چگونه یک کانال در تلگرام بسازیم؟

همانطور که می‌دانید تلگرام یک برنامه پیام‌رسانی است که دارای تعداد زیادی کاربر فعال می‌باشد. در نسخه‌های اخیر تلگرام این قابلیت اضافه شده است که می‌توانید یک کانال ارتباطی را با تعداد بی‌شماری از افراد ایحاد کنید و مطالب دلخواه خود را در آن به اشتراک بگذارید. کانا‌ل‌ها یک راه جدید ارتباطی توسط تلگرام هستند و امکان تبلیغات در تلگرام را فراهم کرده‌اند. هنگامی‌که کانالی ایجاد می‌کنید تنها مدیران کانال می‌توانند مطالب در کانال به اشتراک گذاشته و اعضای کانال قادر نیستند پیامی را ارسال نمایند. یکی دیگر از ویژگی کانال‌ها این است که می‌توانند به حالت عمومی یا خصوصی تنظیم شوند تا افراد خاص یا همه افراد به آن ورود یابند. در ادامه به آموزش تصویری ساخت کانال تلگرام می‌پردازیم.
در ابتدا نرم‌افزار تلگرام آخرین نسخه آن را باز کرده و بر روی آیکون سمت چپ در بالا کلیک کنید.
پنجره‌ای باز می‌شود که از آن New Channel را انتخاب کنید، سپس بر روی Create Channel ضربه بزنید.

ساخت کانال تلگرام

در مرحله بعدی پنجره‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید نام کانال و تصویری برای کانال انتخاب کنید. همچنین در این صفحه بخشی به نام Description وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید توضیحاتی برای کانال خود بنویسید، سپس بر روی تیک در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

ساخت کانال در تلگرام

در پنجره بعدی که نمایان می‌شود دارای دو گزینه Public Channel و Private Channel است که به ترتیب برای ایجاد کانال به طور عمومی و نیز برای ایجاد کانال به صورت خصوصی می‌باشد. با انتخاب کانال عمومی، کانال را همه می‌توانند ببینند و تمامی کاربران می‌توانند به آن وارد شوند، به اینصورت که با تایپ نام کانال شما در قسمت search می‌توانند آن را پیدا کنند. همچنین در قسمت Link با مشخص کردن آدرس برای خود می‌توانید برای همه اعضای تلگرام آدرس را ارسال کنید و به این طریق افراد را به کانال خود دعوت کنید. اگر کانال را به صورت خصوصی انتخاب کنید کانال مخفی می‌باشد و برای عموم قابل رؤیت نیست و تنها افراد از طریق لینکی که تلگرام به شما می‌دهد می‌توانند عضو شوند.

ایجاد کانال در تلگرام


پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود تیک بالای صفحه را بزنید. در مرحله بعد وارد لیست مخاطبان می‌شوید که تلگرام از شما می‌خواهد افراد را از لیست مخاطبین به کانال خود اضافه کنید که پس از تعیین دوباره تیک بالای صفحه را بزنید. به این طریق کانال شما ساخته می‌شود که می‌توانید مطالب خود را برای کاربران به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید:  چگونه استکیر تلگرام بسازیم


چگونه می‌توان عضو یک کانال در تلگرام شد؟

جهت عضو شدن در کانال مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرورگر خود را بر روی دستگاه با سیستم عامل اندورید یا iPhone باز کنید و آدرس me/CHANNEL.NAME تایپ کنید ( به جای CHANNEL.NAME نام کانالی که می‌خواهید عضو شوید را تایپ کنید) و اجازه دهید تا صفحه لود شود.
  •  پیامی در صفحه وب ظاهر می‌شود که از شما درخواست Open Channel (باز کردن کانال) را در تلگرام می‌کند.
  •  روی آن ضربه بزنید و کانال در داخل اپلیکیشن تلگرام لود خواهد شد.
  • برای عضویت در کانال، بر روی دکمه Join در نوار پایین ضربه بزنید.

راه دیگری برای عضویت در کانال تلگرام وجود دارد، به این طریق که شما @Channel.Name را به یکی از مخاطبین خود (یا هر شخص دیگر) پیام ‌دهید و سپس روی پیام ضربه بزنید و کانال باز می‌شود.


بیشتر بخوانید: دکمه شیشه ای تلگرام چیست؟


چگونه می‌توان اضافه شدن در کانال یا گروه ناشناخته در تلگرام را متوقف کنیم؟

زمانی‌که شما به کانال یا گروه‌های ناشناخته در تلگرام به طور ناخواسته اضافه می‌شوید بسیار آزار دهنده است. تلگرام یک ویژگی جالبی اضافه کرده است که شما اجازه دهید افراد بتوانند به طور خاص شما را به گروه یا کانال اضافه کنند و یا اجازه این کار را نداشته باشند. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

  •  اپلیکیشن تلگرام را بر روی دستگاه خود باز کنید.
  •  به قسمت Settings تلگرام خود رفته و روی گزینه Privacy and Security ضربه بزنید.
  • در تنظیمات  Privacy گزینه Groups را باز کنید. در این قسمت اگر روی گزینه Everybody تنظیم شده باشد همه افراد می‌توانند شما را به گروه دعوت کنند و اگر روی Contacts تنظیم شده باشد مخاطبین خود می‌توانند اینکار را انجام دهند.
  •  همچنین شما می‌توانید اینگونه تنظیم کنید که هیچ کس تنواند شما را به گروهی دعوت کند به اینصورت که در زیر Add Exceptions گزینه Never Allow را ضربه بزنید.

در نظر داشته باشید که با توجه به رشد نرم افزارهای پیام رسان موبایلی در ایران و همچنین افزایش تمایل افراد مختلف به استفاده از نرم افزار تلگرام، ایجاد کانال تلگرام و معرفی مطالب مفید در آن میتواند کمک زیادی به شما در جهت رشد برند و ارتباط نزدیکتر به مخاطب بکند. باید این نکته را نیز در نظر داشت که مطالب تلگرام به صورت خطی عمل می کنند و افراد مختلف علاقه زیادی به عضویت در کانال های متعدد ندارند، به همین جهت تولید مطالب مفید و جذاب با قابلیت استفاده از بازاریابی ویروسی می توانید به شما کمک زیادی در جهت توسعه کانال تلگرام بکند. در نظر داشته باشید که تبلیغات منفی و ارائه مطالب غیرمفید در تلگرام نه تنها کمکی به رشد برندینگ شما نخواهد کرد بلکه باعث می شود کاربران و مخاطبین خود را از دست بدهید، بنابراین سعی کنید از استراتژی مناسب در تولید محتوا استفاده نمایید تا از این طریق بتوانید افراد علاقمند را به سمت خود جذب نمایید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مجید باقرلو
ارسال شده در : جمعه 22 دی 1402

خوب هست