استراتژی تبلیغاتی (Advertising Strategy) و اصول مهم آن چیست؟

استراتژی تبلیغاتی از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنهاست را نشان می دهد. استراتزی تبلیغاتی عناصری مانند مشتریان هدف و ارزش های محصول و رسانه های ارتباطی و پیام های تبلیغاتی را برای رسیدن به هدف ترکیب می نماید. استراتژی تبلیغاتی با توجه به فرصت ها و تهدیدها و شرایط بازار و منابع این امر را امکان پذیر می نماید.


پیشنهاد مطالعه: دیجیتال مارکتینگ چیست؟


داشتن استراتژی مناسب بخش مهمی از روند بازاریابی اینترنتی است که بدون آن واقعا نمیتوان به هیچ نتیجه ای رسید. برای استراتژی تبلیغاتی میتوان اجزای مختلفی در نظر گرفت  که شامل انواع روش های تبلیغاتی فیزیکی و مجازی می شود و با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته ایم میتوانیم روشهای تبلیغاتی مناسب را فیلتر و انتخاب کنیم. طبیعی است برای یک استارتاپ که بودجه و پشتوانه چندانی ندارد استفاده از بیلبورد چندان معقول و منطقی به نظر نمی رسد. این شرکت ها می توانند بجای هزینه های سنگین که بازده چندانی ندارند از روش هایی مانند تبلیغات در گوگل یا ارسال خبرنامه ها برای معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند که بازدهی بیشتری هم دارد و هدفمند تر است.
این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که نوشتن استراتژی تبلیغاتی باید شامل دو مرحله باشد که یکی از آنها تقسیم بندی بودجه و انتخاب روش های تبلیغاتی مناسب است و بخش دوم مربوط به قسمت آنالیز است که بازدهی یک کمپین تبلیغاتی را مشخص میکند و از طریق آن می توان فهمید که آیا استفاده از یک روش تبلیغاتی باید ادامه داشته باشد یا خیر و حتی با تست های مختلف آن را بهینه سازی کنیم.مجموعه اینها در کنار هم یک استراتژی تبلیغاتی مناسب را تشکیل می دهد که کمک به برندسازی و افزایش مشتریان مجموعه می کند.


خدمات وب24: طراحی سایت وردپرس با کدنویسی اختصاصی



 

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha