بازاریابی دهان به دهان چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

بازاریابی دهان به دهان یا word of mouth marketing نوعی ترویج کسب و کار است که به صورت شفاهی یا مکتوب صورت می پذیرد و در واقع مشتریان به صورت رایگان برای شما تبلیغات انجام می دهند . مشتریان رضایتمندی خود را از محصوات یا خدمات یا اتفاقی که افتاده است به دیگرا ن منتقل می نمایند .

فرض کنید که میخواید یک لپ تاپ بخرید و تبلیغات متعددی را از فروشندگان مختلف بشنوید و بعد ناگهان یک دوست که او را در زمینه کامپیوتر متخصص میدانید از راه برسد و به شما بگوید که یا لپ تاپ نخرید یا لپ تاپ شرکت Asus مدل ROG Strix GL702VI را بخرید. قطعا حرف او را گوش خواهید کرد.
تبلیغات دهان به دهان با توجه به حجمه تبلیغات در دنیای امروز بسیار مهم است. بسیار از شرکت ها برای تبدیل شدن به برند بر روی این روش تبلیغاتی تمرکز زیادی کرده اند. مثلا همان لپ تاپی که دوست ما معرفی کرده بود در وبلاگ های مختلفی میتوان درباره آن این تعریف را شنید: لپ تاپی که هیچ رقیبی در دنیا ندارد. خوب اگر شما بتوانید از عهده هزینه های آن بر بیاید قطعا میخواهید لپ تاپی داشته باشید که هیچ لپ تاپ دیگری نتواند با آن رقابت کند.
استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های موثر تبلیغات دهان به دهان در دنیای وب است. اما اگر به دنبال روش موثر تری میگردید. صرفا کیفیت کالای خود را بالا ببرید و از مشتریان بخواهید در صورت رضایت نظرشان را در وبلاگ شما یا وبلاگ شخصی خود منعکس کنند.
باور کنید که بسیاری از مطالبی که در باره لپ تاپ GL702VI میخوانید بدون پرداخت هزینه از سوی شرکت Asus و صرفا به دلیل کیفیت این محصول و رضایت مشتریان نوشته شده است. البته نباید فراموش کرد که برند بودن به تبلیغات دهان به دهان کمک می کند. مخاطبان بسیاری بدنبال اطلاعات آخرین لپ تاپ شرکت ASUS هستند و بسیاری از وبلاگ نویسان بدون آنکه خود این لپ تاپ را خریداری و استفاده کرده باشند برای کسب مخاطب اقدام به تبلیغ آن می کنند.
اگر شخصی که او را یک متخصص در زمینه ای میدانید به شما پیشنهادی بدهد. بسیار ساده تر از هر تبلیغی آن یپشنهاد را می پذیرید. این اصل در بازاریابی با کمک تبلیغات دهان به دهان به فروش شرکت های بسیاری کمک کرده است.

همچنین بخوانید
برند منشن چیست؟ روشی است که باعث شده یک سایت درباره برند شما صحبت کند. آگاهی از رپورتاژ برند منشن، مزایا و تاثیر Brand Mention بر سئو در مقاله وب 24
استراتژی تبلیغاتی از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنهاست را نشان می دهد.
تبلیغات کلیکی یا پرداخت در ازای کلیک که معادلpey per click (ppc) است مدلی از تبلیغات اینترتی است که هزینه آن بر اساس تعداد کلیک محاسبه می شود
مدل کسب و کار در ساده ترین تعریف روشی است که در آن شرکت ها به وسیله محصولات یا ارزش های قابل ارائه خود کسب درآمد می نمایند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha