• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
آموزش بازاریابی اینترنتی
برند شخصی یا پرسنال برندینگ چیست؟

برند شخصی یا پرسنال برندینگ چیست؟

زمان انتشار: چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶  

برای پاسخ به سوال برند شخصی یا پرسنال برندینگ (Personal Branding) چسیت به سراغ دانشنامه ویکی پدیا رفتیم، تا ابتدا تعریفی کلی برای واژه پرسونال برندینگ یا همان پرسنال برندینگ ارائه داده و سپس به تعریف ماهیت و کارایی های آن بپردازیم.

پرسونال برندینگ یا پرسنال برندینگ در ویکی پدیا

در ویکی پدیا پرسونال برندینگ یا پرسنال برندینگ اینگونه تعریف میشود: پرسنال برندینگ یا پرسونال برندینگ، تلاش افراد برای عرضه خود و یا مهارت خود بعنوان یک برند است. واژه پرسنال برندینگ در گذشته با عنوان هایی مانند تکنیک های مدیرتی برای کمک به خود و شیوه های پیشرفت و توسعه فردی مطرح میشد.

پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) بیان میکند که موفقیت از توانایی های خودمان آغاز میشود. عبارت پرسنال برندینگ اولین بار توسط Tom Peters در 1997 بکار گرفته شد. اگر بخواهیم ترجمه پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) را از دیدگاه ویکی پدیا بطور خلاصه بیان کنیم میتوانیم بگوییم:

پرسنال برندینگ (پرسنال برندینگ) فعالیتی است که طی آن یک فرد و یا مهارت آن فرد در انجام کاری مانند یک شهرت میابد و مردم شخص را مانند یک برند معرف تجاری میشناسند.

مثال بازیگران و کارگردانان سینما از مثال هایی است که برای پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) در دانشنامه ویکی پدیا ذکر شده است. همه ما بازیگرانی را میشناسیم که نام آنها مانند برندهای تجاری معروف است. در باره کارگردانان هم میتوان کارگردانانی مانند ریدلی اسکات و غیره را نام برد که نامشان حتی بیشتر از نام فیلم هایشان شناخته شده است.

از برند شخصی یا پرسنال برندینگ چه باید بدانیم

تا کنون به تبلیغات عطر ها دقت کرده اید، اکثر عطرها و اسپره های عطر مانند، توسط افراد معروف مانند بازیگران، ورزشکاران تبلیغ میشوند. درتبلیغ خودرو، خانه ، لوازم خانگی مانند یخچال و غیره شما به میزان تبلیغ عطر حضور افراد مشهور را نمیبینید. آیا دلیل این امر را میدانید. برند شخصی یا پرسنال برندینگ دلیل این امر است، در فرانسه عطرهای بسیاری با نام اشخاص شناخته شده ، مخصوصا بازیگران وجود دارد.

این امر در باره کالاهایی مانند کلاه و کفش نیز صادق است. افرادی در تولید و عرضه این محصولات برند خود را ایجاد کرده اند که از برند خود مشهورتر بودند و مردم بخاطر شهرت خود شخص و نه شهرت برند، محصولات آنرا خریداری کرده و به تدریج کالا نیز بین مردم از محبوبیت خاص خود جدا از نام صاحب آن برخوردار شد. بعنوان مثال امروز کسی شاید مایکل جوردن را به یاد نیاورد ولی قطعا برند legend در لوازم ورزشی را میشناسند.

برند شخصی یا پرسنال برندینگ با چاپ نام شخص روی یک کارت تجاری شروع شد و با گسترش شبکه های اجتماعی و امکان تبلیغات گسترده در این فضا، برند شخصی تبدیل به یک تجارت با ارزش شد. اگر مایلید در باره برند شخصی یا پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) بیشتر بددانید با ما همراه باشید.

برند سازی یا پرسنال برندینگ

پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) به چه معناست

معنی پرسنال برندینگ این است که مردمی شما را به خاطر داشته باشند.

پرسنال برندینگ چیزی فراتر از یک نام تجاری است. پرسنال برندینگ به معنای نحوه معرفی خود در فضای آنلاین و آفلاین است. این معرفی به قصد جلب مخاطب و مشتری برای تونایی های شخصی شما انجام میشوند. برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ تجارت شما را ایجاد خواهد کرد. برند سازی شخصی با وجود تکیه بر تجارت، حول محور شخص و حفظ استقلال او میچرخد.

مثال های برای برندشخصی یا پرسنال برندینگ

اسم ترامپ و کلینتون تصاویری را در ذهن بیشتر ما آشکار می کند که مربوط به این اشخاص میباشد. هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ از جمله بهترین مثال هایی هستند که افرادی از برند شخصی یا پرسنال برندینگ برای مقاصد تجاری و سیاسی خود استفاده کردند. هردو این افراد یک برند مستقل شخصی برای خود ایجاد کرده و از آن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کردند. هرچند که پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) صرفا برای مقاصد سیاسی و یا برای کارآفرینان کاربرد ندارد. (هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو از کارآفرینان مطرح در آمریکا هستند. برخلاف ترامپ که بعنوان یک میلیاردر شناخته میشود، کلینتون بعنوان یک دانشجو که ایده های خلاقانه اش باعث پیشرفتش در تجارت شد، شناخته میشود).

یک نظرسنجی نشان میدهد که تنها 33 درصد از مردم به پیام تبلیغاتی برندها توجه دارند. درحالیکه 90 درصد مردم به پیام افرادی که میشناسند اعتماد می کنند (دلیلی که برند های عطر ، ادکلن و کیف و کفش از افراد مشهور استفاده می کنند). این نظر سنجی به این معنا است که شما بعنوان یک صاحب تجارت باید سیاستی اتخاذ کنید که مردم به شخص شما به عنوان یک برند اعتماد کنند، این امر درباره کارکنان شما هم صادق است.

چگونه خود را بعنوان برند شخصی یا پرسنال برندینگ معرفی کنیم

اگر بدنبال ایجاد یک برند شخصی یا پرسنال برندینگ هستید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی میتوانید تولید کنید و یا میخواهید چه خدماتی عرضه کنید وهمچنین بازار عرضه این خدمات کجاست. کجا میخواهیم مخاطبان و مشتریان کالا و خدمات خود را یافته و با آنها ملاقات کنیم؟ مخاطبان و خریداران شما چه میخواهند و چه دوست دارند؟ شما باید برای خود یک شخصیت مستحکم ایجاد کنید که نگران مشتریانش است و بهترین ها را برای آنها میخواهد.

نکته ای که در باره پرسنال برندینگ و برند سازی شخصی نباید فراموش کرد، این است که پرسنال برندینگ درباره فروش نیست. پرسنال برندینگ درباره قابل دسترس کردن خود برای دیگران است. مشتریان و مخاطبان باید بتوانند براحتی با شما ارتباط برقرار کنند. در فیسبوک ، تویتر ، لنیکدین و تلگرام اکانت فعال داشته باشید. (اکانت فعال اکانتی است که روزی حداقل یک مطلب را به اشتراک بگذارد). در شبکه های اجتماعی علاوه بر بروز کردن اطلاعات تجاری خود اطلاعات شخصی خود را نیز بروز رسانی کنید. اینکار یک ضرورت برای تبدیل شدن به برند شخصی است. باید از نظر حرفه ای و شخصی برای دیگران قابل دسترس باشید. یادتان باشد که لازم نیست از صبحانه خود حرفی بزنید ولی میتوانید عکسی از گربه خود در کنار پوستر تبلیغاتی بگذارید، این عکس احتمالا مخاطبانی را جلب می کند.

برند شخصی و پرسنال برندینگ فقط به معنی تبلیغات اینترنتی نیست، شما باید در محل و شهر خود بخوبی شناخته شوید. برای اینکار تعدادی کارت تجاری باخود داشته باشید و با مخاطبان بلقوه صحبت کنید. مردم از مصاحبه با افراد حرفه ای لذت میبرند. تجارت های محلی برای مردم راحتتر قابل اعتماد هستند تا تجارت های اینترنتی، بنابراین از جذب مخاطبان و مشتریان بصورت حضوری هراس نداشته باشید. به یاد داشته باشید که تجارت آفلاین و آنلاین میتوانند همدیگر را تقویت کنند، بسیاری از افرادی که بصورت حضوری ملاقات می کنید به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
برند شما باید نشان دهنده شخص شما در حال حاضر و شخصی که میخواهید در آینده شوید باشد. برای برند شخصی و پرسنال برندینگ، شعارهایی بصورت ماندگار انتخاب کنید و یادتان باشد که از جنگ جهانی دوم به بعد مردم به عکس ها بیشتر از نوشته ها توجه میکنند، بنابراین از یک تصویر ساز بخواهید مفهوم مد نظر شما را برایتان طراحی کند. شعار شما باید ساده و قابل فهم باشد. ولی از جملات تکراری و بدون خلاقیت بپرهیزید، شعارهایی مانند بهترین انتخاب ، آنقدر تکرار شده اند که بیشتر بصورت ضد تبلیغ عمل می کنند.

تاثیر تکرار تبلیغات در برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ

برندهای بزرگ همواره با مخاطبان خود در ارتباط هستند. این ارتباط تنها به تبلیغات صرف ختم نمی شود. برندهای بزرگ همواره از سلیقه مخاطب خود آگاه هستند.

مثال : اگر شما 300 میلیون تومان پول داشته باشید کدام برند خودرو را خواهید خرید؟

برند شورلت مطمئنا جزء پنج برندی نیست که شما انتخاب خواهید کرد، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این برند پانزده سال پیش جزء سه انتخاب اول هر شخصی در سراسر دنیا بود، دلیلی که این برند این محبوبیت را از دست داد عدم باور مدیرانش به تغییر سلیقه مخاطبان جوان در سراسر دنیا بود. عدم ارتباط با مخاطبان و عدم هماهنگی با تغییر خواسته آنان باعث شد که برند شورلت بازار را به برندهایی مانند بنز، تویوتا، کیا و غیره ببازد و امروزه شورلت بیش از هر برندی برای بازگشت به بازار قبلی خود تلاش می کند.

اگر میخواهید که برند شخصی یا پرسنال برندینگ شما با مشکل شرکت شورلت مواجه نشود، همواره سلیقه مخاطبان خود را پیگیری کنید. با مخاطبان بصورت تعاملی و مداوم در ارتباط باشید. اگر از پلت فرم های مختلفی با مردم در ارتباط هستید، مطمئن شوید همه آنها روزانه بروز میشوند. مخاطبان شما تنها درصورتی که چندین بار با شما در ارتباط باشند به شما اعتماد خواهند کرد. اگر میخواهید که از شبکه های اجتماعی ، سایت و غیره با مشتریان خود در ارتباط باشید تم رنگ همه این پلتفرم های ارتباطی را مشابه انتخاب کنید. برای برند خود یک رنگ سازمانی در نظر بگیرید از یک تصویر ساز و یا یک گرافیست کمک بگیرید. یک لوگوی شخصی و یک شعار برای برند خود انتخاب کنید، درباره شعار در سطور بالا توضیحاتی را داده ایم. اگر مشتریانی دارید هدایای تبلیغاتی مانند تقویم و لوازم تحریر با لوگو و آرم خود را به آنها بدهید. اینکار به برند سازی شما بسیار کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که برتری برندینگ شخصی در ارتباطات دوستانه و حرفه ای بصورت توامان است، بنابراین از خلاقیت های فردی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید.

نکته ای که باید در انتهای برندینگ شخصی یا پرسنال برندیگ بگوییم این است که:

شما برای تبدیل شدن به یک برند شخص باید کالا و خدمات با کیفیتی ارائه دهید و بیشتر از یک برند شرکتی برای خواسته مشتریانتان احترام قائل باشید و تعهدات خود را جدی تر بگیرید. اگر مشتری توقعی دارد که میتوان برایش انجام داد، حتما اینکار را انجام دهید. صادق باشید و یادتان باشد اگر نمیتوانید در برابر سختی ها مشکلات مقاومت کنید برند شخصی و پرسنال برندینگ برای شما کار نخواهد کرد. پرسنال برندینگ مستلزم صبر و حوصله و نبردی مداوم و خستگی ناپذیر با مشکلات است.


 برچسب ها:
  • برندسازی اینترنتی
  • هویت برند
  • استراتژی تبلیغاتی
نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)
 مقالات مرتبط
شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست و چه کاربردی دارد ؟
هک رشد چیست و چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟
بازاریابی چندکاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟
3 راه برای کسب درآمد آنلاین از وب سایت
تاثیر برندسازی بر سئو سایت و رتبه های گوگل
10 دلیل نیاز به استراتژی دیجیتال مارکتینگ در سال 97
20 مورد از بهترین ابزارها و منابع رایگان ایمیل مارکتینگ
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش