بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ چیست؟

اینترنت مارکتینگ به عنوان مجموعه ای از ابزارها شناخته می شود که برای افزایش بازدید سایت در گوگل، فروش بیشتر یا افزایش محبوبیت و شناخته شدن برند در فضای اینترنت استفاده می شود و هدف نهایی هر تیم اینترنت مارکتینگ بهبود وضعیت فعلی کسب و کارهای اینترنتی است. اگر به دنبال یک شرکت Internet Marketing برای بهبود وضعیت فعلی خود هستید و نمی دانید از میان این همه شرکت فعال در این زمینه چطور انتخاب درستی داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مجموعه توانایی هایی که هر تیم بازاریابی اینترنتی باید داشته باشد آشنا کنیم. با مطالعه این مقاله متوجه می شوید که آیا شرکتی که قصد دارد مشاور شما در اینترنت مارکتینگ باشد توانایی ها و قابلیت لازم را دارد یا خیر. انتخاب یک مشاور حرفه ای و با تجربه برای بازاریابی اینترنتی بسیار با اهمیت است زیرا پروسه انجام این کار طولانی است و اگر بعد از چند ماه از همکاری متوجه بشوید که شرکتی درستی را انتخاب نکرده اید، هم متحمل زیان مالی شده اید و هم زمان زیادی از دست داده اید. رقبای شما در این فاصله می توانند از شما پیشی بگیرند و به جایگاه بهتری در گوگل برسند.

به طور خلاصه بازاریابی اینترنتی به معنای استفاده از ابزارها و رسانه های مختلف جهت افزایش فروش و برندسازی در اینترنت است. برای موفقیت در فضای وب، صرفا داشتن یک وب سایت اینترنتی کافی نیست و شما باید بتوانید مخاطبان هدفمند را برای سایت خود جذب کرده و آنها را تبدیل به مشتری کنید. وب24 با استفاده از بهترین روشهای بازاریابی اینترنتی انجام چنین کاری را با بالاترین کیفیت ممکن و به سهولت برای مشتریان خود امکان پذیر می کند. از بزرگترین مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به مواردی مانند: در دسترس بودن همیشگی، ارزان بودن، شبانه روزی بودن و اثربخشی فوق العاده بالا اشاره کرد.

 

بازاریابی اینترنتی تخصص وب24 است.

 

بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ

 

بهترین روشهای بازاریابی اینترنتی عبارتند از:

1- طراحی سایت حرفه ای

هر تیم اینترنت مارکتینگ باید با دانش و اصول طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشد و بتواند سایتی با رعایت تمام استاندارد های رابط کاربری UI و تجربه کاربر UX طراحی کند. طراحی این وب سایت باید به  گونه ای باشد که کاربر ورودی را به سمت تبدیل شدن به مشتری هدایت کند. لازمه طراحی یک سایت استاندارد آشنایی با علم روز برنامه نویسی وب و داشتن تجربه کافی در پیاده سازی پروژه های اینترنتی است. در صورتی که طراحی سایت مناسب انجام نشود، فعالیت هایی که در بازاریابی اینترنتی قرار است منجر به افزایش بازدید شوند، بازدهی خود را از دست خواهند داد و بازدهی مناسب را برای شما نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت حرفه ای و نکاتی که باید در آن رعایت شود به صفحه طراحی سایت حرفه ای مراجعه نمایید.

2- تبلیغات اینترنتی 

برای بازاریابی در محیط اینترنت می توان از ابزارهای تبلیغاتی استفاده کرد که مهم ترین آن، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل به نام ادوردز Adwords است. در این سیستم، تبلیغات شما بر اساس نوع کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر در قسمت بالا و پایین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و می تواند پتانسیل بسیار خوبی برای جذب مشتریانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند داشته باشد. در ادوردز میتوان کمپین های مختلف بر اساس کلمات کلیدی مختلف ایجاد کرد و یکی از مهم ترین مزایای این سیستم، تبلیغاتی شناور بودن هزینه پرداختی توسط شماست زیرا هزینه هر کلیک بر اساس میزان محبوبیت آن کلمه کلیدی مشخص می شود و می توان با تست های مختلف و بهینه سازی کمپین ها در طول زمان به کمترین هزینه با بیشترین بازدهی رسید.

پلتفرم های بسیار زیادی برای تبلیغات در محیط اینترنت وجود دارد، تبلیغات در موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی سایت یا سئو و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی از جمله برخی از روش های تبلیغات در بستر اینترنت هستند. طبق آمارهای جهانی میزان سرمایه گذاری بر روی تبلیغات اینترنتی روز به روز در حال گسترش است و شرکت های بیشتری به سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات در بستر اینترنت می پردازند.

3- آنالیز داده و وضعیت سایت

در فضای مجازی داده ها اهمیت بسیار بالایی دارند و بدون استفاده از ابزارهای آنالیزی عملا هیچ کاری نمی شود انجام داد. با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت مانند گوگل آنالیتیکس Google Analytics  می توانیم بفهمیم که :

  • میزان بازدید سایت چقدر است؟
  • چه میزان از این کاربران یک بار ورود و چه میزان بازگشتی هستند؟
  • حضور کاربر در سایت چند دقیقه است؟
  • نرخ پرش Boune Rate سایت چقدر است؟
  • چه میزان بازدید از شبکه های اجتماعی مختلف است؟
  • کاربر از چه دستگاهی برای مرور سایت استفاده می کند؟
  • از چه منابعی و به چه میزان کاربر به سمت سایت هدایت می شود؟
  • کدام صفحات سایت بیشترین محبوبیت و جذب کاربر را داشته اند؟
  • کدام صفحات سایت بیشترین نرخ خروج کاربر را داشته اند؟

و اطلاعات دیگری که می تواند چراغ راه تصمیم گیری برای روند آینده سایت باشد و کمک فراوانی به بهینه سازی بخشهای مختلف سایت بکند و یکی از مهم ترین وظایف هر تیم اینترنت مارکتینگ تحلیل این داده ها و ارائه راهکار بر اساس آن است.

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

4- سئو و بهینه سازی سایت

امروزه برای هر کسب و کاری در فضای اینترنت رقبای بسیار زیادی وجود دارد و افراد بر اساس نوع جستجوی خود در صفحه نتایج گوگل وارد یکی از نتایج (در اکثریت مواقع یکی از 3 نتیجه اول) شده و خرید خود را انجام می دهند. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید مجموعه استانداردهایی در سایت رعایت شود که به آن Search Engine Optimization  یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گفته می شود.
سئو شامل نکات بسیار زیادی می شود که بخشهایی از آن مربوط به مسائل داخلی سایت می شود که به On page Seo و بخشهایی از آن به مسائل خارج از سایت می شود و به Off page Seo معروف است. رعایت تمام اصول مربوط به سئو خالی و خارجی سایت در کنار هم باعث بهینه شدن و افزایش محبوبیت سایت برای موتورهایجستجو  می شود که نتیجه آن رسیدن به رتبه های اول گوگل و سایر موتورهای جستجو است.
توجه کردن به سئو بسیار مهم است زیرا اکثریت کاربران قبل از شروع هر کاری ابتدا در مورد آن جست و جو می کنند و اولین سایتی که به سراغ آن می روند گوگل است. پس اگر سایت هایی که رتبه های بالای گوگل را در اختیار دارند می توانند بازدید بسیار بالایی بصورت طبیعی و بدون هیچ هزینه ای داشته باشند.


در همین موضوع بخوانید :

5- بازاریابی محتوایی

محتوا پادشاه است حتما با این جمله برخورد کرده اید که معنی بسیار زیادی پشت آن است. اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید صرف داشتن کالا مهم نیست چون خیلی ها می توانند آن کالا را داشته باشند و حتی با قیمت پایین تر بفروشند. در این بازار رقابتی فروشنده ای برنده است که بتواند اعتماد کاربر را جلب کند و این جلب اعتماد با ارائه محتوای با کیفیت امکان پذیر است. شرکتی که خدمات بازاریابی اینترنتی ارائه می کند باید بتواند راهنمای خوبی برای تولید محتوای سایت شما باشد.
تیم اینترنت مارکتینگ به شما کمک می کند مقالات سایت خود را سئو شده بنویسید که شامل موارد زیر می شود :

  1. تیتر مقالات را چگونه انتخاب کنید
  2. تعداد کلمات استاندارد یک متن چقدر باید باشد
  3. چطور از تگ های H1 تا H6 استفده کنید
  4. کلمه کلیدی چیست و چطور باید در متن بکار برود
  5. تراکم کلمه کلیدی چیست و چقدر باید باشد
  6. از مولتی مدیا (عکس , فیلم , صدا) در مقالات چگونه استفاده کنید
  7. تگ alt چیست و چگونه از آن استفاده کنید
  8. لینک سازی داخلی و خارجی متن باید چگونه باشد

مواردی که به آنها اشاره شد، مهمترین توانایی هایی هستند که هر شرکت ارائه دهنده خدمات بازاریابی اینترنتی باید داشته باشد. 

 

مشاوره بازاریابی اینترنتی

 

چرا بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد؟

طبق آمارهای معتبر منتشر شده، 78% از مردم قبل از خرید، از اینترنت و به طور خاص موتورهای جستجو برای تحقیق درباره آن استفاده می کنند. در ایران مدیران خرید شرکتها نیز از گوگل برای تحقیق استفاده می کنند و در نهایت شرکت هایی را انتخاب خواهند کرد که علاوه بر دیده شدن در اینترنت، بتوانند محتوا و اطلاعات کافی را در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهند عرضه کنند.

قطعا شما هم می دانید که دنیای امروز، داشتن یک سایت به تنهایی کافی نیست. اگر شما زیباترین، سریع ترین و ایمن ترین سایت دنیا را داشته باشید اما سایت تان، بیننده ای نداشته باشد و یا نتواند نظر کاربران خود را جلب کند این سایت هیچ ارزشی نخواهد داشت. برای اینکه سایت شما بتواند شما را به موفقیت برساند باید سه کار را انجام دهید:

  • هدایت کاربران اینترنتی به سایت
  • نگهداشتن کاربر بر روی سایت و ارائه اطلاعات مناسب
  • تبدیل کاربر به مشتری (افزایش نرخ تبدیل سایت)

وب 24 چه کمکی در زمینه بازاریابی اینترنتی به شما می کند؟

بازاریابی اینترنتی شامل مفاهیم و نکات بسیار زیادی است. کارشناسان ما بر اساس نیازهای شما بهترین راهکارها را برای افزایش بازدید هدفمند و سود دهی سایت شما ارائه خواهند داد. برخی از خدمات مشاوره ای که وب 24 در زمینه بازاریابی اینترنتی ارائه می دهد عبارتند از:

  • تحلیل سایت شما و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت آن
  • طراحی سایت به صورت بهینه سازی شده برای گوگل
  • ارائه خدمات سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو)
  • مشاوره در زمینه بازاریابی ایمیلی
  • مشاوره در زمینه تبلیغات اینترنتی
  • مشاوره در زمینه روش های مختلف افزایش بازدید سایت
  • بازاریابی ویروسی
  • ایجاد باشگاه مشتریان
  • افزایش نرخ تبدیل
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا 
  • تبلیغات گوگل (ادوردز)

انواع روش های بازاریابی اینترنتی

 

 

در صورتی که تمایل دارید سایت شما رتبه مناسبی در گوگل پیدا کند و بازدیدکننده هدفمند آن افزایش پیدا کند، می توانید صفحه مرتبط با سئو را مطالعه بفرمایید یا با کارشناسان بازاریابی اینترنتی وب24 تماس حاصل فرمایید و کاتالوگ سئو ما را دریافت کنید. همچنین اگر سایت شما در برخی از کلمات کلیدی رتبه مناسبی دارد اما از فروش خود راضی نیستید، می توانید با کارشناسان ما در زمینه بهینه سازی نرخ تبدیل و بهبود وضعیت تبدیل بازدیدکننده سایت خود به مشتری مشورت کنید و راهکارهای لازم را عملی سازید.
در نظر داشته باشید که یک راه حل یکسان برای حل مشکل همه کسب و کارها وجود ندارد، کارشناسان وب24 با بررسی و تحلیل نیازهای مخاطب کسب و کار شما، راهکارها و استراتژی های مناسب برای رشد کسب و کار شما در بستر اینترنت را ارائه خواهند داد. در نظر داشته باشید که استراتژی مناسب بازاریابی در بستر اینترنت، مستلزم تحلیل اولیه مناسب و استفاده از ابزارها در جهت افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری است.

 

برای مشاوره در زمینه بازاریابی اینترنتی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های بازاریابی اینترنتی با کارشناسان وب24 تماس بگیرید.