بهترین ابزارهای رنگ برای طراحی سایت

انتخاب رنگ اصلی سایت کار ساده ای است. معمولا رنگ اصلی سایت رنگ سازمانی شرکت میباشد. اما یافتن رنگهایی که با این رنگ سازمانی همخوانی داشته باشند. یا بعبارتی با هم ست شوند کار آسانی نیست. این مقاله ابزارهای آنلاینی را برای انتخاب رنگهای همآهنگ با رنگ اصلی سایت به شما معرفی خواهد کرد.به خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ اصلی سایت بعهده خود ماست و هیچ نرم افزاری نیست که به ما رنگ اصلی سایت را پیشنهاد دهد.

اگر گرافیسیت نیستید و درباره ترکیب رنگها چیزی نمیدانید. این مقاله ابزارهایی را به شما معرفی می کند که بدون نیاز به کوچکترین دانش گرافیکی میتوانید رنگهای مناسب برای قسمت های مختلف سایت را انتخاب کنید.

بهترین ابزارهای رنگ برای طراحی سایت

اغلب ابزارهای معرفی شده در این مقاله رایگان میباشند و کاربران میتوانند به تعداد دلخواه رنگ و تم رنگ در آنها انتخاب کنند.

1-      ابزار Adobe Color CC

این ابزار قبلا با نام تجاری Adobe Kuler عرضه میشد. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای شرکت آدوبی Adobe برای ایجاد ترکیب رنگ است.

برای دسترسی به این ابزار آدرس https://color.adobe.com را در مرورگر خود کپی کنید.

بهترین ابزارهای رنک برای طراحی سایت

همانطور که در تصویر بالا میبینید این سایت در اوج سادگی طراحی شده است. در صفحه اصلی سایت یک منو در بالا و یک دایره انتخاب رنگ در وسط و جعبه های رنگ انتخاب شده همراه با کدهای هگزادسیمال هر رنگ در پایین قرار دارد.

اگر به این صفحه دقت کنید یک جعبه بازشو در سمت چپ دایره انتخاب رنگ قرار دارد. عنوان این جعبه Color Rule است.

در این لیست بازشو میتوان انواع ترکیب رنگ را انتخاب کرد. گزینه هایی که در این بخش در اختیار ما قرار دارند عبارتند از :

Analogous : رنگ های هم طیف یا مشابه را در اختیار ما قرار میدهد. اگر در دایره رنگ، رنگ های نزدیک به هم را انتخاب کنیم. این رنگ ها مشابه نامیده میشوند.

Monochromatic : رنگ اصلی را در نظر گرفته و دو طیف رنگ تیره تر و دو طیف رنگ روشنتر آن را در اختیار ما قرار میدهد.

Complementary: سه طیف رنگ مشابه و دو طیف رنگ مکمل (رنگهایی که در دایره رنگ روبروی هم قرار دارند) در اختیار ما میگذارد. این رنگ ها باهم تباین بالایی ایجاد می کنند. بعنوان مثال میتوان  یکی را بعنوان رنگ پس زمینه و دیگری را بعنوان رنگ فونت انتخاب کرد.

Compound: رنگ هایی که در این حالت در اختیار کاربر قرار میگیرند کاملا مکمل هم نسیتند. ولی تباین خوبی با هم دارند و استفاده آنها در کنار هم چشم نواز خواهد بود.

Shade: رنگ های تیره تر و روشنتر از رنگ انتخابی را در اختیار ما قرار میدهد. دامنه رنگ های Shade از دامنه رنگ های Monochromatic کمتر است و رنگ های Shade به هم نزدیکتر هستند.

در منوی بالا ابزار Adobe Color گزینه ای به نام Explore وجود دارد که تم هایی که کاربران در این سایت ذخیره کرده اند را در اختیار قرار میدهد.

Adobe Color CC

اگر روی ایکون دوربین کلیک کنید میتوانید عکسی را برای انتخاب رنگ انتخاب کنید. به این ترتیب رنگ های پیشنهادی بر اساس رنگ های عکس ارائه میگردد.


طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی در وب 24


2-      ابزار ColourLovers

انجمنی آنلاین از دوستداران رنگ است. در این انجمن سه بخش رنگ، پالت رنگ و پترن patterns وجود دارد. با عضویت در این انجمن شما میتوانید الگوهای رنگی خود را ایجاد و یا الگوهای رنگی دیگران را لایک Like کنید.

برای عضویت در این سایت ابتدا باید وارد سایت شوید. آدرس http://www.colourlovers.com/ را در مرورگر خود کپی کنید.

ابزار ColourLovers

در این صفحه یک دکمه قرمز رنگ برای پیوستن به انجمن دوستداران رنگ وجود دارد.

شما میتوانید در پنل سمت راست روی یکی از قسمت های رنگ، پالت رنگ، پترن کلیک کنید. و سپس رنگ را لایک Like کرده یا به اشتراک بگذارید.

http://www.colourlovers.com

در پنل سمت چپ هم میتوانید بر روی بخش های مختلف کلیک کنید و در بحث های مربوط به رنگ شرکت کنید و یا مقالات مربوط به رنگ را بخوانید.

3-      ابزار Colors

سایت https://coolors.co/

این سایت هم یک سازنده ترکیب رنگ است. این نرم افزار به کاربران امکان اشتراک گذاری پالت های رنگ را میدهد. از ویژگی های این سایت امکان انتخاب ترکیب رنگ از روی عکس و پیشنهاد بهترین ترکیب رنگ را میتوان نام برد.

ابزار Colors

همانطور که میبینید علاوه بر امکان انتخاب تم رنگ توسط دکمه آبی رنگ سه دکمه دیگر برای افزودن این ابزار به گوشی های اپل، افزودن پلاگین به نرم افزارهای شرکت ادوبی و نصب افزونه بر روی گوگل کروم Chrome نیز در اختیار شماست.

اگر روی دکمه  Start the Generator, it's free! کلیک کنید. به آدرس https://coolors.co/app منتقل شده در این آدرس صفحه زیر را خواهید دید:

انتخاب رنگ در ابزار Color

در پایین این صفحه یک کادر برای تائید ذخیره کوکی وجود دارد. اگر این گزینه را تائید کنید آخرین الگوی رنگ ایجاد شده را در مراجعه بعدی به سایت خواهید دید.

اگر روی هر رنگ با موس خود هاور کنید یک سری گزینه برای انتخاب خواهید دید.

گزینه های تنظیم رنگ

کلیک کردن روی گزینه اول باعث میشود که بجای یک رنگ، شیب رنگ نمایش داده شود اگر میخواهید تمام پالت های رنگ بصورت شیب رنگ نمایش داده شوند. کافیست که در منوی بالا روی همان ایکون که روی پالت قرار داشت کلیک کنید. در تصویر زیر مکان آیکون مشخص شده است.

تبدیل رنگ به شیب رنگ

گزینه دوم برای دراگ کردن رنگ است کافیست موس خود را روی ایکون فلش دو جهته کلیک کرده و سپس دراگ کنید. به این ترتیب میتوانید چیدمان پالت های رنگ را تغییر دهید.

جابه جا کردن پالت رنگ

گزینه سوم برای انتخاب رنگ است. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید تمام روش های انتخاب رنگ در نرم افزارهای گرافیکی در این قسمت فراهم است.

نکته : در برخی مانیتورها سایت درست نمایش داده نمی شود اگر با دیدن گزینه های ابزار انتخاب رنگ مشکل دارید کلید CTRL را نگه داشته و موس را به سمت عقب کمی اسکرول کنید تا سایت کمی کوچکتر دیده شود.

تنظیم رنگ در پالت رنگ

گزینه قفل هم برای عدم تغییر پالت از نظر رنگ و مکان است و کد هگزادسیمال در زیر هر پالت هم به شما امکان میدهد. کد رنگ مد نظر خود را بصورت هگزادسیمال وارد کنید. اگر این قسمت در مانیتور درست نمایش داده نمیشود. باید روی نوار طوسی رنگ زیر سایت روی OK کلیک کنید تا محو شود.

4-      ابزار Color Snapper 2

این نرم افزار برای کاربران مک نسخه OSX طراحی شده است و به کاربران امکان میدهد که بتوانند رنگ دلخواه خود را انتخاب و ویرایش کنند. در واقع این ابزار به شما این امکان را میدهد که هر پیکسل از صفحه نمایش خود را به یک رنگ در بیاورید.

انتخاب رنگ برای صفحه دستگاه های اپل

این ابزار تنها برای 14 روز بصورت رایگان قابل دسترس است و از سایت https://colorsnapper.com/ میتوانید این نرم افزار را خریداری کنید. با توجه رایگان نبودن این نرم افزار توضیح بیشتری راجع به آن نخواهیم داد. زیرا نرم افزارهای رایگان فراوانی  برای طراحی رنگ وب سایت وجود دارد.

5-      ابزار Colordot

این ابزار علاوه بر وب سایت میتواند برای طراحی رنگ در گوشی های اپل نیز مورد استفاده قرار گیرد اگر وارد سایت https://color.hailpixel.com/ شوید در بالا سمت راست دکمه نصب نرم افزار را خواهید دید.

ابزار Colordot

اگر دقت کنید. صفحه اصلی این سایت یک مستطیل بزرگ رنگ است که یک مستطیل کوچک کد رنگ در وسط آن خود نمایی می کند. اسکرول کردن موس به جهات مختلف کد رنگ و رنگ زمینه سایت را تغییر خواهد داد. به نحوی که بالاترین نقطه سایت سیاه و پایین ترین نقطه سایت سفید مطلق است. ولی سخت میتوان دیگر رنگ های مطلق را با اسکرول یافت مثلا راست ترین نقطه در سایت قرمز است ولی نه قرمز مطلق.

برای ایجاد یک ترکیب رنگ در این سایت باید ابتدا با اسکرول رنگ دلخواه خود را یافته و کلیک کنید. سپس این رنگ به یکی از اعضای پالت رنگ شما تبدیل شده و شما میتوانید با همین روش سایر رنگ ها را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ در color.hailpixel.com

بعد از انتخاب یک رنگ، برای تنظیم رنگ میتوان روی ایکون جعبه دنده در زیر هر پالت کلیک کرد. به این ترتیب امکان ویرایش رنگ با کدهای RGB براساس سه رنگ RED , GREEN,BLUE که هر کدام عددی بین صفرد تا 255 را میتوانند به خود بگیرند و یا با کمک کد های HSL بر اساس رنگ HUE و غلظت رنگ SATURATION و نور LIGHT را خواهید داشت. مسلما وجود یک نرم افزار مانند فتوشاپ در کنار این سایت به انتخاب رنگ خیلی کمک خواهد کرد.

تغییر رنگ در پالت های رنگ

6-      ابزار Adobe Capture CC

این ابزار یکی دیگر از شاهکارهای شرکت ادوبی Adobe است که از طریق موبایل قابل دسترس است. این ابزار به شما امکان میدهد که هر عکس را به یک پالت رنگ تبدیل کنید. این نرم افزار کشور ایران را تحریم کرده است. و هنگامیکه از طریق سایت  http://www.adobe.com/products/capture.html روی دکمه دریافت نرم افزار کلیک میکنید به سایت گوگل پلی Google play منتقل شده و در آنجا بجای پیام دانلود تنها عبارت این نرم افزار از کشور شما قابل دسترس نیست را مشاهده می کنید. متاسفانه حتی با نرم افزارهای ویژه دور زدن تحریم ها هم نتوانستیم این نرم افزار را دانلود کنیم. بنابراین از توضیح بیشتر درباره جزئیات آن اجتناب می کنید.

7-      ابزار LOL Colors

یک سایت با پالت های رنگی چیدمان شده به صورت قطرات اشک (LOL در انگلیسی به معنی خندیدن بلند است ولی پالت های رنگ در سایت حالتی شبیه قطرات اشک دارند. که منظور از شدت خنده گریستن است و لوگوی سایت هم به همین مسئله اشاره دارد) هر قطره رنگ را میتوان کلیک کرد و کد هزادسیمال رنگ آن را کپی کرد. این سایت فاقد امکان انتخاب رنگ اصلی توسط کاربر یا ویرایش رنگ ها و امکانات اصلی دیگر است. بنابراین توضیح بیشتری درباره آن نخواهیم داد. اگر بدنبال یک سری پالت رنگ از پیش طراحی شده هستید کافیست به سایت https://www.webdesignrankings.com/resources/lolcolors/ مراجعه کرده و از پالت های نسبتا متنوع این سایت استفاده کنید.

ابزار LOL Colors

8-      ابزار Gradients.io

یک سری گرادیانت با کد هگزادسیمال را ارائه میدهد که اگر نرم افزار فتوشاپ را روی سیستم خود داشته باشید عملا این ابزار هیچ کارایی برای شما نخواهد داشت زیرا لیست گرادیانت های نصب شده روی فتوشاپ حداقل ده برابر این سایت است.

ابزار Gradients.io

9-      ابزار  Color Sphere

به شما امکان میدهد که با کمک یک دایره رنگی ترکیب رنگ دلخواه خود را بیابید. شما رنگ اصلی را تعیین میکنید و رنگ های دیگر به شما پیشنهاد داده میشود. تمام رنگ ها با کدهای هگزادسیمال ارائه شده اند و در وب قابل استفاده هستند.

Color Sphere

نکته این ابزار بصورت یک افزونه روی chrome os  قابل نصب است. با توجه به اینکه هیچ یک از ما حاضر به نصب یک سیستم عامل برای داشتن یک ابزار انتخاب شیب رنگ نیستیم. توضیح بیشتری راجع به این ابزار نمیدهیم. ولی اگر قصد تست کردن آن را دارید باید سیستم عامل chrome os  را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

10-  ابزار CheckMyColours

با مراجعه به سایت http://www.checkmycolours.com/ یک سایت ساده و زیبا خواهید دید که یک نوار آدرس برای وارد کردن آدرس سایت در اختیارتان قرار داده است. با ورود آدرس سایت ویژگی های رنگی سایت از پس زمینه تا دکمه ها را چک می کند. این سایت براحتی با کلیه المان های داینامیک ارتباط برقرار می کند. از ویژگی های عجیب سایت اخطار برای نامناسب بودن رنگ برای افراد دارای مشکل تشخیص رنگ است. یعنی اینکه اگر رنگ هایی مانند زرد، نارنجی، سبز را پس زمینه نوشته سفید قرار داده اید. به شما اخطار میدهد که نوشته ها برای افرادی که مشکل تشخیص رنگ دارند. قابل خواندن نیستند.

ابزار CheckMyColours

یکی از مشکلات این سایت عدم تشخیص واقعی مشکلات رنگی سایت است. وقتی که سایت شرکت را برای کنترل رنگ به آن معرفی کردیم بدون استثنا همه تگ های IMG را دارای پس زمینه سفید و رنگ فونت سفید تشخیص داده بود.

عدم تشخیص رنگ عکس ها

11-  ابزار Color Hunter

ابزاری کاربردی برای طراحان است که بسادگی توسط آن میتوانند عکس دلخواه خود را در اختیار سایت قرار دهند و پالت رنگی براساس رنگ های عکس را دریافت کنند. عکس ها میتواند روی سایت بارگذاری شود و یا آدرس اینترنتی عکس به سایت داده شود تا سایت بسادگی پالت رنگ متناسب با آن را در اختیار شما قرار دهد. آدرس سایت http://colorhunter.com میباشد.

ابزار Color Hunter

در تصویر زیر ما آدرس تصویر پس زمینه بیابان ویندوز Desert را در اختیار سایت قرار داده ایم. همانطور که مشاهده میکنید علاوه بر ایجاد یک پالت رنگ بر اساس آن امکان تیره و روشن کردن رنگ ها با کلیک روی ایکون خورشید در زیر پالت رنگ ها، در اختیار ما قرار دارد.

عکس بیابان

12-  ابزار TinEye

این ابزار قرار است که امکان انتخاب رنگ از بین عکس های سایت فلیکرFlicker را به کاربران بدهد و کاربران بعد از انتخاب رنگ بتوانند آن را ویرایش و استفاده کنند. در عمل بعد از وارد شدن به آدرس  http://labs.tineye.com/multicolr/ خبری از بارگذاری عکس های فلیکر نمی شود. ظاهرا همان مشکل تحریم ایران از سوی آمریکا مطرح است. تلاش های ما برای دور زدن تحریم ها بی فایده بود و سایت هیچ عکس العملی به کلیک روی عکس های بارگذاری نشده نشان نمی داد.

ابزار TinEye

اگر وارد سایت اصلی https://tineye.com/ شوید یک ابزار برای جستجوی آنلاین عکس های کپی شده خواهید یافت. یعنی میتوانید عکسی را بارگذاری کنید و یا آدرس آن را به سایت بدهید و سایت به شما میگوید این عکس در کدام سایت ها بارگذاری شده است.

13-  ابزار Pictaculous

این ابزار که توسط MailChimp ایجاد شده است ابزار مناسبی برای انتخاب پالت رنگ براساس یک عکس است. پالت های این ابزار را میتوان بصورت فایل های Adobe Swatch دانلود کرد.

ابزار Pictaculous

وقتی که وارد سایت http://www.pictaculous.com/ میشوید. در نهایت سادگی یک دکمه برای جستجوی عکس و یک دکمه برای دریافت پالت رنگ در اختیار شما قرار دارد. کارایی سایت در عین سادگی بسیار بالا است.

سایت http://www.pictaculous.com/

14-  ابزار paletton.com

ابزاری که بصورت تخصصی برای طراحی رنگ سایت طراحی شده است و توسط یک دایره رنگ به شما امکان انتخاب رنگ های مختلف را میدهد.

ابزار paletton.com

در ایکون های بالای ابزار حالت های مختلف رنگ از جمله طیف های مختلف یک رنگ، رنگ های مشابه، رنگ های مثلثی و رنگ های مستطیلی یا مربعی را خواهید داشت.

اگر دایره های کمرنگ تر را دراگ کنید میتوانید زاویه بین اضلاع را تغییر دهید.

رنگ های مشابه

انواع انتخاب رنگ

رنگ های مستطیل

چیدمان رنگ مربع

15-  ابزار Colorspire -  https://www.colorspire.com

جزء آن دسته از ابزارهایی است که اگر نرم افزار فتوشاپ را داشته باشید هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت. همانطور که در تصویر میبینید. ابتدا باید از قسمت بالایی پالت سمت راست یکی از قسمت های سایت (زمینه اصلی، هدرHEADER، ساید بارSideBar، بخش محتوا، فوتر Footer) را انتخاب کرده و سپس بکمک پالت انتخاب رنگ سمت چپ برای آن یک رنگ انتخاب کنید. در این ابزار خبری از پیشنهاد رنگ نیست. اگر در فتوشاپ به خود زحمت ایجاد یک ساختار اولیه سایت را بدهید. همین امکانات را خواهید داشت و حتی میتوانید رنگ نوشته را هم انتخاب کنید.

ابزار Colorspire

16-  ابزار Hexu.al

با ورود به سایت http://www.hexu.al/ نام سایت را در وسط دو کادر رنگین کمان مشاهده میکنید. شاید در نگاه اول متوجه نشوید که اگر سایت را به پایین اسکرول کنید. رنگ های مختلف با نام رنگ و کد هگزادسیمال رنگ کنار هم چیده شده اند. اگر روی هر کدام از رنگ های رنگین کمان بالا یا پایین نام سایت کلیک کنید به کد آن رنگ اسکرول خواهید شد.

ابزار Hexu.al

این سایت ادعا دارد که چیدن رنگ ها بر اساس نام رنگ به گرافیست ها برای انتخاب رنگ کمک می کند. تصمیم صحت و یا ثقم این مطلب را بر دوش گرافیست ها میگذاریم.

17-  ابزار colorexplorer.com

یک ابزار فوق العاده حرفه ای برای انتخاب رنگ است. که امکانات گسترده ای مانند انتخاب رنگ از عکس، انتخاب رنگ از سایت، انتخاب رنگ از کد های CSs را به شما میدهد. در این سایت میتوان پالت رنگی دلخواه را ایجاد کرد سپس آنرا آنالیز و بررسی نمود.

ابزار colorexplorer.com

اگر حوصله گشت و گذار در قسمت های مختلف سایت را ندارید کافیست روی تب Color matching در بالای سایت کلیک کنید و رنگ اصلی را انتخاب نمایید.

تب Color matching

در تب Color Library میتوانید از بین کتابخانه های مختلف یکی را انتخاب و سپس از رنگ های موجود در هر کتابخانه ای رنگ های دلخواه خود را بر گزینید. کتابخانه Named Web Color را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از رنگ ها برای شما ظاهر میشود. رنگ هایی که در یک ردیف قرار دارند رنگ های مشابه هستند. رنگ هایی که در ردیف های بالا یا پایین هم قرار دارند کاملا مشابه نیستند ولی در کنار هم یک حس همگن بودن ایجاد می کنند.

کتابخانه Named Web Color

اگر رنگی را به پالت رنگ خود اضافه کنید. در تب آنالیز Analysis & Conversion میتوانید آنالیز رنگ برای چاپ و وب را مشاهده کنید. که امکان بسیار جذاب و هیجان انگیزی است.

تب آنالیز Analysis & Conversion

18-  ابزار 0to255.com

یک مربع بزرگ از رنگ های مختلف را در اختیار شما قرار داده است که روی هر رنگ از رنگ های آن کلیک کنید شیب رنگی تیره تر و روشنتر از آن رنگ را در اختیار شما قرار میدهد. این ابزار یکی دیگر از ابزارهایی است که در صورتیکه نرم افزار فتوشاپ را روی سیستم خود داشته باشید عملا بی فایده است. اگر در فتوشاپ در پنجره انتخاب رنگ دکمه Color libraries را انتخاب کنید. امکاناتی بسیار بیشتر از این سایت در اختیار خواهید داشت.

ابزار 0to255.com

19-  ابزار colorotate.org

این ابزار برای تبلت های اپل طراحی شده است. نسخه مخصوص وب آن ظاهرا با مشکل مواجه است و کار نمیکند.

ابزار colorotate.org

20-  ابزار SpyColor.com

کافیست که یک رنگ در اختیار این نرم افزار رایگان بگذارید تا انواع مختلف ترکیب رنگ را در اختیار شما بگذارد.

ابزار SpyColor.com

برای انتخاب رنگ اصلی از کدهای HSL,RGB و... میتوان استفاده کرد. ولی قطعا کلیک روی دکمه انتخاب رنگ و برگزیدن رنگ دلخواه از پنجره انتخاب رنگ با یک کلیک موس از همه روش ها محبوب تر است.

21-  ابزار designspiration.net

این ابزار بیش از آنکه یک ابزار معرفی پالت رنگ باشد یک ابزار معرفی گرافیک است کافیست در نوار جستجو نام یک رنگ را تایپ کنید تا لیستی از گرافیک های آنجام شده با آن رنگ را لیست کند.

ابزار designspiration.net

22-  ابزار colorblender.com

اگر بدنبال ابزاری هستید که هیچ منطقی بر رنگ هایی معرفی شده از سوی آن وجود نداشته باشد. قطعا colorblender در این زمینه بی رقیب است. وقتی که رنگ قرمز را بعنوان تنها رنگ برای انتخاب شیب رنگ دلخواه به آن معرفی می کنید. به شما رنگ های سفید و مشکلی را هم در کنار طیف رنگ های قرمز پیشنهاد میدهد. وقتی که رنگ سبز و قرمز را برای انتخاب شیب رنگ معرفی می کنید رنگ های قرمز آبی و فیروزه ای را در پالت رنگ می چیند و هنگامیکه قرمز و آبی را بعنوان رنگ اصلی برای انتخاب پالت رنگ به آن معرفی می کنید رنگهایی که به شما پیشنهاد میدهد شامل هر رنگی میشود غیر از آبی.

ابزار colorblender.com

23-  ابزار Colors on the Web - http://www.colorsontheweb.com

سه روش مختلف برای انتخاب پالت رنگ در اختیار کاربر می گذارد این سه روش عبارتند از Color Wizard, Color Wheel, Color Contrast

ابزار Colors on the Web، http://www.colorsontheweb.com

ابزار The Color Wizard

وقتی وارد صفحه این ابزار شوید یک کادر برای انتخاب رنگ اصلی و دکمه ای برای پردازش رنگ های دیگر پالت بر اساس رنگ اصلی در اختیار شما خواهد بود.

جعبه های رنگ پالت تا زمان کلیک روی دکمه پردازش سفید رنگ خواهند بود.

ابزار The Color Wizard

وقتی روی لینک دو ابزار دیگر کلیک کنید عملا با صفحاتی مواجه میشوید که فاقد ابزار ادعا شده هستند و صرفا با یک سری متن برای گرفتن رتبه در گوگل پر شده اند.

24-  ابزار http://colormunki.com

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دارای سه قسمت کتابخانه  Library colors، تصاویر Images، پلت کاربران User pallets است.

ابزار http://colormunki.com

در بخش کتابخانه روی هر کدام از رنگ ها که کلیک شود در جعبه رنگ شیب های مختلف آن رنگ به نمایش در می آید. اگر روی مثلث کوچک زیر هر خانه کلیک کنید. امکاناتی مانند افزودن رنگ به پالت، یافتن رنگ های مشابه و... را مشاهده خواهید کرد.

افزونه های انتخاب رنگ

در بخش تصاویرلیستی از الگوهای رنگ بر اساس تصاویر مختلف ارائه شده است.

انتخاب بر اساس تصویر

در بخش پالت کاربران هم تعداد زیادی پالت رنگ از قبل طراحی شده برای انتخاب وجود دارد.

کتابخانه های رنگ

25-  ابزار pantone.com/studio

این ابزار بصورت یک سرویس در اختیار کاربران اپل قرار دارد. کاربرد این ابزار کمک به یافتن رنگ های  دارای هارمونی می باشد.

ابزار pantone.com/studio

26-  ابزار colorzilla.com

بصورت یک افزونه برای مرورگرهای فایرفاکس Firefox و گوگل کروم Google Chrome قابل دسترس است. این افزونه امکاناتی مانند انتخاب رنگ از یک سایت، تحلیل رنگ های یک سایت، کدهای Css برای یک گرادیانت و... را در اختیار کاربران قرار میدهد.

ابزار colorzilla.com

27-  ابزار colorhunt.co

شبیه یک کانال در یک شبکه اجتماعی است که به تبلیغ پالت های رنگ می پردازد. برخی از پالت های رنگ عام پسندتر هستند و برخی تازه ایجاد شده اند.

ابزار colorhunt.co

28-  ابزار materialuicolors.co

Material UI Colors ابزاری برای انتخاب رنگ های دارای کنتراست برای متریال دیزاین Material design است. متریال دیزاین material design سایتی برای انتخاب ترکیب رنگ جهت طراحی نرم افزارهای اندروید میباشد.  همانطور که در تصویر مشخص است نرم افزار گزینه های زیادی ندارد با لغزنده Level میتوان غلظت رنگ را مشخص کرد و منوی بازشو کد رنگ، هم امکان کپی کردن کد رنگ بصورت هگزادسیمال، RGB،RGBA را به شما میدهد.

ابزار materialuicolors.co

29-  ابزار colordrop.io

صدها پالت رنگ در اختیار شما قراردارد که کلیک کردن روی هرکدام به شما امکان انتقال پالت به بخش پالت های رنگ دلخواه Favourites را میدهد. همانطور که در عکس مشاهده می کنید. در منوی سمت چپ سایت میتوانید رنگ ها را بصورت Flat Colours انتخاب کنید. در این حالت رنگ ها بصورت تک تک در کنار هم با یک کد رنگ در وسط به نمایش در می آیند.

ابزار colordrop.io

30-  ابزار brandcolors.net

رنگ های رسمی سایت های برندهای معروف است. این سایت شامل یک لیست از اسم برندها و رنگ های سازمانی آنها است.

اگر روی نام یک برند کلیک کنید رنگ ها در یک ستون با عرض بیشتر نمایش داده میشود و لینک هایی برای هدایت کاربر به سایت اصلی برند، رفرنس اعلام رنگ های سازمانی، لینک به این صفحه ظاهر خواهد شد.

ابزار brandcolors.net

نتیجه گیری:

اگر بخواهیم بین این ابزارها بهترین ابزار برای انتخاب رنگ سایت را معرفی کنیم. ابزار  paletton.com چنان امکاناتی را در اختیار ما میگذارد که بنظر نمیرسد دیگر رقبا توان رقابتی با آن داشته باشند. طراحی زیبا و کارایی عالی این ابزار آن را به یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای انتخاب رنگ دیجیتال تبدیل کرده است.

مقالات مرتبط

همچنین بخوانید
ajax چیست و چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ وب 24 در این مقاله به معرفی ایجکس و مزایا و معایب استفاده از آن پرداخته است.
منظور از کوتاه کننده لینک چیست و چه کاربردی دارد؟ وب 24 در این مقاله به تعریف کوتاه کننده لینک و معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک پرداخته است.
دامین یا دامنه همان آدرس سایت شما است. با وب 24 همراه باشید تا با تمام نکات راهنمای خرید و ثب دامین آشنا شوید.
ویو پورت یا viewport چیست؟ متا تگ ویو پورت نقش بسیار مهمی در سئو و طراحی ریسپانسیو سایت دارد. آشنایی کامل با متاتگ view port را در این مقاله از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha