• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
آموزش طراحی سایت
کامنت مارکتینگ چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

کامنت مارکتینگ چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

زمان انتشار: پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸   5 از 5 1 نفر رای داده است

بهود سئو سایت یک هدف است و در مسیر رسیدن به این هدف و سر هر پیچ می‌توانید از راهنماها و مسیریاب‌های مختلف استفاده کنید. یکی از این راه‌ها برای بهبود سئو سایت، کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه است. در مورد این که کامنت مارکتینگ چیست؟ در ادامه به‌طور کامل توضیح می‌دهیم، ولی به عنوان مقدمه می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که هر چه محتوای بهتری بنویسید، طوری که تعداد بیشتری تشویق شوند و برای مطلب‌تان کامنت بگذارند و یا در ادامه مطلبی که نوشته‌اید بحث چالشی به‌راه بیفتد، شما قدم بزرگ‌تری را در راه کامنت مارکتینگ و بهبود سئو سایت‌تان برداشته‌اید.

کامنت مارکتینگ چیست؟

از طریق نظرات کاربران، می‌توان برای سایت بازدیدکننده بیشتری جذب کرد که به آن کامنت مارکتینگ می‌گویند. رضایت کاربران از مطالب یک سایت برای گوگل، به میزان زیادی اهمیت دارد و در صورتی‌که مطالب ارزشمندی تولید کنید، مورد توجه قرار می‌گیرید. البته گوگل برای ارزش‌گذاری روی محتوای یک سایت، ملاک‌های متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها نظرات کاربران است. گوگل کامنت گذاشتن برای یک مطلب را به حساب ارزشمند و مفید بودن آن مطلب می‌گذارد، بنابراین رتبه بالاتری به آن می‌دهد. 

البته برای این‌که کاربران تشویق شوند و در انتهای مطالب شما کامنت بگذارند ترفندهایی نیز وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

کامنت مارکتینگ

چه کنیم تا کاربران ترغیب شوند و برای مطالب سایت کامنت ( نظر) بگذارند؟

_ نوشتن محتوای ارزشمند: اول از همه باید محتوای کاربردی تولید کنید. محتوایی که به نیازهای مخاطب پاسخ دهد و همین‌طور برای خواننده سوال ایجاد کند. چنین محتوایی می‌تواند مخاطب را به نظر دادن در مورد مطالب تشویق کند، از طرفی ممکن است سوال‌هایی در ذهن مخاطب ایجاد کند به طوری که ترغیب شود سوالاتش را از نویسنده مطلب بپرسد.

-پاسخ به تمام ابهامات کاربران: در طول متن، قسمت‌هایی وجود دارد که ممکن است ایجاد سوال یا ابهام کند؛ در این مواقع می‌توانید برای مخاطب‌ها توضیح بدهید که اگر ابهامی داشتند، سوالاتشان را در بخش نظرات بپرسند و همچنین این اطمینان را به آنها بدهید که پرسش‌هایشان را به طور کامل پاسخ می‌دهید و ابهامی باقی نخواهید گذاشت.

_ رعایت ادب و احترام: درصورتی‌که کسی کامنت انتقادی گذاشت و با نوشته شما مخالفت کرد، با رعایت ادب پاسخ بدهید و سعی کنید با هوشمندی نقاط قوت نظرات‌شان را برجسته کنید. فرض کنید کسی از پیچیده بودن نوشته‌تان انتقاد کرد، می‌توانید او را به مقاله‌های آموزشی ساده‌تر سایت‌تان ارجاع بدهید و به‌علاوه از او بخواهید سوالاتی را که برایش پیش آمده، در بخش نظرات بپرسد. در هر صورت به مخاطب احترام بگذارید و باتوجه به ابهاماتی که دارد، راهنمایی‌اش کنید.

_ من مخالف هستم: خودتان به عنوان نویسنده مطلب می‌توانید متنی بنویسید و مخالفت‌تان را در مورد موضوعی که اکثریت در آن اتفاق نظر دارند ‌بیان کنید و با آوردن دلایلی، این مخالفت را نشان بدهید. در این صورت کاربران با خواندن این متن تحریک می‌شوند تا نظرشان را بیان کنند و همین می‌تواند شروع یک بحث در بخش نظرات سایت باشد.

_ نظرات کاربران در سایت‌های فروشگاهی: در سایت‌های فروشگاهی از کاربران بخواهید پس از خرید و استفاده از آن، دوباره به سایت برگردند و نظر‌شان را در مورد محصول مورد نظر بگویند. این کار هم باعث دیده شدن هرچه بیشتر محصول می‌شود و هم در صورتی‌که کاربران از محصول رضایت داشته باشند و این موضوع را بیان کنند، اطمینان خریداران دیگر هم جلب می‌شود و فروش محصول افزایش خواهد یافت.

_ درخواست نظر در انتهای مقاله: در انتهای متن از مخاطب بخواهید که اگر نظر یا پیشنهادی در مورد مطلب دارد در قسمت کامنت‌ها بیان کند چون نظرات کاربران به شما ایده می‌دهد تا متن را ادامه دهید. خوانندگان با سوالاتی که مطرح می‌کنند چراغ‌هایی را برای ادامه بحث در ذهن شما روشن می‌کنند. سعی کنید در پاسخ به سوالات کاربران، پاسخ‌های کاملی بدهید و از کلمات کلیدی متن در نوشتن پاسخ‌ها استفاده کنید. این کار کمک می‌کند بتوانید یک مقاله طولانی و کامل، با توجه به جنبه‌های مختلفی از موضوع داشته باشید.

نکاتی که در پاسخ به نظرات باید رعایت کنید : 

_ هر چه زودتر به سوالات کاربران پاسخ دهید: در صورتی‌که کامنت‌ها را با تاخیر ببینید، ممکن است کاربر برای گرفتن جواب سوالش به سراغ سایت‌های دیگر برود و یا حتی به طور کلی فراموش کند که سوالی از شما پرسیده است.

_ پاسخ‌های درست و دقیق بدهید: به کامنت‌ها طوری پاسخ بدهید که مخاطب جواب سوال را به‌طور کامل بگیرد. درصورت نیاز شما هم برای بسط دادن بحث، سوالاتی از خوانندگان بپرسید تا بتوانید پاسخ‌های دقیق‌تری بدهید.

_ به کاربران ایمیل بفرستید: زمانی که پاسخ سوال یا نظر کاربران را دادید با پیامی که به آدرس ایمیلش ارسال می‌کنید، به طور مستقیم به او اعلام می‌کنید که برای وقت و ابهاماتش ارزش قائل بوده‌اید.

_ شارژ شدن دوباره محصولات را به اطلاع کاربران برسانید: اگر در  سایت‌های فروشگاهی، با شکایت کاربران از تمام شدن محصول موردنظرشان مواجه شدید، بهتر است بعد از شارژ شدن موجودی کالا، این موضوع را از طریق ایمیل به کاربرانتان اطلاع بدهید.
 

تاثیر کامنت بر سئو

تاثیر تعداد نظرات کاربران بر روی سئو مطالب سایت

لینک‌های کامنت nofollow باشد: اجازه ندهید کاربران اینترنتی از بخش نظرات سایت شما برای مقاصد اسپم گونه استفاده کنند، لینک‌های خروجی بخش نظرات سایت شما، رتبه صفحه را پایین می آورد و به رتبه‌بندی سایت صدمه می زند. به عبارت دیگر با ایجاد کامنت اسپم کاربر کامنتی قرار می‌دهد که شامل لینکی به سایت کاربر می باشد. با این کار کاربر اسپم کننده باعث افزایش پیج رنک سایت خود می‌شود به این دلیل که لینکی از سایت معتبر با پیج رنک بالا توانسته بسازد. بنابراین صاحبان سایت با تگ nofollow که در کامنت قرار داده می‌شود به گوگل و دیگر موتورهای جستجو می‌گویند که لینک اسپم را در محاسبات پیج رنک و شمارش تعداد لینک‌ها نادیده بگیرند.
لینک‌ها را در نظرات کاملا محدود کنید: می‌توانید یک گام فراتر بروید و به سادگی لینک‌های خروجی را از ابزار نظرات خود محدود کنید. این کار به بهبود امنیت وبسایت کمک خواهد کرد (توسط محدود کردن ورودی‌های HTML)  و اجازه نمی‌دهد دیدگاه‌ها کاربران را به وبسایت‌های بد یا خراب از سایت شما هدایت کنند. 
 مطمئن شوید که یک محتوای مفید، قابل اشتراک و مهم ایجاد کرده‌اید که افراد به گذاشتن نظر تشویق شوند. بنابراین ایجاد محتوای فوق‌العاده نقش هسته‌ای و بلند مدت در سئو دارد. با افزایش تعداد دیدگاه‌ها، تعداد کلمات کلیدی سایت افزایش یافته و در نتیجه بر روی سئو تأثیر مستقیمی می‌گذارد. همچنین با افزایش تعداد نظرات انتخاب مشتری افزایش یافته و بنابراین باعث بالارفتن میزان فروش می‌شود.

از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید: سوالاتی که کاربران در بخش نظرات ارسال می کنند، می تواند سوالات بسیاری از افراد دیگر نیز باشد، با پاسخ دهی مناسب به این سوالات و تولید محتوای مفید در این زمینه می توانید کاربران بیشتری را از طریق کلمات کلیدی و پرس و جوهای جدید به سمت سایت خود هدایت کنید. بنابراین همواره سعی کنید تعامل خوبی با کاربران سایت خود در بخش نظرات داشته باشید.

با استفاده از Call to Action از کاربران بخواهید که نظر خود را با شما مطرح کنند: فراخوان برای عمل یا call to action ها، جملاتی امری هستند که از کاربران می خواهند عمل یا اقدام خاصی را انجام دهند. با استفاده از CTA می توانید تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشید و به بهبود کیفیت مطالب سایت خود کمک کنید.

جمع‌بندی

هر سایتی از داشتن بازدیدکننده بیشتر استقبال می‌کند و چه بهتر که کاربران و بازدیدکننده‌های یک سایت فعال هم باشند و در بخش نظرات سایت، پیشنهادها، دیدگاه‌ها یا حتی نقدهایی را که به عملکرد سایت و مطالب آن دارند، بیان کنند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، این فعالیت مخاطبان را به حساب رضایت‌شان از مطالب و خدمات سایت می‌گذارند و رتبه بهتری هم، به سایت مورد نظر می‌دهند. بنابراین یکی از راه‌های افزایش سئو سایت، بازاریابی دیدگاه یا کامنت مارکتینگ است که در صورت رعایت اصول و استفاده از ترفندهایی که در این زمینه وجود دارد، می‌توان رتبه خوبی از این طریق برای یک سایت و مطالب آن به‌دست آورد.

در دنیای امروز، تولید یک جانبه محتوا کمک زیادی به شما نخواهد کرد، بلکه تعامل با کاربران و ایجاد ارتباطات موثر است که می تواند باعث رشد کسب و کار شما در محیط اینترنت شود. از طرف دیگر، با دریافت نظرات کاربران می توانید مطالب خود را از نظر محتوا غنی تر کنید و موتورهای جستجو نیز به این موضوع اهمیت زیادی می دهند. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، ما در وب24 همواره مشتاق دریافت نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

مقالات مرتبط : 

  • نرخ پرش یا بانس ریت (bounce rate) چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
  • اسکیما مارک آپ (Schema Markup) چیست؟ نحوه افزودن اسکیما به سایت
  • انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

 


 برچسب ها:
  • تکنیک های سئو
  • سئو ارزان
  • مقالات سئو
نظرات (3 نظر)

 Zahra_nrst ۱۰ شهریور ۱۳۹۸   ۰ ۱ 5 از 5

سلام.. لحن نوشتاری مطلب بسیار روان و ساده بود و برای اولین بار از خوندن مطلبی در حوزه سئو لذت بردم.. موفق باشید.

 ali ansary pour ۲۲ آبان ۱۳۹۶   ۰ ۱

سلام اگر من توضیحات 400 تا از مطالب سایتم را (مثلا فرض کنین هر مطلب 5 الی 6 خط توضیحات داره) از داخل خود مطلب حذف کنم و در یکی از کامنت های همون مطلب قرار بدهم ، آیا سئوی اون 400 تا مطلب کم میشه و رتبه ی من توی اون مطالب کم تر میشه؟

 مدیر سایت ۲۹ آبان ۱۳۹۶   ۲ ۱ -1 از 5

خیر چنین اتفاقی نمیفته.

 غفاری ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶   ۲ ۱

با سلام و سپاس خدمت آقای شیرازی بزرگوار بسیار خوشحال شدم از اینکه سوال بنده رو به صورت کامل و واضح پاسخ دادید چرا که چند هفته ای پیش با دفتر شما تماس گرفتم و همین سوال رو پرسیدم . به نظرم این بخش نظرات فوق العاده تاثیر بالایی در سئو و مهم تر از اون هم در رنک صفحه داره چرا که با هر بار اعلام نظر توسط کاربر در واقع اون پست یا صفحه یجورایی آپدیت میشه و از نظر سرپ اون صفحه تازگی و بروز بودنو خودشو حفظ کرده حال اگه به نظرات کاربران پاسخ هم داده بشه که دیگه میشه محشر ! یعنی یک مقاله ی خوب با محتوای غنی که بتونه نظرات کاربران رو به خود جلب کنه از نظر من هیچ وقت از دید گوگل قدیمی شناخته نمیشه و همیشه حس تازگی بودن رو به گوگل اعلام میکنه ... بسیار عالی بود
 مقالات مرتبط
بردکرامب (Breadcrumb) چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد؟
اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو برای موفقیت وبسایت
3 راه برای کسب درآمد آنلاین از وب سایت
PWA یا وب اپلیکیشن های پیش رونده چه هستند
چگونه سایت مان را با ابزار AMP  گوگل تست کنیم
مقایسه وردپرس با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی
10 دلیل برای عدم استفاده توسعه دهندگان وب از وردپرس
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش