بررسی رتبه سایت با ابزار جت سئو جایگزین رتبه الکسا

قطعاً نیازی به توضیح میزان اهمیت گوگل و رتبه بالا سایت در گوگل از نظر بازاریابی آنلاین نیست. همه شما به خوبی می‌دانید که با رسیدن به رتبه بالاتر در گوگل میزان ترافیک سایت شما افزایش یافته و شانس فروش کالا و خدمات سایت بیشتر می‌شود. اگر سایت شما خدمات رایگان ارائه می‌دهد رتبه بالا در گوگل به معنای دریافت تبلیغات بیشتر و افزایش درآمد برای شما خواهد بود. قطعاً هیچ سایتی بی نیاز از رتبه بالا در گوگل نیست. اما اهمیت دانستن رتبه سایت در گوگل چیست؟ فرض کنید که سایتی با هزاران صفحه در اختیار شما است و می‌خواهید این سایت را بهینه سازی کنید. قطعاً قبل از هر اقدامی می‌خواهید ببینید که این سایت در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد. برای این منظور باید صفحات سایت را برای کلمات کلیدی مرتبط با آنها بررسی کنید و جایگاه هر کدام را در گوگل مشخص نمایید. بعد از این مرحله می‌توانید اقدامات سئو مد نظر خود را در سایت اعمال کنید و سپس مجدداً رتبه سایت در گوگل را با رقبا مقایسه کنید. این روش برای اطمینان از صحت فرآیند سئو در سایت ضروری است.


   بررسی رتبه سایت و رنکینگ سایت های ایرانی با ابزار رتبه جت سئو  


بررسی رتبه سایت در ایران

رنکینگ (ranking) یا رتبه ‌بندی صفحات سایت در گوگل

انسان به ذات، به دنبال رقابت و پیشی گرفتن از دیگران است. آمارها و متریک‌های سنجش وب‌سایت‌ها معمولا جزو اطلاعات خصوصی محسوب می‌شوند و کمتر کسی برای فهمیدن جایگاه خود بین رقبا، اقدام به افشای اطلاعات حیاتی سایت خود می‌کند. در این شرایط، ذات رقابت طلب انسان دچار مشکل می‌شود و برای رفع مشکل، نیاز به تعریف محیط رقابت با شرایط جدید می‌شود. 
در طی سال‌ها، متخصصین حوزه وب برای رتبه‌بندی سایت‌ها پیشنهادات فراوانی داشته‌اند. برخی برای پیشنهادات خود اقدام به طراحی ابزارهایی نموده‌اند و برخی هم سنجه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که به ابزار نیازی ندارند. در این بین، رتبه‌بندی‌هایی که توسط ابزارها انجام می‌شوند، از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند.
 


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


کاربردی‌ترین ابزارها برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

ابزارهای رتبه‌بندی سایت، هرکدام ساز و کار مخصوص خود را دارند و طبق الگوریتم خاصی، اقدام به جمع‌آوری دیتا از سایت و رتبه‌بندی سایت براساس آن می‌کنند. دقت رتبه‌بندی این ابزارها، براساس نوع الگوریتم آن‌ها متفاوت است و تخمین هرکدام از دیتاهای سایت مثل بازدید کلی و بازدید از گوگل و ...، ممکن است اندکی خطا داشته باشد. در ادامه به بررسی سازوکار و الگوریتم معروف‌ترین ابزارهای رتبه‌بندی سایت خواهیم پرداخت.

ابزار الکسا

الکسا یک شرکت زیرمجموعه آمازون است که برای کمک به تیم‌های فعال در حوزه وب و وب‌سایت‌ها و البته جمع‌آوری دیتا، کار خود را شروع کرد. الکسا ابزارهای زیادی برای کمک به متخصصین سئو و وبمستران طراحی کرد. یکی از مطرح‌ترین این ابزارها، که گاهی الکسا را به‌خاطر آن می‌شناسند، ابزار رتبه‌بندی سایت است. الکسا این رتبه‌بندی را در دو مقیاس جهانی و کشوری ارائه می‌کرد. این ابزار از فروردین 1401 فعالیت خود را متوقف کرد و سیستم رتبه‌بندی الکسا برای همیشه از دنیای وب خداحافظی کرد.
الگوریتم رتبه‌بندی الکسا به این صورت بود که از طریق کسانی که افزونه الکسا را روی سیستم خود نصب داشتند، آمارگیری می‌کرد. الکسا تعداد کسانی که افزونه را نصب داشتند، نسبت به تمام کاربران اینترنت در نظر می‌گرفت؛ سپس بازدید سایت‌ها توسط کسانی که افزونه را نصب داشتند نیز اندازه می‌گرفت. از ترکیب این دو نسبت با هم، الکسا به عددی تخمینی برای بازدید هر وب‌سایت می‌رسید. سپس براساس این تخمین، رتبه سایت را تعیین می‌کرد. رتبه‌بندی الکسا نسبت به رقبای خود، مزایا و معایبی داشت که به شرح آن می‌پردازیم:

  • مزایا
  1. آمار الکسا هم جهانی و هم در کشور مبدا سایت محاسبه می‌شد.
  2.  هوش مصنوعی الکسا رقبا را به درستی حدس می‌زد و اطلاعات را در مقایسه با آنان رتبه‌بندی می‌کرد.
  • معایب
  1. الکسا بازدید را براساس نصب افزونه تخمین می‌زد و این یعنی خطای آمار بسیار بالا بود.
  2. در این آمار تنها کسانی دخیل بودند که از مرورگر سیستم برای وب‌گردی استفاده می‌کردند و کاربران موبایل در آمار محسوب نمی‌شدند.
  3. می‌شد با خریدن اکات پولی الکسا و قراردادن دیتای دقیق در اختیار ابزارهای آن، رتبه سایت را بهبود بخشید.
  4. راه‌های بسیاری برای تقلب در آمار و رتبه الکسا مثل ربات‌های بازدید و ... وجود داشت.

بیشتر بخوانید: جایگزین الکسا


ابزار سیمیلار وب

سیمیلار وب هم یکی از ابزارهایی است که براساس متریک‌های مختلفی، سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند. این ابزار طبق نظر متخصصین رتبه‌بندی دقیق‌تری نسبت به الکسا دارد اما در این ابزار هم راه برای تقلب و بهبود رتبه به صورت فیک زیاد است. الگوریتم رتبه‌بندی سمیلار وب مثل الگوریتم الکسا، بیشتر دیتای خود را از طریق افزونه خود جمع‌آوری می‌کند. سیمیلار وب، با استفاده از دیتای به دست آمده، بازدید تقریبی وب‌سایت را تخمین می‌زند و سپس براساس بازدیدهای تخمین‌زده‌شده، سایت‌ها رتبه‌بندی می‌کند. سیمیلار وب سایت‌ها را در دسته‌های جهانی، کشوری و دسته‌بندی سایت رتبه‌بندی می‌کند.

ابزار ایرانی جت سئو جایگزین الکسا

جت سئو یک ابزار ایرانی آنالیز سایت است که رتبه‌بندی سایت‌ها هم، یکی از تحلیل‌های این ابزار است. جت سئو روی زبان فارسی بسیار دقیق‌تر از رقبای خود عمل می‌کند و هم در تحلیل سایت و هم رتبه‌بندی، تفاوت خود را به رخ می‌کشد. در ادامه، به‌طور کامل جت سئو را بررسی خواهیم کرد.

رتبه سایت های ایرانی

جت سئو ابزار بررسی رتبه سایت و رنکینگ سایت های ایرانی

ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﺑﺎﺕ ﺧﺰﻧﺪﻩ (Crawler) ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻭﺑﺴﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺭﺑﺎﺕ، ﻭﺑﺴﺎﯾﺖﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﺍﺩﻩﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﻫﺮ ﺳﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﮐﻠﯿﺪﯼ ﻣﻬﻢ، ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺳﺌﻮﯼ ﺳﺎﯾﺖ، ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺳﺮﻋﺖ ﺳﺎﯾﺖ، ﻟﯿﻨﮏﻫﺎﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻭ ... ﺭﺍ ﺍﺳﺘﺨﺮﺍﺝ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺩﺍﺩﻩﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﺎﯾﺖﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺁﯾﺪ. ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺭﺗﺒﻪ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻫﻮﺵ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﻭ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﻣﺎﺷﯿﻦ، ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺑﻬﺘﺮ ﻧﯿﺰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺷﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮﺍﻥ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻧﻘﻄﻪ ﻗﻮﺕ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﮏ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺧﺮﻧﺪﻩ (Crawler) ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﻩﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺑﺎﻻ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺖﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺍﺳﺘﺨﺮﺍﺝ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

چگونگی تعیین رتبه سایت در جت سئو

الگوریتم جت سئو برای تعیین رتبه سایت‌ها با سایر ابزارها متفاوت است. جت سئو با استخراج کلمات کلیدی اصلی سایت در حوزه رقابتی و بررسی رتبه سایت در آن کلمات کلیدی و بررسی میزان سرچ کلمه، بازدید حدودی سایت از کلمات کلیدی اصلی را تخمین می‌زند. دیتاهای جمع آوری شده توسط جت سئو با دقت بالایی در این محاسبات وارد می‌شوند و کمک می‌کنند تخمین جت سئو به واقعیت نزدیک‌تر شود. رتبه‌بندی جت سئو به دلیل الگوریتم منحصر به فردش، دقیق‌تر از سایر رقباست و البته نباید فراموش کرد چون این ابزار ایرانی است، روی سایت‌های فارسی زبان دیتای دقیق‌تری نسبت به سایر ابزارها ارائه می‌کند.

مزایای مشاهده رنکینگ سایت های ایرانی از طریق جت سئو:

  • جت سئو با الگوریتم جدید و دقیق‌تری سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.
  • جت سئو روی سایت‌های فارسی زبان بهترین عملکرد ممکن را دارد.
  • در رتبه‌بندی جت سئو نمی‌توان تقلب کرد و رتبه را به صورت فیک بهبود بخشید.
  • الگوریتم‌های رتبه‌بندی جت سئو به صورت منظم آپدیت می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند.
  • جامعه آماری جت سئو محدود نیست و تمام وب را پوشش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی الگوریتم های گوگل


بررسی رنک سایت در گوگل

مشکلات سیستم رتبه‌بندی الکسا

همان‌طور که گفته شد، سیستم رتبه‌بندی الکسا، میدان بزرگی برای تقلب در رتبه‌بندی داشت. برای تقلب در رتبه‌بندی الکسا تلاش زیادی لازم نبود و به راحت‌ترین شکل می‌شد آمارهای این ابزار را از واقعیت دور کرد و رتبه سایت را به‌طور غیرواقعی بهبود داد. با نوشتن ربات‌های بازدید تقلبی و یا راه‌اندازی زنجیره ریدایرکت می‌شد به‌راحتی در سیستم الکسا تقلب کرد و رتبه آن به‌طور فیک بهبود بخشید. برخی از سایت‌های پربازدید، سایت خود را جوری طراحی می‌کردند که وقتی روی لینکی کلیک می‌شد، به‌طور اتوماتیک در کسری از ثانیه، چند ریدایرکت پشت هم اتفاق بیفتد. این موضوع باعث می‌شد که چند سایت که همکار سایت مبدا بودند بازدید فیک بگیرند و بتوانند در الکسا رتبه خود را بهبود ببخشند. همچنین کسب‌وکارهایی که اکانت پولی الکسا را تهیه می‌کردند و با قرار دادن کد الکسا در سایت آمار دقیق‌تری به الکسا ارسال می‌کردند؛ می‌توانستد رتبه بهتری داشته باشند.

جدای از بحث تقلب، آمارگیری الکسا به خودی خود هم دچار اشکالات فراوانی بود. جامعه آماری الکسا بسیار پایین بود و همین دیتای اندک را به عنوان مرجع قرار می‌داد. شاید تعداد افرادی که افزونه مرورگر الکسا را نصب داشتند، خیلی زیاد نبود اما دیتایی که از سمت این کاربران برای الکسا ارسال می‌شد، منبع اصلی الکسا برای محاسبات دیتا در رتبه‌بندی بود.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی


یکی از مشکلاتی که این روش آمارگیری پیش می‌آورد این بود که ممکن بود سایتی با مثلا 8 هزار بازدید روزانه، رتبه‌ی الکسای بدتری نسبت به سایتی با 500 بازدید روزانه داشته باشد. چون سایت دوم در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کرد و اکثر کاربرانش به دلیل شغلی که داشتند، افزونه الکسا را نصب داشتند. الکسا وقتی می‌دید درصد خاصی از کسانی که افزونه را نصب دارند به این سایت سر می‌زنند؛ این نسبت به کل تعمیم می‌داد و تعداد بازدیدکننده‌های سایت را چند برابر اندازه واقعی در نظر می‌گرفت.

رتبه جت سئو بهترین جایگزین رتبه الکسا برای سایت های ایرانی

همانطور که در بالا اشاره شد، جت سئو بهترین جایگزین برای الکسا، در سایت‌های فارسی زبان است. جت سئو که توسط متخصصین ایرانی طراحی شده است، روی زبان فارسی بهترین عملکرد ممکن را دارد و الگوریتم‌هایش مثل ابزارهای خارجی، در زبان فارسی ضعف نشان نمی‌دهند. چون ساختارهای زبان فارسی با سایر زبان‌ها متفاوت است، اکثر الگوریتم‌ها در پردازش و تحلیل آن به مشکل می‌خورند اما جت سئو به‌ صورت اختصاصی برای زبان فارسی طراحی شده است و این مشکل را در جت سئو نمی‌بینیم. این پردازش بهتر باعث شده جت سئو بتواند، با اتکا به آن، الگوریتم جدیدی برای رتبه‌بندی سایت‌ها طراحی و معرفی کند که دقت آن از سایر الگوریتم‌ها بالاتر باشد و هیچ امکان تقلبی در آن وجود نداشته باشد.

رتبه جت سئو کاملا واقعی است و هیچ سایتی نمی‌تواند رتبه خود را با انجام کارهای اسپم بهبود ببخشد. تنها راه برای بهبود رتبه جت سئو، بهبود رتبه کلمات کلیدی اصلی سایت است که این کار باعث افزایش ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه جت سئو می‌شود. الگوریتم انتخابی جت سئو باعث شده است که سایت‌ها نتوانند با روش‌های مثل ربات بازدید و یا کمپین‌های پر هزینه در شبکه‌های اجتماعی، بازدید سایت را بالا ببرند و رتبه سایت خود را بهبود ببخشند.

موضوع دیگری که در مورد جت سئو باید به  آن توجه داشت این است که، جامعه آماری جت سئو محدود به کسانی که افزونه جت سئو را نصب دارند نیست و الگوریتم‌های جت سئو، کل فضای وب را خزش می‌کنند و اطلاعات ارزشمند را از این فضا استخراج می‌کنند و سپس با استفاده از آن‌ها نسبت به رتبه‌بندی سایت‌ها اقدام می‌کنند.


   بررسی رتبه سایت و رنکینگ سایت های ایرانی با ابزار رتبه جت سئو  


faq

در این مقاله سریع ترین روش‌ها برای پیداکردن رتبه سایت در گوگل را شرح داده ایم.

پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. شما می‌توانید به صورت دستی نیز رتبه سایت خود را بررسی کنید. اما ابزارهایی نیز وجود دارند که سرعت انجام این کار را افزایش خواهند داد. ما این ابزارها را به شما معرفی می کنیم.

سایت‌ های ارائه دهنده ابزارهای تحت وب معمولاً امکانات خوبی برای آنالیز رتبه سایت‌ ها در اختیار شما قرار می دهند و برخی ترجیح می دهند از این ابزارها استفاده کنند. در این مقاله این سایت ها معرفی شده اند.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
پدیده کیفیت پارسیان
ارسال شده در : شنبه 22 شهریور 1399

مطالب بسیار اموزنده بود/

مجید
ارسال شده در : پنجشنبه 06 تیر 1398

ممنون مطلب خوبی بود. ولی مشکلی که وجود داره درست نبودن(منطبق) نتیجه جستجوی سایت های خارجی با چیزی است که کاربر ایرانی جستجو میکنه... گوگل با توجه به کشور و منطقه ای که شما قرار دارید نتیجه های جستجو را متفاوت نمایش میدهد. سایت ایرانی Serpiran.com یک سایت ایرانی است که نتایج آن کاملا شبیه به نتیجه جستجوی کاربران ایرانی است.

علی
ارسال شده در : شنبه 21 اردیبهشت 1398

درود