سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) چیست

سئو خارجی (Off-page SEO) چیست

تعاریف زیادی از سئو خارجی دیده و شنیده ایم. راهکارهای متفاوتی هم برای سئو خارجی مشاهده کرده ایم. شرکت ها و اشخصای را دیده ایم که صفحه سایتی را به رتبه های عالی در گوگل می رسانند، ولی هنگامی که میزان مخاطب سایت را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که اثر از مخاطب در سایت نیست. تکنیک‌های کلاه سیاه و کلاه سفید سئو، در سئو خارجی بسیار بیشتر از سئو داخلی دیده می شوند. یکی از دلایل آن تغییراتی است که الگوریتم گوگل برای بک لینک ایجاد کرده است. طبق گفته کارشناسان الگوریتم گوگل قرار بود بک لینک ها را بعنوان عامل موثر بر سئو در نظر نگیرد، اما این مسئله ظاهرا کاملا برعکس رخداد و گوگل امتیاز بالای به بک لینک ها ارائه داد. اما یک نکته وجود داشت، سایت هایی که بدون پشتیبانه مخاطب و تنها با بک لینک به رتبه های خوبی رسیده بودند. هیچ کدام نتوانستند رتبه های بالای خود را حفظ کنند. این مسئله باعث شد تا تصمیم بگیریم در این مقاله و سایر مقاله های منتشر شده در این سایت، تنها در باره روش هایی بحث کنیم که ماندگاری بالا و اصولی دارند و بعبارتی ما تنها سئو کلاه سفید را آموزش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید : سئو داخلی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

سئو خارجی

شاید بهترین راهنمایی برای سئو کلاه سفید این جمله باشد که: سئو را بجای بهینه سازی برای موتورهای جستجو به بهینه سازی برای مخاطب ترجمه کنید.

این جمله تمام راهکارهایی که در این آموزش و تمام آموزش های بعدی و قبلی سئو توضیح خواهیم داد و یا توضیح داده ایم را در بر میگیرد. اما چگونگی این بهینه سازی برای مخاطب بسیار مهم است. مثال در سئو داخلی کلمات کلیدی که از اهمیت بالایی برخودارند را با توجه به میزان کاربرد این کلمات در میان مخاطبان انتخاب و بکار برده ایم.

ایجاد بک لینک در سئو خارجی (Off-page SEO)

در این مقاله و شاید چند مقاله دیگر از بک لینک های کلاه سیاه و اینکه چقدر می توانند به سایت و رتبه آن در موتورهای جستجو زیان وارد کنند، صحبت کرده ایم. اما این صحبت ها به معنی بد بودن بک لینک نیست. سایتی که بک لینک ندارد. تبلیغ ندارد و سایتی که تبلیغ ندارد مخاطب نخواهد داشت. بنابراین بک لینک ها بسیار مهم هستند. گوگل تعداد و کیفیت بک لینک ها را در رتبه دهی به سایت محاسبه کرده و نتایج حاصل از بررسی ها نشان می دهد که بک لینک ها بسیار بر روی رتبه سایت ها موثر واقع می شوند. بک لینک رای اعتماد سایت شماست. هرچه تعداد بک لینک سایت بیشتر باشد، این رای بیشتر است ولی باید مراقب باشید که گوگل تصور نکند که شما برای برنده شدن رای خریده اید. تصور کنید که سایتی یک مطلب منتشر کند و با یک لینک سایت شما را به عنوان رفرنس آن متن معرفی کند. قطعا این موضوع نشانه این است که اطلاعات سایت شما اطلاعات مفیدی است.

بیشتر بخوانید : سئو کلاه سفید چیست؟

اهمیت سئو خارجی و بک لینک

روش های ممکن برای بک لینک گیری عبارتند از:

  • بک لینک از وبلاگ ها: صفحات وبلاگ که برای بک لینک ایجاد می شوند به روزنامه های زرد شبیه هستند، ولی به هر حال می توانند به سایت شما یک لینک ایجاد کنند.
  • امضاء درون فروم ها : بیشتر افراد برای گرفتن بک لینک در فروم ها مطلب می گذارند، آنها در امضاء خود لینکی به سایت خود ایجاد می کنند.
  • لینک درون کامنت ها: برخی سایت ها به کاربران امکان درج لینک در کامنت خود را می دهند، این کامنت ها هم مکان مناسبی برای گرفتن بک لینک است.
  • بک لینک در مقالات: برخی سایت ها به شما امکان می دهند، که در مقالات خود بک لینک قرار دهید. سیاست این سایت ها برای پذیرفتن مقالات منتشر شده یا منتشر نشده با هم متفاوت است.
  • اشتراک مطلب: سایت هایی مانند hubpages و infobarrel به شما امکان درج محتوا با چند لینک به سایت خود را می دهند.
  • تبادل لینک : برخی سایت ها به شما امکان می دهند که در ازاء قراردادن لینک آنها در سایت خود لینک خود را در سایت آنها قرار دهید.

نکته : در بالا ما انواع روش های دریافت بک لینک را ذکر کرده ایم، این به معنی تائید این روش ها نیست. برخی از این روش ها را حتی نباید امتحان کرد. هدف ما معرفی تمام روش های موجود برای دریافت بک لینک از سایر سایت ها بوده است.

تاثیر سئو خارجی (Off-page SEO) بر سایت ها

هیچ برندی نمی تواند از سئو خارجی چشم پوشی کند. امکان عرضه کالا و خدمات در سراسر وب به سایت ها امکان می دهد که محتوای خود را به اطلاع کاربران رسانده و مخاطبان خود را افزایش دهند. سئو خارجی سایت چنان اهمیت دارد، که بسیاری از شرکت هایی که خدمات سئو را انجام میدهد، حتی درصورتی که مشتریانشان امکان ویرایش متن های سایت را به آنها ندهند، می توانند سایت مشتریان را به رتبه های بالا در صفحات جستجو برسانند. فراموش نکنید که همآهنگی کیفیت متن یک سایت با سئو خارجی در ماندگاری یک سایت در رتبه های بالای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

اصول سه گانه سئو خارجی (Off-page SEO)

  1. ایجاد ارتباط انسانی با افراد در شبکه های اجتماعی و سایت ها
  2. حفظ ارتباط بصورت منظم و پایدار
  3. پاسخگویی به مخاطبان

این اصول در هنگام اجرا باید به نحوی اجرا شوند که یک ارتباط انسانی پایدار میان شما و مخاطبان تان شکل گیرد. ایجاد یک ارتباط انسانی بیشترین حس اعتماد را بین افراد ایجاد می کند. کیفیت کالا و قیمت مناسب کالا، همگی درصورتی بهترین بازخورد خود را دارند، که ارتباط انسانی میان شما و مخاطبانتان ایجاد شده باشد.

همچنین بخوانید
لینک Sitewide چیست؟ در این مقاله از وب24 شما را با لینک Sitewide (سایت واید) و تاثیر آن در سئو آشنا خواهیم کرد.
صفحات یتیم یا orphan pages صفحاتی از سایت هستند که هیچ لینکی از صفحات دیگر سایت به آن‌ها داده نشده است. در این مقاله از وب24 شما را با نحوه پیدا کردن Orphan Pages آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم featured snippet یا پاسخ ویژه گوگل و نقش آن در سئو آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با بهینه سازی URL و تاثیر آن در سئو آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
شیرین
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 شهریور 1398

سلام.ممنون از مطالب مفیدتون.