چرا رتبه سایت و ارتقاء رتبه سایت در گوگل مهم است؟

این روزها همه کارها با اینترنت انجام می‌شود و کسی برای خرید کردن یا جستجوی معنی لغت سراغ مرجعی جز گوگل نمی‌رود. با وجود اینکه گوگل تنها موتور جستجوگر اینترنتی نیست که می‌تواند پاسخ سوال‌هایتان را به شما بگوید، اولین گزینه شما هم جستجو در گوگل است. فعل «گوگل کردن» به معنی جستجو کردن می‌تواند نشان دهنده این حقیقت باشد که گوگل یک مرجع آگاهی معتبر است؛ بنابراین اهمیت دارد که گوگل شما و کسب و کارتان را بشناسد تا در نتایج جستجوی گوگل، نمایش داده بشوید. ارتقا رتبه سایت در گوگل، ناظر به این فرایند است. در واقع شما در اینترنت دیده نمی‌شوید مگر آنکه به فکر ارتقا رتبه سایت خود در گوگل باشید.

ارتقا رتبه سایت در گوگل چیست؟

گوگل غول موتورهای جستجوگر اینترنتی است و حدود ۸۰ درصد از سرچ ها توسط موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. به مجموعه فعالیت‌ها، آماده سازی ها و تنظیماتی که بر روی سایت انجام می شود تا سایت در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل قرار بگیرد، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می گویند. سئو تکنیک‌ها و شگردهایی است که با استفاده از آن ها می‌توانید موفق به ارتقا رتبه سایت خود بشوید.
صاحبان کسب و کارها دوست دارند سایت خود را بهینه سازی کنند تا به رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل برسند؛ اما برای ارتقا رتبه سایت، مسیری طولانی بر سر راه شما وجود دارد و کسب رتبه یک، بدون داشتن برخی پیش نیازها، برای شما ماندگار نخواهد بود. پس بهتر است هدفتان را تنها رسیدن به رتبه یک صفحه نتایج جستجوی گوگل تعیین نکنید و ارتقا سایت در همه زمینه ها را مد نظر داشته باشید.

مزایای ارتقای رتبه سایت در گوگل چیست؟

مسلما افزایش رتبه سایت در گوگل به معنی موفق تر شدن کسب و کار شماست؛ زیرا کاربران زیادی از سایت شما بازدید می کنند و موفق به فروش محصولات و خدمات خود می شوید. همچنین می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و سهم خود را در حوزه کاری خود، افزایش دهید.
همچنین اگر در حوزه آفلاین فعالیت خود را شروع کرده باشید، می دانید که کسب اعتبار میان رقبایی که سابقه بیشتری از شما دارند، چقدر دشوار است؛ بنابراین با هزینه ای کمتر، می توانید جایگاه خود را در میان کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت ارتقا دهید و پس از ارتقا رتبه سایت در گوگل، از بابت پیدا کردن مشتری، آسوده خاطر باشید. تبلیغات اینترنتی کم هزینه تر است و بازخورد بهتری دارد.

 

ارتقای رتبه سایت در گوگل

 

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

پیش از جستجوی سایت برای سنجش رتبه سایت خود در گوگل، بهتر است بدانید که گوگل مانع بسیاری از این ابزارهای جستجو و تحلیل است؛ زیرا طبق قوانین گوگل، این سایت ها مرتکب تخلف می شوند. گوگل بسیاری از این ابزارها و سایت های تحلیل گر را بلاک می کند. بعضی از این سایت ها نیز نتایج غیرواقعی به شما ارائه می‌دهند. بهترین کار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل، استفاده از موتور جستجوی گوگل و ابزارهای شرکت گوگل است.
برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل، روش های مختلفی وجود دارد. مثلا شما می‌توانید به صورت دستی، سایت خودتان را در گوگل جستجو کنید و تمام صفحات را به دنبال نام سایت خود بگردید تا بتوانید رتبه سایتتان را حساب کنید. این روش قابل اعتماد نیست و باید از حالت incognito search استفاده کنید تا نتیجه جستجویتان به واقعیت نزدیک‌تر باشد.
برای ارتقا رتبه سایت، ابزارهای گوگل قابل اعتمادتر از هر نوع ابزار دیگری هستند. گوگل وبمستر (Google Webmaster) به شما امکان می‌دهد تا عبارت های سرچ شده مرتبط به سایتتان را ببینید. در قسمت search quieries گوگل وبمستر، می‌توانید تمامی کلیدواژه هایی که کاربران را به سایت شما هدایت می کند، بیابید و رتبه سایت خود را در صفحه نتیجه جستجوی آن کلیدواژه پیدا کنید.

توصیه هایی برای ارتقا رتبه سایت های تازه راه اندازی شده

۱. در نوار سرچ گوگل، آدرس سایت خود را به این صورت جستجو کنید: site:seo24.ir. این روش را چند روز امتحان کنید تا مطمئن شوید که در فهرست بندی گوگل قرار دارید. بدین ترتیب می‌توانید رتبه سایتتان را پیدا کنید و برای ارتقای رتبه سایت خود، برنامه ریزی کنید.
۲. در صورتی که صفحه شما در فهرست گوگل ایندکس شده است، آنالیتیکس (تحلیل) وب سایتتان را دنبال کنید تا متوجه شوید کدام کلمات کلیدی، کاربران را به وب سایت شما هدایت می کنند. این کار به شما کمک می کند متوجه بشوید کجای راه هستید.
۳. پس از کار کردن بر روی محتوای وبسایت و تحقیق کلمات کلیدی، صبور باشید تا صفحات شما در گوگل ارتقا پیدا کنند و به مرور زمان موفق به ارتقا رتبه سایت خود بشوید. حداقل سه ماه به خودتان فرصت بدهید و سپس به دنبال تبلیغ و راه اندازی کمپین های کلیکی بروید.

مراحل ارتقا رتبه سایت با توجه به استانداردهای وب ۲۴ چیست؟

مشتریان اغلب با هدف ارتقا رتبه سایت با وب ۲۴ تماس برقرار می‌کنند و از فرآیندی که می بایست طی کنند، آگاه نیستند. ارتقا رتبه سایت به تنهایی انجام نمی شود و طبق تجربه کارشناسان وب ۲۴، تمامی کسب و کارها ناچارند برای ارتقا رتبه سایت در گوگل، سه مرحله را طی کنند:

۱. مرحله کنترل فنی تنظیمات سایت

در این مرحله باید از نظر تکنیکال و برنامه نویسی، سایت شما مورد سنجش قرار بگیرد. در صورت تشخیص خطاهایی که موجب تنزل رتبه سایت شما می شود، این موارد به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورت عقد قرارداد با شرکت وب ۲۴ برای طراحی سایت، تنظیمات لازم برای عدم بروز این گونه مشکلات و رفع مشکلات مربوط به این بخش، به صورت رایگان انجام می شود و راه برای ارتقا رتبه سایت هموار می شود.

۲. تحلیل رقبا و استخراج کلمات کلیدی

کسب و کار شما هر چه که باشد، باید به کاربران و مخاطبان شناسانده شود. ممکن است شما خدمات وسیعی را ارائه بدهید اما تا آن ها را در قالب محتوای اثرگذار منتشر نکنید، سودی متوجه شما نمی شود. با تحلیل رقبا می توانید در حوزه کاری خود بهتر تبلیغات کنید و بر روی کلمات کلیدی ای کار کنید که رقبای شما هنوز به سراغ آن ها نرفته اند.

۳. لینک سازی اصولی

روزانه هزاران محتوا تولید و منتشر می شود و از آن میان، پیوندهایی بین مطالب وجود دارد که می‌تواند خواننده را به صفحات مختلف یک سایت یا سایتی دیگر هدایت کند. شما باید به لینک سازی بین صفحات و لینک دهی به بیرون و گرفتن لینک از سایت های فعال و معتبر در حوزه فعالیت خودتان اهمیت زیادی بدهید. لینک سازی در ارتقا رتبه سایت در گوگل تاثیر شگرفی دارد.
منطق گوگل برای بالا بردن رتبه سایت شما، میزان مهم بودن و قابل استفاده بودن مطلب شماست؛ بنابراین اگر سایت های زیادی به شما لینک بدهند و آن سایت ها همگی از نظر گوگل معتبر باشند، شما نیز توسط گوگل معتبر شناخته می شوید و می‌توانید منتظر ارتقا رتبه سایت خود در صفحه جستجوی گوگل باشید.

 

ارتقای رتبه سایت توسط تیم سئو وب24

 

آیا محتوای خوب تضمینی برای ارتقا رتبه سایت در گوگل است؟

شاید فکر کنید که وب سایت شما از لحاظ طراحی، اطلاعات و برنامه نویسی نقصی ندارد و کارتان را حرفه ای انجام داده‌اید؛ اما این موضوع نباید موجب دلخوشی شما بشود؛ چون اگر سایت شما بیننده ای نداشته باشد، در واقع وجود ندارید و وب سایت شما تنها فضایی را در وب اشغال کرده است که تنها خودتان از وجود ان مطلع هستید، در این صورت سایت کمترین ارزشی نخواهد داشت. امروزه در حدود 85 درصد از بینندگان یک وب سایت از طریق موتورهای جستجوگر به وب سایت ها هدایت می شوند؛ از این رو ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجوگر فرآیندی بسیار ارزشمندی است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان وب سایت خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه کسانی که به دنبال اطلاعات مورد نظر می‌گردند به سایت شما راهنمائی خواهند شد، بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روش‌ها از قبیل تبلیغ در روزنامه، سایت‌های تبلیغاتی یا تبلیغات ایمیلی دارد. ارتقا رتبه سایت مستلزم پرداخت هزینه است؛ اما نتیجه آن رضایت بخش خواهد بود و هزینه هایی که برای ارتقا رتبه سایت در گوگل کرده اید، جبران خواهد شد.

۶ نکته کلیدی برای ارتقا رتبه سایت در کوتاه ترین زمان ممکن

۱. انتخاب URL مناسب

برای ایجاد هر صفحه یا وبسایت، نیاز دارید که URL را تعیین کنید. URL همان نام دامنه و آدرسی است که کاربر تایپ می‌کند تا وارد صفحه سایت شما بشود. URL سایت باید کوتاه باشد، به راحتی نوشته شود و به خاطر سپردن آن تلاش ذهنی زیادی نطلبد. مثلا برای ارتقا رتبه سایت در گوگل می‌توانید کلمه کلیدی را در URL درج کنید. با این کار هر بار که کاربر کلمه کلیدی موردنظر خود را جستجو می کند، شانس آن را دارید که جزو نتایج گوگل به او نمایش داده بشوید. بهتر است نام دامنه یا URL شامل نام اصلی کسب و کار شما باشد؛ اما گاهی این امکان وجود ندارد و شما ناچارید کلمه کلیدی را در صفحات به تعداد مشخص به کار ببرید تا به ارتقا رتبه سایت خود در گوگل کمک کرده باشید.
به کار بردن معادل انگلیسی کلمه کلیدی در URL و نه شکل فینگلیش آن، در ارتقا رتبه سایت موثر است.

۲. انتخاب صحیح تگ های عنوان (Title) و متا تگ دیسکریپشن برای صفحات

هر صفحه ای در وبسایت شما موضوع و عنوان خاصی دارد. توضیحی که برای محتوای این صفحه می‌نویسید، باید حاوی کلمات کلیدی باشد تا باعث ارتقا رتبه سایت شما بشود.  تگ عنوان، در تب بالای مرورگر قرار دارد و با قرار دادن نشانگر ماوس، محتویات داخل ان نمایش داده می شود. باید در نظر داشته باشید که در تگ عنوان از کلمه کلیدی استفاده کنید.
متاتگ دیسکریپشن (description) یا توضیحات در گوگل اهمیت ویژه ای دارد و توضیحاتی را راجع به صفحه به کاربر می دهد. برای ارتقا رتبه سایت در گوگل، باید دو الی سه بار کلمه کلیدی را در این قسمت تکرار کنید.

۳. استفاده از Anchor Text

هنگامی که در حال تولید محتوا هستید، به واژه هایی برمی‌خورید که نیاز به توضیح بیشتر دارند. می‌توانید این واژگان را به صفحات دیگر لینک کنید. به متن های لینک شده که کاربر را به صفحه دیگر هدایت می کند تا توضیحات بیشتری درباره مطلب لینک شده بخواند، انکرتکست (Anchor Text) می‌گویند.
انکرتکست ها می‌توانند لینک های بین صفحات داخلی سایت نیز باشند یا کاربر را به صفحات خارجی هدایت کنند. با استفاده صحیح از انکرتکست ها می‌توانید باعث ارتقا رتبه سایت خود بشوید.

۴. استفاده از تگ alt برای عکس ها

تولید محتوا که تاثیر مستقیمی در ارتقا رتبه سایت دارد، تنها شامل تولید محتوای متنی نمی‌شود؛ تولید عکس و محتوای تصویری نیز، همان تاثیر متن های نوشتاری را در نتایج جستجو دارد.
برای آپلود کردن عکس بر روی سایت، حواستان باشد که حجم عکس ها بالا نباشد. گوگل هنگام اپلود تصویر از شما می‌خواهید تگ alt را با محتوای مناسب پر کنید. همچنین بخش جستجوی عکس گوگل، به طور مستقیم از محتوای این تگ استفاده می‌کند و باعث ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود.

۵. بهینه سازی ساختار سایت

شاید هیچ کدام از موارد گفته شده به اندازه بهینه کردن ساختار سایت در ارتقا رتبه سایت شما موثر نباشد. هرچه کدنویسی سایت شما بی عیب و نقص تر باشد و صفحه شما ساختارمندتر باشد و از تگ های به روز HTML5 برای صفحات استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

۶. تولید محتوای اختصاصی با تاکید بر کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ارتقا رتبه سایت شما در بالاترین نتایج جستجوی گوگل می شود، تولید محتوا با تاکید بر کلمات کلیدی است. میزان تکرار کلمات کلیدی در پاراگراف اول متن و سایر بخش های متن را فراموش نکنید و حتما از تگ های H1 و H2 برای عنوان صفحات استفاده کنید. از خاطر مبرید که به کار بردن محتوای کپی شده و تکراری از نظر گوگل تخلف است و موجب پنالتی شدن شما توسط گوگل می شود.

 

جمع بندی
در پایان، امیدواریم به دانش شما درباره ارتقا رتبه سایت کمک کرده باشیم و به عنوان پیشنهاد ویژه شما را با فرصت بی‌نظیری برای ارتقا رتبه سایت در گوگل آشنا می کنیم. خدمات حرفه ای شرکت وب ۲۴ در زمینه ارتقا رتبه سایت، به صورت قراردادی و تضمینی است و در صورتی که سایت شما در بین ده سایت اول گوگل قرار نگیرد، وجه قرارداد به شما بازگردانده می شود.


برای مشاهده اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خدمات بهینه سازی سایت، از صفحه خدمات سئو دیدن کنید.