• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
بررسی و آنالیز سئو سایت چگونه انجام می شود؟

بررسی و آنالیز سئو سایت چگونه انجام می شود؟

زمان انتشار: یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵  

با چک کردن سئو و آنالیز سایت می‌توانید مشکلات سایت را بیابید و با اصلاح آن ها وب سایت خود را از نظر سئو به درجه بالایی رسانده و بازدید سایت تان را افزایش دهید. در این مقاله روش های چگونگی بررسی و آنالیز سئو سایت را بیان می‌کنیم.

روش های تحلیل و آنالیز سئو سایت 

1- گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) و وبمستر کد (Webmaster Code)

این روش مهمترین گام آنالیز سئوی وبسایت است؛ کد گوگل آنالیتیکز و کد وبمستر را برای ردیابی ترافیک، مخاطب و غیره اضافه یا ایجاد کنید. گوگل آنالیتیکز برای ردیابی ترافیک از کانال‌های مختلف ضروری است و دانستنن چگونگی اینکه مخاطب با صفحات وب سایت شما در ارتباط است؛ همچنین در ردیابی نرخ تبدیل برای سایت مفید است. گوگل وبمستر مهم برای آنالیز همه جزئیات تکنیکالی مانند خطاهای خزش (crawl)، لینک‌های شکسته، اسپم‌ وب، حذف URLهای غیر ضروروی، بررسی کردن ربات‌ها و غیره ضروری می‌باشد. 

2- Robots.txt

فایل Robots.txt را بروزرسانی یا ایجاد کنید و نقشه سایت خود را به آن ارسال کنید. فایل Robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که چه صفحاتی در وبسایت شما ایندکس شده و یا چه صفحاتی را ایندکس نکنند و یا به آن دسترسی نیابند. با ارسال نقشه سایت می‌توانید تعداد صفحات را برای ایندکس به دلیل بهتر شناسایی شدن توسط ربات‌ها افزایش دهید.

3- نقشه سایت  HTML و XML

نقشه‌های سایت فرصتی را ایجاد می‌کند تا موتورهای جستجو درباره هر تغییر موجود در سایت اطلاع حاصل کنند. البته نمی‌توان انتظار داشت که موتورهای جستجو فوری برای ایندکس صفحات تغییر یافته بشتابند؛ قطعا تغییرات سریعتر در مقایسه با زمانی که نقشه سایت ندارید ایندکس می‌شوند.

4- کنونیکال کردن (Canonicalization) URL

بررسی کنید که آیا وبسایت در هنگام باز شدن آدرس صفحه آن به صورت www یا بدون www و یا هر دو است. اگر هر دو است آن وقت دومین ارجح وبسایت را انتخاب کنید و نیز آن را در گوگل وبمستر انتخاب کنید. ریدایرکت 301 برای پیاده‌سازی بین نسخه‌های http:// و http://www وبسایت ضروری است؛ اگر اینکار را نکنید تمام لینک‌های ورودی که به http://www.example.com اشاره می‌کنند با اعتبار به http://example.com منتقل نمی شود و بالعکس. لازم به ذکر است که با استفاده از کنونیکال (تنظیم نام دامنه منتخب) به گوگل اعلام می‌کنید که کدام مدل نامگذاری (http://www.example.com یا http://example.com) را ترجیح می‌دهید. بنابراین بهتر است یکی از URLها را به عنوان مقصد منتخب انتخاب کنید و برای این کار از ریدایرکت 301 استفاده کنید. با استفاده از این ریدایرکت اطمینان داده می‌شود که کاربران و موتورهای جستجو به صفحه درست ارجاع داده می‌شوند.

 

آنالیز سئو سایت

 

5- اصلاح لینک‌های شکسته

در صورت وجود لینک شکسته یک صفحه باز نمی‌شود. بسیار مهم است که آنها را برطرف کنید به دلایل زیر؛

  • باعث رنجش کاربر می‌شود؛
  • تصوری ایجاد می‌کند که شما به طور منظم وبسایت را بررسی یا نظارت نمی‌کنید؛
  • باعث لطمه زدن به اعتبار می‌شود؛
  • نرخ تبدیل وبسایت را در صورتی که سایت فروش باشد تحت تأثیر قرار می‌دهد؛
  • به سئو و رتبه‌بندی وبسایت‌تان لطمه وارد می‌کند.

6- تست سرعت

صفحه سایت باید در 5 تا 7 ثانیه جهت ایجاد تجربه خوب برای کاربر بارگذاری شود. این کار را می‌توانید با ابزار GT metrix بررسی کنید.

7- نسخه موبایل دوستانه

کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش هستند و سازگاری وبسایت با موبایل نه تنها برای کاربر خوب است بلکه یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی است که گوگل در نظر می‌گیرد. پلاگین موبایل وردپرسی لمسی WP را برای ایجاد وبسایت سازگار با موبایل نصب کنید.

8- تحقیق کلمه کلیدی

کلمه کلیدی فعالیت اصلی در آنالیز سئو وبسایت است و یکی از فاکتورهای تعیین کننده در موتور جستجو است. کلمه کلیدی می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک فعالیت بازاریابی وبسایت شود. باید بازدیدکنندگان هدفمندی برای وبسایت وجود داشته باشد که این کار تنها از طریق انتخاب درست کلمه کلیدی است. بنابراین انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو یک گام بسیار مهم است.

9- متا تگ‌ها

این تگ‌ها شامل بهینه‌سازی موضوعات و بهینه‌سازی توضیحات (description) می‌باشد. بهینه‌سازی موضوعات کمک در رتبه‌بندی وبسایت می کند در حالیکه بهینه‌سازی توضیحات کمک در افزایش CTR (نرخ از طریق کلیک) وبسایت می‌شود.

10- آنالیز رقیب

این یک مرحله بسیار مهم بررسی سئو است به این ترتیب که به طور منظم مراقب رقبای خود باشید تا بدانید آنها چه کرده‌اند و از چه مواردی برای موفقیت خود استفاده می‌کنند. برای بررسی رقبای خود باید مواردی را در نظر بگیرید مانند مدت فعالیت سایت، بک‌لینک‌ها، رتبه کلمه کلیدی در گوگل و غیره. مثلا بسیار مهم است که بدانیم دلایل بالا آمدن سایت‌ها چیست و یا بالعکس یعنی با آنالیز کردن سایت‌ها دلایل عدم موفقیت آنها را متوجه شویم و از تکرار کردن اشتباهات آنان بپرهیزیم. بنابراین آنالیز سایت رقبا می‌تواند نتایجی را به دنبال داشته باشد از جمله ارتقا سئوسایت و رتبه سایت در گوگل، افزایش بازدیدکننده و ترافیک سایت، محبوبیت برند اینترنتی و در نتیجه فروش بیشتر آن و غیره.

11- افزایش پیشنهادات مرتبط

بسیار مهم است که ویژگی اضافه کنید که از طریق آن بتوانند کاربران تجربیات خوب خود را ارسال کنند. وبسایت رقیب را بررسی کنید و ویژگی‌های افزودنی که می‌توانید به وبسایت خود اضافه کنید را بررسی نمایید.

12- بهینه‌سازی پارامترهای بیرونی سایت/ لینک بیلدینگ

اعتبار دومین، اعتبار صفحه و لینک بیلدینگ را برای حفظ رتبه‌بندی کلمه کلیدی با وبسایت‌های اعتبار بالا و دارای رتبه بندی بالا شروع کنید. بنابراین لینک بیلدینگ یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت از نظر موتورهای جستجو به ویژه گوگل و بینگ است.
برای بررسی سئو سایت خود برخی سایت‌های آنلاینی هستند که بر اساس معیارهای تعریف شده در آنها به آنالیز سئو سایت شما پرداخته و می‌توانید با استفاده از آنها مشکلات سئوی خود را برطرف کنید. اما در نظر داشته باشید که نشان دادن عدد بالا در این سایت‌ها لزوما سئوی قوی سایت شما را تأیید نمی‌کند به این دلیل که عملکرد و ارزیابی گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها با این نوع سایت‌ها متفاوت است اما می‌توانند سایت‌های چک سئو کمک کننده برای رفع مشکلات وبسایت باشند.

 

 


 برچسب ها:
  • چک سئو
  • تکنیک های سئو
  • چکاپ سایت
  • سئو ارزان
  • مقالات سئو
نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)
 مقالات مرتبط
طول محتوا در سئو ؛ طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟
کنیبالیزیشن (Cannibalization) یا هم نوع خواری چیست؟
آموزش Disavow - حذف بک لینک های مخرب و اسپم با ابزار Disavow
شبکه خصوصی لینک سازی یا PBN چیست؛ شمشیر دو لبه سئو
سئو تکنیکال چیست؟ آموزش Technical SEO
چطور صفحات سایت را برای بهبود سئو حذف کنیم؟
آموزش استفاده صحیح از تگ‌ های هدینگ H1 تا H6 در متن
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش