معرفی بهترین جایگزین های الکسا

الکسا از تاریخ 8 دسامبر امکان ساخت حساب جدید را در سرویس خود متوقف کرد (البته کاربران قبلی می‌توانستند از این سرویس استفاده کنند) و در نهایت در تاریخ 1 می 2022 به طور کامل به کار خود پایان داد. الکسا به عنوان یک شرکت مستقل در سال 1996 توسط بروستر کیل و بروس گلیت تاسیس شد و در سال 1999 توسط آمازون به قیمت 250 میلیون دلار خریداری شد. الکسا داده‌های ترافیک وب، رتبه‌بندی جهانی و سایر اطلاعات را در بیش از 30 میلیون وب‌سایت ارائه می‌کرد. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین جایگزین الکسا هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

معرفی بهترین جایگزین های الکسا

الکسا چگونه کار می‌کرد؟

الکسا یک وب‌سایت کاربردی بود که ابزارهای مختلفی در حوزه سئو در اختیار کاربران قرار می‌داد. این وب‌سایت یک اشتراک پولی با امکانات بیشتری نیز در کنار ابزارهای رایگان ارائه می‌کرد. این ابزار، تعداد بازدید، مدت زمان بازدید و تعداد صفحات باز شده در یک وب‌سایت را بررسی می‌کرد و بر اساس آن وب‌سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کرد. این رتبه‌بندی بر اساس میانگین تعداد ورودی کاربران یک سایت در سه ماه اخیر که نوار ابزار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کرده بودند، انجام می‌شد.

منظور از تعداد ورودی، تعداد افرادی هستند که در طول روز وارد سایت شما می‌شوند و نوار افزار الکسا را نیز نصب دارند. البته اگر یک کاربر در یک روز، چندین بار از یک سایت بازدید کند، الکسا این را تنها یک بازدید در نظر می‌گیرد. تعداد صفحات بازدید شده نیز به تعداد صفحاتی که کاربر در هنگام ورود به وب‌سایت بازدید می‌کند اشاره دارد.

در گزارش الکسا موارد دیگری مانند نرخ پرش و متوسط زمان حضور کاربر در سایت نیز نمایش داده می‌شود اما این عوامل در رتبه‌بندی سایت‌ها در الکسا تاثیر ندارند. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از گزارش ارائه شده توسط تولبار الکسا را مشاهده کنید.

الکسا چگونه کار می‌کرد؟

معرفی چند ابزار مناسب برای جایگزینی الکسا

پس از پایان کار الکسا، متخصصان سئو شروع به جستجو و استفاده از ابزارهای جایگزین کردند. در ادامه به بهترین ابزارهای مناسب جایگزین الکسا اشاره می‌کنیم:

ابزار Similarweb

این ابزار که از سال 2007 شروع به کار کرده، یکی از بهترین و دقیق‌ترین سایت‌های جایگزین الکسا محسوب می‌شود. ابزار Similarweb تحلیل بسیار دقیق و جامعی از وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. گزارش این وب‌سایت شامل تجزیه‌وتحلیل ترافیک، بررسی بک لینک‌ها، نمایش موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان و کاربران سایت، تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی، ترافیک ورودی از شبکه‌های اجتماعی، رتبه سایت، لینک‌های خروجی به سایت‌های دیگر و تحلیل رقبا می‌شود. با ارتقای حساب خوب به SimilarWeb Pro امکانات بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ امکاناتی مانند دسته‌بندی ترافیک سایت بر اساس دستگاه‌های کاربران و اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان شما.

ابزار Similarweb

ابزار SEMrush

ابزار SEMrush یکی دیگر از سایت های مشابه الکسا برای آنالیز سایت و تحلیل سئو است که از سال 2008 فعالیت خود را شروع کرد. در کنار ابزارهای کاربردی موجود در این سایت، SEMrush وبینارها و وبلاگ‌های بسیار ارزشمندی را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد تا دانش خود را در حوزه سئو افزایش دهید. Semrush بسیاری از اطلاعات مورد نیاز شما که مربوط به بررسی و آنالیز دقیق سایت و بهینه‌سازی آن است، در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار امکانات حرفه‌ای مانند تحلیل رقبا، تحلیل ترافیک سایت، تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)، شناسایی شکاف کلمات کلیدی (Keyword Gap)، بررسی بک لینک‌ها، جایگاه سایت در کلمات کلیدی و تحلیل سئو داخلی و تکنیکال را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید پس از ثبت نام به مدت یک ماه از خدمات این سایت به صورت رایگان استفاده کنید.

ابزار SEMrush

ابزار Moz

سایت Moz یکی از قدیمی‌ترین و بهترین ابزارهای ارائه دهنده خدمات سئو است که می‌تواند جایگزین الکسا باشد. سایت Moz هم در کنار ابزارهای ارزشمند خود، منابع آموزشی بسیار مفیدی به علاقه‌مندان و فعالان حوزه سئو ارائه می‌دهد. ابزار Moz از عواملی مانند اعتبار دامنه (Doman Authority) و اعتبار صفحه (Page authority) برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.
این ابزار، امکاناتی مانند تحلیل رقبا، آنالیز لینک‌ها، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل دامنه و تولبار Moz را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از ثبت نام به مدت یک ماه می‌توانید از امکانات این ابزار بهره‌مند شوید و پس از آن نیازمند پرداخت هزینه هستید.

ابزار Moz

ابزار Quantcast

ابزار Quantcast نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای جایگزینی الکسا است. به کمک این ابزار می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، رتبه وب‌سایت خود در کلمات کلیدی هدفتان را بررسی کنید و از همه مهم‌تر، Quantcast به شما این امکان را می‌دهد که کل ترافیک ارگانیک و پولی سایت خود را مشاهده کنید. در مقایسه با ابزارهای قبلی، این ابزار کمتر شناخته شده است. این سایت هم شامل نسخه رایگان و هم پولی است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

ابزار Quantcast

ابزار جت سئو بهترین جایگزین الکسا برای سایت‌های ایرانی

جت سئو یکی از بهترین ابزارهای سئو برای متخصصان سئو و صاحبان وب‌سایت‌ها است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار ایرانی برای کاربران ایرانی بهترین جایگزین الکسا محسوب می‌شود زیرا هم از نظر قیمت و هم دقت بالایی که برای سایت‌های ایرانی دارد، بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جت سئو تمامی امکاناتی که برای بهینه‌سازی سایت خود و تحلیل آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار بی‌نظیر، از نظر امکانات، هیچ کمبودی نسبت به نمونه‌های خارجی ندارد.

امکاناتی که جت سئو در اختیار شما قرار می‌دهد شامل تحقیق کلمات کلیدی، بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل، کلمات کلیدی هدف رقبا، یافتن شکاف کلمات کلیدی، بررسی سختی کلمات، بررسی چگالی کلمات کلیدی، بررسی خطای سئویی مقالات، پیشنهاد تعداد کلمات مناسب برای مقالات، پیشنهاد متادیسکریپشن، گزارش خطای لینک‌ها و صفحات و آنالیز لینک‌های داخلی و خارجی هستند که همان‌طور که می‌بینید یک مجموعه بی‌نظیر از تمام امکانات مورد نیاز شما در اختیارتان قرار می‌دهند. پس از ثبت نام می‌توانید به مدت 7 روز به تمامی بخش‌های ابزار جت سئو به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

ابزار جت سئو بهترین جایگزین الکسا برای سایت‌های ایرانی

قابلیت‌ها و کاربردهای جت سئو به عنوان جایگزین الکسا

جت سئو یکی از بهترین ابزارهای آنالیز سایت در جهت به دست آوردن رتبه سایت در گوگل، شناسایی و رفع مشکلات سئو سایت، تحقیق کلمات کلیدی و بررسی وضعیت سایت است که بدون شک برای سایت‌های ایرانی، یکی از بهترین جایگزین‌های الکسا محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین بخش‌های این ابزار کاربردی اشاره می‌کنیم:

بررسی رتبه سایت

با ورود به جت سئو و وارد کردن آدرس سایت و انتخاب گزینه "تحلیل رایگان سایت"، می‌توانید گزارش کاملی از وب‌سایت خود دریافت کنید. در قسمت اول گزارش نمایش داده شده و در بالای صفحه، خلاصه‌ای از وضعیت کلی سئو سایت شما نمایش داده می‌شود که در قسمت رتبه جت سئو، می‌توانید رتبه سایت خودتان را در ایران مشاهده کنید. این رتبه بر اساس میزان بازدید سایت شما تعیین شده است.

بررسی رتبه سایت جت سئو

تحقیق کلمات کلیدی

یکی از امکاناتی که جت سئو در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تحقیق کلمات کلیدی است. شما می‌توانید به کمک 4 بخش واژه گستر، تحلیل دامنه رقبا، شکاف کلمات کلیدی و ساختار محتوا به خوبی فرایند کیورد ریسرچ را انجام دهید.

به کمک بخش واژه گستر جت سئو می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. تحلیل دامنه رقبا به شما این امکان را می‌دهد که با وارد کردن دامنه سایت خود یا یکی از رقبا، میزان سهم بازار هرکدام را مشاهده کنید و همچنین یک لیست از کلمات کلیدی‌ای که رقبایتان استفاده کرده‌اند در اختیار شما قرار می‌دهد. بخش ساختار محتوا به شما کمک می‌کند به کمک بازخوردهای الگوریتم رنک برین گوگل، بفهمید چگونه محتوایی تولید کنید که در کلمه کلیدی مورد نظر شما از گوگل ورودی خوبی دریافت کنید. بخش شکاف کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد تا لیست کلمات کلیدی‌ای را ببینید که رقبای شما روی آن‌ها کار می‌کنند و شما کار نمی‌کنید.

تحقیق کلمات کلیدی جت سئو

تحلیل و آنالیز فنی سایت

در بخش بررسی فنی جت سئو می‌توانید تحلیل کاملی از بخش فنی سایت خود دریافت کنید. گزارش این قسمت به سه بخش خطا، هشدار و بدون خطا تقسیم شده است. در بخش خطا، مواردی که باید اصلاح شوند نمایش داده شده‌اند. در بخش هشدار، مواردی ذکر شده‌اند که بهتر است رعایت شوند و در بخش بدون خطا نیز مواردی که به درستی در سایت شما اجرا شده‌اند نمایش داده می‌شوند.

تحلیل و آنالیز فنی سایت جت سئو

افزونه کروم جت سئو

افزونه کروم جت سئو به شما این امکان را می‌دهد تا گزارشی از تحلیل و عملکرد وب‌سایت، وضعیت لینک‌ها و تغییرات رتبه در کلمات کلیدی را فقط در یک افزونه کروم مشاهده کنید. افزونه جت سئو به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه سایت خود را بهینه‌سازی کنید و بالاتر از رقبا دیده شوید. ﺍﻓﺰﻭﻧﻪ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ شامل چهار بخش مختلف است که در سه بخش آن، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺻﻔﺤﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﻠﯽ ﺻﻔﺤﻪ (ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺳﺮﺗﯿﺘﺮﻫﺎ، ﻟﯿﻨﮏﻫﺎ، ﻣﺘﺎ ﺗﮓﻫﺎ ﻭ...)، ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺻﻔﺤﻪﺭﺗﺒﻪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﮐﻠﯿﺪﯼ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﯽﺩﻫﺪ و ﺩﺭ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺁﺏ ﻭ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﮔﻮﮔﻞ (نشان دهنده میزان تغییر رتبه در کلمات کلیدی) ﻭ ﻟﯿﻨﮏﻫﺎﯼ ﻣﻔﯿﺪ ﺳﺎﯾﺖ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ ﻗﺮﺍﺭ داده شده‌اند.

افزونه کروم جت سئو

جمع‌بندی

هنگام فعالیت الکسا، بسیاری از متخصصان سئو از این ابزار استفاده می‌کردند و تولبار آن روی بسیاری از مرورگرها نصب شده بود. پس از آنکه الکسا به فعالیت خود پایان داد متخصصان سئو به ناچار به استفاده از ابزارهای دیگر روی آوردند. در این مطلب به معرفی تعدادی از ابزارهای کاربردی که می‌توانند جایگزین الکسا باشند اشاره کردیم. از جمله آن‌ها ابزار کاربردی جت سئو است. این ابزار می‌تواند بسیاری از مشکلات سایت شما را که از دید متخصصان سئو پنهان مانده، به شما نشان دهد و با گزارشی جامع و دقیق، تحلیل کاملی از سایت شما ارائه دهد. امیدواریم بتوانید به کمک این ابزار، سایت خود را بهبود ببخشید و از افزایش ترافیک در سایت خود لذت ببرید.

faq

ابزار ماز SEMrush ،moz و جت سئو از ابزارهای جایگزین الکسا هستند که جت سئو به سبب امکاناتی نظیر تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل دامنه رقبا، شکاف کلمات کلیدی و ساختار محتوا را می توان بهترین ابزار جایگزین الکسا معرفی کرد. 

الکسا سال‌ها با وجود داشتن معایبی مانند امکان وقوع تقلب توسط برخی وبسایت‌ها، نادیده گرفتن بازدیدهای موبایل و وابستگی به افزونه Alexa Toolbar توسط همه کسب‌وکارها و افراد مورد استفاده بود، اما اکنون که الکسا دیگر وجود ندارد نیاز به جایگزینی که بتواند معایب الکسا را پوشش دهد به شدت احساس می‌‌شود.

سرویس رتبه جت سئو با در نظر گرفتن این نیاز از مدت‌ها قبل شروع به ایجاد سیستم رتبه‌بندی خود کرد و خروجی کار آن یک سیستم رتبه بندی سایت قدرتمند و صد البته بومی است.

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha