سئو داخلی (On-Page SEO) چیست و شامل چه مواردی می شود؟

سئو داخلی که ارتباط مستقیمی با چگالی کلمات کلیدی و متاتگ‌ها دارد، کلیه اصولی است که در داخل سایت برای دستیابی به نتایج بهتر در موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. همه تلاش‌های سئو با هدف رسیدن به بهترین نتیجه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت انجام می‌شود. الگوریتم‌های گوگل از دو فاکتور On-Page و Off-Page برای ارتقای رتبه سایت استفاده می‌کنند. در این نوشتار به اینکه سئو داخلی چیست و شامل چه مواردی می شود؟ می‌پردازیم.

سئو داخلی چیست؟

On-Page SEO که به سئو پایه هم مشهور است شامل موارد مختلفی مثل محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت می‌شود. مدیران وب سایت باید تمام تلاش خود را بکار ببرند که نتایج کار طراحی سایت و تولید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. این فرآیند همان سئو داخلی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال (ساختاری) و سئو محتوا تقسیم می‌شود. فرآیندهای آن تنها روی رتبه گرفتن تمرکز ندارند بلکه به بازاریابی اینترنتی موفق هم منجر می شود. 

سئو داخلی چیست؟

نقش سئو داخلی در بهینه سازی چیست؟

تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد. زمانی که کارشناسان وب24 به بررسی سایت‌های مشتریان می‌پردازند، مشاهده می‌کنند اغلب سایت‌ها حتی سایت‌های بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیک‌های سئو برویم. اهمیت این موضوع از آنجا آشکار می‌شود که تا مشکلات داخلی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی اثر و یا اگر نخواهیم اغراق کنیم کم اثر خواهد بود. 


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی اختصاصی


سئو داخلی شامل چه چیزهایی است؟

سئو تکنیکال 

مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او می‌انجامد. دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش می‌شود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

سئو محتوایی

ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه ای به حوزه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدیدی کرد. به این ترتیب الگوریتم‌ گوگل متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه سازی نوشتار چند برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه از میان رفت. 

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در حوزه تکنیکال کدام است؟

در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مد نظر قرار بدهیم. در زیر به برخی از مهم‌ترین این پارامترها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده متناسب و هوشمندانه از متاتگ‌ها
  • تعیین درست عناوین صفحات و بر اساس اصول سئو
  • انتخاب ساختار مناسب برای لینک‌ها
  • استفاده از قالب‌های رسپانسیو
  • توجه به سرعت لود صفحات سایت
  • ثبت نقشه سایت در گوگل
  • توجه به لینک‌های داخلی صفحات

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی

برای سئو داخلی محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟

محتوا به صورت مستقیم در بازاریابی و رتبه سایت اثرگذار است. گوگل طی سال‌های اخیر به محتوا اهمیت زیادی داده و بارها به این نکته تاکید کرده است. الگوریتم های مختلفی مثل پاندا به جهت بررسی کیفیت محتوای مطالب تهیه شده اند. از این رو لازم است اهمیت ویژه ای برای سئوی محتوا قائل شوید. 
بزرگترین عاملی که به رتبه سایت آسیب وارد می‌کند و گوگل آن را جریمه می‌کند محتوای کپی (Duplicate content) است. همچنین محتواهای بی کیفیت (Thin Content) هم از سوی گوگل شناسایی شده و برای شما امتیاز منفی به همراه خواهند داشت. 


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی


برای ارتقای کیفیت محتوای سایت لازم است این نکات را جدی بگیرید:

  • به صورت مستمر به تولید محتوای ارزشمند و مناسب در حوزه کسب و کارتان بپردازید.
  • کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شکل مناسب و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
  • از عنوان و زیر عنوان‌های جذاب و سئو شده استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را به اشکال مختلف و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
  • محتوا را برای مخاطب تولید کنید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
  • هر مقاله تنها و تنها یک تگ H1 خواهد داشت و در انتخاب سایر تگ‌ها هم دقت کنید.
  • محتوا تنها متن نیست از اهمیت تصویر و سئوی تصاویر غافل نشوید. 

سئو داخلی - وب24

یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل چه مشخصاتی دارد؟

  • محتوا اختصاصی و باکیفیت داشته باشد
  • محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و هدف مشخصی داشته باشد
  • به صفحه Homepage لینک داده شده باشد
  • به صفحه دسته بندی‌ها لینک داده شده باشه
  • عنوان صفحه با کلمات کلیدی شروع شده باشد

معرفی خدمات وب24: طراحی سایت آژانس مسافرتی با کدنویسی 


آیا سئو داخلی کافی است؟

اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در سئو است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و علاوه بر داخل سایت، سئو خارجی هم لازم است مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید استراتژی‌های سئو موفق شود. نتایج مطلوب همیشه با تلاش فراوان به دست می‌آید. در صورتی‌که سئو داخلی و خارجی سایت به صورت هم‌زمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود.

وب24 در حوزه سئو داخلی چه خدماتی ارائه می ‌دهد؟

سئو علمی است که شاخه‌های مختلفی دارد و سئو داخلی پایه و اساس آن است، از این رو سئو داخلی برای ما اهمیت زیادی دارد. وب24 ایرادات موجود در کدهای سایت که برای سئو مورد نیاز است را شناسایی می‌کند، ساختارکلی سایت و منوها و دسته بندی‌ها را بررسی می‌کند، تصاویر را برای افزایش سرعت لود صفحات بررسی می‌کند و ضمن اصلاح ساختار URL سایت به بررسی مشکلات سرعت سایت می‌پردازد. در این بخش همچنین کلمات کلیدی مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد و لینک سازی و ارتباط داخلی صفحات سایت اصلاح می‌شود. تولید محتوای جدید به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو On-Page مورد توجه کارشناسان ما قرار می‌‌گیرد و استاندارد سازی‌های لازم در این خصوص اجرا می‌شود. درکنار رعایت موارد بالا در حوزه سئو خارجی هم با دقت و جزئی نگری مراحل کار پیگیری می‌شود. در وب24 سئو کلاه سفید با هدف نتیجه گیری طولانی مدت با جدیت و دقت پیگیری می‌شود. در صورتی‎ که تمایل دارید از خدمات حرفه ای ما در این حوزه استفاده کنید با کارشناسان وب24 تماس بگیرید تا پاسخگوی شما باشند.

faq

On-Page SEO که به سئو پایه هم مشهور است شامل موارد مختلفی مثل محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت می‌شود.

تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
امیر فاضلی
ارسال شده در : چهارشنبه 15 آبان 1398

عالی بود خیلی ب دردم خورد رضا جاناز خوبای سئو ایرانه