معرفی بهترین افزونه‌های سئو سایت برای وردپرس

فرض کنید یک وبسایت وردپرسی عالی طراحی کرده‌ایم، زمان زیادی روی محتوای آن صرف کرده‌ایم و سپس سایت را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌ایم. شاید بعد از طراحی سایت انتظار داشته باشیم که مخاطبان به سمت سایت ما سرازیر شوند و مشتری‌های زیادی پیدا کنیم. این داستانی است که در مورد بسیاری از کسانی که با اصول سئو و دیجیتال مارکتینگ آشنایی ندارند، اتفاق می‌افتد.

برای افزایش ترافیک وبسایت به صورت طبیعی و ارگانیک (منظور ترافیکی است که به وسیله تبلیغات پولی به دست نیامده است)، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو یک گام بسیاری مهم است. سئو سایت یک فرآیند پیچیده و مداوم است اما خوشبختانه وردپرس افزونه‌های زیادی را برای آسان کردن این کار در اختیار ما قرار داده است.

بهترین افزونه‌های پولی سئو برای وردپرس


بیشتر بخوانید: چگونه بر سایت وردپرس خود فونت نصب کنیم؟


برای بهینه‌سازی سایت وردپرسی شما می‌توانید از یک قالب وردپرس که اصول سئو در آن رعایت شده است و یک افزونه سئوی وردپرس استفاده کنید تا به شما برای انجام استراتژی سئو سایت کمک کند. در این مقاله ما بهترین افزونه‌های سئو وردپرس، کارهایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها انجام داد و همچنین مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

نکته: قبل از شروع فرآیند بهینه‌سازی وبسایت خود نیاز است تا اصول اولیه سئو را بشناسیم. در وبلاگ وب 24 مقاله‌های مفیدی در این مورد وجود دارد که با مطالعه آن‌ها درک بسیار خوبی از سئو کسب خواهید کرد. اگر قصد طراحی سایت وردپرسی را دارید میتوانید با کارشناسان وب 24 تماس بگیرید.

بهترین افزونه‌های رایگان و پولی سئو سایت در وردپرس

این روزها با روشن شدن فواید سئو و مزایایی که نسبت به سایر روش‌های کسب ترافیک دارد، افزونه‌های بسیار زیادی در زمینه سئو معرفی شده‌اند، اما از بهترین افزونه‌های سئو برای وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد (این لیست با توجه به بررسی تیم سئو وب 24 و تجربه سئوی سایت‌های وردپرسی توسط وب 24 تهیه شده است):

 سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO (رایگان و پولی)

افزونه Yoast SEO یکی از محبوب‌ترین و بهترین افزونه‌های بهینه‌سازی سایت وردپرسی است. نسخه رایگان این افزونه تقریباً تمام ویژگی‌هایی که شما برای بهینه‌سازی سایت خود نیاز دارید را ارائه می‌دهد. پیش نمایش SERP، ایجاد سایت‌مپ XML، تغییر تگ عنوان و متای توضیحات و بسیاری از ویژگیی های دیگر در نسخه رایگان وجود دارند.

افزونه سئو وردپرس Yoast SEO


بیشتر بخوانید: آموزش کار با افزونه یواست سئو (Yoast SEO)


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه راهنمایی‌هایی است که برای سئوی On-Page ارائه می‌دهد. این افزونه به شما می‌گوید آیا متای توضیحات و تایتل برای کلمه کلیدی مشخص شده بهینه است، آیا تعداد کافی از کلمه کلیدی در متن استفاده شده است، آیا از alt تصاویر استفاده شده است و ... این بدین معنی است که شما می‌توانید محتوای خود را طبق بروزترین اصول سئوی On-Page بهینه‌سازی کنید (البته اگر افزونه شما همیشه آپدیت باشد).

این افزونه همچنین امکان انجام کارهای پیشرفته‌تر مثل نوایندکس یا نوفالو کردن صفحه، افزودن تگ کنونیکال و ریدایرکت صفحات (در نسخه پولی) را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نسخه پولی شما می‌توانید برای هر صفحه چند کلمه کلیدی مشخص کنید و افزونه به شما کمک می‌کند که متن را برای همه آن‌ها سئو کنید.

این افزونه مناسب چه کسانی است؟

Yoast SEO مناسب کسانی است که دارای یک تیم محتوانویسی و یا کارشناس تولید محتوا دورکار یا حضوری هستند. زیرا این افزونه به سرعت محتوای شما را بررسی می‌کند و نکته‌های عملی برای بهینه‌سازی محتوا را به آن‌ها ارائه می‌دهد. با استفاده از Yoast نویسندگان می‌توانند تا حد زیادی اصول سئو را در متن رعایت کنند. همچنین چندین ویژگی آن برای کسانی که سئو را کمی حرفه‌ای‌تر دنبال می‌‌کنند مناسب است.

سئو وردپرس با افزونه Rank Math (رایگان و پولی)

Rank Math به شما کمک می‌کند تا در حین نوشتن محتوا وبسایت خود را بهینه کنید به طوری که به صورت لحظه‌ای نکاتی را در مورد نوشته‌های شما نشان می‌دهد بدون این که نیاز باشد صفحه ویرایش وردپرس را ترک کنید. شما همچنین می‌توانید تگ عنوان و متای توضیحات را با پیش‌نمایش SERP گوگل بهینه‌سازی کنید تا از به وجود آمدن اشتباهات در صفحه SERP واقعی جلوگیری کنید.

بهترین مزیت این افزونه بهینه شدن برای سرعت است به این صورت که نصب این افزونه روی سرعت وبسایت شما تأثیر نمی‌گذارد که به خودی خود برای سئو بسیار مهم است. این افزونه همچنین ویژگی‌های دیگری مثل انجام انواع ریدایرکت 301 و 302، گزارش صفحات 404 و سئوی صفحات مربوط به محصول در سایت‌های دارای ووکامرس اشاره کرد. ما در این مقاله مدیریت محصولات ووکامرس را به طور کامل توضیح داده ایم.

افزونه سئو وردپرس Rank Math

نسخه پولی این افزونه امکانات بسیاری را به شما می‌دهد از جمله: یکپارچه شدن با گوگل آنالیتیکس، بررسی رتبه کلمات کلیدی، بررسی وضعیت ایندکس صفحات، قرار دادن اسکیمای برای صفحات، ایجاد سایت‌مپ ویدیو و اخبار و بهینه‌سازی صفحات محصولات و دسته‌بندی ووکامرس.

این افزونه مناسب چه کسانی است؟

اگر به صورت فردی بر روی محتوا، سئو و مدیریت سلامت وبسایت خود کار می‌کنید، Rank Math تمام داده‌های مربوطه را برای شما فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید :  آموزش نصب افزونه وردپرس


سئو وردپرس با افزونه All in One SEO (رایگان و پولی)

با بیش از 3 میلیون نصب فعال در وردپرس، All in One SEO نیز یکی دیگر از بهترین افزونه‌های بهینه‌سازی سایت برای وردپرس به‌خصوص برای سئوی On-Page است. این افزونه کل سایت وردپرسی شما را تحلیل می‌کند و توصیه‌هایی عملی برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وبسایت به شما ارائه می‌دهد.

AIOSEO همچنین به طور خودکار سایت مپ صفحات را برای گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجوی محبوب ایجاد می‌کند تا حضور شما در وب به حداکثر برسد. از دیگر ویژگی‌های مهم این افزونه می‌توان به افزودن اسکیمای صفحات، گراف دانش، نسخه AMP صفحات، سئوی محلی و ... اشاره کرد.

این افزونه دارای دو نسخه پولی AIOSEO Basic و AIOSEO Pro است و ویژگی‌هایی مثل مدیریت ریدایرکت‌ها، سئوی ووکامرس، ایجاد سایت‌مپ و ... تنها در نسخه‌های پولی وجود دارد.

افزونه سئو وردپرس All in One SEO

این افزونه مناسب چه کسانی است؟

این افزونه برای کسب‌وکارهای محلی کوچک که برای فروش و درآمد به حضور در موتورهای جستجو وابسته هستند، گزینه‌ای مناسب و کم‌هزینه محسوب می‌‌شود.

سئو وردپرس با افزونه MonsterInsights

بدون تحلیل عملکرد صفحات، سئویی وجود نخواهد داشت و این چیزی است که این افزونه برای انجام آن به شما کمک می‌کند. با استفاده از MonsterInsights شما می‌توانید گوگل آنالیتیکس را به پیشخوان وردپرس بیاورید و علاوه بر آن این افزونه نکته‌هایی عملی برای بهبود سئوی سایت به شما پیشنهاد می‌دهد. با استفاده از این افزونه نیازی نیست که کدهای گوگل آنالیتیکس را بر روی سایت خود قرار دهید و می‌توانید ببینید که افراد چگونه سایت شما را پیدا می‌‌کنند و کدام صفحات بیشترین بازدید را داشته‌اند. اگر فکر می‌کنید گوگل آنالیتیکس پیچیده است، MonsterInsights یک روش ساده و سرراست برای مشاهده داده‌ها فراهم می‌کند، بدون اینکه نیاز باشد وارد گوگل آنالیتیکس خود شوید.

این افزونه برای چه کسانی مناسب است؟

این افزونه برای بازاریاب‌ها و صاحبان وبسایت که می‌خواهند وبسایت را برای افزایش نرخ تبدیل مشتری بهینه کنند، مناسب است. اگر می‌خواهید بدانید که بازدیدکنندگان چگونه سایت شما را پیدا می‌‌کنند و عملکرد آن‌ها روی صفحات چگونه است، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند.

افزونه سئو وردپرس MonsterInsights

سئوی وردپرس با افزونه Redirection

فرض کنید صفحه را به دلیل اینکه به آن نیازی ندارید، پاک می‌کنید در صورتی که گوگل این صفحه را برای کلمات کلیدی مهمی در صفحه اول قرار داده است. بک لینک‌های زیادی برای این صفحه گرفته شده است و اعتبار بالایی دارد که شما نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید. در این صورت چگونه باید این صفحه را بدون از دست رفتن ترافیک آن پاک کرد؟ در این شرایط شما این صفحه را حذف و به صفحه مرتبط دیگری ریدایرکت 301 می‌کنید تا به گوگل بگویید به‌جای این صفحه یک صفحه دیگر را ببیند. در این صورت کاربر و موتور جستجو با ارور 404 نیز مواجه نخواهند شد، همان طور که می‌دانید لینک‌ شکسته تأثیر منفی روی سئو دارند.


بیشتر بخوانید: چگونه بک لینک بگیریم ؟


ریدایرکت 301 یکی از ابزارهای مهم در سئو است که شما به‌راحتی می‌توانید در این افزونه انجام دهید. تنها کافی است URL صفحه قدیمی و جدید را در آن وارد کنید و به‌راحتی ریدایرکت را انجام دهید.

این افزونه برای چه کسانی مناسب است؟

این افزونه مناسب کارشناسان سئو و توسعه‌دهندگانی است که قصد دارند سایتی را مجدداً طراحی کنند.

افزونه سئو وردپرس Redirection

سئوی سایت با افزونه Schema - All In One Schema Rich Snippets (رایگان و پولی)

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) یک ویژگی موتور جستجوی گوگل است که نتایج جستجو را به شیوه‌ای جذاب به کاربر نشان می‌دهد و باعث می‌‌شود نرخ CTR شما افزایش پیدا کند. مواردی مانند ستاره، سوالات متداول (FAQ)، قیمت و ... که در نتایج گوگل نمایش داده می‌‌شوند نمونه‌هایی از Rich Snippet هستند.

این افزونه به شما کمک می‌کند تا با افزودن کدهای اسکیما Schema در صفحات خود شانس نشان داده شدن ریچ اسنیپت در گوگل را برای صفحات خود افزایش دهید. مهم‌ترین مزیت این افزونه این است که شما نیازی به نوشتن کد نخواهید داشت.

افزونه Schema دارای نسخه‌های پولی Schema Pro و Growth Bundle نیز هست که دسترسی به اسکیمای انواع صفحات را برای شما فراهم می‌کند و دارای پشتیبانی و گارانتی است. از نسخه پولی افزونه می‌توانید بر روی تمام سایت‌های خود استفاده کنید.

این افزونه برای چه کسانی مناسب است؟

برای وبسایت‌ها، مجلات اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی که می‌خواهند در نتایج جستجو از رقبا متمایز شوند و حضور پررنگ‌تری در صفحات اول گوگل داشته باشند.

افزونه سئو وردپرس Schema - All In One Schema Rich Snippets

جمع‌بندی و پیشنهاد انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس

سه افزونه اول مشهورترین و بهترین افزونه‌های سئو وردپرس هستند که تقریباً تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای بهینه‌سازی سایت را برای شما فراهم خواهند کرد. افزونه Yoast SEO گزینه محبوب‌تری است و کار کردن با آن برای بیشتر افراد آشناست و نسخه رایگان آن‌ها امکانات خوبی در اختیار ما قرار می‌دهد. افزونه Rank Math به نسبت جدیدتر است اما به همان اندازه قدرتمند است. شاید Rank Math کمی ناآشنا باشد اما با بعد از گذشت مدتی به آن عادت خواهید کرد. افزونه سوم  هم امکانات قابل قبولی ارائه می‌دهد اما امکانات نسخه پولی آن یا نسخه رایگان تفاوت زیادی دارد و برای استفاده از حداکثر کارایی آن بهتر است نسخه پولی را تهیه کنید. در مجموع می‌توان این افزونه را از بهترین افزونه‌های پولی سئو برای وردپرس نامید.

افزونه MonsterInsights بیشتر جنبه تحلیلی دارد اما پیشنهادهای خوبی برای بهبود سئوی وبسایت در اختیار ما قرار می‌دهد. دو افزونه آخر یعنی Redirection و Schema بر روی یک جنبه سئو متمرکز شده‌اند. Redirection افزونه قدرتمندی برای انجام و مدیریت ریدایرکت‌ها محسوب می‌‌شود و می‌توان آن را از بهترین افزونه‌های رایگان سئو برای وردپرس نامید. افزونه Schema روی قرار دادن کدهای اسکیما بر روی صفحات متمرکز است و می‌توان آن را بهترین در نوع خود توصیف کرد (به‌خصوص نسخه پولی آن).

در مجموع باید گفت اگر نیاز به افزونه‌های سئوی همه کاره دارید، از میان سه گزینه اول یکی را انتخاب کنید. اگر نیاز به ابزاری برای تحلیل سایت خود و گرفتن نتایج سودمند از آن دارید، افزونه چهارم را انتخاب کنید. دو افزونه آخر را هنگامی استفاده کنید که به ویژگی‌های مدیریت ریدایرکت و اسکیما نیاز مبرمی داشته باشد و افزونه‌های اول تا سوم این کارها را برای شما انجام ندهند.
 


  پشتیبانی وردپرس : خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی توسط وب24  


همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 به آموزش فارسی سازی قالب ها و افزونه های وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 به راهنمای نحوه برچسب گذاری در وردپرس به صورت اصولی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 به آموزش نحوه رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 به آموزش افزودن محصول در ووکامرس و مدیریت محصولات وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که اگر از ووکامرس استفاده می‌کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha