معرفی سایت moz و آموزش نحوه ی کار با آن

ابزارهای زیادی برای سئو سایت وجود دارند که moz یکی از قدرتمندترین آن‌هاست. در این مقاله به این سوال می‌پردازیم که moz چیست و چه ابزارهایی را شامل می‌شود؟ سایت ماز یک منبع آموزشی بسیار مفید است که با مقالات و ویدیوهای بسیار باکیفیت و به‌روز می‌تواند نیاز کسانی که به دنبال منابع آموزشی هستند را برآورده کند و مجموعه ابزارهای کاملی را برای کسانی که می‌خواهند سئوی وب‌سایت خود را در عمل انجام دهند فراهم کرده است.

سایت Moz چیست؟

سایت ماز توسط رند فیسکین و گیلیان موسیگ (Rand Fishkin and Gillian Muessig) در سال 2004 شروع به کار کرد. هدف آن‌ها این بود که شرکت‌ها را به استفاده از سئو به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال تشویق کنند. در ابتدا این سایت یک بلاگ با نام SEOmoz بود که در آن علاوه بر محتواهای آموزشی، متخصصان سئو می‌توانستند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. بعد از مدتی مشاوره در حوزه سئو را در پیش گرفتند. در سال 2013 نام خود را به ماز تغییر دادند و به ارائه خدمات و ابزارهای موردنیاز کسب‌وکارها برای سئوی وب‌سایت پرداختند.

سایت Moz چیست؟

سایت moz بخش‌های مختلفی دارد که بیشتر این قسمت‌ها رایگان هستند و برای استفاده از برخی از آن‌ها نیازمند خرید اکانت pro هستید.

Moz pro چیست؟

با نسخه حرفه‌ای ماز (Moz Pro) امکانات بسیاری مانند مدیریت و ردیابی جایگاه وب‌سایتتان در رتبه‌بندی، تحقیق کلمات کلیدی پیشرفته، ارزیابی لینک‌ها، بررسی مشکلات سئوی سایت، بهینه‌سازی صفحات و ارائه گزارش عملکرد سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانید به مدت 30 روز به صورت رایگان از امکانات اکانت حرفه‌ای ماز استفاده کنید که البته دریافت آن نیازمند ساخت حساب و داشتن شماره حساب بین‌المللی است. در انتهای این مقاله به‌صورت کامل به امکانات moz pro اشاره خواهیم کرد.

معرفی بخش‌های مختلف سایت Moz

اما می‌رسیم به این بخش که امکانات مختلف سایت ماز چیست؟ سایت Moz امکانات زیادی دارد که تقریبا تمام نیازهای متخصصان سئو را پوشش می‌دهد. در این بخش به معرفی و توضیح مختصر بخش‌های مختلف سایت Moz می‌پردازیم.

بخش keyword explorer سایت moz

ابزار keyword Explorer یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی است که اطلاعاتی مانند میزان جستجوی کلمه کلیدی، سختی رقابت و نرخ کلیک کلمات را ارائه می‌دهد.

بخش link explorer سایت moz

در بخش لینک اکسپلورر با واردکردن آدرس سایت خود یا هر سایت دیگری می‌توانید گزارش جامعی در مورد بک لینک‌ ها فعال و غیرفعال، فرصت‌های بالقوه برای گذاشتن بک لینک و بک لینک‌های رقبایتان مشاهده کنید.

بخش site crawl سایت moz

این بخش مخصوص بررسی مشکلات سئویی و فنی وب‌سایت شماست. با واردکردن آدرس خود در این بخش می‌توانید مشکلات مرتبط با محتواهای سایت، ریدایرکت‌ها و کرالرها به همراه راه‌حل آن‌ها را دریافت کنید.

بخش Rank Tracking سایت moz

این قسمت برای بررسی جایگاه سایت شما در کلمات کلیدی منتخب است. همچنین می‌توانید جایگاه رقبایتان را نیز مشاهده کنید.

بخش page optimization سایت moz

این بخش سئوی On-Page سایت شما را بررسی می‌کند و اگر مشکلی در این بخش وجود داشته باشد به شما اطلاع می‌دهد. همچنین نکاتی را برای بهبود محتوای و عملکرد صفحات به شما ارائه می‌کند.

افزونه ماز بار mozbar

مازبار یک افزونه در گوگل کروم است که با نصب آن روی مرورگر خود می‌توانید هنگام جستجوی موضوعات مختلف، اطلاعات مفیدی از سایت‌هایی که در نتیجه جستجو ظاهر می‌شوند کسب کنید مانند اعتبار دامنه سایت‌ها، اعتبار صفحات، امتیاز اسپم و بک لینک‌ها.

آیا استفاده از ابزارهای سایت ماز رایگان است؟

بخشی از امکانی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در سایت ماز رایگان هستند و بخشی از آن‌ها غیر رایگان هستند. با خرید اشتراک حرفه‌ای ماز (Moz Pro) می‌توانید به برخی ابزارهای بیشتر و یا بخش‌های کامل‌تری از ابزارهای رایگان دسترسی داشته باشید. نسخه حرفه‌ای ماز این امکان را به کاربران می‌دهد که جایگاه وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی مدیریت و نظارت کنند، به‌راحتی تحقیق کلمات کلیدی انجام دهند، لینک‌های وب‌سایت خود را ارزیابی کنند و مشکلات سئویی و فنی وب‌سایت را پیدا کنند. دسترسی به ویژگی‌های نسخه حرفه‌ای به مدت 30 روز رایگان است و پس‌ازآن نیازمند پرداخت هزینه است که با حساب‌های بین‌المللی امکان‌پذیر است. در جدول زیر می‌توانید امکانات پلن‌های غیر رایگان را به همراه قیمت با هم مقایسه کنید.

امکانات نسخه استاندارد نسخه متوسط نسخه بزرگ نسخه پریمیوم
قیمت ماهیانه (20 درصد تخفیف، در صورت خرید اشتراک سالانه) 99 دلار  179 دلار  299 دلار 599 دلار
تعداد کمپین 3 10 25 50
ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی 300 1500 3000 4500
رتبه‌بندی در موبایل بله بله بله بله
تعداد صفحات خزیده شده در هفته 10 هزار (مجموعا 400 هزار صفحه در ماه) 500 هزار (مجموعا 2 میلیون صفحه در ماه)  1 میلیون و 250 هزار (مجموعا 5 میلیون صفحه در ماه) 2 میلیون (مجموعا 8 میلیون صفحه در ماه)
تعداد آدرس‌های قابل‌ردیابی 60 200 500 1000
خزیدن سریع - - - بله
تعداد خزش‌های درخواستی در ماه 5 30 60 100
عبارات کلیدی در ماه 150 5000 15000 30000
تعداد ردیف‌ها بر اساس عبارات کلیدی  10 هزار 30 هزار 50 هزار  100 هزار
ایجاد فهرست کلمات کلیدی 5 30 60 100
تعداد کلمات کلیدی در هر فهرست 100 500 750 1000
تحقیق کلمات کلیدی رقبا 50 75 100 150
عبارات بک لینک در ماه 5 هزار  20 هزار 70 هزار 100 هزار
تعداد سطرهای هر عبارت بک لینک  10 هزار 40 هزار 50 هزار  75 هزار
فهرست ردیابی لینک 1 30 60 100
تعداد لینک در هر لیست 100 500 750 1000
استفاده از ابزار بررسی رتبه در روز 200 200 500 800
گزارش بهینه‌سازی صفحات بی‌نهایت بی‌نهایت بی‌نهایت بی‌نهایت
گزارش‌های برنامه‌ریزی‌شده بی‌نهایت بی‌نهایت بی‌نهایت بی‌نهایت
تعویض لوگوی ماز در گزارش‌ها با لوگوی برند خودتان - بی‌نهایت بی‌نهایت بی‌نهایت
استفاده از قالب گزارش ماز   - بی‌نهایت بی‌نهایت بی‌نهایت
تعداد کاربر 1 2 3 4
پشتیبانی 24/7  بله  بله  بله
جلسات 30 دقیقه‌ای با متخصصان سئوی ماز  بله  بله  بله  بله

تفاوت moz و moz pro در چیست؟

یکی از سوالاتی که احتمالا برای شما به وجود می‌آید این است که تفاوت نسخه رایگان و حرفه‌ای سایت moz چیست؟ در بخش‌های قبل اشاره شد که نسخه رایگان ماز به شما امکانات کاربردی اما محدودی ارائه می‌دهد. بسیاری از بخش‌های سایت ماز با خرید نسخه حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرند. همچنین ماز، 4 نسخه حرفه‌ای تحت عنوان استاندارد، متوسط، بزرگ و پریمیوم دارد که در بخش قبل به تفاوت‌های آن‌ها اشاره کردیم. از جمله امکاناتی که نسخه حرفه‌ای ماز در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتبار دامنه (Domain Authority)
  • تعداد بک لینک‌ها
  • کلمات کلیدی رتبه گرفته
  • امتیاز اسپم (Spam Score)
  • بهترین صفحات حاوی بک لینک
  • بهترین دامنه‌هایی که به سایت لینک داده‌اند
  • نمودار لینک‌های دریافت شده و ازدست‌داده
  • لیست کلمات کلیدی بر اساس نرخ کلیک و بهترین کلمات کلیدی که روی آن‌ها رتبه گرفته‌اید
  • بهترین اسنیپت‌ها
  • کلمات کلیدی برند (Branded Keywords)
  • میزان توزیع کلمات کلیدی رتبه گرفته
  • رقبای شما در کلمات کلیدی

معرفی خدمات وب24: طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی

آموزش ابزارهای سایت moz

در این بخش به طور کامل به توضیح ابزارهای سایت ماز می‌پردازیم:

ابزار Competitive Research

در این بخش می‌توانید با واردکردن آدرس سایت خود، تعدادی از رقبای خود را بیابید، اعتبار دامنه آن‌ها و کلمات کلیدی‌ای که روی آن‌ها کار کرده‌اند را ببینید و  کیورد گپ Keyword Gap (کلمات کلیدی‌ای که جستجوی نسبتا زیادی دارد و توسط رقبای شما کار نشده است) را پیدا کنید.

ابزار Competitive Research

با توجه به لیست ارائه‌شده می‌توانید سایت‌هایی که قصد مقایسه سایت خود با آن‌ها را دارید انتخاب و اطلاعات مقایسه‌ای کاملی از تمام این وب‌سایت‌ها مشاهده کنید.
در این جدول مقایسه‌ای بین سایت‌های انتخاب‌شده انجام می‌دهد. در ستون Ranking Keywords نشان می‌دهد که این سایت‌ها در چند کلمه کلیدی رتبه گرفته‌اند و در ستون بعدی تعداد رتبه‌های اول تا سوم و سوم تا دهم در این کلمه‌های کلیدی را مشخص کرده است.

Ranking Keywords

در ادامه به شما لیستی از کلمات کلیدی که در آن‌ها رتبه بین 2 تا 20 کسب کردید و امکان بهبود رتبه در آن‌ها وجود دارد را نمایش می‌دهد.

سایت ماز چیست

و در انتهای این بخش فهرستی از بهترین صفحات سایت رقبای شما را به همراه کلمات کلیدی استفاده شده در آن نمایش می‌دهد که می‌توانید ببینید کلمات کلیدی بهترین صفحات رقبای شما کدم‌اند.

moz چیست

ابزار link explorer

ابزار لینک اکسپلورر به شما این امکان را می‌دهد که با واردکردن لینک سایت خود یا هر سایت دلخواهی، گزارش کاملی از وضعیت بک لینک‌ها، اعتبار دامنه، اعتبار صفحات و بسیاری از اطلاعات دیگر را مشاهده کنید. در ادامه به توضیح بخش‌های مختلف این ابزار می‌پردازیم.

Domain Authority: اعتبار دامنه عددی است که برای نمایش اعتبار لینک‌های کل سایت به کار می‌رود.

Linking Domains: به شما نشان می‌دهد چه تعداد دامنه به سایت واردشده، لینک داده‌اند.

Linking Domains

Top Pages: صفحاتی از سایت که بیشترین اعتبار (Page Authority) را دارند نشان می‌دهد.

در بقیه قسمت‌ها نیز می‌توانید اطلاعاتی مانند انکرتکست های استفاده شده و لینک‌سازی وب‌سایت وارد شده مشاهده کنید.

Top Pages

با انتخاب سربرگ Inbound Links می‌توانید لیست تمامی لینک‌هایی که به سایت شما وارد می‌شوند، به همراه اطلاعاتی مانند اعتبار دامنه و صفحه و امتیاز اسپم آن را مشاهده کنید.

سربرگ Inbound Links

از قسمت Linking Domains می‌توانید دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند به همراه اطلاعاتی مانند اعتبار دامنه، تعداد لینک‌ها و امتیاز اسپم آن را مشاهده کنید.

Linking Domains

از قسمت Anchor Text می‌توانید لیستی از تمام انکرتکست‌هایی که به سایت شما هدایت می‌شوند به همراه تعداد آن‌ها و تعداد دامنه‌های حاوی این انکرتکست‌ها را مشاهده کنید. انکرتکست‌ها کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن هستند که به سایت یا متنی دیگر لینک می‌شوند.

Anchor Text

در قسمت Top Pages می‌توانید بهترین صفحات سایتتان، اعتبار صفحه، تعداد دامنه‌هایی که به آن لینک داده‌اند و تعداد دامنه‌هایی که به آن لینک داده است را مشاهده کنید.

Top Pages

در بخش Discovered and Lost می‌توانید دامنه‌هایی که در یک بازه زمانی تعیین‌شده به شما لینک داده‌اند و یا دامنه‌هایی که لینکشان به شما از بین رفته را مشاهده کنید. این اطلاعات به‌صورت نموداری و جدولی در دسترس شما قرار می‌گیرند.

Discovered and Lost

در بخش Compare Link Profiles می‌توانید سایت خود را با حداکثر 2 سایت دیگر در شاخص‌های مهم سئو مانند اعتبار دامنه، امتیاز اسپم، تعداد لینک‌ها و ... مقایسه کنید.

Compare Link Profiles

در بخش Spam Score ابتدا خلاصه‌ای از وضعیت امتیاز اسپم سایت دریافت می‌کنید. سپس در نموداری که در تصویر زیر می‌بینید به شما نشان می‌دهد، دامنه‌هایی که از آن‌ها لینک گرفته‌اید چه امتیاز اسپمی دارند.

بخش Spam Score

و در قسمت آخر این بخش به شما جدولی نشان داده می‌شود که می‌توانید لینک‌هایی که در دامنه‌های با امتیاز اسپم بالا هستند را ببینید که با حذف آن‌ها می‌توانید امتیاز اسپم سایت خود را بهبود ببخشید.

امتیاز اسپم سایت

در تب Link Intersect می‌توانید با واردکردن دامنه یکی از رقبایتان مشاهده کنید که کدام سایت‌ها به رقیب شما بک لینک داده‌اند اما به شما نه. این یک روش بسیار مفید برای یافتن بک لینک‌های رقبای شماست که می‌تواند در تدوین استراتژی سئوی شما بسیار کمک کننده باشد.

Link Intersect

و در نهایت در بخش Link Tracking Lists می‌توانید یک لیست از لینک‌ها و دامنه‌های لینک‌دهنده به سایت خود ایجاد کنید و آن‌ها را به طور منظم ردیابی و پیشرفت و عملکرد آن‌ها را مشاهده کنید. استفاده از این قسمت با تهیه نسخه حرفه‌ای امکان‌پذیر است.

ابزار keyword explorer

بخش keyword explorer به شما کمک می‌کند بهترین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید. این بخش یکی از پرکاربردترین بخش‌های سایت ماز است که به کمک آن می‌توانید کلمه کلیدی کانونی خود را انتخاب کرده و بررسی کنید. این ابزار به شما میزان سرچ کلمات کلیدی، میزان رقابت و سختی آن‌ها را نمایش می‌دهد.

ابزار keyword explorer

اطلاعاتی که این بخش به شما می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • Monthly Volume: میزان جستجوی کلمه کلیدی در یک ماه گذشته
  • Difficulty: عددی بین 0 تا 100 است که میزان دشواری کسب رتبه در این کلمه کلیدی را بیان می‌کند. هر چه عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، رقابت در این کلمه کلیدی بیشتر است.
  • Organic CTR: میزان نرخ کلیک کلمه کلیدی
  • Priority: بیان می‌کند که این کلمه در حال حاضر کلمه مناسبی برای کار کردن است یا خیر.
  • SERP Analysis: جایگاه رقبا در کلمه کلیدی
  • Keyword Suggestions: کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می‌دهد.
  • Mentions: نشان می‌دهد این کلمه کلیدی در عنوان و آدرس کدام سایت‌ها به‌کار رفته است و همچنین تکرار آن‌ها را نشان می‌دهد.

در بخش Keyword Suggestions به شما کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی کانونی، میزان ارتباط آن با کلمه اصلی و همچنین میزان جستجوی ماهیانه آن را به شما نشان می‌دهد.

Keyword Suggestions

در بخش SERP Analysis می‌توانید 10 نتیجه صفحه اول نتایج جستجو که با کلمه کلیدی شما نمایش داده می‌شود را به همراه اعتبار صفحه، اعتبار دامنه و تعداد لینک‌های صفحه و دامنه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با خرید نسخه حرفه‌ای ماز، تحلیل کامل این صفحات را دریافت کنید.

بخش SERP Analysi

و در نهایت در بخش Keyword Lists می‌توانید با تهیه نسخه حرفه‌ای ماز، یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود بسازید و رتبه خود را در این کلمات کلیدی به صورت منظم ارزیابی کنید.

ابزار Domain Analysis

به کمک این ابزار رایگان می‌توانید با واردکردن آدرس یک سایت، به اطلاعات بسیار مفیدی مانند اعتبار دامنه، بهترین صفحات و کلمات کلیدی استفاده‌شده و... دست پیدا کنید.

ابتدا به شما اطلاعاتی در مورد اعتبار دامنه، تعداد بک لینک‌ها، تعداد کلمات کلیدی که روی آن رتبه کسب کرده و امتیاز اسپم را نمایش می‌دهد. سپس بهترین صفحات و بهترین دامنه‌هایی که توسط آن‌ها لینک گرفته قابل‌مشاهده است.

ابزار Domain Analysis

سپس اطلاعات بسیار مفیدی در مورد کلمات کلیدی استفاده‌شده مانند بیشترین کلمات کلیدی بر اساس کلیک، بهترین کلمات کلیدی بر اساس رتبه سایت در آن، کلمات کلیدی برند و نمودار جایگاه سایت در کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین کلمات کلیدی بر اساس رتبه سایت

در انتها نیز رقبای سایت را بر اساس بیشترین جستجوی انجام‌شده، فهرست می‌کند.

بررسی رقبای سایت

بخش site crawl سایت moz

در این بخش می‌توانید آنالیز سایت خود را از نظر فنی مشاهده کنید. گزارش‌های این بخش به شما کمک می‌کنند تا وضعیت سئو داخلی و تکنیکال سایت تان را از نظر کرالرهای گوگل بررسی کنید. این گزارش به بخش‌های مختلف تقسیم شده است که شامل موارد زیر هستند:

  • Critical Crawler Issues: گزارش‌های خطاهای سرور 500 و 400
  • Crawler Warnings: بررسی تگ‌های نوایندکس و نوفالو
  • Redirect Issues: آنالیز صفحات ریدایرکت شده
  • Metadata Issues: تحلیل‌های مربوط به تگ‌های صفحات مانند تگ متا و تگ کنونیکال
  • Content Issues: مشکلات مربوط به محتوا مانند محتوای تکراری، مشکلات تگ‌های H و ...

بخش Rank Tracking سایت moz

با استفاده از این ابزار می‌توانید رتبه خود را در بازه‌های زمانی مشخص و برای کلمات کلیدی تعیین‌شده مشاهده کنید و ببینید وضعیت شما در این کلمات کلیدی چقدر تغییر داشته. همچنین این ابزار با ارائه نمودارها و جداول مختلف اطلاعات بسیار کاملی از وضعیت شما در کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد ازجمله اینکه ازنظر موتورهای جستجو چقدر در معرض دید هستید.

بخش Rank Tracking سایت moz

بخش page optimization سایت moz

این ابزار به شما کمک می‌کند تا تحلیل کاملی از وضعیت سئوی On-page وب‌سایت خود دریافت کنید. برای شروع آدرس صفحه و کلمه کلیدی‌ای که می‌خواهید روی آن رتبه کسب کنید را وارد کنید:

بخش page optimization سایت moz

در گزارش ارائه‌شده به صفحه شما امتیاز می‌دهد (Page Score) که به معنی این است که این صفحه برای این کلمه کلیدی چقدر بهینه شده است. همچنین به شما می‌گوید که صفحه شما چه اشکالاتی دارد که باید رفع کنید و پیشنهاداتی در جهت بهبود محتوا و افزایش Page Score می‌دهد.

Page Score

Page Score ماز

آموزش کار با افزونه ماز بار mozbar

افزونه ماز بار یکی از ابزارهای رایگان سایت ماز است که به‌صورت افزونه روی مرورگر گوگل کروم نصب می‌شود و به شما امکان دسترسی به برخی ابزارهای ماز مانند تحلیل سایت، Page Authority، Domain Authority و ... را می‌دهد. با خریداری اکانت حرفه‌ای ماز می‌توانید به امکانات بیشتری مانند سختی کلمات کلیدی و تعداد بک لینک‌ها در ماز بار دسترسی داشته باشید.

با فعال‌سازی ماز بار می‌توانید هنگام جستجو اطلاعات ذکرشده را در پایین هر نتیجه جستجو مشاهده کنید.

آموزش کار با افزونه ماز بار mozbar

همچنین بعد از باز کردن هر یک از لینک‌های نتایج جستجو، می‌توانید این نوار را در بالای صفحه مشاهده کنید. البته درصورتی‌که اشتراک رایگان ماز داشته باشید میزان اطلاعات این قسمت کمتر از تصویر نمایش داده شده است.

افزونه ماز بار mozbar

در این نوار اطلاعاتی شامل اعتبار دامنه و صفحه و بک لینک‌ها مشاهده می‌کنید.

  • تعداد بک لینک‌های صفحه جاری: همان‌طور که مشاهده می‌کنید در تصویر بالا برای این سایت 4 لینک از 4 سایت به این صفحه بک لینک داده شده است.
  • تعداد بک لینک‌های دامنه اصلی: در تصویر بالا مشاهده می‌کنید 20 میلیون لینک از 119 هزار سایت به دامنه اصلی سایت داده شده است.
  • تعداد بک لینک به زیردامنه جاری: در تصویر بالا مشاهده می‌کنید 18 میلیون لینک از 114 هزار سایت به زیر دامنه داده شده است.

با کلیک روی هرکدام از این موارد، به سایت Moz هدایت می‌شوید و در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد هرکدام دریافت می‌کنید.

جمع‌بندی

ابزارهای زیادی برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و سئو وجود دارند که هریک مزایا و معایب خود را دارند. در این مطلب، یکی از بهترین و جامع‌ترین ابزارها، سایت Moz را معرفی کردیم که اکثر نیازهای یک متخصص سئو را برای تدوین استراتژی سئو پوشش می‌دهد. دقت بالا، گزارش جامع و کامل و رایگان بودن بسیاری از ابزارها از مزایای ماز هستند. همچنین می‌توانید با خرید نسخه حرفه‌ای ماز به امکانات فوق‌العاده‌ای دسترسی پیدا کنید. در این مقاله سعی کردیم بخش‌های مختلف و ابزارهای کاربردی ماز را به صورت کامل معرفی کنیم.

faq

سایت moz بخش‌های مختلفی دارد که بیشتر این قسمت‌ها رایگان هستند و برای استفاده از برخی از آن‌ها نیازمند خرید اکانت mozpro هستید.

سایت Moz امکانات زیادی دارد که شامل ابزار تحقیق کلمات کلیدی، شناسایی بک لینک ها و بررسی مشکلات سئو داخلی سایت و.... است. 

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha