تبلیغات کلیکی گوگل چیست و کسب درآمد از گوگل AdSense چگونه است؟

وقتی که گوگل شروع به رقابت با یاهو کرد. هیچکدام از ابزارهای یاهو مانند اخبار و فیلکر و بازی و... را نداشت. ولی گوگل یک ویژگی داشت. گوگل ساده و حرفه ای طراحی شده بود. مزیت رقابتی گوگل طراحی حرفه ای آن بود. در یک گام رو به جلو گوگل برای آنکه بتواند هم چنان در صدر موتورهای جستجو بماند به کاربران خود امکان کسب درآمد از تبلیغات را میدهد. شریک کردن کاربران با سود شرکت بزرگی مانند گوگل به خودی خود باعث می شود که شرکت های رقیب کار سختی برای جذب مخاطبان این موتور جستجو پر طرفدار به سمت خود داشته باشند.

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی به چه صورت است؟

کسب درآمد از تبلیغات گوگل

گوگل در مقاله مقدمه ای بر کسب درآمد از تبلیغات گوگلی در سال 2018 بصورت کامل درباره این ابزار جذاب و پولساز خود توضیح داده است.

در این مقاله به ابزار AdSense گوگل و نحوه درآمدزایی از آن با کمک ایجاد محتوایی با کیفیت می پردازیم. کار کردن با این ابزار بسیار ساده است. شما یک تکه کد را یکبار به صفحات سایت خود اضافه می کنید و گوگل بقیه کارها را بصورت اتوماتیک انجام خواهد داد.


معرفی خدمات وب24: سئو و بهینه سازی سایت


مزایای استفاده از گوگل AdSense:

  • بهینه سازی: تبلیغات گوگل AdSense از ویژگی یادگیری ماشین برای درج تبلیغات استفاده می کنند و این بدان معنی است که تبلیغات در زمان مناسب و همراه با تجربه کاربری خوشایندی همراه خواهند بود.
  • فرصت کسب درآمد: ویژگی Auto ads فضاهای مناسب برای درج تبلیغات را در سایت شما یافته و تبلیغات را در آنجا درج می کنند. به این ترتیب شما بیشترین درآمد را از تبلیغات کسب خواهید کرد.
  • سادگی استفاده: با استفاده از Auto ads تنها کافیست که یک تکه کد را یک بار در صفحات سایت خود درج کنید. برای شروع تبلیغات و یا توقف آن نیازی به حذف این کدها نیست. شما براحتی در پنل تبلیغات می توانید روشن و خاموش کردن اجرای تبلیغ را با یک کلیک انجام دهید.

نکته : شما میتوانید فرمت تبلیغات را در پنل AdSense در بخش Advanced URL settings feature تغییر دهید.

شروع کار با AdSense Auto ads

ویژگی Auto ads در سایت هایی که تا کنون از تبلیغات استفاده نکرده اند و همچنین در سایت هایی که در حال حاضر در آنها تبلیغاتی به نمایش در می آید به خوبی به نمایش در خواهد آمد. نیازی به تنظیمات دستی تبلیغات گوگل وجود ندارد. گوگل براحتی تبلیغات جدید را با تبلیغات قدیمی جایگزین می کند.

چطور از گوگل تبلیغات بگیریم

چطور از گوگل تبلیغات دریافت کنیم:

در اکانت AdSence خود وارد شوید. (در سایت https://www.google.com/adsense/start/ امکان ثبت نام و یا ورود با اکانت فعلی مهیا گردیده است.)

  • از پنل سمت چپ گزینه  My ads را انتخاب کرده و روی Get Started کلیک کنید.
  • در قسمت Choose your global settings فرمت تبلیغات خود را مشخص کرده و روی دکمه Save کلیک کنید.
  • در صفحه بعد روی دکمه Copy code کلیک کنید. در حال حاضر کد در کیپ برد کامپیوتر شما کپی شده است. میتوانید در صفحاتی که مایل به نمایش تبلیغات هستید این کد را درون تگ Head درج کنید.

تبلیغات 20-10 دقیقه بعد در سایت شما به نمایش در خواهد آمد.

برای سایت هایی که به درج مقاله و اخبار بصورت روزانه می پردازند امکانی به نام Native In-feed ads مهیا شده است که بهترین بازده از نظر تجربه کاربری را برای آنها خواهد داشت.

نکته: قابلیت یادگیری ماشین تبلیغات گوگل میتواند بهترین رنگ، فونت و استایل را برای تبلیغات انتخاب کند. بنابراین اگر بخواهید میتوانید بجای تنظیم این موارد بصورت دستی، تنظیمات آن را به گوگل بسپارید. برای اینکار کافیست که گزینه Let Google suggest a style را در پنل تنظیمات AdSense انتخاب کنید.


معرفی خدمات: طراحی وب سایت با کدنویسی اختصاصی


چگونه درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنید

پیشنهاد گوگل استفاده از سیستم EFT یا Electronic Funds Transfer است. بیشتر کشورها از این سیستم پشتیبانی میکنند و این سیستم یکی از ساده ترین و امن ترین سیستم های انتقال وجوه الکترونیکی است. در واقع با این سیستم شما میتوانید حساب بانکی خود در کشورتان را به گوگل اعلام کنید و با واحد پولی کشورتان هزینه تبلیغات را دریافت کنید.

چگونه درآمد خود از تبلیغات را مدیریت کنید

گوگل AdSense به شما امکان میدهد که با آزمون و خطا در نحوه نمایش تبلیغات، تبلیغات را در صفحه ای قرار دهید که بیشترین سود را برای شما داشته باشد. در پنل تنظیمات AdSense به صفحه AdSense Experiments بروید و در آن قسمت میتوانید بطور کامل نحوه نمایش تبلیغات را مدیریت کنید و نتیجه هر کدام از تنظیمات را بر درآمد خود مشاهده کنید.

تعطیلات و نحوه افزایش درآمد از تبلیغات

آغاز تعطیلات به معنی شلوغ شدن فروشگاه ها و در نتیجه درخواست تبلیغات بیشتر از سوی سایت های فروشگاهی  است. در فصل هایی از سال که فروش روند صعودی دارد. فعال کردن دریافت تبلیغات از گوگل AdSense  درآمد بیشتری را نصیب کاربران آن خواهد کرد.


بیشتر بخوانید : گوگل ادوردز چیست؟


دریافت تبلیغات از ایران

ایران و دریافت تبلیغات گوگل

طبق قوانین آمریکا هیچ شرکت آمریکایی اجازه ارائه خدمات به ایرانیان ساکن ایران که در مقیم کشور دیگری نیستند را ندارد. هرگونه ارئه خدمات که منجر به تعاملات مالی بین ایرانیان مقیم ایران و آمریکایی ها شود، جرم محسوب میشود. شرکت های آمریکایی که خدمات آنلاین ارائه میدهد اجازه ندارند نام ایران را در لیست خدمات خود وارد کنند.

این موضوع قرار بود با برجام برطرف شود ولی ظاهراً اینطور نشده است. شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و ... همگی از این قوانین طبعیت می کنند و شرکت های ایرانی امکان برقراری ارتباط مالی با این شرکت ها را ندارند.

برای دریافت درآمد خود از سیستم تبلیغاتی ادسنس گوگل باید با آدرس خارج از ایران ثبت نام کنید و هنگامی که چک درآمدتان را برای شما ارسال میکنند آدرس بستگان خود در خارج از کشور را بدهید تا پاکت برای آنها ارسال شده و سپس به شما منتقل شود.

همچنین باید بدانید که ادسنس از سایت های تماما فارسی پشتیبانی نمی کند و اگر قصد استفاده از آن را دارید باید سایت شما بصورت انگلیسی یا ترکیبی از انگلیسی و فارسی باشد.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha