اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ اهمیت بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام نوعی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است، به‌طوری که یک برند از طریق پست و استوری‌ها در اینستاگرام تبلیغ می‌شود. اینستاگرام امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با اینستاگرام سروکاری نداشته باشد. این پلتفرم به برندها کمک می‌کند با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کرده و اهداف بازاریابی خود را محقق کنند. اما واقعاً چگونه می‌توان از طریق اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کرد؟ در این مقاله از سایت وب ۲۴ با بازاریابی در اینستاگرام بیشتر آشنا می‌شوید. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سؤال هستید، با ما همراه باشید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ 

در ابتدا بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ اینستاگرام یکی از انواع پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که از طریق آن می‌توان به مخاطبان بسیار زیادی دست یافت. این پلتفرم ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و مردم به‌طور متوسط، روزانه 53 دقیقه از زمان خود را در اینستاگرام صرف می‌کنند. این اتفاق باعث شده که اینستاگرام بعد از فیسبوک به دومین شبکه اجتماعی پربازدید تبدیل شود. اینستاگرام حفظ روابط شما با مشتریان وفادار و مشتریان بالقوه را تسهیل می‌کند و مردم از ارتباط با برندها به وسیله این شبکه لذت می‌برند.

موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ

نکته دیگری که باید در نظر گرفت فرصت‌های افزایش فروش در اینستاگرام است. بر اساس تحقیقات فیسبوک در سال ۲۰۱۹، ۶۵ درصد از افرادی که در یک نظرسنجی شرکت کرده بودند، پس از دیدن یک برند در اینستاگرام از وب‌سایت آن خرید کرده‌اند. 46 درصد از مصاحبه‌شوندگان نیز از یک برند به صورت آنلاین یا آفلاین خرید کرده‌اند. دسترسی به مخاطبان گسترده‌ای که فعالانه با برندها در تعامل هستند و می‌خواهند از آن‌ها خرید کنند، مزیت اصلی بازاریابی اینستاگرام است. با این حال، این شبکه اجتماعی دارای مزایای دیگری نیز هست.

استراتژی در اینستاگرام مارکتینگ 

هر کانال بازاریابی به یک استراتژی که به درستی طراحی‌شده نیاز دارد تا نتایج شگفت‌انگیزی برای کسب‌وکار ایجاد کند. برای ایجاد استراتژی اینستاگرام مارکتینگ، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید: 

اهداف خود را تعیین کنید

با تعیین اهداف شروع به تدوین استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود کنید. اهداف زیربنای همه کارهایی هستند که در اینستاگرام انجام می‌دهید، از انتخاب قالب‌ محتوا تا هر جزئیات دیگری تحت‌تأثیر اهداف برند هستند. اهدافی که برندها تلاش می‌کنند از طریق بازاریابی اینستاگرام به آن‌ها دست یابند، شامل افزایش آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل، افزایش سود فروش، ایجاد مشتریان بالقوه، تسریع فروش، فهم بینش مشتری، سهم بازار و موارد دیگر است.

اهداف شما باید با نیازهای تجاری شما مرتبط باشد. اگر نتایج مالی شما کم‌وبیش خوب باشد، احتمالاً نیازی به افزایش فروش از طریق اینستاگرام نیست. سعی کنید به جای آن بر جذب مشتریان یا فهم بینش بازار تمرکز کنید. برای بهره‌وری بالاتر، مطمئن شوید که اهداف شما مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی و مرتبط هستند.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

تعیین مخاطب یک گام اساسی است. اگر نتوانید مخاطب هدف خود را مشخص کنید، تمام تلاش‌های شما برای دستیابی به اهداف تجاری بی‌اثر خواهد شد. یک نکته مهم در مرحله این است که بتوانید پرسونای خریدار را طراحی کنید. برای این کار باید تلاش کنید مشتری معمولی خود را بشناسید. کسب اطلاعاتی در مورد سن، جنسیت، شغل، موقعیت مکانی و سطح درآمد مشتری به شناخت بیشتر و کسب نتایج بهتر منجر می‌شود.

اشتباه بزرگی که در اینجا باید از آن اجتناب کرد، طراحی یک شخصیت ساختگی است. به جای حدس و گمان از رویکرد داده‌محور استفاده کنید. برای به‌دست‌آوردن اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه خود، می‌توانید از هشتگ‌های اینستاگرام مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کرده و به پروفایل‌هایی که از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنند، نگاه دقیق‌تری داشته باشید. سپس سعی کنید درمورد افرادی که با این حساب‌ها تعامل دارند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، در مورد نحوه فعالیت رقبای خود تحقیق کنید. باید بفهمید که آن‌ها چه کسانی هستند، چه نوع محتوایی پست می‌کنند، چگونه با مخاطبان خود، سایر برندها یا اینفلوئنسرها تعامل دارند. همچنین می‌توانید هشتگ‌های مربوط به رقبای خود را بررسی کنید تا از میزان محبوبیت آن‌ها مطلع شوید.

سعی کنید تنها بر روی نقاط قوت آن‌ها تمرکز نکنید، بلکه نقاط ضعف و چیزهایی را که ممکن است از دست بدهند، نیز شناسایی کنید. این نکته به شما کمک می‌کند تاکتیک‌های مؤثر و غیرمعمولی برای ارتقای برند خود داشته باشید. مثلاً در حالی که سایر روانشناس‌ها در اینستاگرام تصاویر ثابتی را با دستورالعمل‌هایی در مورد تشخیص شرایط روانی منتشر می‌کنند. برای متمایز شدن پیج یک روانشناس، می‌توانید مخاطبان را سرگرم کرده و در مورد آزمایش‌های روانشناختی جالب، ویدیو ارسال کنید.

اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کار

یک حساب تجاری ایجاد کنید

اینستاگرام دو نوع اکانت شخصی و تجاری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. دومی مزایا و فرصت‌های بسیار بیشتری به شما می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید عملکرد خود را در زمان واقعی ردیابی کنید، درباره رفتار فالوورهای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می‌توانید با ساخت یک بیوگرافی کامل اطلاعاتی درباره برند خود در قسمت bio اضافه کنید، در این قسمت توضیحی 150 کاراکتری از کسب‌وکار خود بنویسید و بر علت متمایز ‌بودن آن تمرکز کنید.

عکس پروفایل خود را بهینه کنید 

عکس پروفایل پیج شما باید قابل تشخیص باشد و نشان‌دهنده کسب‌وکارتان باشد. ممکن است یک لوگو را انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام آن را به صورت یک عکس ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نشان می‌دهد.

به وب‌سایت خود لینک دهید

لینک دادن به وب‌سایت برای تولید سرنخ بسیار مهم است‌. به غیر از استوری قسمت بیوگرافی پیج تنها جایی است که می‌توانید لینک اضافه کنید.

از گزینه‌های تجاری استفاده کنید

می‌توانید اطلاعات تماس و دکمه call to action را نیز در حالت تجاری اضافه کنید. از این فرصت برای ارتباط با مشتریان غافل نشوید.

تکنیک‌ها و روش‌های اینستاگرام مارکتینگ 

استفاده از تکنیک‌هایی که قبلاً کارآمد‌ی آن‌ها اثبات شده از آزمایش‌وخطا و ابداع تکنیک‌های جدید بهتر است. این نکته باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش تیم بازاریابی می‌شود. تکنیک‌های ذکر‌شده در بالا کارایی خود را برای بهبود حضور یک برند در اینستاگرام، افزایش پایگاه فالوور، جذب مخاطبان و افزایش فروش ثابت کرده‌اند. در صورتی که بر این تکنیک‌ها و اصول اینستاگرام مارکتینگ مسلط شوید، می‌توانید بازاریابی اینستاگرامی خود را به سطح بالاتری ببرید. در ادامه تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

استقبال از محتوای تولید‌شده توسط کاربر

محتوای تولید‌شده توسط کاربر (UGC) یک عصای جادویی برای بازاریابی اینستاگرام است. UGC  تأثیر مثبتی بر تبلیغات اینستاگرام دارد، زیرا 4.5 درصد نرخ تبدیل بالاتری را به همراه دارد، تعامل را افزایش می‌دهد، معیارهای هزینه به ازای کلیک و نرخ کلیک را برای تبلیغات پولی نیز بهبود می‌بخشد.

دلیل آن این است که UGC شبیه به اثبات اجتماعی کار می‌کند. مردم توصیه‌های مشتریان دیگر را بسیار بیشتر از تبلیغات پولی باور دارند. برای دریافت UGC برای حساب خود، مخاطبان خود را تشویق کنید تا عکس‌ها و ویدیوهای خود را با هشتگ نام برند شما به اشتراک بگذارند. سپس بهترین آن‌ها را بازنشر کنید، اما از استفاده بیش از حد از UGC خودداری کنید، زیرا در ترکیب با محتوای اصلی بهتر عمل می‌کند.

روش‌های بازاریابی در اینستاگرام

اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرام در فیسبوک

این تکنیک دقیقاً بازاریابی اینستاگرام نیست، اما به شما کمک می‌کند عملکرد کلی رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌ها را فوراً در فیسبوک خود به اشتراک بگذارید. این ویژگی نه‌تنها راحت است و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، بلکه برای عملکرد شما نیز عالی است.

از استوری‌ها و هایلایت‌ها استفاده کنید

به راحتی می‌توان اهمیت استوری‌های اینستاگرام را کم‌رنگ کرد، زیرا 24 ساعت پس از انتشار ناپدید می‌شوند. با این حال، این قالب برای بازاریابی شما خیلی خوب است و نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. طبق داده‌های اینستاگرام، 62 درصد از مردم گفته‌اند که پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن نشان داده‌اند.

استوری‌ها راهی عالی برای ایجاد نزدیکی عاطفی با مشتریان شما هستند. در حالی که فید شما باید بی‌عیب‌ونقص باشد، استوری‌ها می‌توانند شامل محتوای متفاوت‌تر و صمیمی‌تری مانند نماهای پشت‌صحنه یا پرسش‌وپاسخ باشند. آن‌ها همچنین قالبی برای انتشار مطالب بررسی دقیق محصول همراه با لینک‌های خرید هستند. حتی می‌توانید استوری‌های خود را برای همیشه نگه دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را به بخش خاصی در صفحه خود اضافه کنید که به آن Highlights می‌گویند.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

۷۹ درصد از بازاریابان، اینستاگرام را مهم‌ترین کانال برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود می‌دانند. نکته‌ای که در آن وجود دارد این است که کسب‌وکارها به ازای هر 1 دلاری که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خرج می‌کنند، 5.20 دلار درآمد کسب می‌کنند. برای ایجاد یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار، چندین قانون را رعایت کنید:

  • اینفلوئنسری را انتخاب کنید که مخاطبانش شبیه شما باشد. در غیر این صورت، نتیجه‌ی تلاش‌های بازاریابی شما مطلوب نیست و مردم علاقه‌ای به برند شما نخواهند داشت
  • مخاطبان اینفلوئنسر موردنظر را بررسی کنید، هیچ ربات یا فالوور جعلی نباید در بین مخاطبان آن وجود داشته باشد.
  • حتماً احساسات مخاطبان را در مورد یک اینفلوئنسر مشخص کنید. برخی از بلاگر‌ها با پایگاه فالوورهای عظیم، بیشتر نفرت را تحریک می‌کنند تا عشق. تبلیغ از طریق آن‌ها باعث ایجاد مشتری جدید یا افزایش فروش نمی‌شود، بنابراین بخش نظرات و نحوه تعامل مخاطب را به دقت بررسی کنید.

یک فروشگاه اینستاگرام راه‌اندازی کنید

در سال 2020، اینستاگرام فرصت‌های فروش را افزایش داد و قالب جدیدی را راه‌اندازی کرد. فروشگاه اینستاگرام یک بخش جداگانه است که شبیه ویترین فروشگاه اینترنتی است. افراد می‌توانند از طریق فید یا استوری به این قسمت برسند، محصولات را کاوش کنند و بدون ترک اینستاگرام خرید کنند. با استفاده از این ابزار، کسب‌وکارها می‌توانند کاتالوگ‌های محصول، مجموعه‌های صنایع‌دستی و محصولات را در مضامینی که داستان برندشان را روایت می‌کنند، ایجاد کنند. برای راه‌اندازی فروشگاه خود، دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت اینستاگرام را دنبال کنید.

چگونه اینستاگرام مارکتینگ را یاد بگیریم؟ 

اگر شما بتوانید به صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنید، زمینه‌های زیادی برای گسترش کسب‌وکارتان ایجاد می‌شود و می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. برای حرفه‌ای شدن در اینستاگرام مارکتینگ و یادگیری ترفند‌ها، الگوریتم‌ها و کار با ابزار مربوط به آن دوره‌های زیادی به صورت رایگان یا با هزینه‌های متفاوت وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. در صورتی که تمایلی به فراگیری اینستاگرام ندارید می‌توانید از افرادی که با عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت می‌کنند کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهند.

اینستاگرام مارکتینگ برای چه کسانی مناسب است؟ 

اینستاگرام مارکتینگ یک روش بازاریابی است که برای همه‌ افراد با هر مدل کسب‌وکاری مناسب است. اگر بتوانید روش‌های اینستاگرام مارکتینگ را به درستی فراگرفته و استفاده کنید، به راحتی موفق خواهید شد نرخ فروش و تعداد مشتری‌های خود را افزایش دهید. اینستاگرام روزبه‌روز در حال پیشرفت است و امکانات بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌کند. با استفاده از این امکانات می‌توانید موفقیت در کمپین‌های بازاریابی خود را تضمین کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

ابزارهای مناسب اینستاگرام مارکتینگ 

شما می‌توانید از ابزارهای فوق‌العاده راحت بازاریابی اینستاگرام برای درک مخاطبان خود، ایجاد خط انتشار محتوا و اطمینان از اینکه پست‌های اینستاگرام طبق برنامه منتشر می‌شوند، استفاده کنید. در ادامه با چند ابزار اینستاگرام مارکتینگ آشنا می‌شوید:

Iconosquare

Iconosquare یکی از ابزارهای برتر برای بازاریابی اینستاگرام است و به شما امکان می‌دهد تأثیر پست‌ها بر جذب یا از دست‌دادن فالوور را بررسی کنید. همچنین می‌توانید اکانت‌های مختلفی را در این ابزار ثبت کنید و در یک زمان وضعیت همه این اکانت‌ها را زیر نظر داشته باشید، این نکته برای کسانی که آژانس بازاریابی دارند، بسیار اهمیت دارد. Iconosquare میزان مشارکت مخاطبان را برای هر پست، نمایش عملکرد هر یک از هشتگ‌ها، بهترین زمان انتشار پست و مقایسه نرخ مشارکت صفحه خودتان با صفحه‌ رقبا را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌تواند محدوده جغرافیایی کاربران را به طور حدودی مشخص کند. شایان ذکر است که Iconosqaure واقعاً تلاش زیادی کرده است تا داده‌ را در قالبی قابل درک ارائه کند.

همچنین دو ابزار رایگان را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای بازاریابی اینستاگرام از آن‌ها استفاده کنید: Twinsta وInstant Instagram Audit. با Twinsta، اسکرین‌شات‌های تمیزی از توییت‌های خود می‌گیرید و می‌توانید در اینستاگرام و سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، در حالی که ابزار حسابرسی به شما می‌گوید که آیا حساب تجاری شما به خوبی بهینه شده است یا خیر. 

Sprout Social

Sprout Social  یکی از بهترین ابزارهای مدیریت اینستاگرام برای صاحبان برندها است. از زمان‌بندی پست‌ها گرفته تا مدیریت نظرات، پیگیری هشتگ‌ها و حتی اجرای گزارش‌ها، می‌توانید همه این کارها را با استفاده از این ابزار انجام دهید. از آنجایی که به شما امکان می‌دهد چندین پروفایل اینستاگرام را متصل و مدیریت کنید و امکان فعالیت اعضای تیم در قالب ارسال پیام را فراهم می‌کند، می‌توانید وظایف هر یک از اعضا را در رابطه با یک پروژه به او ارجاع دهید.

Keyhole

Keyhole به عنوان ابزاری برای ارائه فیدبک پست‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید هشتگ یا کلمه کلیدی موردنظر خود را سرچ کنید و ببینید چه ترندی در این حوزه در جریان است. همچنین با ابزار تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام آن، می‌توانید کمپین‌های خود و تأثیر اینفلوئنسرها را اندازه‌گیری کنید، زیرا تمام معیارهای اینستاگرام را که برای نشان‌دادن بازگشت سرمایه و تأثیر کمپین‌های اینستاگرام را ردیابی می‌کند. همچنین با بررسی صفحه رقبایتان نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Hootsuite

با Hootsuite می‌توانید برای انتشار محتوا برنامه‌ریزی کنید تا پست‌ها طبق زمان‌بندی شما مستقیماً از طریق برنامه ارسال ‌شوند. اگر از دیگر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید حساب‌های فیس‌بوک، یوتیوب، پینترست، لینکدین و توییتر خود را در قسمت داشبورد این اپلیکیشن مدیریت کنید. همچنین ابزارهایی برای ویرایش عکس و ویدئو نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی متأسفانه این ابزار فقط برای 30 روز رایگان است و پس از آن باید اشتراک خریداری کنید.

بازاریابی اینستاگرامی

Canva

برای طراحی استوری‌ها و پست‌های اینستاگرام، از Canva استفاده کنید. این ابزار دارای نزدیک به 90000 قالب است که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید و استوری‌های اینستاگرام منحصر‌به‌فرد خود را ایجاد کنید. حتی اگر برای طرح Pro بسیار مقرون‌به‌صرفه آن ثبت‌نام نکنید، باز هم می‌توانید از بین بیش از 23000 قالب پست اینستاگرام رایگان و بیش از 13000 قالب رایگان استوری اینستاگرام استفاده کنید.

Snapseed

برای ویرایش اولیه عکس،Snapseed   یکی از برنامه‌های مفید است. این برنامه توسط گوگل توسعه‌یافته و استفاده از آن واقعاً آسان است. همه ابزارهای کلیدی که از یک برنامه ویرایش عکس انتظار دارید را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های خاص آن، توانایی ایجاد فیلتر است که آن را به ابزاری عالی برای سازندگانی تبدیل می‌کند که باید از ثبات برند اطمینان حاصل کنند.

SocialRank

برای تعامل بیشتر با دنبال‌کنندگان، می‌توانید از  SocialRank استفاده کنید. این برنامه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی، سازماندهی و مدیریت فالوورهای اینستاگرام است. با استفاده از این ابزار می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس معیارهای مختلف تقسیم‌بندی کنید و برای آن‌ها به صورت تخصصی محتوا تولید کنید. این می‌تواند ایده خوبی باشد که هر از چند گاهی با متعهدترین فالوورهای خود کمی تعامل بیشتری نشان دهید. اینجاست که SocialRank کاربردی است.

Awario

برای نظارت بر اینستاگرام، می‌توانید در Awario ثبت‌نام کنید که یک ابزار عالی برای ردیابی منشن نام تجاری شما و محصولات آن است. هر بار که نظری در مورد کسب‌وکار شما در اینستاگرام ارسال می‌شود، به‌صورت لحظه‌ای به شما اطلاع می‌دهد. همچنین به داده‌های قبلی از منشن‌های قدیمی خود دسترسی دارید تا بتوانید تصویر دقیق‌تری از عملکرد خود داشته باشید. شاید بخواهید بدانید که یک کمپین خاص هشتگ چقدر خوب عمل می‌کند؟ با Awario هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

Shor.by

اگر می‌خواهید یک بیو اینستاگرام بسازید که فالوورهای بیشتری جذب کند، باید روی ابزار لینک در bio سرمایه‌گذاری کنید. این برنامه اساساً همین کار را انجام می‌دهد. در واقع  Shor.by به شما امکان می‌دهد به صفحات و محتوای بیشتری لینک دهید و از یک لینک بیو اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از آن، می‌توانید یک صفحه فرود طراحی کنید که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده است و شامل لینک‌های مختلف قابل کلیک برای بردن آن‌ها به پست‌های وبلاگ، صفحه محصول و… است.

AutoHash

AutoHash برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا مرتبط‌ترین هشتگ‌ها را برای پست‌های اینستاگرام خود کشف کنید. AutoHash  به‌طور خودکار هشتگ‌های برتر را با شناسایی اشیا در عکس‌های شما شناسایی می‌کند. اگر GPS خود را روشن کنید، حتی می‌تواند به شما در کشف هشتگ‌های مبتنی بر مکان نیز کمک کند.

Adobe Premiere

برای استفاده از امکانات پیشرفته‌تر ویرایش ویدیو می‌توانید از Adobe Premiere  استفاده کنید. همانطور که از نامش پیداست، یکی از ابزارهای برتر برای ساخت ویدیو و ویرایش ویدیوهای مربوط به اینستاگرام است.

نکات اینستاگرام مارکتینگ

ShortStack

اگر به اجرای مسابقات اینستاگرام علاقه دارید، حتما Short Stack را امتحان کنید. از مسابقات رای‌گیری عکس یا ویدیو گرفته تا چرخاندن گردانه هدایا، انواع مختلفی از مسابقات وجود دارد که می‌توانید ایجاد و مدیریت کنید. اگر می‌خواهید کل ورودی‌ها را محدود کرده یا می‌خواهید تکرار ورودی‌ها را ممنوع کنید، این برنامه می‌تواند این کار را انجام دهد و اساساً به شما قدرت کامل می‌دهد تا نوع رقابتی را که در ذهن داشتید، اجرا کنید.

Adobe Lightroom

اگر نیاز به یک برنامه ویرایش عکس پیشرفته دارید و بیشتر از لپ‌تاپ برای فعالیت در اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید Adobe Lightroom را امتحان کنید. حتی می‌توانید از LR/Instagram نیز استفاده کنید، یک افزونه غیررسمی برای لایت روم است که به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را مستقیماً در حساب اینستاگرام خود ارسال کنید. متأسفانه یادگیری استفاده از لایت روم مدتی طول خواهد کشید و اپلیکیشن ساده‌ای نیست.

Mentionlytics

Mentionlytics  یک ابزار نظارت، زمان‌بندی و انتشار پست در رسانه‌های اجتماعی است. می‌توانید از آن برای برنامه‌ریزی انتشار پست‌ها، نظارت بر عملکرد دقیق پست‌ها، مقایسه عملکرد پست‌ها با رقبایتان و بارگذاری‌های بیشتر استفاده کنید. یکی از ویژگی‌هایی که شایسته تقدیر است، مشاور هوشمند اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام SIA است. SIA را به عنوان تحلیلگر و مشاور شخصی خود در نظر بگیرید که توصیه‌های عملی را برای نحوه بهینه‌سازی حضور اجتماعی برند به اشتراک می‌گذارد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت وب 24 تلاش کردیم شما را با نکات اینستاگرام مارکتینگ آشنا کنیم. اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است که افراد زیادی را به خود جذب کرده و بسیار پرکاربرد است. به همین دلیل اجرای استراتژی‌های اینستاگرام مارکتینگ می‌تواند به شما کمک می‌کند برند خود را مطرح کنید و نرخ فروش و مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزش اینستاگرام مارکتینگ این مهارت را به راحتی فراگیرید. در این مسیر می‌توانید برای صرفه‌جویی در وقت و افزایش کیفیت از ابزارهای مختلفی که در این مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha