آموزش نصب وردپرس به صورت دستی در دایرکت ادمین و سی پنل

یکی از دغدغه‌های کاربران نصب راحت وردپرس روی انواع هاست است. در این مطلب آموزش نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین و سی پنل را به شما ارائه می‌کنیم.

آموزش نصب سایت وردپرسی از طریق هاست دایرکت ادمین

به‌طورکلی برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین دو راه خودکار و دستی وجود دارد و تنها چند دقیقه زمان برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین نیاز است. شما می‌توانید با انجام مرحله‌به‌مرحله موارد زیر نصب وردپرس به‌صورت دستی در دایرکت ادمین را با موفقیت به اتمام برسانید.

نصب سایت وردپرسی از طریق هاست

مرحله اول: ساخت پایگاه داده یا دیتابیس در دایرکت ادمین

برای نصب سایت وردپرسی از طریق هاست در وهله اول وارد دایرکت ادمین شده و روی MySQL Management کلیک کرده و Create new database بیابید و روی آن کلیک کنید. در این بخش اطلاعات خواسته‌شده اعم نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور مدنظر خود را نوشته و در دفترچه یادداشت خود نیز وارد کنید چرا که این اطلاعات محرمانه در انتهای این مرحله به کار می‌آیند. پس از پر کردن موارد گفته‌شده روی بخش Create کلیک کنید.


معرفی خدمات وب24:طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


مرحله دوم: ایجاد FTP Login برای وردپرس

FTP درواقع بستری برای انتقال آسان‌تر و بهتر است؛ برای ایجاد FTP تنها کافیست در دایرکت ادمین رفته و روی گزینه FTP Management کلیک کنید؛ با باز شدن پنجره‌ای جدید بر روی بخش Create FTP Acount بزنید. در این بخش نیز انتخاب گذرواژه از اهمیت زیادی برخوردار است لذا برای انتخاب گذرواژه دقت لازم را داشته باشید.

اگر گذرواژه خاصی به ذهن شما نمی‌رسد می‌توانید روی گزینه Random کلیک کنید تا برنامه رمز عبور یا گذرواژه‌های به‌مراتب امن‌تر و مطلوب‌تر به شما پیشنهاد دهد. توجه داشته باشید که تمام اطلاعات به‌دست‌آمده از این بخش را نیز در دفترچه یادداشت خود بنویسید.

مرحله سوم: نصب و دانلود آخر ورژن Filezila و وردپرس

نصب وردپرس از طریق Filezila در دایرکت ادمین به این صورت است که در اولین گام باید با ورود به سایت اصلی وردپرس امن‌ترین و بهترین نسخه وردپرس و فایل زیلا را دانلود کرد. پس از دانلود وردپرس و فایل زیلا ابتدا برنامه Filezila را بازکرده و با کلیک روی قسمت File روی گزینه  Site Manager کلیک کنید. در این بخش باید نام کاربری و پسورد را مطابق با رمز منتخب در مرحله FTP بنویسید. دقت کنید که ضرورت نصب فایل زیلا موجب سهولت آپلود وردپرس روی هاستینگ سرور خواهد شد.

مرحله چهارم: اتصال سرور هاستینگ و آپلود فایل‌های وردپرس

هم‌زمان با واردکردن اطلاعات بخش فوق و اطلاع از صحت آن روی Connect کلیک کرده و پس از اتصال سرور پوشه public یا public_html که معمولاً در سمت راست فایل زیلا قرار دارد را کوچک کرده و تمام فایل‌های مرتبط با نصب وردپرس از حالت فشرده و فرمت زیپ خارج کرده و درون فضای پوشه public رها کنید. این فرآیند ممکن است کمی طولانی و زمان‌بر باشد که جای نگرانی نیست.


معرفی خدمات وب24:طراحی سایت حرفه ای با کدنویسی اختصاصی


مرحله پنجم: نصب وردپرس

پس از بارگذاری تمام فایل‌های گفته‌شده در مرحله گذشته به آخرین مرحله نصب وردپرس روی دایرکت ادمین نزدیک خواهیم شد. چرا که در این بخش هم‌زمان باید واردکردن آدرس سایت خود در مرورگر اگر تمام مراحل فوق درست طی شده باشند؛ نصب با انتخاب زبان و کلیک روی گزینه Continue و Let’s go تکمیل می‌شود.

مرحله ششم: واردکردن اطلاعات لازم برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

سئوکاران دقت کنند که در بخش‌های دیتابیس، نام کاربری دیتابیس و پسورد دیتابیس حتماً کلماتی که قبلاً انتخاب کرده بودند را وارد نمایند و سپس روی Submit کلیک کرده و درنهایت Run the installation بزنند. در ادامه این مسیر افراد باید با صبر و حوصله سه بخش گفته‌شده در سطر ذیل را نیز پر کنند.

  • بخش Site Title: همان‌طور که از عنوان این بخش مشخص است این قسمت مختص انتخاب نام و عنوان سایت است.
  • بخش Your Email: نیز بخش مهم و حیاتی دیگری است که با واردکردن آدرس ایمیل فعال می‌توان در صورت فراموشی تمام اطلاعات مجدداً تمام اطلاعات اولیه سایت خود را به دست آورید.
  • در قسمت نام کاربری و رمز عبور نیز باید پسورد و نام کاربری انتخابی خود از گذشته را بنویسید.

تبریک می‌گوییم چرا که پس از واردکردن اطلاعات فوق و کلیک روی Install WordPress کلیه مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین به اتمام رسید.


بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت برگه جدید در وردپرس


آموزش نصب سایت وردپرسی از طریق هاست سی پنل

سی پنل درواقع همان کنترل پنل مدیریتی است؛ به بیان ساده‌تر cPanel درواقع فضایی است که به کمک آن کاربران می‌توانند حساب سرور میزبانی وب خود را مدیریت کنند. در ادامه بیشتر در مورد پنل سی پنل و آموزش نصب سایت وردپرسی از طریق هاست سی پنل صحبت خواهیم کرد.

نصب ورپرس از طریق Filezila در دایرکت ادمین/سی پنل

مرحله اول: نصب آخرین ورژن وردپرس

در اولین مرحله برای نصب سایت وردپرسی از طریق هاست سی پنل باید از طریق سایت وردپرس آخرین نسخه این برنامه را دانلود کرده و آن را از حالت فشرده خارج کرد.

مرحله دوم: بارگذاری وردپرس روی هاست سی پنل

در این مرحله ابتدا باید وارد پنل سی پنل شد و File Manager را انتخاب کرد. پس از ورود به File Manager روی Public_html کلیک کرد. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشت این است که درصورتی‌که سایت تازه تأسیس باشد بخش Public_htmlخام و فاقد هر نوع اطلاعاتی است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که فایلی را که در مرحله قبل به‌صورت زیپ دانلود کرده بودیم را در این بخش آپلود کنیم؛ برای سهولت در این کار نیز می‌توان روی گزینه Upload کلیک کرد.


معرفی خدمات وب24: بهینه سازی سایت و سئو


مرحله سوم: استخراج وردپرس روی سی پنل

به‌منظور جلوگیری از فضای بیش‌ازاندازه هاست بهتر است در این مرحله با فشردن کلیک راست بر روی فایل بارگذاری شده، آن را استخراج کنید.

مرحله چهارم: ساخت دیتابیس در وردپرس

برای تأسیس و راه‌اندازی یک سایت، دیتابیس یا همان پایگاه داده نقش پررنگی را ایفا می‌کند؛ برای ساخت دیتابیس تنها کافیست روی پنل سی پنل بر روی بخش MySQL Database کلیک کرده و نام دیتابیس مدنظر خود را وارد نمایید و گزینه Create Database را انتخاب نمایید. در این بخش پنجره‌ای به روی شما گشوده می‌شود که باید نام کاربری و گذرواژه‌ای را برای دیتابیس یا پایگاه داده خود انتخاب کنید. این اطلاعات مهم را پس از انتخاب در دفترچه یادداشت خود حتماً وارد کنید. پس از اطمینان و یادداشت‌برداری روی کلید Create User کلیک کنید.

اگر تمام مراحل فوق با موفقیت سپری شد، اگر آدرس سایت خود را درون مرورگر وارد کنید باید وارد صفحه خوش خوشامدگویی وردپرس شوید. با ورود به این صفحه در مورد نام کاربری و گذرواژه دیتابیس پرسیده می‌شود که باید آن‌ها را در جای مخصوص خود وارد کنید. هم‌زمان با تکمیل تمام بخش‌های خواسته‌شده با انتخاب گزینه «راه‌اندازی وردپرس» این سیستم مدیریت محتوا روی C-Panel نصب خواهد شد و اکنون می‌توان با ورود به این بخش مراحل طراحی سایت را شروع کرد.

نکاتی که باید هنگام نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین و سی پنل رعایت کنید

  1. برای تأسیس هر سایت همواره ایمیل جداگانه بسازید.
  2. برای فعال کردن ویژگی مدیریت وردپرس باید یک ابزار wp-cli در سرور نصب شود.
  3. حتماً اطلاعات دیتابیس یا پایگاه داده را در دفترچه یادداشت خود وارد کنید.
  4. برای انتخاب رمز عبور پایگاه داده همواره از پسوردی قدرتمند استفاده نمایید.
  5. در هنگام طراحی سایت حتماً به تأمین امنیت آن توجه ویژه‌ای نمایید.
  6. هر شش ماه حتماً تمام کلیدهای امنیتی را به جهت امنیت هر چه بیشتر تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب افزونه در وردپرس


جمع‌بندی

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هم‌اکنون در بازار رقابت پلتفرم ساخت وب‌سایت، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پلتفرم جهانی برای ساخت وب‌سایت وردپرس است که هم‌اکنون بیش از 30 درصد از وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای بزرگ را پشتیبانی می‌کند. نصب آسان و در دسترس بودن این پلتفرم ازجمله دلایلی است که اغلب افراد را ترغیب می‌کند تا از آن استفاده کنند.

با توجه به تفاسیر فوق و قابلیت‌های منحصربه‌فرد پلتفرم وردپرس از قبیل رایگان بودن، دسترسی آسان، رابط کاربری عالی و کاربرپسند بودن آن با آموزش جامع وردپرس و یادگیری نصب وردپرس روی دایرکت ادمین و آشنایی با افزونه‌های وردپرس علاوه بر کمک به دیگران می‌توان به ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین اندیشید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 به آموزش فارسی سازی قالب ها و افزونه های وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 به راهنمای نحوه برچسب گذاری در وردپرس به صورت اصولی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 به آموزش نحوه رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 به آموزش افزودن محصول در ووکامرس و مدیریت محصولات وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که اگر از ووکامرس استفاده می‌کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha