص داده است؛ چرا که در عین قابلیت‌های متنوع، رابط کاربری آسانی دارد و برای استفاده از آن، نیاز به مهارت و تخصص چندانی نخواهید داشت. در ضمن می‌توانید زبان این افزونه را روی فارسی تنظیم کنید و تمام فرایند نصب و اجرای امکانات آن را در عرض چند دقیقه به انجام برسانید. این پلاگین بلافاصله پس از نصب، شروع به پاکسازی کش وب‌سایتتان می‌کند و شما هم می‌توانید با فعالسازی قابلیت‌هایی مانند بارگذاری تنبل، بهینه‌سازی کدهای جاوا اسکریپت، فشرده‌سازی فایل‌های CSS و بهره‌مندی از خدمات CDN و... سرعت وب‌سایت خود را بهینه کنید‌.

بهترین پلاگین cash در وردپرس

افزونه LiteSpeed Cache

این افزونه هم به‌دلیل تأثیر بسزایی که بر فرایند بهبود سرعت سایت می‌گذارد، جزو بهترین افزونه های کش وردپرس شناخته می‌شود؛ اما برای استفاده از آن حتما باید به سرور LiteSpeed متصل باشید. به کمک آن شما می‌توانید حالت لیزی لود را فعال‌سازی کنید، فایل‌های CSS و کدهای جاوا اسکریپت را فشرده سازید و حجم تصاویر را تا حد امکان کاهش دهید. این پلاگین نسبت به سایر افزونه‌هایی که متکی بر php هستند، در فرایند پاکسازی کش وب‌سایت، عملکرد سریع‌تری دارد.

افزونه WP Fastest Cache

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده افزونه WP Fastest Cache نسبت به برخی از سایر مواردی که تا این بخش معرفی کردیم، قابلیت زمان‌بندی آن برای پاک‌سازی کش وب‌سایت است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این مزیت، زمان مشخصی را برای پاک کردن کش تعیین کنید تا به‌صورت خودکار، در موعد مقرر، این کار انجام شود. از جمله سایر ویژگی‌های WP Fastest Cache نیز می‌توان به رابط کاربری آسان، امکان مدیریت آن در داشبورد وردپرس، بهینه‌سازی کدهای‌جاوا اسکریپت و فایل‌های CSS اشاره کرد.

افزونه WP Super Cache

در نهایت، آخرین پلاگینی که قصد داریم آن را به‌عنوان بهترین افزونه های کش وردپرس معرفی کنیم، WP Fastest Cache است. این افزونه 3 حالت مختلف دارد که در ادامه هر کدام را معرفی خواهیم کرد:

  1. حالت ساده: در این وضعیت، پس از فعال‌سازی وبسایت، کش وردپرس به‌صورت خودکار هر چند وقت یکبار پاکسازی خواهد شد
  2. حالت WP-Cache: قابلیت‌های مربوط به این حالت مختص پاک کردن کش مربوط به کاربران وبسایت است و نسبت به حالت قبل نیز سرعت پایین‌تری دارد
  3. حالت پیشرفته: سریع‌ترین عملکرد WP Fastest Cache برای پاکسازی کش وب‌سایت مربوط به این حالت است و نیاز به ایجاد تغییرات در فایل htaccess دارد. ازاین‌رو معمولاً افرادی که دانش برنامه‌نویسی دارند (مانند developerها) می‌توانند از این حالت استفاده کنند

افزونه WP Super Cache

جمع‌بندی

در این مطلب از وب 24 به معرفی چند نمونه از بهترین افزونه های کش وردپرس پرداختیم و توضیح دادیم که می‌توان با استفاده از آنها، سرعت سایت را بهینه‌سازی کرد تا حین بازدید از صفحه، در سریع‌ترین زمان ممکن به نیاز کاربران پاسخ داده شود. پس اگر شما هم به فکر یک روش کارآمد برای کاهش مدت‌زمان لودینگ صفحات وب‌سایت وردپرسی خود هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم از این پلاگین‌ها غافل نشوید و با نصب و بررسی هر کدام، بهترین افزونه را برای وبسایت خود انتخاب کنید. همچنین اگر سوالی یا پیشنهادی دراین‌باره دارید، حتما در بخش نظرات با ما و سایر کاربران وب۲۴ در میان بگذارید تا در‌اسرع‌وقت به آن پاسخ دهیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

همچنین بخوانید
فیلتر rejex چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد؟ لیست دستورات rejex برای سرچ کنسول را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
قابلیت ها و ضروری ترین کدهای فایل httaccess را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
در این مطلب از سایت وب 24 با پسوند دامنه و انواع آن آشنا شوید.
لیزی لودینگ چیست و اهمیت آن در سئو سایت چیست؟ با وب 24 همراه باشید تا با لیزی لود و نحوه پیاده سازی آن در سایت آشنا شوید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha