
یکی از مهمترین اقدامات مدیران سایتها و وبلاگها برای توسعه کسب و کارشان، به روز رسانی مطالب و انتشار مطالب جدید است. انتشار محتوا و تولید محتوا باید در راستای حوزه فعالیت کسب و کار شما و بر اساس کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شما باشد تا سایتتان در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد. بنابراین کلمات کلیدی یکی از مهمترین خدمات سئو است که بدون استفاده از آن، قادر به افزایش ترافیک سایت و افزایش بازدید سایت خود نخواهید شد. برای این کار ناچار هستید از ابزارهای رایگان یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.
کلمات کلیدی، کلید طلایی موفقیت شما برای موفقیت در عرصه بازاریابی اینترنتی هستند. کلمات کلیدی بخشی از خدمات سئو سایت است که طرفداران زیادی دارد و در بحث تولید محتوا، اهمیت دوچندانی پیدا میکند. اکثر مدیران کسب و کارها نمیتوانند به تنهایی کلمات کلیدی را پیدا کنند و به سراغ ابزارهای کمکی این حوزه میروند. پیش از اینکه مستقیم به سراغ ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی بروید، بهتر است بدانید برای یافتن کلمات کلیدی، باید یک پروژه با عنوان تحقیق کلمات کلیدی را آغاز کنید. زمانی که حوزه کاری خودتان را مشخص میکنید، کلمات کلیدی ای وجود دارند که کاربران را به این حوزه هدایت میکنند. این کلمات و هر کلمهای را که گمان میکنید کاربران را به سمت شما رهنمون میشود، یادداشت کنید. اینها کلمات کلیدی ای هستند که بدون بررسی آمار جستجویشان در طول روز، به ذهن شما رسیده است و برای کسب و کار شما مناسب هستند. یک راه دیگر، رصد رقبای تجاری است. در هر کسب و کاری، شرکت ها یا افرادی وجود دارند که موفقترند و مشتری های زیادی دارند. کمی حوصله به خرج دهید و ببینید از چه کلمات کلیدی در مطالب و عناوین محتواهای خود استفاده میکنند تا کاربران را به سایت خود هدایت کنند.
رقابت در استفاده از کلمات کلیدی، موضوعی جدی است و روزانه مبالغ هنگفتی برای این حوزه، هزینه میشود. سرویس گوگل ادوردز ناظر به همین رقابت در حوزه کلمات کلیدی است و سایت هایی را که از نظر سئو وضعیت مناسبی ندارند، با کلمات کلیدی پرجستجو در صدر نتایج جستجو، به کاربران نمایش میدهد. برای یافتن کلمات کلیدی میتوانید از سئوکاران کمک بگیرید یا از ابزارهای رایگان برای یافتن آنها استفاده کنید. ابزارهای سئو را میتوانید دانلود کنید یا به صورت آنلاین استفاده کنید. این ابزارها معمولا برای مدت ۱۵ یا ۳۰ روز رایگان هستند و پس از این مدت، نیاز دارید برای استفاده از خدماتشان، هزینه اشتراک پرداخت کنید. در این مقاله با بهترین ابزارهای رایگان یافتن کلمات کلیدی آشنا شوید.
بیشتر بخوانید : آشنایی با الگوریتم های گوگل
با استفاده از این ابزارها، میتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید و وضعیت رقابت بر سر آنها را نیز بررسی کنید؛ اما فراموش نکنید که برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود، به یک برنامه زمانی نیاز دارید. پیشنهاد ما به شما این است که از متخصصان سئو وب ۲۴ مشاوره بگیرید تا بهترین نتیجه را از کلمات کلیدی بگیرید.
این ابزار گوگل، کلمات کلیدی مناسب و پرجستجو را متناسب با حوزه کاری شما، پیشنهاد می دهد. مزیت استفاده از این ابزار آن است که با گوگل ادوردز نیز لینک میشود و شما میتوانید ببینید با چه میزان هزینهای، کلمات کلیدی خودتان را به صدر نتایج جستجو میرسانید. برای استفاده از این ابزار باید حساب کاربری Gmail داشته باشید. این ابزار کلمات کلیدی را ترکیب میکند و به شما عبارت های کلیدی پرجستجو را نیز پیشنهاد میکند.
این ابزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای سئو است که نه تنها به شما کمک میکند کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را بیابید، بلکه به شما کمک میکند لینک های داخلی و خارجی سایتتان را نیز کنترل کنید. استفاده از AHREFS این مزیت را دارد که به شما نمودارهای مختلفی نیز ارائه میدهد تا درک بهتری از اعداد و آمارها داشته باشید.
این ابزار یکی از محبوبترین ها میان سئوکاران است که به شما کمک می کند وضعیت خودتان را در مقایسه با رقبایتان بسنجید. SEMrush به شما نشان میدهد از نظر استفاده از کلمات کلیدی، چه تاریخچهای داشته اید و بهتر است روی چه کلیدواژه هایی سرمایه گذاری کنید. SEMrush از بهترین ابزارهای رایگان یافتن کلمات کلیدی است که شما را زود به نتیجه میرساند. SEMrush راه حل های سریع و عالی را پیش پای شما میگذارد.
سایت ورداستریم، موتور جستجوگر بسیاری قدرتمندی دارد که کلمات کلیدی را بر اساس ترافیک، میزان جستجو، میزان رقابت و… به شما نشان میدهد. این سایت با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، گزارشهایی جزئی به شما ارائه میدهد. میتوانید وضعیت رقبای خود را نیز از این طریق، مورد بررسی قرار دهید.
در میان بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی، ابزار keywordtool.io شباهت بسیار زیادی به Google Keyword Plannerدارد و امکانات مشابهی را در اختیار شما قرار میدهد. بدون ایجاد اکانت، میتوانید از این سایت استفاده کنید و نمودارهای تحلیلی دریافت کنید. این سایت به شما کمک میکند کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید و بر روی کلماتی سرمایه گذاری کنید که رقابت بر سرشان کمتر است. بسیاری از ایرانیان به دلیل فیلتربودن گوگل کیورد، به سراغ دیگر ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی می روند؛ اما بی تردید keywordtool.io بهترین جایگزین برای گوگل کیورد پلنر است.
این سایت برای یافتن کلمات کلیدی، داده های خود را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و… جمع آوری میکند. این سایت کلمات کلیدی مختلفی را به شما پیشنهاد میدهد و از طریق تحلیل هایی که به شما می دهد، میتوانید کمک بگیرید و ایده هایی برای گسترش کسب و کار خود پیدا کنید. برای استفاده از این ابزار نیاز ندارید عضو شوید، این سایت با سخاوت کامل، اطلاعات بی نظیری را در اختیار شما قرار میدهد.
بیشتر بخوانید : سئو یا ادوردز ؟ کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟
این سایت نیز مانند سایر سایت های جستجو کلمات کلیدی، بهترین واژه ها را به شما پیشنهاد میدهد. همچنین گزارشهای خود را به صورت جدول منتشر میکند و میتوانید از فیلترهای مختلف استفاده کنید تا گزارش های دلخواه خود را دریافت کنید. برای استفاده طولانی مدت از این سایت، نیاز به خرید اشتراک دارید. وب سایت keywordeye.com از بهترین ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی است.
برای استفاده از این سایت میتوانید کلمات کلیدی مد نظر خود را وارد کنید و میزان رقابت بر سر آنها را به صورت گزارش دریافت کنید. این سایت روزانه اجازه جستجو سه کلمه کلیدی را به شما میدهد و برای استفاده بیشتر، ناچارید حق اشتراک بپردازید. نمودارهای تحلیلی این سایت بسیار مفید است و موجب پیشرفت شما در کلمات کلیدی میشود.
این ابزار به شما کمک میکند کلمات و عبارتهایی را که برای کمپین های دیجیتال خود استفاده میکنید، بررسی کرده و در صورتی که از نتیجه راضی نبودید، کلمات بهتری را جایگزین کنید. یکی از مهمترین مشکلات در اجرای کمپینها، عدم آگاهی از نحوه عملکرد و پاسخگویی کلمات کلیدی است. این ابزار کار شما را راه میاندازد.
این سایت یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی است. کلمه کلیدی مد نظر خود را در این سایت وارد می کنید، سپس جدولی از سایت هایی که از این کلمه کلیدی استفاده میکنند، در اختیار شما قرار میگیرد. این سایت به شما میگوید که آیا سرمایه گذاری بر روی کلمه کلیدی مد نظرتان منطقی است یا نه. برای استفاده از این سایت، با محدودیت تعداد جستجو مواجهید و برای طولانی تر کردن زمان استفاده از آن، نیاز دارید حق اشتراک بپردازید.
این سایت به شما این امکان را میدهد تا کلمه کلیدی مد نظر خود را در کشور مدنظرتان جستجو کنید. برای استفاده از این سایت، باید هزینه پرداخت کنید. از ویژگیهای ممتاز این سایت، سرویس platinum آن است که به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. این ابزار برای سایت های میکرو بسیار مناسب است.
این سایت ارزش صفحات سایت شما را بر اساس کلمات کلیدی، میسنجد و میزان کلمات کلیدی مرتبط در صفحه را به شما گزارش میدهد. این سایت یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد و کلمات کلیدی را بر اساس محتوای سایتتان، به شما پیشنهاد می دهد که به موفقیت شما کمک زیادی خواهد کرد.
بیشتر بخوانید : اصول سئو چیست | یادگیری اصول SEO
تصور کنید قرار است ۵ تن از رقبایتان را بررسی کنید و وضعیت استفاده از کلمات کلیدی توسط آنها را بسنجید. این کار از شما زمان زیادی میگیرد و ممکن است رقبای دیگری را که از قلم انداختهاید، بر روی کلمات کلیدی شما سرمایه گذاری کرده باشند و شما به نتیجه مطلوب خود نرسید. ابزارهای تحلیل و جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا بدون دردسر و نگرانی، وضعیت خود و رقبایتان را بسنجید و با خیال راحت، اقدامات لازم را انجام دهید.
در پایان، امیدواریم با استفاده از این ابزارها بتوانید سایت خود را به صدر نتایج جستجوی گوگل بیاورید؛ اما اگر واقع بینانه به این موضوع نگاه کنید، در ابتدای کار به مشاوره تخصصی نیاز دارید. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم از متخصصان سئو وب ۲۴ برای یک برنامه منظم مفید در رابطه با کلمات کلیدی، مشورت بگیرید.
مقالات مرتبط :