معرفی بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس

تصاویر می‌توانند تجربه کاربران را در وبسایت شما بهبود دهند، برند شما را برجسته‌تر کنند و وبسایت شما را زیباتر کنند. با این حال تصاویری که بیش از حد بزرگ و پرحجم باشند، سرعت بالا آمدن سایت شما را کاهش می‌دهند که می‌تواند هم تأثیری منفی بر سئو داشته باشد و هم مخاطبان شما را کلافه کند. با بهینه‌سازی تصاویرتان می‌توانید از این مشکلات جلوگیری کنید و از مزایای تصاویر استفاده کنید.

بهینه‌سازی تصاویر می‌تواند با کاهش حجم تصاویر و تغییر شیوه بارگذاری تصاویر در سایت انجام شود. این فرآیند را اگر بخواهیم به صورت دستی انجام دهیم بسیار زمان‌بر خواهد بود اما سایت‌های وردپرسی می‌توانند برای این کار از افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس استفاده کنند که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان می‌توانند مزایای بیشتری نیز داشته باشند. در این مقاله با بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس آشنا خواهیم شد.

بهترین افزونه‌های پولی کاهش حجم تصاویر در ورپرس

بهترین افزونه‌های رایگان و پولی بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس

در لیست زیر ما بهترین افزونه‌های رایگان و پولی بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس را جمع‌آوری کرده‌ایم و در ادامه هر کدام را به طور دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد:

  • Smush
  • Optimus
  • EWWW Image Optimizer
  • ShortPixel Image Optimizer
  • Compress JPEG and PNG Images
  • Imsanity
  • Imagify
  • reSmush.it
  • Kraken Image Optimizer
  • WP Compress

افزونه Smush برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان و پولی)

اسماش یا Smush محبوب‌ترین افزونه بهینه‌سازی تصویر موجود برای وردپرس است. این افزونه از فرآیند فشرده‌سازی بدون از دست دادن کیفیت استفاده می‌کند به این معنی که بدون از دست رفتن کیفیت، حجم عکس را کاهش می‌دهد. اسماش می‌تواند تصاویر تا حجم 5 مگابایت را بهینه‌سازی کند، چه به صورت تکی و چه به صورت همگانی. اسماش همچنین از قابلیت‌هایی مثل Lazy Load و تغییر اندازه خودکار (Auto-resizing) نیز برخوردار است.

کار کردن با این افزونه به‌خصوص برای تازه‌کارها آسان است. با نصب این افزونه و انجام تنظیمات آن، تصاویر موجود روی سایت شما بهینه‌سازی خواهند شد و هر تصویر جدیدی که روی سایت بارگذاری می‌‌شود نیز به صورت خودکار بهینه می‌‌شود البته تا وقتی که Smush روی سایت نصب شده باشد.

افزونه Smush برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس

نسخه رایگان اسماش به همراه نسخه پولی آن یعنی Smush Pro انتخابی عالی برای بیشتر کاربران وردپرس است که می‌خواهند تصاویرشان را فشرده‌سازی کنند اما وقت کافی برای بهینه‌سازی تک‌تک تصاویر را ندارند. با خرید نسخه پولی هم ضرر نکرده‌اید زیرا یکی از بهترین افزونه‌های پولی کاهش حجم تصاویر در وردپرس را خریده‌اید.

افزونه Optimus برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان و پولی)

Optimus تصاویر بارگذاری شده را تا 70 درصد بهینه‌سازی می‌کند. افزونه با ارسال تصاویر به سرور Optimus و بازگرداندن نسخه جدید و کم‌حجم تصاویر را بهینه‌سازی می‌کند. این نوع بهینه‌سازی هم Lossless یا بدون کاهش کیفیت است، همچنین عمل بهینه‌سازی در خارج از سرور شما اتفاق می‌افتد و فشار کمتری به سرور شما وارد می‌‌شود.

این افزونه نیازی به دخالت شما ندارد و به صورت خودکار تصاویر را هنگام بارگذاری بهینه می‌کند. شما می‌توانید بهینه‌سازی خودکار را هر وقت که مایل بودید متوقف کنید. اپتیموس دارای نسخه‌های رایگان و پولی است. نسخه پولی به نام Optimus HQ Pro دارای برچسب قیمت سالانه 149 دلار است. هم نسخه پولی و هم رایگان از تصاویر WebP نیز پشتیبانی می‌‌کنند.

افزونه EWWW Image Optimizer برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان و پولی)

این افزونه نیز مانند دو مورد قبلی به صورت خودکار، هنگام بارگذاری تصویر آن را بهینه می‌کند و تصاویر موجود بر روی سایت را نیز فشرده‌سازی می‌کند. فشرده‌سازی این افزونه نیز بدون افت کیفیت انجام می‌‌شود.

اما این افزونه ویژگی‌هایی دارد که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. EWWW Image Optimizer به شما اجازه می‌دهد فایل‌هایی با سایز نامحدود را فشرده‌سازی کنید بنابراین شما نگران تصاویر با حجم بسیار بالا نخواهید بود. همچنین افزونه در حالت پولی می‌تواند فایل‌های PNG، GIF و WebP را نیز پشتیبانی کند که برای کاربرانی که از چند نوع فایل استفاده می‌‌کنند گزینه مناسبی است. در نهایت EWWW دارای یک تیم پشتیبانی است که به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند حتی در نسخه رایگان.

افزونه EWWW Image Optimizer برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس

همین ویژگی پشتیبانی است که EWWW را جزء بهترین افزونه‌های پولی بهینه سازی تصاویر در وردپرس قرار داده است.

افزونه ShortPixel Image Optimizer برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان و پولی)

افزونه ShortPixel Image Optimizer تصاویر را به دو صورت بدون کاهش کیفیت Lossless و با کاهش کیفیت Lossy بهینه‌سازی می‌کند. در حالت Lossy بخشی از داده‌های عکس از بین می‌رود و کیفیت تصویر کمی افت می‌کند اما حجم فایل کاهش بیشتری پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید از هر دو شیوه استفاده کنید ShortPixel انتخاب مناسبی است.

مهم‌ترین قابلیت این افزونه ذخیره کردن نسخه اصلی عکس است که در این صورت می‌توانید در صورت نیاز آن را برگردانید. همچنین ShortPixel دارای قابلیت تبدیل CMK به RGB است و از قابلیت تغییر سایز نیز برخوردار است. این افزونه از فرمت‌های JPG، PNG، GIF، WebP، AVIF و PDF بدون محدودیت حجم فایل پشتیبانی می‌کند. نسخه رایگان افزونه تا ماهی 100 تصویر را بهینه‌سازی می‌کند و برای تعداد بیشتر باید هزینه‌ای بپردازید. مثلاً برای بهینه‌سازی 7000 تصویر در ماه باید حدود 4 دلار بپردازید.

افزونه Compress JPEG and PNG Images برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان و پولی)

این افزونه با سرویس‌های TinyJPG و TinyPNG یکپارچه می‌‌شود و به صورت خودکار تصاویر PNG و JPG را بهینه می‌کند. این دو سرویس محتوای عکس را بررسی می‌‌کنند و بهترین استراتژی را برای بهینه‌سازی تصویر انتخاب می‌‌کنند به صورتی که کیفیت تصویر کاهش پیدا نکند. این افزونه هم تصاویر جدیدی که بارگذاری می‌کند و هم تصاویر قدیمی موجود در سایت را بهینه می‌کند. افزونه Compress JPEG and PNG Images دارای قابلیت حفظ برخی متادیتاها مانند کپی‌رایت، تبدیل CMYK به RGB و عدم محدودیت اندازه فایل است. در نسخه رایگان شما می‌توانید 100 عکس را در ماه فشرده‌سازی کنید اما برای تعداد بیشتر، باید مبلغی بپردازید.

افزونه Compress JPEG and PNG Images برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس

افزونه Imsanity برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان)

اگر افزونه‌ای می‌خواهید که به جای فشرده‌سازی، ابعاد عکس را کاهش دهد، می‌توانید از Imsanity استفاده کنید. این افزونه رایگان ابعاد تصویر را هنگامی که آن را آپلود می‌کنید تغییر می‌دهد. Imsanity به این دلیل منحصربه‌فرد است که شما می‌توانید حداکثر عرض، ارتفاع و کیفیت را مشخص کنید و افزونه هر پارامتری که شما تعیین کرده‌اید و از حد مشخصی تجاوز کرده است را تغییر می‌دهد.

این افزونه نیز قابلیت بهینه‌سازی تصاویر موجود بر روی سایت را دارد و بیشتر مناسب مجلات و بلاگ‌هایی است که حجم زیادی از مطالب را بارگذاری می‌‌کنند. به جای اینکه نویسنده اندازه تصاویر را تک‌تک تغییر دهد، این افزونه فرآیند بارگذاری را خودکار انجام می‌دهد. شما می‌توانید از یک نرم افزار فشرده‌ساز در کنار Imsanity استفاده کنید تا تصاویری که تغییر اندازه داده شده‌اند را تا جای ممکن بهینه کند.

افزونه Imagify برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان)

مانند برخی از افزونه‌هایی که پیشتر معرفی کردیم این افزونه نیز می‌تواند هم تصاویر جدیدی که به تازگی بارگذاری شده‌اند را بهینه‌سازی کند و هم تصاویری که از قبل بر روی سایت موجود هستند. بهینه‌سازی تصاویر به صورت خودکار انجام می‌‌شود که می‌تواند زمان شما را تا حد زیادی ذخیره کند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در Imagify دارا بودن سه سطح از بهینه‌سازی است که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این سه سطح شامل فشرده‌سازی بدون کاهش کیفیت، با کاهش کیفیت و با کاهش زیاد کیفیت است که به ترتیب از سطح اول به سوم، حجم عکس را بیشتر فشرده می‌‌کنند اما در عوض کیفیت تصویر افت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین Imagify دارای قابلیت بازگردانی عکس اصلی است. این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های رایگان بهینه سازی تصاویر در وردپرس است که ویژگی‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزونه reSmush.it برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان)

افزونه هشتم از لیست بهترین افزونه‌های فشرده‌سازی تصاویر در وردپرس افزونه reSmush.it است. reSmush افزونه رسمی وبسایت reSmush.it است که خدمات کاهش حجم تصویر را انجام می‌دهد. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تصاویر با حجم 5 مگابایت و کمتر را به صورت رایگان فشرده کنید و می‌توانید تعداد زیادی از تصاویر را تنها با 2 کلیک بهینه کنید.

افزونه reSmush.it برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس

همچنین این افزونه یک نسخه از تصویر اصلی را نگه می‌دارد تا مطمئن شود شما تصویر اصلی را از دست نمی‌دهید. همچنین شما می‌توانید سطح فشرده‌سازی را تغییر دهید و بنابراین بر روی حجم و کیفیت عکس کنترل بیشتری خواهید داشت.

افزونه Kraken Image Optimizer برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (پولی و رایگان)

این پلاگین از API وبسایت kraken.io استفاده می‌کند و تصاویر را با استفاده دو روش Lossy و Lossless بهینه‌سازی می‌کند. تصاویر برای فشرده‌سازی به سرورهای kraken ارسال می‌‌شوند و خروجی این سرورها بر روی سایت وردپرسی ذخیره می‌‌شود. همچنین شما می‌توانید حداکثر ابعاد تصاویر را مشخص کنید تا تصاویر پس از فشرده شدن با سایز مورد نظر ذخیره شوند. مانند سایر اعضای لیست بهترین افزونه‌های بهینه سازی تصاویر در وردپرس این کار می‌تواند هم‌زمان بر روی چند تصویر انجام شود.

شما می‌توانید تصاویر تا حجم 32 مگابایت را فشرده‌سازی کنید اما ماهانه می‌توانید تنها 100 مگابایت تصویر را به صورت رایگان بهینه‌سازی کنید. هر چقدر مجموع حجم تصاویر بهینه‌سازی شده از 100 مگابایت بیشتر شود شما باید مبلغی بپردازید به طور مثال اگر می‌خواهید 500 مگابایت تصویر را بهینه‌سازی کنید باید ماهانه 5 دلار بپردازید. این مبلغ به صورت پله‌ای افزایش پیدا می‌کند به طوری که برای 60 گیگابایت باید ماهانه 79 دلار بپردازید.

افزونه WP Compress برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس (رایگان)

در نهایت افزونه WP Compress را معرفی می‌کنیم که یکی از بهترین افزونه‌های رایگان کاهش حجم تصاویر در ورپرس است. این افزونه تصاویر را به صورت خودکار بهینه می‌کند و شما می‌توانید سایز تصاویر را بر مبنای دستگاه موردنظر می‌توانید تغییر دهید. همچنین این افزونه از قابلیت Lazy Load تصاویر نیز برخوردار است.

WP Compress دارای یک CDN هم هست تا تصاویر بدون نیاز به کاهش حجم با سرعت بیشتری (تنها در 7 میلی‌ثانیه) در سایت نمایش داده شوند. نسخه پولی افزونه را می‌توانید در چند وبسایت استفاده کنید و این برای کسانی که چندین وبسایت دارند بسیار کاربردی خواهد بود.

جمع‌بندی و پیشنهاد انتخاب بهترین افزونه کاهش حجم تصاویر در وردپرس

تا اینجای کار بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس را معرفی کردیم. اما از بین این موارد کدامیک برای سایت ما بهترین عملکرد را خواهند داشت. بر اساس آزمایشی که وبسایت هاب‌اسپات بر روی این افزونه‌ها داشته است برای تصاویر JPG در نسخه رایگان نتایج زیر بدست آمده است. در این آزمایش یک تصویر 350 کیلوبایتی با هر کدام از این افزونه‌ها فشرده‌سازی شده است.

نام افزونه شیوه فشرده‌سازی  حجم فایل اصلی حجم فایل بهینه شده  % حجم ذخیره شده
Smush lossless  350 KB 340 KB  3%
Optimus lossy 350 KB 150 KB 57%
EWWW Image Optimizer lossless 350 KB 325 KB 7%
ShortPixel Image Optimizer lossy 350 KB 123 KB 65% 
Compress JPEG & PNG Images lossy 350 KB 266 KB 24% 
Imagify lossy 350 KB 154 KB 56% 
reSmush.it lossy 350 KB 318 KB 9%
Kraken Image Optimizer lossy 350 KB 330 KB 6%
WP Compress lossy 350 KB 263 KB

25%


البته باید دقت کرد که افزونه‌های Smush  و Optimus از روش Lossless استفاده کرده‌اند که کیفیت عکس را کاهش نمی‌دهد.

اگر نمی‌خواهید کیفیت تصاویر سایت شما افت نکند بهتر است از افزونه‌هایی که از روش Lossless پشتیبانی می‌‌کنند، استفاده کنید. اما اگر این مورد زیاد برای شما اهمیتی ندارد می‌توانید از همه این افزونه‌ها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید تصویر اصلی حفظ شود بهتر است از افزونه‌‌های دارای این قابلیت استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که در این صورت به فضای ذخیره‌سازی بیشتری بر روی هاست خود نیاز دارید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر از افزونه‌هایی استفاده می‌کنید که عکس را بر روی سرور خود ارسال می‌‌کنند به پهنای باند بیشتری نیز بر روی سرویس هاست میزبانی خود نیاز خواهید داشت.

افزونه‌ها در حالت پولی خدمات بهتری ارائه می‌دهند و بهترین خدمات خود را برای مشترکان پولی کنار گذاشته‌اند. ضمن این که خرید این افزونه‌ها در ایران هزینه چندانی ندارند و بهتر است خرید افزونه پولی را نیز مد نظر قرار دهید. اما اگر از عملکرد افزونه مطمئن نیستید می‌توانید برای مدتی از خدمات رایگان آن استفاده کنید و سپس در مورد خرید نسخه پولی تصمیم‌گیری کنید.

جمع‌بندی

همه افزونه‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند جز بهترین افزونه‌های بهینه سازی تصاویر در وردپرس هستند و هر کدام مزایای خود را دارند، بنابراین انتخاب هر کدام از آن‌ها کمک زیادی به بهبود عملکرد سایت شما خواهد کرد.

در نهایت باید گفت که تصاویر حتماً می‌توانند عملکرد و زیبایی سایت شما را بهبود دهند اما اگر زمان بارگذاری سایت را کاهش دهند، ضرر آن‌ها می‌تواند بیشتر از منفعتش باشد. با بهینه‌سازی تصاویر بر روی سایت خود، شما قدم مهمی در بهبود سئوی و نیز تجربه کاربری سایت خود برداشته‌اید.

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha