پست مهمان چیست ؛ چگونه پست مهمان بنویسیم؟

پست مهمان (guest posting) چیست؟

پست مهمان (guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) فرآیندی است که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک متن را از نویسنده وبلاگ یا وبسایتی دیگری بعنوان مهمان در سایت خود قرار می دهد تا بین سایت خود و آن وبلاگ یا وبسایت ارتباط برقرار کند و در ضمن بین این دو تبادل لینک صورت می گیرد.

پست مهمان چسیت

کاربرد پست مهمان در سئو چیست؟

گوگل اهمیت زیادی برای لینک قائل می شود، البته نقل قول هایی از اینکه بک لینک ها جای خود را به محتوا می دهند هم شنیده می شود. ولی همچنان گوگل برای سایت های که بک لینک های معتبری دارند ارزش بالایی قائل می شود. پست مهمان (guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) یک فرصت منحصر به فرد به افراد می دهد که در سایت های معتبر مطلب گذاشته و از آنها برای سایت خود بک لینک بگیرند. بنابراین اگر شما مطالب مفید را در سایت های دیگر به عنوان پست مهمان منتشر کنید، علاوه بر اینکه مخاطب جدیدی را با خود آشنا خواهید کرد، می توانید از طریق لینک های ورودی که دریافت می کنید، ارزش سایت خود در گوگل را نیز بهبود دهید.

اهمیت پست مهمان از نظر سئو چیست؟

هنگامی که شما در یک سایت معتبر مطلبی با نام خود و با لینک به سایت خود می گذارید باعث می شوید که کاربران آن سایت معتبر به سایت شما هم مراجعه کنند. به این ترتیب شما مخاطب سایت خود را افزایش داده اید. این مخاطبان با مشاهده لینک شما در یک سایت معتبر به سایت شما اعتماد بیشتری می کنند و راحت تر با سایت شما ارتباط برقرار می کنند. به این ترتیب شما علاوه بر جذب مخاطب، محبوبیت سایت خود در میان مخاطبین را افزایش داده اید. نکته سوم ارتباط بین مطالب سایت شما و سایت میزبان است، هر چه این ارتباط بیشتر بوده و مخاطب از اینکه از سایت مبدا به سایت شما مراجعه کرده است خوشنود تر باشد، احتمال بازگشت او به سایت شما بیشتر و بیشتر می شود. به این ترتیب شما مخاطب خود را افزایش داده، رضایت مندی و خوشنودی مخاطب خود را بالا برده اید و مخاطب وفادار ایجاد کرده اید.

آیا اشتراک لینک در پست مهمان تاثیر منفی هم دارد؟

همه ما شنیده ایم که گوگل برای سایت هایی که تبادل لینک می کنند چندان ارزشی قائل نیست و در صورتی که گوگل متوجه این اشتراک لینک شود یا لینک ها را در نظر نمی گیرد و یا این سایت ها را اسپم می شناسد. ولی آیا این موضوع در پست مهمان صادق است؟

چند نکته را باید به خاطر داشته باشید

: 1- سایت خود را به لینک دانی سایت های دیگر حتی سایت های مرتبط تبدیل نکنید.

2- اگر هدف ایجاد سایت تبلیغات سایر سایت ها نیست پس سایت را وسیله ای برای اینکار قرار ندهید.


خدمات وب24: طراحی سایت با کد نویسی اختصاصی


بک لینک خارجی زیاد به سایت های دیگر می تواند سایت شما را با تنبیه گوگل مواجه کند. گوگل برای این تنبیه شرایطی دارد که البته راز سر به مهر است و کسی دقیقا نمی داند تحت چه شرایطی گوگل سایتی را مورد تنبیه برای بک لینک بیش از حد قرار می دهد. ولی میتوان با تحلیل سایت هایی که لینک زیادی به سایت های دیگر می دهند، متوجه شد که ظاهرا گوگل برای تنبیه این سایت ها یک شرط دارد و آن این است که اگر مخاطب از سایت آنها به سایت دیگری رفت و بلافاصله از آن خارج شد تنبیه رخ می دهد. بیایید این قضیه را تحلیل کنیم.

فرض کنید ما سایتی را ایجاد کرده ایم و می خواهیم مخاطبان سایت ما با مراجعه به سایت آدرس و تلفن و سایت اصناف مختلف را ببینند . مثلا اگر مخاطب می خواهد در مشهد هتلی رزرو کند به سایت ما بیاید لیست قیمت ها و آدرس و تلفن و نشانی سایت هتل های مشهد را دیده و یکی را انتخاب کند. مسلما برای گوگل هیچ دلیلی برای تنبیه این سایت وجود ندارد. بنابراین میتوان فرض را بر این گذاشت که تا زمانی که شما قصد سوء استفاده از بک لینک را نداشته باشید، مشکلی برای گذاشتن لینک خارجی هم ندارید.


جهت مطالعه بیشتر خرید بک لینک و جریمه شدن سایت روی آن کلیک کنید.


چگونه پست مهمان بپذیریم؟

اگر می خواهید در سایت خود پست مهمان داشته باشید می توانید در کادری در انتهای مقاله امکان قرار دادن مشخصات نویسنده مقاله را بدهید به این کادر اصلاحا Author Box گفته می شود. در این کادر معمولا نام، عکس، مشخصات و لینک به سایت نویسنده مقاله وجود دارد. وبلاگ نویسان اغلب تمایل دارند که مطالب مفید و کاربرپسند بنویسند تا علاوه بر جذب مخاطب جدید مخاطبان قبلی خود را راضی نگه دارند. بنابراین استفاده از وبلاگ نویسان مهمان یا پست مهمان یک معامله برد برد محسوب میشود که در آن دو طرف معامله برنده هستند.

آیا پذیرفتن متن مهمان برای سئو مفید است؟

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شده اید جواب سریع به این سوال بله است. مت کاتس مدیر بخش اسپم های وب گوگل در پاسخ به این سوال که پست مهمان برای سئو سایت در گوگل مناسب است یا خیر می گوید: پست مهمان مانند هر تاکتیک دیگری در سئو میتواند مورد سوء استفاده قرارگیرد ، بنابراین ربات های گوگل برای تشخیص این سوء استفاده ها روز بروز بهتر شده تا بتوانند جلوی سایت های اسپم در وب را بگیرند. اگر بخواهیم این جواب را تحلیل کنیم به یک نتیجه میرسیم: اگر میخواهیم در سایت خود پست مهمان داشته باشیم، حتما مطمئن شویم که به سایتی مرتبط لینک میدهیم و یا اینکه به کاربران و مخاطبان سایت خود کاملا واضح بگوییم که در سایت مقصد با چه نوع داده ای مواجه می شود. خلاصه اینکه سعی نکنیم کاربر و یا گوگل را فریب دهیم.


خدمات وب24: طراحی سایت وردپرس با کدنویسی اختصاصی


اگر مقاله مت کاتس به آدرس https://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/ را خلاصه کنیم نتیجه این جمله خواهد بود : اگر قصد دارید از پست مهمان بعنوان راهی برای ایجاد بکلینک استفاده کنید بهتر است سریعا اینکار را متوقف کنید، زیرا که استراتژی جدید گوگل این است که اینگونه سایت ها را اسپم تشخیص دهد. در واقع گوگل مطالبی را که صرفا با هدف ایجاد لینک تولید می شوند شناسایی کرده و سایت شما را جریمه خواهد کرد. بنابراین در انجام این کار نباید زیاده روی کنید و غیر طبیعی رفتار کنید.

چگونه پست مهمان برای سئو سایت ما مفید خواهد بود؟

ایجاد کننده پست مهمان:

ایجاد کننده پست مهمان میتواند متن صفحه و لینک خود را بنویسید به این ترتیب میتواند کاملا از کیفت متن نوشته شده و ارتباط بین واژه لینک شده و وبسایت خود مطمئن شود . به این ترتیب با ایجاد بکلینک در یک سایت معتبر بیننده بیشتری را به سایت خود هدایت می کند.

نکته: اگر به عنوان برای سایتی پست مهمان تهیه میکنید نباید بیش از 20% لینکها با کلمات کلیدی سایتتان ایجاد شود. البته هیچ کس از الگوریتم های گوگل خبر ندارد. ولی این مقدار لینک از طرف بسیاری سایت ها تائید شده است.

پذیرنده پست مهمان:

پذیرنده پست مهمان با بدست آوردن محتوای مفید و کاربر پسند میتواند سئو سایت خود را ارتقاء بخشد ، هیچ چیز مانند مخاطب واقعی به سئو سایت کمک نمی کند.

تفاوت فروش بک لینک و پست مهمان چیست؟

به دلیل اینکه بسیاری از سایتها با فروش بک لینک درآمدزایی می کنند و گوگل آنها را بعنوان اسپم میشناسد ما باید بدانیم که چه زمانی گوگل سایت ما را یک سایت فروشنده لینک ، قلمداد می کند و چه زمانی یک سایت پذیرنده پست مهمان. برای این منظور ما فقط میتوانیم روی تجربه خود حساب کنیم . چرا که همانطور که گفتیم گوگل از الگوریتم های کاملا محرمانه استفاده می کند. بسیاری از سئو کاران در سراسر دنیا معتقدند که گوگل رفتار مخاطب در سایت را عیار تشخیص قرار می دهد. یعنی زمان ماندگاری در سایت میزبان، زمان انتقال به سایت مهمان، زمان ماندگاری در سایت مهمان، فعالیت های انجام شده در سایت مهمان را بررسی می کند. عده قلیلی از سئو کاران هم اعتقاد دارند که گوگل حتی اندازه صفحه دستگاه مخاطب و صفحه سایت میزبان و مهمان را هم برای تشخیص اسپم بودن چک می کند. این عده دلیل خود را اسپم کردن پاپ آپ هایی میدانند که در اندازه های کوچک بصورت پنهانی باز می شوند.

کاربرد پست مهمان در تجارت الکترونیک

پست مهمان در تجارت الکترونیک میتواند علاوه بر تسهیل برند سازی امکان عرضه کالا در سایتی دیگر را محیا کند ، به این ترتیب شما می توانید برخی محصولات خود را از طریق سایت های دیگر به فروش برسانید. برای تبدیل شدن پست مهمان به یک ابزار تجارت الکترونیک شما باید شبکه های اجتماعی خود را نیز توسعه دهید .

اگر میخواهید از پست مهمان در تجارت الکترونیک بهره بگیرید باید مطمئن شوید که وبسایت میزبان ارزش اینکار را دارد .

چگونگی تحلیل سایت میزبان برای قراردادن پست مهمان :

  1. سن دامنه سایت مهمان را بررسی کنید.
  2. تعداد بک لینک های آن را بررسی کنید.
  3. میزان مخاطب آن را بررسی کنید. (در گوگل آنالتیک و سایت semrush میتوان بصورت محدود ترافیک سایت ها را مشاهده کرد.)
  4. نام دامنه را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: رپورتاژ آگهی چیست؟


تفاوت پست مهمان و چند نویسنده بودن وبسایت

آیا وب سایت هایی که دارای دو یا چند نویسنده هستند به عنوان سایت های دارای پست مهمان شناخته می شوند؟

وقتی که یک سایت یا یک وبلاگ دو یا چند نویسنده دارد، معمولا همه نویسندگان آن در چهارچوب تعیین شده سایت مطالب خود را درج می کنند. حتی اگر که هر کدام مسئول بخشی از سایت باشند. بگذارید این مسئله را با مثالی مشخص کنیم.

مثال:

شما سایتی آموزشی را ایجاد کرده اید و چهار دبیر در رشته های فیزیک، ریاضی ، شیمی ، کامپیوتر را دعوت کرده اید تا بعنوان دبیران سایت شما برایتان مطالب آموزشی ایجاد کنند. با وجود اینکه این دروس هیچ ارتباطی با هم ندارند. ولی شما یک چهارچوب مشخص برای کیفیت دروس ، نحوه قرار دادن عکس و ویدئو و لینک دادن به سایت های دیگر برای دبیران خود تعیین می کنید و به این ترتیب مخاطب هر کدام از این دروس با مراجعه به بخش مد نظر خود در سایت با متن، عکس، فیلم های کاملا مرتبطی مواجه می شود. لینک های خارجی سایت هم از قائده ای مشخص پیروی می کنند. بعنوان مثال شما به مدرسین خود میگوید تنها به سایت های آموزشی رایگان دیگر و یا به وبلاگ آموزشی شخصی خود میتوانند لینک دهند. تا کاربران هر بخش در صورت مراجعه به لینکها مطالب کاملا مرتبطی با سایت شما را مشاهده کنند. طبق گفته مت کاتس کارمند گوگل، این نوع سایت ها هیچ مشکلی از نظر گوگل و سئو ندارند. بنابراین می توانید از این شیوه برای گسترش سایت خود استفاده کنید.

نکته آخر: یادمان باشد که کاربران سایت ها از موتورهای جستجو هوشمندتر هستند. اگر میخواهید مخاطب وفادار واقعی و دائمی داشته باشید. بر روی نادانی مخاطبان خود سرمایه گذاری نکنید. زیرا که شاید بتوانید عده ای از مخاطبان را یک یا چند بار فریب بدهید. ولی بزودی شهرت بد سایت شما موجب میشود که مجبور به تغییر نام دامنه سایت خود شوید. بنابراین همواره با صبر و حوصله راه درست را به پیش گیرید.

همچنین بخوانید
ajax چیست و چه زمانی می توان از آن استفاده کرد؟ وب 24 در این مقاله به معرفی ایجکس و مزایا و معایب استفاده از آن پرداخته است.
منظور از کوتاه کننده لینک چیست و چه کاربردی دارد؟ وب 24 در این مقاله به تعریف کوتاه کننده لینک و معرفی بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک پرداخته است.
دامین یا دامنه همان آدرس سایت شما است. با وب 24 همراه باشید تا با تمام نکات راهنمای خرید و ثب دامین آشنا شوید.
ویو پورت یا viewport چیست؟ متا تگ ویو پورت نقش بسیار مهمی در سئو و طراحی ریسپانسیو سایت دارد. آشنایی کامل با متاتگ view port را در این مقاله از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
شادی
ارسال شده در : چهارشنبه 06 مهر 1401

کامل بود ممنون