20 مورد از بهترین ابزارها و منابع رایگان ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین روش های بهبود کسب و کارهای آنلاین

با اینکه از سناریوی بازاریابی اینترنتی چندین دهه می‌گذرد، اما هنوز ایمیل مارکتینگ یکی از مؤثرترین تکنیک‌ها برای ارتقای کسب و کار شما به صورت آنلاین است. چرا؟ دلیل ساده آن این است که ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که هیچ تکنیک بازاریابی دیگر فراهم نمی‌کند؛ ویژگی‌هایی مانند بازاریابی هدایت دیتا، پیام‌های شخصی، کمپین‌های عملگرا و مقرون به صرفه بودن. 
با این حال، ایمیل مارکتینگ بیشتر از چیزی است که فقط یک پیش‌نویس نامه‌ای نوشته شود و آن را به لیستی از مخاطبان ارسال کنید. ایمیل مارکتینگ شامل ایجاد یک پیام دقیق و جذاب، ساخت لیست مناسبی از مخاطبان، دنبال کردن اثرات متقابل ارسال ایمیل و غیره می‌باشد. از این رو، برای همه این وظایف شما باید یک ابزار ایمیل مارکتینگ مفید دم دست و در دسترس داشته باشید. 
بنابراین قبل از اینکه به جستجو و کنکاش در اینترنت بپردازید، نگاهی به لیست زیر که از بهترین ابزارها و منابع رایگان ایمیل مارکتینگ هستند، بیاندازید. همه این ابزارهایی که در این مقاله ذکر می‌شود دارای مجموعه‌ای متفاوت از ویژگی‌ها هستند. بنابراین باید همه آنها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از این ابزارها برای شما مناسب‌ترین هستند. 

معرفی بهترین ابزارهای رایگان ایمیل مارکتینگ

اپلیکیشن Hemingway

شما می‌توانید ایمیل‌های خود را به این ویرایشگر آنلاین اضافه کنید و بازخوردهایی دریافت کنید. این اپلیکیشن، یک استایل مینیمالیست و واضح را برای محتوای شما به ارمغان می‌آورد و به شما کمک می‌کند تا با خواننده خود ارتباط برقرار کنید. این برنامه یک ابزار نوشتاری است که به شما کمک می‌کند تا ویرایش کنید، حالت غلط‌یابی را فعال کنید، دارای خروجی PDF و دارای مزایای دیگر می‌باشد. 

MailChimp 

میل چیمپ یکی از ابزارهای محبوب برای مدیریت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ از جمله خبرنامه است. این ابزار بازاریابی ایمیلی رایگان به بازاریابان ایمیل این امکان را می‌دهد تا بالای 2000 مخاطب را ذخیره کنند و هر ماه به اندازه 14.000 ایمیل ارسال کنند. بنابراین به کمپین بازاریابی ایمیلی درست و بی‌نقص، ارسال ایمیل، ارتباط با خوانندگان، و جمع آوری آمارها کمک می‌کند. میل‌چیمپ دارای لیست گسترده‌ای از ویژگی‌ها از جمله جستجوگر موضوع، ردیاب تعاملات ایمیلی و سازنده لیست مخاطبان می‌باشد.

میل چیمپ

Cakemail

اگر مطمئن نیستید چگونه کمپین‌های بازریابی شما می‌گذرد، کیک‌میل همه چیزی که شما نیاز دارید. کار با آن ساده است ـ فقط یک قالب طراحی سفارشی را انتخاب کنید، پیام را بدان اضافه کنید و ایمیل‌ها را به مخاطبان خود ارسال کنید. ویژگی‌های متعدد آن مانند از بین برنده اسپم، تقسیم کردن تست A/B و با داشتن ابزارهای آنالیز کمپین به شما کمک می‌کند تا کمپین خود را به طور مؤثر مدیریت کنید. 

کیک میل

Mailjet

میل‌جت ابزاری است که با اپلیکیشن یا برنامه شما برای ارسال ایمیل‌ها ادغام می‌شود و نیز دارای یک سرویس ایمیل تراکنشی است. میل‌جت مانند میل چیمپ و کیک‌میل دارای یک رابط برای ایجاد و بهینه‌سازی ایمیل‌هاست. همچنین یک سرور SMTP (پروتکلی برای ارسال و انتقال ایمیل) و مجموعه‌ای از APIهای REST را برای ادغام‌سازی خود با اپلیکیشن شما یا اجرای خود در سیستم اتوماسیون شما فراهم می‌کند. 

میل جت

AWeber

AWeber به کسب و کارهای کوچک برای ایجاد و افزودن مخاطبان کمک می‌کند. همچنین این ابزار کمک می‌کند تا با مشترکین در زمان مناسب ارتباط و تعامل برقرار کنید. با این ابزار می‌توانید مخاطبان را وارد کنید، ایمیل‌ها را ایجاد کنید، پیش‌نویس ایمیل‌ها را قبل از ارسال ببینید و آن را به مشترکین خود ارسال کنید. علاوه بر این، Aweber ویژگی‌های بیشتری مانند پاسخ دهنده خودکار، گزینه‌های تقسیم‌بندی، گزارش‌ها و ادغام‌های مختلف را برای کمک به شما ارائه می‌کند.

aweber

Vertical Response

اگر دوست ندارید با HTML کار کنید، جادوگر ایمیل Vertical Response می‌تواند ایمیل‌هایی برای شما ایجاد کند. رابط ساده و مشخص آن به طراحی و ارسال ایمیل به مخاطبین شما کمک می‌کند. شما حتی می‌توانید کمپین‌ها را با Salesforce برای پروژه‌های ایمیل مارکتینگ پیشرفته ادغام کنید. همچنین آمارهای اشتراک‌گذاری ایمیل و اجتماع را فراهم می‌کند. 

ابزار ایمیل مارکتینگ

Campayn

اگر نیاز به طراحی‌های ایمیل ریسپانسیو فوری دارید، Campayn دسترسی به قالب‌های متعدد را فراهم می‌کند. این ابزار لیست مخاطبین را از هر منبعی از جمله جی‌میل و یاهو وارد می‌کند. Campayn همچنین می‌تواند ایمیل‌ها را به صورت اتوماتیک ارسال کند و گزینه‌های به اشتراک گذاری اجتماعی قابل جاسازی را در دسترس قرار دهد. علاوه بر این، می‌تواند در تجزیه و تحلیل کمک کند تا کمپین شما موفق‌تر شود. 

ابزار رایگان  ایمیل مارکتینگ

FreshMail

اگر نیاز به قالب‌های ایمیل منحصر به فرد، خلاق و ساده دارید، فرش‌میل یک گزینه عالی است. می‌توانید از ویرایشگر بصری آن برای ایجاد ایمیل در طرح‌های مختلف استفاده کنید. همچنین ابزارهای متعددی مانند پاسخ ایمیل خودکار، بازبینی گر صندوق ورودی (inbox)، تستر A/B و غیره را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید موثر بودن دریافت‌های ایمیل خود را با استفاده از ردیابی ایمیل در لحظه پیگیری کنید. 

فرش میل

Sendicate

اگر باید کمپین‌های بازاریابی ایمیلی متعددی را راه‌اندازی کنید، Sendicate ابزار مناسبی برای شماست. شما با استفاده از آن می‌توانید یک سری از ایمیل‌ها را پیش‌نویس و ارسال یا برنامه‌ریزی کنید، مخاطبین خود را با فیلترهای جستجو بخش‌بندی کنید و با این ابزار کارهای ایمیل مارکتینگ بیشتری را با سرعت انجام دهید. همچنین این ابزار آمارهای لازم برای بهبود بازاریابی شما را فراهم می‌کند. 

ابزار ایمیل مارکتینگ

SendinBlue

آیا نیاز به اپلیکیشنی وجود دارد که بتوان هم به طور مستقل و هم بتواند با برنامه‌های دیگر کار کند؟ SendinBlue یک ابزار عالی برای این کار است. شما می‌توانید قالبی را وارد کنید یا خبرنامه خود را طراحی کنید و آن را به مشترکین خود ارسال کنید. علاوه بر این، ابزارهای آن به شما کمک می‌کند تا مشترکین خود را افزایش داده و بخش‌بندی کنید و گزارشاتی را با جزئیات آنها برای درک عملکرد خود در دسترس خواهید داشت. 

ایمیل مارکتینگ

Sendloop

می‌توانید ایمیل‌های موبایل دوستانه و جذابی را با استفاده از سازنده ایمیل Sendloop ایجاد و سپس ارسال کنید. استفاده از این سرویس بسیار آسان است و خوانندگان بریا دسترسی نیازی به هیچ گونه کمک فنی و یا دانش ندارند.  Sendloop وارد کردن ایمیل‌ها و مخاطبین شما را از پلتفرم‌های دیگر مانند جی‌میل و یاهو آسان می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا زمان‌بندی کنید و پیش‌نمایش ایمیل‌ها را مشاهده کنید و نیز امتیاز اسپم ایمیلی را قبل از ارسال آن ببینید که این امر منجر به نرخ تبدیل بهتر می‌شود.

sensiloop

Sign-Up.to

اگر نمی‌خواهید ابزارهای ایمیل مارکتینگ جدید و با ویژگی‌های بسیار زیاد را یاد بگیرید، Sign-Up.to یک اپلیکیشن ساده برای شروع کار به صورت سریع و فوری می‌باشد. این ابزار به صورت سلف سرویس و نیز خدمات ایمیل مارکتینگ مدیریت شده می‌باشد و در صورتی که منابع کافی برای راه انداختن بازاریابی توسط خودتان را ندارید، یک گزینه عالی است. استفاده از این پلتفرم آسان است و ابزارهایی مانند افزایش مشترکین، ایجاد ایمیل‌های ریسپانسیو (پاسخگو)، ارسال آنها و تجزیه و تحلیل کمپین‌ها را ارائه می‌دهد. 

ایمیل مارکتینگ

Tinyletter

اگر به دنبال تجربه ایمیل مارکتینگ صریح و ساده هستید، Tinyletter یک ابزار عالی است. اگر شما نیاز به هیچ گزارش یا سایر ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای کسب و کار خود ندارید، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند. از این رو، TinyLetter یک ابزار ایمیل مارکتینگ ساده بدون هیچ جنجال و سر و صدایی می‌باشد. 

ابزار بازاریابی ایمیل

Scope

Litmus Scope یک ابزار بررسی گر (inspector) است که کدهایی از ایمیل شما را بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا آنها برای هر پلتفرم برای رسیدن به بهترین نتیجه یا یک عملکرد دلخواه تنظیم کنید تا بتواند هر شخصی با هر وسیله‌ای از بهترین تجربه لذت ببرد. شما می‌توانید پیش‌نمایش ایمیل‌های خود را برای دسکتاپ و پلتفرم‌های موبایلی مرور کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تواند به هر کدام از کد ایمیل‌ها نگاه کنید تا یاد بگیرید که چگونه سایر بازاریابان آن را غیر فعال می‌کنند.

ابزار مارکتینگ اسکوپ

PutsMail

PutsMail برای ایجاد یک پیش‌نمایش از ایمیل شما قبل از اینکه به دست مخاطبین شما برسد، مفید است. به عبارت دیگر باید بدانید که چگونه ایمیل شما در صندوق ورودی (inbox) به نمایش در می‌آید. این ابزار رایگان به شما این امکان را می‌دهد که تستی عملی از کمپین انجام دهید. شما فقط باید HTML ایمیل، خط موضوع، آدرس گیرنده مورد نظر (تا 10 عدد) را وارد کنید تا یک پیش‌نمایش کاملا عملی از کمپین‌های خود مشاهده کنید. 

پست میل

Visual Website Optimizer

ابزار Visual Website Optimizer با کمپین‌های ایمیل مارکتینگ از پیش طراحی شده کار می‌کند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا ظاهر بصری ایمیل خود را قبل از ارسال آن به خوانندگان خود تست کنید، هنگامی که شما ایمیلی عالی و باکیفیتی ایجاد کردید، وقت آن است که آن را برای هدف مورد نظر و از قبل تعیین شده خود به کار برید و بررسی کنید چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید. علاوه بر این، به شما بینشی در مورد خواسته‌ها و پاسخ‌های مخاطب هدف شما می‌دهد. همچنین این ابزار به شما انواع مختلفی از ابزارهای تست رایگان و پولی و مطالعات موردی برای بازاریابان را ارائه می‌دهد. 

ابزار ایمیل مارکتینگ

IsValid.org

ابزار IsValid تست‌های آماری انجام شده برای آزمایشات A/B را اتوماتیک می‌کند. این بدان معناست که کمک می‌کند تا نتایج آزمایشات A/B کمپین‌های شما واضح و یا تشخیص داده شود. این ابزار ساده و خوب را برای متصور ساختن داده‌های خود استفاده کنید. به سادگی تعداد هر گروه آزمایشی و تعداد تبدیل‌ها (conversions) را برای هر آنچه که شما به عنوان عمل مورد نظر خود انتخاب کردید، وارد کنید و sValid در صورتی که آماده تصمیم‌گیری برای تست و بهبود درصد دقیق باشید، به شما خواهد گفت. شما می‌توانید از آن برای اندازه‌گیری نتایج آزمایش A/B کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. این ابزار کمک می‌کند تا نتایج تست کمپین‌های بازاریابی خود را بسنجید، کمیت آنها را تعیین کنید و توصیف کنید. 


ایمیل مارکتینگ

Social Media Share Link Generator

Social Media Share Link Generator یک ابزار عالی و کوچک برای ایجاد لینک‌هایی جهت به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. انتخاب این ابزار باارزش است به این دلیل که شبکه‌های اجتماعی و تلاش‌های ایمیل را با هم ترکیب کرده و به شما کمک می‌کند تا اشتراک‌های شبکه اجتماعی به طور مستقیم از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ شما هدایت شود. این ابزار رایگان URLهایی را ایجاد می‌کند که می‌توانید در ایمیل مارکتینگ خود جاسازی و قرار دهید. 

ابزار بازاریابی ایمیل

HTML Formatter

این HTML Formatter رایگان یک ابزار عالی برای فرمت کد ایمیل شماست. HTML Formatter فاصله‌ها و تب‌هایی را بین تگ‌‌های محتوا نگه می‌دارد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا سطح کنگره‌ای برای فرمت‌بندی (قالب‌بندی) HTML انتخاب کنید و باعث خوانایی کد شما می‌شود. 


ایمیل مارکتنیگ

HTML Validator

HTML Validator ابزاری با استفاده آسان برای اعتبار سنجی کد ایمیل شماست. این ابزار انواع مختلفی از مشکلات در کد شما از جمله از دست رفتن تگ‌ها، IDهای تکراری، ویژگی‌های نامعتبر و غیره را گزارش می‌دهد. شما باید کد خود را اعتبارسنجی یا تأیید کنید زیرا کد نامعتبر ممکن است ایرادات و نواقصی را در مرورگرها مانند تجربه بد برای خوانندگان‌تان ایجاد کند. 


منابع ایمیل مارکتنیگ

مهم نیست از کدام ابزار بازاریابی تصمیم می‌گیرید تا استفاده کنید، هوشمندانه است که هر چیزی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آنها برای شما بهترین کار را می‌کنند. به غیر از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، شما باید بهترین ابزار انتشار را در دسترس خود داشته باشید. 


فکر می‌کنید کدام یک از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ بهتر هستند؟ در وب 24 مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha