برند شخصی یا پرسنال برندینگ چیست و چه تکنیک هایی دارد؟

امروزه پرسونال برندینگ (Personal Branding) یا برندسازی شخصی مهمتر از همیشه شده است، بخصوص اگر یک کارآفرین یا شخصی باشید که در شرکت کار می‌کنید. بنابراین همه ما برای موفقیت در کسب و کار خود به برند شخصی نیار داریم. پرسونال برندینگ می‌تواند به شما کمک کند تا در حوزه خود در موقعیت مناسبی قرار گیرید، راحت‌تر کسب و کار خود را ایجاد کنید؛ به این دلیل که پرسونال برندینگ منجر می‌شود ویژگی‌ها، خصوصیات و هدف‌های ما برای مخاطبان معرفی شود و در نتیجه برند شخصی ما در ذهن مشتریان ثبت شود، از این رو وقتی مخاطبان به شما فکر کرده یا شما را می‌بینند برندتان به ذهن آنها می‌آید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین تکنیک‌های پرسونال برندینگ بیان کنیم.

پرسونال برندینگ یا پرسنال برندینگ در ویکی پدیا

در ویکی پدیا پرسونال برندینگ یا پرسنال برندینگ اینگونه تعریف میشود: پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی، تلاش افراد برای عرضه خود و یا مهارت خود بعنوان یک برند است. واژه پرسنال برندینگ در گذشته با عنوان هایی مانند تکنیک های مدیرتی برای کمک به خود و شیوه های پیشرفت و توسعه فردی مطرح میشد.

پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) بیان میکند که موفقیت از توانایی های خودمان آغاز میشود. عبارت پرسنال برندینگ اولین بار توسط Tom Peters در 1997 به‌کار گرفته شد. اگر بخواهیم ترجمه پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) را از دیدگاه ویکی پدیا بطور خلاصه بیان کنیم میتوانیم بگوییم:

پرسنال برندینگ (پرسنال برندینگ) فعالیتی است که طی آن یک فرد و یا مهارت آن فرد در انجام کاری مانند یک شهرت میابد و مردم شخص را مانند یک برند معرف تجاری میشناسند.

مثال بازیگران و کارگردانان سینما از مثال هایی است که برای پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) در دانشنامه ویکی پدیا ذکر شده است. همه ما بازیگرانی را میشناسیم که نام آنها مانند برندهای تجاری معروف است. در باره کارگردانان هم میتوان کارگردانانی مانند ریدلی اسکات و غیره را نام برد که نامشان حتی بیشتر از نام فیلم هایشان شناخته شده است.


خدمات وب24: طراحی سایت


از برند شخصی یا پرسنال برندینگ چه باید بدانیم

تا کنون به تبلیغات عطر ها دقت کرده اید، اکثر عطرها و اسپره های عطر مانند، توسط افراد معروف مانند بازیگران، ورزشکاران تبلیغ میشوند. درتبلیغ خودرو، خانه ، لوازم خانگی مانند یخچال و غیره شما به میزان تبلیغ عطر حضور افراد مشهور را نمیبینید. آیا دلیل این امر را میدانید. برند شخصی یا پرسنال برندینگ دلیل این امر است، در فرانسه عطرهای بسیاری با نام اشخاص شناخته شده ، مخصوصا بازیگران وجود دارد.

این امر در باره کالاهایی مانند کلاه و کفش نیز صادق است. افرادی در تولید و عرضه این محصولات برند خود را ایجاد کرده اند که از برند خود مشهورتر بودند و مردم بخاطر شهرت خود شخص و نه شهرت برند، محصولات آنرا خریداری کرده و به تدریج کالا نیز بین مردم از محبوبیت خاص خود جدا از نام صاحب آن برخوردار شد. بعنوان مثال امروز کسی شاید مایکل جوردن را به یاد نیاورد ولی قطعا برند legend در لوازم ورزشی را میشناسند.

برند شخصی یا پرسنال برندینگ با چاپ نام شخص روی یک کارت تجاری شروع شد و با گسترش شبکه های اجتماعی و امکان تبلیغات گسترده در این فضا، برند شخصی تبدیل به یک تجارت با ارزش شد. اگر مایلید در باره برند شخصی یا پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) بیشتر بددانید با ما همراه باشید.

برند سازی یا پرسنال برندینگ


بیشتر بخوانید: هویت برند چیست


پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) به چه معناست؟

معنی پرسنال برندینگ این است که مردمی شما را به خاطر داشته باشند.

پرسنال برندینگ چیزی فراتر از یک نام تجاری است. پرسنال برندینگ به معنای نحوه معرفی خود در فضای آنلاین و آفلاین است. این معرفی به قصد جلب مخاطب و مشتری برای تونایی های شخصی شما انجام می‌شوند. برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ تجارت شما را ایجاد خواهد کرد. برند سازی شخصی با وجود تکیه بر تجارت، حول محور شخص و حفظ استقلال او میچرخد.

چرا پرسونال برندینگ مهم است؟

برندسازی شخصی (Personal branding) در سال‌های اخیر تقربیا یک ضرورت بوده است؛ بخصوص برای افرادی که در حوزه خاص هستند. علاوه بر این، به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و امکان مقایسه کمی موقعیت خود با سایرین در شبکه‌های اجتماعی، منجر شده است برندسازی شخصی امروزه نسبت به گذشته جدی‌تر شود. اگر قبلا یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین و غیره داشته باشید با یک جستجوی کوچک در گوگل اطلاعاتان پیدا خواهد شد؛ از این رو شما یک برند شخصی دارید که باید برای بهبود کیفیت آن تلاش کنید. 

پرسونال برندینگ

برای اینکه در ذهن مخاطبان خود یک پرسونال برند خوب ایجاد کنید، باید تلاش کنید چهره‌ای مثبت از برند شخصی در ذهن آنها بسازید. برای اینکار باید یک هدف اصلی برای پرسونال برند خود انتخاب و سپس جهت بهبود هدف خود تلاش کنید. راه دیگر این است که شعار اصلی انتخاب شده برای برند خود را در تمام صفحات مجازی خود قرار دهید و اینکار به تبلیغات شما بسیار کمک می‌کند. این شعار باید همانی باشد که بدان معروفید یعنی با حداقل کلمات سعی کنید خودتان را معرفی کنید؛ به این دلیل که در پرسونال برندینگ بسیار مهم است که برند شما را مخاطبانتان با کدام ویژگی بشناسند. اکنون در ادامه بیان می‌کنیم برای برندسازی شخصی خود چه چیزهایی نیاز دارید و چه تکنیک‌هایی را باید انجام دهید.


پیشنهاد ما مطالعه بلاگ عناصر برند است.


  • برند خود را تعریف کنید؛ بدانید چه کسی هستید و چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند

یک برند شخصی باید جهت مشخصی داشته باشد. به منظور برندسازی باید بدانید چه کسی هستید: چه ویژگی‌هایی شما را منحصر به فرد می‌کند؟ چه چیزهایی شما را برجسته می‌کند؟ و چگونه می‌توانید از اینها برای برند شخصی خود استفاده کنید؟ بنابراین همیشه قبل از برندسازی مشخص کنید چه کسی هستید و چه تصویری از خود می‌خواهید به دیگران نشان دهید و سپس آنرا ادامه دهید. 
بهترین روش برای انجام این کار این است که کلمات و ارزش‌هایی را به کار ببرید که دوستان، خانواده و همکاران شما برای توصیف شما و کار شما استفاده می‌کنند. صداقت در اینجا ضروری است – کلماتی انتخاب کنید که مثبت و موثق باشند و به آنچه که می‌خواهید دست یابید کمک خواهند کرد. کلمات تعریف کننده‌ای مانند اعتماد، دلسوزبودن برای دیگران، مفید بودن همه عناصری هستند که شما باید از طریق پروفایل آنلاین خود توصیف کنید. 

  • قابل مشاهده و فعال باشید؛

اولین گام برای برندسازی شخصی این است که باید تا حد امکان به صورت آنلاین در دسترس باشید:

  1. یک وبلاگ یا وبسایت ایجاد کنید تا افراد بتوانند در مورد شما بیشتر بدانند. 
  2. پروفایل‌های اجتماعی داشته باشید و فعال باشید
  3. به جامعه‌های آنلاین و گروه‌های اجتماعی متصل شوید تا بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید. 

توسط وبسایت خود می‌توانید از ویژگی‌ها و خدمات خود در متنی متقاعد کننده صحبت کنید و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند باعث برقراری ارتباط مخاطبان با وبسایت‌تان شوند و به این ترتیب مخاطبان جدید را به شما اضافه کنند و این امر برای برندسازی شخصی شما بسیار مفید است. در صورتی که در معرض دید افراد قرار نگیرید، قادر نخواهید بود به درستی برند خود را معرفی نمایید. تعادل کاملی برای خودتان بیابید تا مطمئن شوید که در معرض دید افراد هستید اما توجه داشته باشید به گونه‌ای وقت خود را تنظیم کنید تا به درستی مدیریت کنید.


بیشتر بخوانید: برندسازی اینترنتی چیست؟


  • تأثیرگذاری و حضور اجتماعی خود را افزایش دهید

اگر محتوا به عنوان سوختی برای برند شخصی شما باشد، شبکه‌های اجتماعی موتور هستند. رسانه‌های اجتماعی باعث رشد تأثیرگذاری آنلاین شما می‌شوند و یک تأثیرگذاری بهبود یافته به معنای برند شخصی قوی‌تر و بهتر می‌باشد. برای اینکه به یک تأثیرگذار تبدیل شوید، باید اساسا رهبر بافکر در حوزه خود باشید، شخصی که دیگران برای مشاوره، راهنمایی یا سایر موارد به او مراجعه یا تکیه می‌کنند. به منظور رشد تأثیرگذاری اجتماعی خود، باید به طور آنلاین فعالیت‌های بیشتری داشته باشید و ترجیحا وبلاگی داشته باشید که به طور منظم با پست‌های جدید آنرا برروزرسانی کنید. تأثیرگذار نمی‌تواند رشد کند مگر اینکه ثبات و پایداری داشته باشد.  همانطور که در ابتدا گفته شد، شما به عنوان یک تأثیرگذار به منبعی بزرگی از اطلاعات از هر جای حوزه خود تبدیل ‌شوید. فاکتور مهم دیگر تعامل است: در صورتی که بخواهید نفوذ خود را افزایش دهید باید با سایر کاربران تا حد امکان تعامل داشته باشید. بپرسید و به سؤالات پاسخ دهید، در گروه‌ها عضو شوید و در آنجا به طور منظم تعامل کنید تا نام شما را دیگران ببنند، در چت‌های توییتر شرکت کنید و غیره. هر چه بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنید، برای تأثیرگذاری خود و نیز برند شخصی شما بهتر است. 
وقت بگذارید تا یک پروفایل شخصی قوی را بر روی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و غیره بر اساس نیاز بگذارید. به طور منظم بروزرسانی کنید و اطمینان حاصل کنید در حوزه‌ای که می‌خواهید ظاهر شوید قرار گرفته‌اید، از این شاخه به آن شاخه رفتن فالوورهای شما را گیج خواهد کرد و ممکن است نتیجه آن از دست دادن آنها باشد. همچنین افراد معتبر را در حوزه خود فالو (دنبال) کنید و درگیر مکاملات مرتبط با استفاده از هشتگ‌های محبوب شوید.

  • یک تخصص داشته باشید؛

متخصص بودن در مورد آنچه که شما هستید کمک خواهد کرد تا شما از رقبا برجسته شوید. باید زمان و تمرکز خود را بر روی یک موضوع قرار دهید تا به نتیجه برسید. چرا باید افراد شما را میان همه انتخاب کنند. فکر کنید در مورد آنچه که شما می‌توانید ارائه دهید و بنابراین اگر مهارت خاصی دارید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید و دوره‌ای را طی کنید تا به شما کمک کند مهارت‌های خود را بهبود بخشید و دانش خود را گسترش دهید. 

  • اطمینان حاصل کنید که پروفایل لینکدین شما کامل است؛

لینکدین به شما این امکان را می‌دهد موفقیت‌های خود را برای دیدن در سراسر جهان قرار دهید و اولین موردی است که وقتی نام خود را در موتور جستجو تایپ می‌کنید ظاهر می‌شود. قسمت توصیه‌ها (Recommendations) در لینکدین بخش جالبی است؛ در صورتی که ارتباط خوبی با کارفرمایان یا مشتریان گذشته داشته باشید و همکاری شما برایشان ارزشمند بوده است از آنها بخواهید که برای شما در لینکدین توصیه‌ای بنویسند. از این رو یک مدرک ماندنی از افرادی که بیشترین اهمیت را دارند خواهید داشت و این توصیه نامه‌ها نشان می‌دهند که دیگران کار شما را ارزیابی کرده‌اند.

  • بیوگرافی خود را بنویسید؛

یک بیوگرافی حرفه‌ای ایجاد کنید و مشخص کنید چرا افراد باید به سراغ شما آمده، شما چه کسی هستید و توانایی شما در چیست؟ این بیوگرافی باید شامل تحصیلات، تجربه کاری، و هر نوشتار منتشر شده، جوایز دریافت شده، کار داوطلبانه و شاید حتی هر مورد در مورد علایق شخصی شما باشد. به این نکته توجه کنید که باید به طور مداوم به افراد احساس خوبی دهید.

  • یک وبلاگ ایجاد کنید؛

وبلاگ نویسی یک روش پیشرو است: وبلاگ بستر مناسبی برای نشان دادن خلاقیت و افکار شماست. بسته به موضوعی که بدان علاقه دارید می‌توانید حوزه‌ای در آن زمینه ایجاد کنید که قبلا مورد بررسی قرار نگرفته است. آیا قبل از اینکه به ایده‌ای بپردازید در مورد آن بررسی کرده‌اید؟ یک شروع خوب این است که از طریق وبلاگ نویسی مهمان بر روی سایت‌های معتبر آغاز کنید، به این ترتیب مخاطبان هدف شما با شما آشنا می‌شوند و ایده روشنی از آنچه که شما هستید و چه کاری انجام می‌دهید را خواهند داشت.

  •  باز هم شبکه ارتباطی و تعامل با مخاطبان

در دنیای واقعی و نیز در رسانه‌های اجتماعی، کلید توسعه و گسترش برند شخصی شما از طریق شبکه ارتباطی است: داشتن حضور و آنچه که نشان دهنده دیده شدن و شناخته شدن شماست. آنهایی را که به صورت آنلاین می‌پسندید پیدا کنید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید و مکالمه‌ای را شروع کنید. شرکت در رویداددهای شبکه‌ای بسیار مهم است، بخصوص در شروع کسب و کار شما. شما باید بتوانید رابطه خود را با مخاتبانتان به بهترین شیوه ممکن حفظ کنید.

  • همیشه در حال دانش اندوزی در حوزه کاری خود باشید

گام نهایی در پرسونال برندینگ این است که همیشه به خاطر داشته باشید همه چیز در حال تغییر است و سرعت این تغییر بسیار بیشتر از گذشته است. بنابراین شناختن صنعت و حوزه تخصصی خود کافی نیست بلکه باید خود را بر اساس جدیدترین تکنیک‌ها و تغییرات بروز نگه دارید.
در نهایت باید گفت که برای مشاهده شدن برند شخصی تان باید ترس را کنار بگذارید تا در پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی خود موفق شوید. معروفترین برندهای شخصی دارای اعتماد به نفس بالایی بوده اند. همچنین لازم است برای پرسونال برندینگ قدرتمند تخصص کسب کنید و قبل از آن باید حوزه برندسازی شخصی خود را روشن کنید. با استفاده از روش‌های ذکر شده در بالا می‌توانید، شخصیت قدرتمند را در پرسونال برندینگ رشد داده و به جمع بهترین برندهای شخصی ملحق شوید.


بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟


مثال های برای برندشخصی یا پرسنال برندینگ

اسم ترامپ و کلینتون تصاویری را در ذهن بیشتر ما آشکار می کند که مربوط به این اشخاص میباشد. هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ از جمله بهترین مثال هایی هستند که افرادی از برند شخصی یا پرسنال برندینگ برای مقاصد تجاری و سیاسی خود استفاده کردند. هردو این افراد یک برند مستقل شخصی برای خود ایجاد کرده و از آن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کردند. هرچند که پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) صرفا برای مقاصد سیاسی و یا برای کارآفرینان کاربرد ندارد. (هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو از کارآفرینان مطرح در آمریکا هستند. برخلاف ترامپ که بعنوان یک میلیاردر شناخته میشود، کلینتون بعنوان یک دانشجو که ایده های خلاقانه اش باعث پیشرفتش در تجارت شد، شناخته میشود).

یک نظرسنجی نشان میدهد که تنها 33 درصد از مردم به پیام تبلیغاتی برندها توجه دارند. درحالیکه 90 درصد مردم به پیام افرادی که میشناسند اعتماد می کنند (دلیلی که برند های عطر ، ادکلن و کیف و کفش از افراد مشهور استفاده می کنند). این نظر سنجی به این معنا است که شما بعنوان یک صاحب تجارت باید سیاستی اتخاذ کنید که مردم به شخص شما به عنوان یک برند اعتماد کنند، این امر درباره کارکنان شما هم صادق است.

چگونه خود را بعنوان برند شخصی یا پرسنال برندینگ معرفی کنیم

اگر بدنبال ایجاد یک برند شخصی یا پرسنال برندینگ هستید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی میتوانید تولید کنید و یا میخواهید چه خدماتی عرضه کنید وهمچنین بازار عرضه این خدمات کجاست. کجا میخواهیم مخاطبان و مشتریان کالا و خدمات خود را یافته و با آنها ملاقات کنیم؟ مخاطبان و خریداران شما چه میخواهند و چه دوست دارند؟ شما باید برای خود یک شخصیت مستحکم ایجاد کنید که نگران مشتریانش است و بهترین ها را برای آنها میخواهد.


خدمات وب24: سئو و بهینه سازی سایت 


نکته ای که در باره پرسنال برندینگ و برند سازی شخصی نباید فراموش کرد، این است که پرسنال برندینگ درباره فروش نیست. پرسنال برندینگ درباره قابل دسترس کردن خود برای دیگران است. مشتریان و مخاطبان باید بتوانند براحتی با شما ارتباط برقرار کنند. در فیسبوک ، تویتر ، لنیکدین و تلگرام اکانت فعال داشته باشید. (اکانت فعال اکانتی است که روزی حداقل یک مطلب را به اشتراک بگذارد). در شبکه های اجتماعی علاوه بر بروز کردن اطلاعات تجاری خود اطلاعات شخصی خود را نیز بروز رسانی کنید. اینکار یک ضرورت برای تبدیل شدن به برند شخصی است. باید از نظر حرفه ای و شخصی برای دیگران قابل دسترس باشید. یادتان باشد که لازم نیست از صبحانه خود حرفی بزنید ولی میتوانید عکسی از گربه خود در کنار پوستر تبلیغاتی بگذارید، این عکس احتمالا مخاطبانی را جلب می کند.

برند شخصی و پرسنال برندینگ فقط به معنی تبلیغات اینترنتی نیست، شما باید در محل و شهر خود بخوبی شناخته شوید. برای اینکار تعدادی کارت تجاری باخود داشته باشید و با مخاطبان بلقوه صحبت کنید. مردم از مصاحبه با افراد حرفه ای لذت میبرند. تجارت های محلی برای مردم راحتتر قابل اعتماد هستند تا تجارت های اینترنتی، بنابراین از جذب مخاطبان و مشتریان بصورت حضوری هراس نداشته باشید. به یاد داشته باشید که تجارت آفلاین و آنلاین میتوانند همدیگر را تقویت کنند، بسیاری از افرادی که بصورت حضوری ملاقات می کنید به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
برند شما باید نشان دهنده شخص شما در حال حاضر و شخصی که میخواهید در آینده شوید باشد. برای برند شخصی و پرسنال برندینگ، شعارهایی بصورت ماندگار انتخاب کنید و یادتان باشد که از جنگ جهانی دوم به بعد مردم به عکس ها بیشتر از نوشته ها توجه میکنند، بنابراین از یک تصویر ساز بخواهید مفهوم مد نظر شما را برایتان طراحی کند. شعار شما باید ساده و قابل فهم باشد. ولی از جملات تکراری و بدون خلاقیت بپرهیزید، شعارهایی مانند بهترین انتخاب ، آنقدر تکرار شده اند که بیشتر بصورت ضد تبلیغ عمل می کنند.

تاثیر تکرار تبلیغات در برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ

برندهای بزرگ همواره با مخاطبان خود در ارتباط هستند. این ارتباط تنها به تبلیغات صرف ختم نمی شود. برندهای بزرگ همواره از سلیقه مخاطب خود آگاه هستند.

مثال : اگر شما 300 میلیون تومان پول داشته باشید کدام برند خودرو را خواهید خرید؟

برند شورلت مطمئنا جزء پنج برندی نیست که شما انتخاب خواهید کرد، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این برند پانزده سال پیش جزء سه انتخاب اول هر شخصی در سراسر دنیا بود، دلیلی که این برند این محبوبیت را از دست داد عدم باور مدیرانش به تغییر سلیقه مخاطبان جوان در سراسر دنیا بود. عدم ارتباط با مخاطبان و عدم هماهنگی با تغییر خواسته آنان باعث شد که برند شورلت بازار را به برندهایی مانند بنز، تویوتا، کیا و غیره ببازد و امروزه شورلت بیش از هر برندی برای بازگشت به بازار قبلی خود تلاش می کند.

اگر میخواهید که برند شخصی یا پرسنال برندینگ شما با مشکل شرکت شورلت مواجه نشود، همواره سلیقه مخاطبان خود را پیگیری کنید. با مخاطبان بصورت تعاملی و مداوم در ارتباط باشید. اگر از پلت فرم های مختلفی با مردم در ارتباط هستید، مطمئن شوید همه آنها روزانه بروز میشوند. مخاطبان شما تنها درصورتی که چندین بار با شما در ارتباط باشند به شما اعتماد خواهند کرد. اگر میخواهید که از شبکه های اجتماعی ، سایت و غیره با مشتریان خود در ارتباط باشید تم رنگ همه این پلتفرم های ارتباطی را مشابه انتخاب کنید. برای برند خود یک رنگ سازمانی در نظر بگیرید از یک تصویر ساز و یا یک گرافیست کمک بگیرید. یک لوگوی شخصی و یک شعار برای برند خود انتخاب کنید، درباره شعار در سطور بالا توضیحاتی را داده ایم. اگر مشتریانی دارید هدایای تبلیغاتی مانند تقویم و لوازم تحریر با لوگو و آرم خود را به آنها بدهید. اینکار به برند سازی شما بسیار کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که برتری برندینگ شخصی در ارتباطات دوستانه و حرفه ای بصورت توامان است، بنابراین از خلاقیت های فردی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید.

نکته ای که باید در انتهای برندینگ شخصی یا پرسنال برندیگ بگوییم این است که:

شما برای تبدیل شدن به یک برند شخص باید کالا و خدمات با کیفیتی ارائه دهید و بیشتر از یک برند شرکتی برای خواسته مشتریانتان احترام قائل باشید و تعهدات خود را جدی تر بگیرید. اگر مشتری توقعی دارد که میتوان برایش انجام داد، حتما اینکار را انجام دهید. صادق باشید و یادتان باشد اگر نمیتوانید در برابر سختی ها مشکلات مقاومت کنید برند شخصی و پرسنال برندینگ برای شما کار نخواهد کرد. پرسنال برندینگ مستلزم صبر و حوصله و نبردی مداوم و خستگی ناپذیر با مشکلات است.

faq

پرسنال برندینگ چیزی فراتر از یک نام تجاری است. پرسنال برندینگ به معنای نحوه معرفی خود در فضای آنلاین و آفلاین است.

به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و امکان مقایسه کمی موقعیت خود با سایرین در شبکه‌های اجتماعی، منجر شده است برندسازی شخصی امروزه نسبت به گذشته جدی‌تر شود.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
صبا قبادی
ارسال شده در : شنبه 01 بهمن 1401

به نظرم یکی از موثرترین راه های جلب اعتماد مخاطب و برقراری ارتباط درست با اون پرسونال برندینگه که میتونه راه تاثیرگذاری رو بسیار هموار کنه . و بخاطر همین موضوعاته که امروز تاکید ژورنال هایی مثل فوربز و دانشگاه کسب و کار و.... روی پرسونال برندیگه