چگونه مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم؟

برای پاسخ به سوال چگونه مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم، اول باید کمی درباره دلیل ثبت مکان کسب و کار خود در گوگل صحبت کنیم. گوگل ابزارهای فراوانی دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند. برخی از این ابزارها از طریق سایت هایی ارائه میشوند و برخی هم بصورت API که میتوان آنها را بر روی سایت شخصی خود قرار دهیم و برخی از این ابزار ها به هر دو شیوه قابل استفاده هستند. مانند نقشه مکان کسب و کار و مترجم گوگل.

با توجه به اینکه ثبت مکان کسب و کار در گوگل کاملا رایگان است دلیلی برای عدم انجام اینکار نداریم. ما میدانیم که گوگل یکی از پر مخاطب ترین موتورهای جستجو در جهان است.

ثبت مکان کسب و کار خود در گوگل علاوه براین که این امکان را به کاربران سایت میدهد که هنگام مراجعه به سایت بتوانند مکان کسب و کارمان را روی نقشه گوگل ببنیند. به کاربران این امکان را نیز میدهد که در گوگل برای یافتن مکان کسب و کار ما جستجو کنند.

به این ترتیب هم کاربرانی که سایت ما را میشناسند و هم کاربرانی که از طریق جستجوی گوگل با ما آشنا شده اند امکان مشاهده مکان کسب و کارمان را بر روی نقشه گوگل دارند. این امکان در موبایل ها با نمایش مسیر مشتری از محل فعلی تا محل ما میتواند بر میزان جذب مشتری بیافزاید.

چگونه مکان کسب و کار خود را به گوگل بیافزاییم

چه کسانی مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت می کنند

اغلب میخوانیم که شرکت های تازه تاسیس برای افزایش مخاطبین خود مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت می کنند. ولی این سخن را نمی توان پذیرفت. با معروف شدن گوگل و افزایش کاربران آن ، اغلب شرکت ها، حتی شرکت هایی که از گوگل قدیمی تر بودند تمایل داشتند که کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنند. میزان جستجو در گوگل آنقدر بالا هست که هیچ شرکتی نخواهد از آن گذشت کند.

ثبت مکان کسب و کار خود در گوگل چه مزیتی دارد

گوگل به شما این امکان را میدهد که آدرس محل شرکت، تلفن ، ساعت کار و آدرس سایت شرکت را در نقشه ثبت کنید. به این ترتیب مراجعان به نقشه براحتی به تمام این اطلاعات دسترسی خواهند داشت و میتوانند به سایت شما مراجعه کرده و یا بصورت حضوری به ملاقات شما بیایند. اصولا ثبت کسب و کار خود در گوگل موجب افزایش مخاطب، افزایش اعتماد مخاطبان وساده تر کردن دسترسی به محل شرکت با کمک نقشه محل میشود.


طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی اختصاصی با وب 24


آیا با توجه به تحریم ایران از سوی گوگل باید همچنان از خدمات آن استفاده کنیم

یکی از مشکلاتی که هنگام ثبت محل کسب و کار خود در گوگل با آن مواجه میشویم این است که روش استاندارد اینکار برای ایرانی ها فیلتر شده است.

این موضوع این سوال را مطرح می کند که اگر گوگل نمی خواهد خدماتش توسط ایرانی ها مورد استفاده قرارگیرد. آیا استفاده از این خدمات توسط ما ایرانی ها جایز است. در پاسخ به این سوال خیلی ها پاسخ مثبت داده و خیلی ها هم پاسخ منفی داده اند.

اگر بخواهیم احساسات را کنار بگذاریم و منطقی به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که این خدمات گوگل برای ما منفعت اقتصادی در بردارند و دلیلی برای عدم استفاده از آنها وجود ندارد. گوگل ایران را تحریم کرده است ولی این تحریم ها باعث نشده است که ما نتوانیم کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم. بلکه تنها شیوه این کار را برای ما تغییر داده است.

آیا نقشه های گوگل ریسپانسیو میباشند

شما میتوانید با استفاده از یک کانتینر که معمولا با تگ div ایجاد میشود. نحوه پاسخگویی نقشه به اندازه های مختلف صفحه نمایش را تعیین کنید. این بدان معنی است که خود نقشه هیچ مسئولیتی در برابر پاسخگویی به اندازه متفاوت صفحات ندارد و باید خودتان نحوه پاسخگویی را کد نویسی کنید.

هنگام استفاده از دستورات مدیا کوئری برای ریسپانسیو کردن کدها به خاطر داشته باشید که شرایطی را که کاربر بدون تغییر نوع دستگاه صرفا اندازه پنجره خود را کوچک و بزرگ می کند را در نظر داشته باشید.

هشدار: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مناطقی مانند مناطق نظامی و انتظامی را به گوگل معرفی نکنید، اینکار جرم بوده و عواقب سنگینی خواهد داشت و عاملان آن ممکن است با اتهام خیانت و دادگاه نظامی روبرو شوند. این موضوع برای تمام افراد در تمام دنیا صادق است و تمام کشورهای دنیا برای افرادی که مرتکب چنین کاری شوند، اتهام خیانت به کشور به دادگاه ارائه میگردد. این جرم بین المللی بوده و حتی برای افرادی که در کشور مطبوع ساکن نیستند نیز عواقب سنگین قضایی در پی خواهد داشت.


حتما بخوانید: کلود فلر و تاثیر آن برسئو سایت


چگونه مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم

گوگل دو ابزار مختلف برای نشان دادن مکان کسب و کار دارد:

1- نقشه گوگل درون سایت شخصی خودتان :

برای تهیه این نقشه باید ابتدا یک API گوگل تهیه کنید. تهیه Api گوگل رایگان است و شما میتوانید با مراجعه به سایت https://console.developers.google.com یک API ایجاد کنید. بعد از دریافت این Api باید یکسری کد به سایت خود بیافزایید. آموزش این کدها از محدوده این آموزش خارج است. ولی میتوانید در آدرس https://www.w3schools.com/graphics/google_maps_intro.asp آموزش های کاملی را برای نحوه افزودن نقشه گوگل به سایت خود بیابید.

بعد از افزودن نقشه و تعیین محل کسب و کار خود روی نقشه ، کاربرانی که به سایت مراجعه می کنند میتوانند این نقشه را مشاهده نمایند. این امکان برای تمام سایت ها با طراحی سایت وردپرسی یا سایر زبان های برنامه نویسی امکان پذیر است. 

2- افزودن مکان کسب و کار خود در سایت نقشه گوگل

برای افزودن مکان کسب و کار به سایت نقشه گوگل دو روش اصلی وجود دارد. قبل از توضیح این دو روش لازم است این توضیح را بدهیم که برای دسترسی به نقشه گوگل میتوان روی تب map در صفحه اصلی سایت گوگل کلیک کرد.

راهکارهای افزودن مکان کسب و کار به نقشه گوگل عبارتند از :

2-1- افزودن کسب و کار خود به سایت Google business:

برای ثبت کسب و کار خود در گوگل بیزینس باید این مراحل را انجام دهید.

مرحله اول : مراجعه به سایت https://www.google.com/business/ میباشد.

مرحله دوم: ورود با اکانت گوگل خود و یا ایجاد اکانت گوگل جدید. اگر از سرویس های گوگل استفاده می کنید با آدرس اکانت خود وارد شوید. در غیر اینصورت میتوانید بصورت رایگان یک اکانت بسازید.

مرحله سوم : ورود اطلاعات کسب و کار خود مانند: نام، کشور و منطقه، آدرس و غیره در پنل سمت چپ و همچنین استفاده از امکان تعیین آدرس از روی نقشه سمت راست .

مرحله چهارم: تائید و یا ویرایش اطلاعات

این روش معرفی محل کسب و کار به گوگل روش رسمی اعلام شده از سوی گوگل میباشد. مشکل این روش این است که گوگل شرکتی در کشور آمریکا است و از قوانین تحریم ایران تبعیت می کند. با هیچ روشی نمی توان ایران را به این بخش گوگل معرفی کرد. به زبان ساده تر این روش معرفی مکان کسب و کار به گوگل برای ایران کاربردی ندارد.

معرفی سایر خدمات وب 24: مشاوره سئو

2-2- افزودن محل کسب و کار خود به نقشه گوگل:

برای ثبت سایت به نقشه گوگل مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول :ذبرای اینکار ابتدا وارد سایت گوگل مپ به آدرس https://www.google.com/maps/ شوید

گام دوم : با اکانت گوگل خود وارد شوید ویا با اکانت جدیدی ثبت نام کنید.

گام سوم : در پنل سمت چپ آدرس محل کسب و کار خود را برای ورود به گوگل بدهید.

این آدرس را بصورت کلی بدهید مثلا iran Tehran و بعد آدرس دقیقتر را وارد و یا از نقشه سمت راست روی محل مورد نظر کلیک کنید. بعد از یافتن محل کسب و کار خود روی آن راست کلیک کرده و گزینه Add a missing place را بزنید و سپس مشخصات کسب و کار خود را وارد کنید.

گام چهارم : تعیین مالکیت نقطه افزوده شده به نقشه

گام پنجم: کلیک روی گزینه Share در پنل سمت چپ و استفاده از آدرس این نقطه در نقشه های داخل سایت و تبلیغات

در آخر این نکته را هم اضافه کنیم که گوگل تنها ارائه دهنده ابزار نقشه نیست در تصویر زیر میتوانید ابزار تعیین مکان کسب و کار در سایت بینگ محصول شرکت ماکروسافت را مشاهده کنید:

نقشه محل کسب و کار خود را مشخص کنید


سفارش طراحی سایت حرفه ای برای انواع کسب و کارها


faq

برای اضافه کردن آدرس شرکت خود، ابتدا باید نقشه گوگل را درون سایت خودتان با استفاده از یک API گوگل اضافه کنید. سپس با اکانت گوگل خود وارد سایت گوگل مپ شده و آدرس محل کسب و کار خود را برای ورود به گوگل بدهید.

اصولا ثبت کسب و کار خود در گوگل موجب افزایش مخاطب، افزایش اعتماد مخاطبان وساده تر کردن دسترسی به محل شرکت با کمک نقشه محل می‌شود.

همچنین بخوانید
ajax چیست و چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ وب 24 در این مقاله به معرفی ایجکس و مزایا و معایب استفاده از آن پرداخته است.
منظور از کوتاه کننده لینک چیست و چه کاربردی دارد؟ وب 24 در این مقاله به تعریف کوتاه کننده لینک و معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک پرداخته است.
دامین یا دامنه همان آدرس سایت شما است. با وب 24 همراه باشید تا با تمام نکات راهنمای خرید و ثب دامین آشنا شوید.
ویو پورت یا viewport چیست؟ متا تگ ویو پورت نقش بسیار مهمی در سئو و طراحی ریسپانسیو سایت دارد. آشنایی کامل با متاتگ view port را در این مقاله از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
محسن فدایی
ارسال شده در : چهارشنبه 24 مرداد 1397

می خوام در گوگل بیزینس ثبت کنم. ولی خطای This country / region is not currently supported میده. چه کار باید کرد؟ تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 29 مرداد 1397

سلام

ایران از طرف گوگل بیزینس و گوگل place تحریم هست و امکان ثبت مکان داخل ایران در این سرویس ها وجود ندارد. برای ثبت در نقشه باید از سرویس های دیگر استفاده کنید.

مجتبی دشتی
ارسال شده در : چهارشنبه 06 تیر 1397

مراحل مربوطه رو رفتیم ولی NOT APPLIED می دهد

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 12 تیر 1397

برای انجام دادن مراحل باید از فی.... شکن استفاده کنید

سید میلاد شهیدی
ارسال شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

سلام..اخیرا صفحه my buissness به مشکل خورده..؟ هروقت میخوام وارد شم Eror 403 میده..

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1397

سلام

این صفحه از آی پی های ایرانی محدود شده و باید از ف....تر شکن استفاده کنید.