تبلیغات کلیکی یا PPC چیست و چگونه از آن درآمد کسب کنیم؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا پرداخت در ازای کلیک که معادلpey per click (ppc) است مدلی از تبلیغات اینترتی است که هزینه آن بر اساس تعداد کلیک محاسبه می شود , هزینه کلی برابر است با تعدادکلیک درخواستی مشتری ضرب در قیمت یک کلیک , اجرا کننده این نوع تبلیغات اغلب موتورهای جست و جو مانند گوگل و بینگ هستند .

گوگل به مدیران سایت امکان میدهد که در ازاء پرداخت هزینه رتبه های گوگل را بخرند. تبلیغات کلیکی گوگل به این دلیل به این نام خوانده میشود که گوگل مبلغی را در ازاء هر کلیک مبلغی را از کاربر کسر می کند.
PPC یا Pay Per Click و CPC یا Cost per Click اصطلاحاتی است که برای تبلیغات کلیکی گوگل با آن مواجه خواهیم شد.
تبلیغات کلیکی گوگل هزینه هر کلیک کاربر را بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می کند. میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی، میزان دریافت کلیک در نتایج جستجو هنگام نمایش بصورت تبلیغ و...
تبلیغات کلیکی گوگل بدلیل تحریم ایران از سوی گوگل در درسترس نیست و اشخاص باید از طریق پارتنر های گوگل در سایر کشورها اقدام به خرید تبلیغات کلیکی گوگل کنند. بعد از خرید تبلیغات کلیکی امکان تعیین موقعیت شرکت در ایران برای کاربران مهیا است.
اگر بخواهیم سئو و تبلیغات کلیکی گوگل را با هم مقایسه کنیم. به این نتیجه میرسیم اغلب شرکت های بزرگ بین المللی از هر دو روش برای برتر بودن در نتایج جستجو استفاده می کنند.
از جمله امکانات تبلیغات کلیکی گوگل ابزار انتخاب کلمات کلیدی است. در این ابزار علاوه بر امکان انتخاب کلمات کلیدی به کاربر امکان مشاهده میزان بازخورد از هر کلمه نیز داده میشود. به این ترتیب مدیریت کلمات کلیدی ساده تر میگردد.

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل در مقایسه با سئو چگونه است؟

با توجه به نوع کلمه کلیدی انتخاب شده توسط کاربر برای برتر بودن در نتایج جستجو هزینه تبلیغات کلیکی میتواند کمتر و یا بیشتر از سئو سایت برای آن کلمه باشد. تبلیغات کلیکی گوگل توسط پنل مدیریتی قابلیت تنظیمات زیادی دارد و کاربر میتواند ساعت، زمان، محدوده جغرافیایی و... را برای نمایش تبلیغ تعیین کند.
هزینه اولیه که به گوگل پرداخت میشود در میزان نمایش تبلیغ و رتبه تبلیغ موثر است. اگر از بازه زمانی نمایش تبلیغ و یا نحوه نمایش آن رضایت ندارید. میتوانید حساب خود را با مبلغ بالاتری شارژ کنید.

همچنین بخوانید
برند منشن چیست؟ روشی است که باعث شده یک سایت درباره برند شما صحبت کند. آگاهی از رپورتاژ برند منشن، مزایا و تاثیر Brand Mention بر سئو در مقاله وب 24
استراتژی تبلیغاتی از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنهاست را نشان می دهد.
مدل کسب و کار در ساده ترین تعریف روشی است که در آن شرکت ها به وسیله محصولات یا ارزش های قابل ارائه خود کسب درآمد می نمایند.
تبیلغات دهان به دهان یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغات است که تو سط مشتریان و با انتقال رضایتمندی خود از خدمات و مصولات شما صورت می پذیرند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha