KWfinder چیست و آموزش کار با ابزار KWfinder

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) است. ابزارهای زیادی در فرایند تحقیق کلمات کلیدی به کمک متخصصان سئو می‌آیند که هرکدام از مزایا و معایب خاصی برخوردارند. ابزار kwfinder یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که از سال 2014 فعالیت خودش را آغاز کرده است. در این مطلب به معرفی این ابزار محبوب و آموزش بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

ابزار KWfinder چیست؟

ابزار KWfinder در آگوست سال 2014 شروع به کار کرد و به دلیل سهولت استفاده، رابط کاربری مناسب و دقت بالا به یکی از محبوب‌ترین سایت‌های تحقیق کلمات کلیدی تبدیل شد. به کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید، سختی آن‌ها را بررسی کنید، میزان سرچ و رقابت در آن‌ها را مشاهده کنید و بهترین کلمات کلیدی مناسب سایت خود را انتخاب کنید.

ابزار KWfinder چیست؟

کاربرد ابزار KWfinder چیست؟

ابزار kwfinder امکانات کاربردی زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تحقیق کلمه کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی خود را به kwfinder می‌دهید این ابزار اطلاعات کاملی از این کلمات به شما می‌دهد. اطلاعاتی مانند میزان جستجو، میزان دشواری در کسب رتبه بالا، هزینه تقریبی تبلیغات کلیکی و... .

آنالیز رقبا

به کمک این ابزار می‌توانید با واردکردن دامنه سایت رقیب، بفهمید که روی چه کلماتی از طریق سئو یا تبلیغات گوگل ورودی می‌گیرد.

مزایا و معایب ابزار kwfinder

ابزار kwfinder تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد که باعث می‌شود فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود. همچنین به کمک این ابزار می‌توانید رقبای خود را نیز آنالیز کنید. همین‌طور در کلمات کلیدی بلند (Long-tail Keywords) دقت این ابزار بسیار بیشتر از سایر ابزارهای مشابه است. از دیگر مزایای بسیار عالی این ابزار این است که وقتی در kwfinder حساب کاربری پریمیوم را تهیه کنید این حساب شامل سایر ابزارهای Mangools نیز می‌شود. این ابزارها شامل موارد زیر هستند:

  • KWFinder: ابزار تحقیق کلمات کلیدی
  • SERPChecker: ابزار آنالیز صفحات نتایج جستجو
  • SERPWatcher: ابزار بررسی رتبه‌بندی دامنه در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی موردنظر
  • LinkMiner: ابزار تجزیه‌وتحلیل لینک‌ها با استفاده از داده‌های SEO Majestic
  • SiteProfiler: ابزار آنالیز سایت با داده‌های Alexa ، Majestic و Moz

اما ایرادی که به ابزار وارد است این است که در زمینه تحلیل رقبا دقت بالایی ندارد و برای تحلیل رقبا بهتر است از ابزار Ahrefs استفاده کنید. همچنین قیمت اشتراک پریمیوم این ابزار نیز نسبت به سایر ابزارها کمی بیشتر است و همین‌طور در اشتراک رایگان، دسترسی بسیار محدودی به کلمات کلیدی دارید و برای دسترسی بیشتر باید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

آموزش ابزار KWfinder و بخش‌های مختلف آن

با ورود به سایت kwfinder.com می‌توانید حساب کاربری بسازید و از 10 روز استفاده رایگان از تمامی ابزارهای Mangools بهره‌مند شوید. پس از ساخت حساب کاربری می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید جستجو بر اساس کلمه کلیدی انجام دهید یا بر اساس دامنه. در بخش جستجو بر اساس کلمه کلیدی، کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. به عنوان مثال ما با کلمه بازاریابی دیجیتال شروع می‌کنیم. در قسمت بعد می‌توانید جستجو را از نظر جغرافیایی و زبان محدودتر کنید. البته امکان انتخاب کشور ایران وجود ندارد اما می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید. پس از انتخاب این دو بخش گزینه Find Keywords را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا نتیجه جستجو نمایش داده شود.

آموزش ابزار KWfinder و بخش‌های مختلف آن

در گزارش ایجاد شده، کلمات کلیدی در سه بخش نمایش داده می‌شوند:

  • Related Keywords: کلیدواژه‌های این بخش بر اساس داده‌های خود KWFinder نمایش داده می‌شوند.
  • Autocomplete: کلیدواژه‌های این بخش بر اساس پیشنهادات گوگل نمایش داده می‌شوند.
  • Questions: کلیدواژه‌های این بخش نیز بر اساس پیشنهادات گوگل نمایش داده می‌شوند. متاسفانه این بخش عملکرد دقیقی برای زبان فارسی ندارد و در بیشتر مواقع خالی است.

همچنین در هر بخش شما می‌توانید تا 25 کلمه کلیدی مرتبط را مشاهده کنید و برای نمایش کلمات بیشتر باید حساب کاربری پریمیوم را تهیه کنید.

همان‌طور که در شکل می‌بینید برای هر کلمه کلیدی شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • Trend: تغییر میزان جستجوی کلمه کلیدی در 12 ماه گذشته به صورت نمودار.
  • Search: میانگین میزان جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی در 12 ماه گذشته.
  • CPC: میانگین هزینه هر کلیک برای کلمه کلیدی در گوگل ادز.
  • PPC: میزان رقابت کلمه کلیدی در گوگل ادز که با عددی بین صفر تا 100 تعیین می‌شود.
  • KD: سختی کلمه کلیدی که بر اساس عددی بین صفر تا 100 تعیین می‌شود.

بخش های مختلف kwfinder

در سمت راست گزارش نیز می‌توانید اطلاعاتی در مورد کلمه کلیدی اصلی که جستجو را بر اساس آن انجام داده‌اید، مشاهده کنید. این اطلاعات شامل سختی کلمه کلیدی و میزان جستجو و ترند بودن آن است که به صورت نمودار نمایش داده شده است.

در قسمت SERP overview نیز می‌توانید اطلاعاتی شامل نتایج اول این کلمه کلیدی در گوگل مشاهده کنید. همچنین شاخص‌هایی برای هرکدام از این نتایج محاسبه شده است که شامل موارد زیر هستند:

  • DA (Domain Authority): این شاخص توسط MOZ معرفی شده است و قدرت یک دامنه را بر اساس دامنه‌هایی که به آن لینک داده‌اند و کل لینک سازی انجام شده توسط آن و سایر موارد اندازه می‌گیرد و با عددی بین صفر تا 100 نمایش می‌دهد.
  • PA (Page Authority): این شاخص نیز توسط MOZ معرفی شده است و قدرت یک صفحه را محاسبه کرده و با عددی بین صفر تا 100 نمایش می‌دهد.
  • CF (Citation Flow): این شاخص توسط Majestic معرفی شده است و بر اساس تعداد بک لینک‌های یک صفحه، میزان اهمیت آن را با عددی بین صفر تا 100 نمایش می‌دهد.
  • TF (Trust Flow): این شاخص نیز توسط Majestic معرفی شده است و بر اساس کیفیت بک لینک‌های یک صفحه که آیا به یک سایت معتبر لینک داده یا خیر، تشخیص می‌دهد که آن صفحه چقدر اهمیت دارد و آن را با عددی بین صفر تا 100 نمایش می‌دهد.
  • Links: تعداد بک لینک‌های صفحه
  • FB: تعداد اشتراک‌گذاری صفحه در فیسبوک
  • LPS: تخمین می‌زند که کسب جایگاه این صفحه در نتایج جستجو چقدر دشوار است. هر چه LPS یک رتبه بیشتر باشد رسیدن به آن رتبه دشوارتر است.
  • EV: میزان بازدید ماهانه صفحه بر اساس جایگاهش در نتایج جستجو.

قسمت SERP overview

این بخش‌ها مربوط به جستجو بر اساس کلمه کلیدی بود. یکی دیگر از قابلیت‌های ابزار kwfinder، امکان استخراج کلمات کلیدی رقباست. به کمک این بخش می‌توانید ببینید رقبای شما روی کدام کلمات کلیدی رتبه دارند و همچنین با کدام کلمات کلیدی در گوگل تبلیغ می‌کنند. برای استفاده از این ابزار روی تب Search by Domain کلیک کنید و آدرس دامنه موردنظر خود را وارد کنید.

در گزارش نمایش داده که بسیار شبیه به حالت جستجو بر اساس کلمات کلیدی است دو قسمت مهم وجود دارد که یکی لیست رقبا و کشورهایی است که این ابزار به شما پیشنهاد می‌دهد تا بررسی کنید و دوم تفکیک لیست کلمات کلیدی ارگانیک و پولی است که می‌توانید ببینید در صورتی که رقیب شما از کمپین‌های گوگل ادز استفاده کرده، کدام کلمات را در این بخش به کار برده است.

همچنین دو شاخص متفاوت در این بخش با بخش جستجو بر اساس کلمات کلیدی وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • Pos: بهترین رتبه کسب‌شده توسط دامنه موردنظر برای هر کلمه کلیدی.
  • EV: میزان بازدید ماهیانه دامنه موردنظر برای هر کلمه کلیدی.

قابلیت‌های ابزار kwfinder

همچنین با انتخاب گزینه filter می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلف، بهترین کلمات کلیدی مدنظر خود را پیدا کنید؛ مثلا می‌توانید تعیین کنید که طول کلمه کلیدی بیشتر از 3 کلمه باشد یا میزان جستجوی آن از مقدار خاصی بیشتر باشد.

گزینه filter در kwfinder

با انتخاب گزینه Export نیز می‌توانید به راحتی از نتایج نشان داده شده خروجی بگیرید.


بیشتر بخوانید: سایت moz


چگونه اکانت KWfinder را بخریم؟

پس از استفاده 10 روزه از اشتراک رایگان kwfinder باید حساب کاربری خود را به یکی از پلن Basic ، Premium و Agency ارتقا دهید.

  • Basic: می‌توانید روزانه تا 100 کلمه کلیدی جستجو کنید و هر بار حداکثر از 200 کلمه کلیدی خروجی بگیرید. قیمت ماهانه این اکانت 49 دلار است.
  • Premium: می‌توانید روزانه تا 500 کلمه کلیدی جستجو کنید و هر بار حداکثر از 700 کلمه کلیدی خروجی بگیرید. تعرفه این اکانت ماهانه حدود 69 دلار است.
  • Agency: با تهیه این اکانت می‌توانید روزانه تا 1200 کلمه کلیدی جستجو کنید و در هر نوبت حداکثر از 700 کلمه کلیدی خروجی بگیرید. قیمت ماهانه این اکانت 129 دلار است.

در صورت خرید اشتراک سالانه نیز شامل تخفیف خواهید شد. برای تهیه اشتراک kwfinder در صورتی که حساب بین‌المللی دارید می‌توانید مستقیما پرداخت را انجام داده و از آن استفاده کنید و همچنین می‌توانید از طریق سایت‌های واسطه نیز اقدام به خرید اکانت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل ابزار kwfinder را معرفی کنیم. این ابزار یکی از ابزارهای جامع و مفید در بخش تحقیق کلمات کلیدی محسوب می‌شود که اطلاعات مفیدی از کلمات کلیدی حوزه کاری شما و همچنین رقبای شما در اختیارتان قرار می‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ ابزاری کامل نیست و حتما از مجموعه ابزارهای این حوزه استفاده کنید و از اطلاعات همه آن‌ها بهره ببرید تا بتوانید یکی از اصلی‌ترین گام‌های سئوی سایت خود یعنی کیورد ریسرچ را محکم بردارید.

faq

کاربرد و امکانات ابزار kwfinder شامل: تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز رقبا است.

ابزار kwfinder تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارد که باعث می‌شود فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود. همچنین به کمک این ابزار می‌توانید رقبای خود را نیز آنالیز کنید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha