هرآنچه باید درباره گوگل ادموب (Google AdMob) بدانید

وضعیت اقتصادی امروز ایران باعث شده که درآمد دلاری تبدیل نوع درآمدی مطلوب اکثر افراد شود و کسانی که برنامه‌نویس هستند، راحت‌تر از دیگر مشاغل می‌توانند درآمد دلاری داشته باشند. اما همین دسته از افراد نیز همیشه نمی‌توانند شرکتی که به آن‌ها حقوق دلاری بدهد را پیدا کنند و درآمد مطلوب خود را کسب کنند.

یکی از راه‌هایی که برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فرصت کسب درآمد دلاری را می‌دهد، استفاده سرویس گوگل ادموب است.

اگر تا اینجای ماجرا برایتان موضوع جذاب بوده است، احتمالا می‌خواهید بدانید گوگل ادموب چیست و نحوه درآمد از گوگل ادموب چگونه است؟

Google AdMob چیست؟

اگر توسعه‌دهنده اپلیکیشن و البته مالک آن باشید، می‌توانید به کمک آن چیزی که خلق کرده‌اید، برای خود درآمد دلاری کسب کنید. برای آنکه نحوه کسب درآمد از Google AdMob را بیاموزید، لازم است بدانید گوگل ادموب چیست.

گوگل ادموب

سرویس Google Admob، یکی از سرویس‌های گوگل است که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشنی این فرصت را می‌دهد که با پخش تبلیغات، آن هم از نوع باکیفیت آن روی اپلیکیشن خود، درآمد بیشتر کسب کنند. این تبلیغ‌ها که به صورت هوشمند روی اپلیکیشن‌ها پخش می‌شوند، معمولا قالب‌های متنوعی دارند و این شکل از تبلیغات که هوشمندانه و خلاقانه هستند، معمولا می‌توانند درآمد بالایی را نیز با خود به همراه بیاورند.

کاربرد گوگل ادموب چیست؟

این سرویس به شما به عنوان یک توسعه دهنده کمک می‌کند  بتوانید به کمک تبلیغات گوگل ادموب درآمد کسب کنید و برای آن کسب‌وکاری که به مخاطبین شما نیاز دارد نیز، امکان دسترسی پیدا کردن به آن دسته از افرادی که می‌خواهد را فراهم می‌کند. نحوه کسب درآمد از تبلیغات گوگل ادموب دشوار نیست و خصوصا اگر فردی مسلط به استفاده از ابزارهای آنلاین باشید، احتمالا بدون نیاز به هیچ راهنمایی‌ای بتوانید مسیر خود را پیدا کنید.

تبلیغات Google Admob در واقع یک معامله برد- برد میان توسعه‌دهنده و تبلیغ‌دهنده است که هردوی این دسته‌ها به آنچه که نیاز دارند دسترسی پیدا می‌کنند.

ویژگی‌های گوگل ادموب کدام است؟

اگر سال‌هاست که در حوزه توسعه نرم‌افزاری کار می‌کنید، حتما می‌دانید که سرویس‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات ارائه‌شده از سمت آن‌ّها وجود دارد، اما وجوه تمایزی که سرویس گوگل ادموب نسبت به دیگر سرویس‌های تبلیغ‌دهنده دارد،‌ آن را نسبت به رقبای خود برتر می‌کند.

البته نکته حائز اهمیت آن است که وقتی در حال صحبت از نحوه کسب درآمد از گوگل ادموب می‌شود و قصد داریم آن را با دیگر سرویس‌های تبلیغ‌دهنده مقایسه کنیم، مشخصا در حال ارتکاب به اشتباه بزرگی هستیم. علت اشتباه کردنمان آن است که سرویس Google Admob را غول بزرگ فناوری تولید کرده است و طبیعتا هیچ شرکت یا سرویس‌دهنده‌ای، نمی‌تواند قوی‌تر از این غول تکنولوژی عمل کند.

گوگل ادز به عنوان بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی گوگل، یکی از منابع مورد استفاده گوگل ادموب است. در گوگل ادز تعداد بیشماری تبلیغ‌دهنده وجود دارد که بسته به نوع مخاطبین شما، می‌توانید به دسته‌ای از آن‌ها متصل شوید و تبلیغات دریافت کنید. گوگل ادز را می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوگل ادموب دانست، چراکه هر سرویسی نمی‌تواند این تعداد مشتریان تبلیغاتی برای خود داشته باشد.


بیشتر بخوانید: گوگل ادوردز چیست؟


اما اگر بخواهیم درباره حداقل مزایای این سرویس صحبت کنیم، می‌توانیم موارد زیر را در نظر بگیریم:

افزایش حداکثری درآمد

طبیعتا هر توسعه‌دهنده‌ای، سرویس خود را با اهداف درآمدزایی مشخصی تولید کرده است اما چه کسی ممکن است از درآمد بیشتر ناراضی باشد؟ به کمک این سرویس، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید و از همه جوانب آنچه خلق کرده‌اید، کسب درآمد کنید.

درگیری بیشتر کاربران

درست است که هدف اصلی ورود کاربران شما، به اپلیکیشنتان دیدن تبلیغات نیست، اما طبیعتا اگر تبلیغاتی هوشمندانه به آن‌ها نمایش داده شود، ممکن است زمان بیشتری را در سرویس شما صرف کنند و چه بسا، اگر در حال فروش محصولی باشید، احتمال خرید آن‌ها نیز بالاتر برود.

انجام اتوماتیک کارها

به جای آنکه خودتان بخواهید تبلیغات را روی سرویس خود نمایش دهید، می‌توانید آن را به گوگل بسپارید. نحوه کسب درآمد از Google Admob آنقدر آسان است که به راحتی می‌توانید کار را به کاردان آن بسپارید و از تعداد وظایفی که لازم است دستی به آن‌ها بپردازید، کم کنید.

بهبود تجربه و نرخ رضایت کاربری

همانطور که در مورد «درگیری بیشتر کاربران» به آن اشاره کردیم، لازم است که کاربران بیشتری اپلیکیشن شما را استفاده کنند و زمان بیشتری را در آن بگذرانند. برای رسیدن به این اهداف، لازم است تجربه کاربران را بهبود دهید، روی طراحی اپلیکیشن خود بیشتر کار کنید و در نتیجه این موارد، نرخ رضایت کاربرانتان افزایش پیدا خواهد کرد.

اتصال به بازارهای بین‌المللی

درست که عموما هدف ما از توسعه سرویس‌ها، کسب درآمد است، اما چه کسی می‌گوید که علاقه‌ای به حضور در بازارهای بین‌المللی ندارد؟ چه کسی ممکن است دوست نداشته باشد که در اپلیکیشن طراحی‌شده‌اش، سرویس‌های مطرح جهانی تبلیغ شوند. به کمک سرویس گوگل ادموب، می‌توانید خود را به بازارهای جهانی نزدیک‌تر کنید و حتی اگر روزی تصمیم به ارائه توانمندی‌های خود به شرکت‌های بین‌المللی داشته باشید، این امر می‌تواند نقش به‌سزایی در پیشبرد کارتان داشته باشد.

Google AdMob

ارائه مدل‌های تبلیغاتی خلاقانه

ممکن است اگر بخواهید تنها با ناشران تبلیغاتی داخلی کار کنید، مدل‌های تبلیغاتی محدودی داشته باشید که این موضوع با استفاده از سرویس گوگل ادموب، در مشکلات شما جایی نخواهد داشت. از سویی اتصال به بازارهای جهانی، می‌تواند به شما برای ایده‌پردازی و پیدا کردن روش‌های خلاقانه تبلیغاتی کمک کند.

حتی تبلیغاتی که در اپلیکیشن شما نمایش داده می‌شوند می‌توانند ایده‌های کسب‌وکاری برای شما به همراه داشته باشند و با دیدن آنچه که در دنیای تبلیغات جهانی می‌گذرد، به ایده‌هایی ناب و متفاوت دست پیدا کنید.

معایب گوگل ادموب

شاید تا اینجای مقاله‌ای که قرار است به شما بگوید  گوگل ادموب چیست، هیچ عیبی به ذهنتان از این سرویس نرسیده باشد، اما اگر کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که عیب بزرگ می‌تواند تحریم‌ها باشد.

این روزها که تحریم‌ها ایران را از لیست کشورهای سرویس گیرنده بسیاری از سرویس‌های روز دنیا خارج کرده‌اند، با کمال تاسف باید بگوییم که گوگل ادموب نیز یکی از آن هاست.

البته همانطور که ما برای رسیدن به بسیاری از سرویس‌ها، راهکارهای مختلفی چیده‌ایم، استفاده از این سرویس با وجود تحریم نیز امکان‌پذیر بوده و بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ایرانی هم در حال کسب درآمد از این سرویس هستند. اما موضوع آن است که تحریم‌ها باعث شده‌اند این دسترسی کمی دشوارتر شود و برای رسیدن به درآمد دلاری از تبلیغات روی سرویستان، لازم باشد کمی بیشتر از یک توسعه‌دهنده در کشورهای دیگر تلاش کنید.

انواع فرمت‌های تبلیغاتی در گوگل ادموب (Google AdMob) چیست؟

اگر بخواهید نحوه کسب درآمد از گوگل ادموب را بدانید، باید با انواع فرمت‌های تبلیغاتی که در این سرویس امکان استفاده دارند آشنا شوید. وجود فرمت‌های مختلف تبلیغاتی باعث می‌شود بتوانید بهترین تبلیغ و در واقع، مناسب‌ترین مورد برای مخاطبین خود را روی سرویس خود داشته باشید و طبیعتا کمتر موجب کلافگی آن‌ها از دیدن تبلیغ‌های متعدد شوید.

تبلیغات دارای جایزه

یکی از انواع تبلیغات موبایلی، تبلیغات جایزه‌دار است. این نوع در ازای مشاهده تبلیغ، به کاربران آگهی یا جایزه می‌دهد. اگر با بازی کندی کراش آشنا باشید، می‌دانید منظور از دریافت جایزه در ازای دیدن تبلیغ چیست!

تبلیغات همسان

این نوع از تبلیغات، به معنای آن دسته‌ای است که در محتوای اپلیکیشن قرار گرفته‌اند، نیاز به مداخله از سوی کاربر ندارند، مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی به خوبی می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. این نوع تبلیغ می‌تواند به سادگی یک پرچم در تصاویر موجود اپلیکیشن شما باشد.


بیشتر بخوانید: تبلیغات همسان (Native Ad) چیست؟


تبلیغات بنری

اگر در حوزه تبلیغات کار کرده باشید، با این عبارت به خوبی آشنا هستید. بنرها در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، به فضاهایی گفته می‌شوند که در بالا یا پایین صفحه قرار دارند و می‌توانند ارائه‌دهنده تبلیغات باشند. گوگل ادموب از این بنرهای موجود در اپلیکیشن شما، برای نمایش تبلیغات استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید: تبلیغات بنری چیست؟


تبلیغات بینابینی

به نوعی از تبلیغات ویدیویی که در مسیر استفاده از اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند، تبلیغات بینابینی گفته می‌شود. این نوع از تبلیغات در حال فول اسکرین پخش می‌شوند و بنا به موضوعی که دارند، می‌توانند به افزایش تعامل با برند کمک کنند.

چگونه می‌توانیم از طریق گوگل ادموب (Google AdMob) کسب درآمد داشته باشیم؟

نحوه کسب درآمد از Google Admob به این صورت است که ابتدا کسانی که به تبلیغات نیاز دارند، نسبت به طراحی گرافیکی آن‌ها اقدام می‌کنند و یک محتوای مخاطب‌پسند آماده می‌کنند. این تبلیغ‌ها در دسترس گوگل قرار می‌گیرد و گوگل نیز با توجه به معیارهایی که از سمت توسعه‌دهنده اپلیکیشن مشخص شده است، آن‌ها را تطبیق داده و رد یا تایید می‌کند.

شما به عنوان تبلیغ گیرنده، این فضا را در اختیار یک واسط که در این جا گوگل است قرار می‌دهید و اجازه می‌دهید که در فضای مشخص شده شما، تبلیغات پخش شود. در این میان گوگل مبلغی را از تبلیغ‌دهنده دریافت کرده و بخشی از آن را به شما می‌دهد و تبلیغ را نیز روی اپلیکیشن شما به نمایش می‌گذارد.

تبلیغات در گوگل ادموب

برای آنکه بتوانید از  نحوه کسب درآمد از تبلیغات گوگل ادموب باخبر شوید، ابتدا باید یک حساب کاربری توسعه‌دهنده روی این سرویس داشته باشید، اطلاعاتی مانند نوع اپلیکیشن، سیستم عاملی که اپلیکیشن برای آن طراحی شده و جایگاه‌های مشخص‌شده برای تبلیغات را وارد کنید و منتظر بمانید که SDK یا همان کیت توسعه‌ نرم‌افزار را از گوگل دریافت کنید و بتوانید درآمد کسب کنید.

شاید برایتان سوال شود که SDK قرار است چه کاری انجام دهد؟ این کیت با جمع‌آوری اطلاعاتی همچون محل زندگی یا نوع دستگاه کاربران، کمک می‌کند مناسب‌ترین تبلیغ به آن‌ها نمایش داده شود و که می‌توانند به لحاظ جغرافیایی به آن‌ها دسترسی داشته باشند و نیاز به استفاده از آن سرویس دارند.

شرایط استفاده از سرویس گوگل ادموب (Google AdMob) چیست؟

استفاده از این سرویس به عنوان یک منبع درآمد دلاری، شرط‌های کمی دارد. اصلی‌ترین شرط برای کسب درآمد از طریق سرویس گوگل ادموب، پذیرفته شدن اپلیکیشن شما در استورهای گوگل پلی یا اپ استور است. به دلیل آنکه تنها آن دسته از اپلیکیشن‌هایی در گوگل ادموب پذیرفته می‌شوند که در استورهای رسمی پذیرفته شده‌اند، گوگل ادموب شرط اضافه‌ای قرار نداده است.

دقت داشته باشید که برای پذیرفته شدن اپلیکیشنتان در سرویسی مانند گوگل پلی، پیشتر باید شرط‌هایی مانند شرط‌های زیر را رعایت کرده باشید:

  • عدم وجود محتوای نامناسب مانند محتواهای شرط‌بندی
  • جعل هویت مالک واقعی اپلیکیشن
  • عدم رعایت حریم خصوصی و...

زمانی که شما تمامی این شرط‌ها و دیگر شروطی که در استورهای بین‌المللی وجود دارد را رعایت کرده باشید، می‌توانید سرویس خود را روی این استورها قرار دهید و دیگر نگرانی‌ای بابت استفاده از سرویس گوگل ادموب نخواهید داشت.

تبلیغات در گوگل ادموب (Google AdMob) برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، تبلیغات در گوگل ادموب برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشنی مناسب است که توانسته باشند سرویس‌هایی با کیفیت پیاده‌سازی کنند و در استورهای رسمی و بین‌المللی قرار دهند.

اگر به دنبال کسب درآمد دلاری باشید، می‌توانید با دانستن آنکه گوگل ادموب چیست به درآمد دلاری برسید، اما باید دقت داشته باشید که میزان درآمد شما، بستگی به تعداد کاربران اپلیکیشنتان خواهد داشت. به همین دلیل هرچی سرویس بهتری ارائه دهید و بتوانید کاربران بیشتری را به سرویس خود جلب کنید.

نکته دیگری که در میزان درآمد شما موثر خواهد بود، مقدار فضایی است که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید. هرچه فضای بیشتری را برای تبلیغات قرار دهید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

آنچه که نحوه کسب درآمد از Google AdMob را از دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی متفاوت می‌کند آن است که به کمک دستیابی به بازارهای جهانی تبلیغات، روش‌های خلاقانه تبلیغاتی و تکنولوژی‌های پیشرفته، حداکثر درآمد را برای توسعه‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن فراهم می‌آورد.

این سرویس که با اتصال به گوگل ادز و دیگر سرویس‌های تبلیغاتی، از دامنه وسیع درخواست‌ها برخوردار است، می‌تواند شما را به منبع درآمد نامحدودی متصل کند. درست است که اتصال به این سرویس‌ها به دلیل تحریم‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما ارزش آن را دارد.

مهم است که سرویسی که توسعه داده‌اید با کیفیت باشد و از حداقل‌ استانداردهای جهانی برخوردار باشد و اگر چنین زحمتی کشیده‌اید، تلاش برای اتصال به استورهای بین‌المللی و گوگل ادموب، می‌تواند شکل درآمدی شما را متحول کند. اگر بتوانید در نمایش این تبلیغات موفق عمل کنید (که این امر جز با کیفیت اپلیکیشنتان ممکن نخواهد بود) ممکن است استارتاپ‌های بزرگ جهانی برای به دست آوردن فضای تبلیغاتی در اپلیکیشن شما با یکدیگر رقابت کنند، هیجان‌انگیز است، نه؟

پس اگر توانمندی لازم برای انجام این کارها را دارید، هرچه سریع‌تر دست به کار شوید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha