• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
آموزش بازاریابی اینترنتی
چگونه محصولات خود را از طریق اینترنت بفروشیم

چگونه محصولات خود را از طریق اینترنت بفروشیم

زمان انتشار: سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵  

اینترنت تغییرات چشمگیری را در زندگی مردم ایجاد کرده است. چند سال پیش، افراد مجبور بودند زمانی را برای دیدن مغازه‌ها جهت خرید مایحتاج خانه خود بگذارند. با پیشرفت در فناوری اطلاعات، مصرف کنندگان این روزها قادرند محصولات خود را توسط کلیک با موس خریداری کنند. امروزه خرید آنلاین بسیار در حال گسترش است. برای بسیاری از صاحبان کسب و کار افزایش محبوبیت خرید از اینترنت فرصت‌های بیشتری را برای گسترش بازار خود ایجاد کرده است. اگر می‌خواهید کسب و کاری راه بیاندازید و از مزایای فروش اینترنتی استفاده کنید در ادامه به راهنمایی‌هایی اشاره می‌کنیم که به شما به طور مؤثر در فروش محصولات خود از طریق اینترنت کمک خواهد کرد. 

بر خلاف تصور اولیه، برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت الزاما نباید وب سایت داشته باشید و طراحی سایت برای شما انجام شود، گرچه در حالتی که بخواهید فروشگاه اینترنتی موفقی داشته باشید قطعا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به شما کمک زیادی خواهد کرد. برخی از روش هایی که می توانید از طریق آنها محصولات خود در اینترنت را بفروش برسانید عبارتند از :

  • فروش از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام : گرچه امکان پرداخت مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی و امکانات فروشگاهی مانند سبد خرید و... وجود ندارد اما شما به سادگی می توانید محصولات خود را در شبکه های اجتماعی معرفی نمایید و از کاربران بخواهید که برای خرید برای شما پیام بفرستند و هزینه را به صورت حضوری و یا اینترنتی پرداخت کنند.
  • فروش از طریق آگهی در سایت های نیازمندی: وب سایت های زیادی در اینترنت وجود دارند که به کاربران امکان می دهند تا آگهی های خود را در آنها ثبت کنند. بسیاری از این سایت ها امکان درج آگهی به صورت رایگان را به شما خواهند داد و از طریق ثبت آگهی در سایت های نیازمندی می توانید محصولات خود را معرفی کرده و آنها را بفروش برسانید. از جمله سایت های معروف نیازمندی در ایران سایت هایی مانند ایستگاه، دیوار و شیپور هستند.
  • ایجاد حساب در سایت های B2B: وب سایت های B2B سایت هایی هستند که این امکان را برای شما فراهم می کنند تا برای خود صفحه شخصی داشته باشید و محصولات خود را معرفی کنید. ایجاد اکانت در اینگونه سایت ها رایگان است و در اینگونه سایت ها می توانید با سایر شرکتها و افراد علاقمند در حوزه کاری خود ارتباط برقرار نمایید.
  • استفاده از فروشگاه سازهای رایگان : فروشگاه سازهای رایگان زیادی در اینترنت وجود دارند که به شما امکان ساخت فروشگاه را می دهند، در صورتی که معذوریت مالی دارید و نمی توانید هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای را پرداخت نمایید، می توانید از فروشگاه ساز ها استفاده نمایید.
  • طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل فروشگاهی: فروش حرفه ای محصولات در اینترنت، مستلزم طراحی سایت حرفه ای، اپلیکیشن موبایل فروشگاهی و همچنین قرارگرفتن در رتبه های بالای گوگل است، در صورتی که محصولات مناسبی دارید و میخواهید آنها را از طریق اینترنت بفروش برسانید، کارشناسان وب24 به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از بستر مناسبی که در این زمینه طراحی می شود این کار را به نحو احسن انجام دهید.

افزایش فروش محصولات


ایده روشن از اینکه چه کسانی مشتریان هدف شما هستند داشته باشید
 این بسیار مهم است که بدانید چه کسانی محصولات شما را در اینترنت خریداری می‌کنند بنابراین شما در رسیدن به بازار بالقوه خود کارامدتر می‌شوید. اگر شما برای مثال اسباب بازی می‌فروشید، و هدف شما والدین جوانی است که خریدار محصولات شما در اینترنت هستند شما می‌توانید فروش محصولات خود را از طریق کلیک بر روی سایت‌ها که ارائه دهنده اطلاعات و راهنمایی‌هایی در مورد وظایف آنها هستند افزایش دهید. همچنین می‌توانید کلمه مورد نظر برای کسب و کار خود را با اشتراک گذاری محصولات خود در انجمن‌های فرزند پروری و وبلاگ‌ها معرفی کنید. دانستن مشتریان هدف شما باعث می‌شود استراتژی‌های بازاریابی مناسب را با توجه به علایق و سپس تصرف علاقه مخاطبان خود به کار برید. 


با پیچ و خم (جزئیات) تجارت الکترونیک آشنا شوید
فروش محصولات به صورت آنلاین شباهت زیادی نسبت به فروش در فروشگاه حضوری دارد اما تفاوتهایی وجود دارد که باید صاحبان کسب و کار از آنها آگاه باشند. به عنوان مثال فروشگاه‌های مبتنی بر اینترنت، خریداران آن اغلب با استفاده از کارت اعتباری خرید می‌کنند، بنابراین باید فروشندگان توانایی پردازش سفارشات آنلاین را داشته باشند. همچنین خطراتی در تجارت الکترونیک وجود دارد؛ هکرها برای مثال اغلب فرصتهایی را برای رهگیری اطلاعات شخصی و مالی خریداران آنلاین دنبال می‌کنند. بنابراین فروشندگان آنلاین مستلزم هستند که وبسایتهای خود را با استفاده از گواهی SSL برای محافظت از مشتریان از سرقت هویت ایمن کنند.  


محصولات را به قیمت رقابتی ارائه دهید
یکی از دلایل اصلی که مردم از اینترنت خرید می‌کنند می‌تواند به صرفه بودن آن باشد. به دلیل اینکه فروشگاه‌های آنلاین لازم نیست هزینه‌ای را برای مکان فیزیکی دهند قادرند محصولات خود را به صورت رقابتی ارائه کنند. اگر می‌خواهید افراد محصولات شما را خریداری کنند، قیمت محصولات را به قیمتی بدهید که بتوانید با سایر رقبا به رقابت بپردازید.


اعتبار برای خود ایجاد کنید
اولین چیزی که مصرف کنندگان علاقمند به خرید از یک فروشگاه می‌شوند اعتبار فروشنده است. افراد می‌خواهند از وبسایت‌های جعلی محفوظ باشند و می‌خواهد با یک فروشگاه آنلاین معتبر و قانونی سر و کار داشته باشند. بنابراین باید اعتبار خود را به عنوان یک فروشنده آنلاین جهت کسب اعتماد مردم و در نتیجه خرید آنها ایجاد کنید. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات مشتریان گذشته خود را به صورت آنلاین در صفحات فیسبوک و یا بخش نظرات سایت خود منتشر کنید. هنگامیکه مشتریان شما بازخوردهای مثبتی در مورد شرکت شما ببینند آنها متوجه ایمن بودن خرید از شما می‌شوند.

راه‌هایی برای فروش و گسترش محصولات به صورت آنلاین

راه‌های زیادی برای افزایش فروش محصول وجود دارد که در اینجا به چند مورد از تکنیک‌های عملی جهت افزایش فروش محصول اشاره می‌کنیم. در ادامه سعی کرده ایم که به صورت مختصر و مفید شما را با این راهکارها آشنا کنیم، در نظر داشته باشید که برای آشنایی بیشتر با این موارد بهتر است مقالات وب24 را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کنید. برخی از این راهکارها عبارتند از:

استفاده از وبسایت‌ها و شبکه های اجتماعی
استفاده از سایتهایی مانند فیسبوک مؤثرترین روش فروش کالا در صورت فعال بودن می‌باشد. اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاعات، ارتباط با طرفداران و غیره می‌تواند مؤثر برای معرفی محصولات در جلوی چشم بسیاری از افراد باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید 

ویدئوی محصولات
قدرت ویدئو درباره محصول تا حد زیادی دست کم گرفته شده است. مخاطبان زیادی در برخی از سایت‌ها مانند توییتر و نیز سایتهای مشابه آن وجود دارند که افراد در آنها دوست دارند  برای محصول و موارد مرتبط آن جستجو کنند. اگر یک ویدئو با کیفیت مناسب و آموزنده ایجاد کنید شما قادر خواهید بود توجه مخاطبانی که قبلا شما را نمی‌شناختند جلب کنید. همچنین ویدئو در نتایج موتور جستجو مانند گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. اگر شما قبلا برای کلمه کلیدی مورد نظر دارای رتبه‌بندی باشید در صفحه اول گوگل ویدئو نشان داده می‌شود که می‌تواند یک راه خوب برای جذب مخاطبان باشد.


ایمیل
ایمیل که یک تکنولوژی نسبتا قدیمی در دنیای اینترنت است اما هنوز می‌تواند یک راه مناسب آگاهی از محصولات جدید برای مشتریان فعلی و جدید باشد. اگر مشتریان ایمیل را بدهند یعنی علاقه مند به محصولات شما هستند. بنابراین یک فرصت خوب برای جلب پیشنهادات ویژه یا برجسته به آنها برای خرید محصولات می‌باشد. با تهیه لیست مخاطبین هدف خود و ارسال ایمیل برای آنها، محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی خواهید کرد. در نظر داشته باشید که ارسال ایمیل ناخواسته و هرزنامه باعث می شود که به برند شما لطمه وارد شود، بنابراین لیست مخاطبین علاقمند و همچنین افرادی که با تمایل خود ایمیل را در اختیار شما قرار داده اند را انتخاب کنید و صرفا برای آنها ایمیل ارسال کنید. ایجاد صفحه فرود یکی از روش هایی است که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.


محصولات رایگان
همه افراد دوست دارند برخی اجناس را به صورت رایگان دریافت کنند؛ این می‌تواند روشی مفید برای بدست آوردن مشتریان جدید باشد. راه‌های متعددی برای انجام این کار وجود دارد. محصولات رایگان می‌تواند منجر به ترویج فروشگاه شود، بنابراین اگر با موفقیت انجام گیرد مشتریان وفاداری به دست آورید.

همکاری در فروش
ایجاد یک برنامه همکاری در فروش می‌تواند کمک به گسترش رسیدن شما برای فروش بیشتر و به دست آوردن مشتریان شود. چرا افرادی که علاقه مند به محصولات شما هستند کار فروش را با دادن مقداری پورسانت به انها واگذار نکنیم؟ البته در نظر داشته باشید که برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش شما نیازمندی داشتن یک سایت فروشگاهی مناسب هستید، در سیستم های همکاری در فروش افرادی که تمایل به بازاریابی محصولات شما دارند، از طریق اینترنت این کار را برای شما انجام می دهند و درصدی از مبلغ فروش محصول را به عنوان پورسانت دریافت می کنند.

صفحات فرود و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
پراخت به ازای هر کلیک یک روش تضمین شده‌ای برای به دست آوردن بازدیدکننده به وبسایت شما است. این روش مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدید کننده تبلیغ به سایت، اپلیکیشن موبایل و غیره هدایت شده و به ازای آن تبلیغ دهنده متناسب با تعداد کلیک و مراجعه به سایت خود به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را می‌دهد. با ترکیب یک کمپین بهینه شده PPC خوب با صفحات فرود هدفمند شما مطمئن خواهید بود که هر بازدید کننده به احتمال زیاد علاقه مند به محصولاتی است که شما در حال فروش آن هستید. 
نکاتی که به آن اشاره شد را می‌توانید برای افزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر به کار برید. به طور کلی باید مهارت‌های خود را افزایش دهید، بازار هدف خود را به خوبی بشناسید، از تجربه‌های افراد موفق استفاده کرده و نیز در صورت امکان در دوره‌های آموزشی مرتبط با حرفه‌تان آموزش ببینید.

جمع بندی

برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت، راهکارهای زیادی دارید. راه حل فروش و بهترین راهکار افزایش فروش، برای همه کسب و کارها یکسان نیست و با توجه به نوع خدمات و محصولاتی که دارید راه حل مناسب پیدا می شود. اگر تازه کار هستید و به تازگی وارد دنیای اینترنت شده اید، پیشنهاد میکنیم از راهکارهای رایگان استفاده کنید و به مرور دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، اما اگر از مزایای فروش محصول در دنیای اینترنت باخبر هستید، پیشنهاد ما این است که به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی باشید، با طراحی سایت حرفه ای و ایجاد ارتباط بین وب سایت و شبکه های اجتماعی و تبلیغات مختلفی که دارید، باعث می شوید که سیستم فروش شما به صورت مداوم و قدرتمند برای شما کار کند و بازدهی بالایی را ایجاد نماید.


 برچسب ها:
  • بازاریابی ویروسی
  • استراتژی تبلیغاتی
نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)
 مقالات مرتبط
شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست و چه کاربردی دارد ؟
هک رشد چیست و چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟
بازاریابی چندکاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟
3 راه برای کسب درآمد آنلاین از وب سایت
تاثیر برندسازی بر سئو سایت و رتبه های گوگل
10 دلیل نیاز به استراتژی دیجیتال مارکتینگ در سال 97
20 مورد از بهترین ابزارها و منابع رایگان ایمیل مارکتینگ
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش