چگونه شعار مناسب برای بنرهای تبلیغاتی انتخاب کنیم؟

در صفحات اینترنتی که گشت و گذار میکنیم و وارد وب سایت های متفاوت میشویم با انبوه بنر های تبلیغاتی مواجه میشویم و خب طبیعتا در بین آن همه بنر های رنگارنگ و گوناگون ممکن است روی یک بنر خاص کلیک کنیم، اینکه چرا آن بنر برای شما جذابیت دارد و چه چیزی باعث شده روی آن کلیک کنیم قطعا به متن نشته شده درون آن و به چشم آمدنش موثر بوده، در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه چطور یک بنر تبلیغاتی با شعار عالی و مورد توجه داشته باشیم صحبت کنیم.

1 –هدف گذاری اولین اصل

در تمامی مقالات مختلف در گذشته این نکته را یادآور شده ایم که در دنیای تبلیغات باید هدف را مشخص کنیم. در تبلیغات یا میخواهیم برند و نام تجاری خود را یادآوری کنیم و در ذهن ها بسپاریم و یا میخواهید بفروشید. خوب قاعدتا باید این دومورد را از هم تفکیک کنید و با مشخص نمودن مسیر، روی یکی از این موارد تمرکز کنید.


خدمات وب24: طراحی سایت با وردپرس و کدنویسی


شعارتبلیغاتی ماهیتا باید یک ادعای برتری نسبت به دیگران را بیان کنند به همین جهت می توانید ویژگی های زیر را جهت تعیین شعار خوب  نیز در نظر بگیرید:

  • بیان مزیت اصلی محصول یا خدمتی که ارائه می دهید که می تواند به صورت یک نکته کوچک اما مهم مطرح شود.
  • تفاوت و برتری محصول شرکت شما نسبت به همکارانتان.
  • جمله ای ساده، روان، تاثیرگذار و قابل درک  به طوریکه مخطبان هدف را از نظر ویژگی های شخصیتی نیز در نظر بگیرد.
  • ایجاد احساس مطلوبی که انتظارش را دارید در مخاطب.

در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره می پردازیم.

بنرهای تبلیغاتی جذاب

2 – مخاطب شناسی کنید

تصور  کنید که میخواهید کتاب کودک و نوجوان را تبلیغ کنید و بفروشید،آیا هر جایی میتوانید تبلیغ کنید و هر جایی این تبلیغات میتواند موثر باشد؟ بهتر نیست مکانی را انتخاب کنید و وب سایت هایی را انتخاب کنید که مخاطبات آن مادران هستند و یا سایت هایی مخصوص گروه سنی کودک که میتواند مخاطب آن همان گروه سنی باشد؟ پس بدانید که با چه مخاطبی میخواهید وارد معامله شوید و خود را به آن معرفی کنید. میتوانید روی محصول خود تمرکز کنید و بیابید که مشتری شما چه کسانی هستند و شروع کنید به جمع آوری اطلاعات در مورد علاقه و نیازهای آنها، اگر امکان استفاده از محصول شما قابلیت توسط گروه های مختلفی وجود دارد برای هر گروه پیام تبلیغاتی جداگانه ای تولید کنید.


خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


طراحی بنر تبلیغاتی تاثیر گذار

3 – خودتان را جای مخاطب قرار دهید

گاهی در تبلیغات و بازاریابی تصور میشود که اگر از اصطلاحات تخصصی استفاده شود موجب تاثیرگذاری است، شاید این ترفندی بود که در زمانی استفاده میشد که تکنولوژی در اختیار هیچ کس نبود و گفتن چنین اصطلاحاتی موجب شگفتی مخاطب و خاص بودن آن میشد اما الن این طور نیست و هر کسی میتواند در موزد هر اصطلاحی از اینترنت جستجو کند و آن را بیاید، ولی هیچ ارتباطی موثر از یک ارتباط و تعامل دوسویه نیست،اینکه کسی که دارید با او صحبت میکنید کاملا حرف شما را درک کند و اگر این اتفاق نیفتد ممکن است اثر ضد تبلیغی بگذارد و او عقب نشینی کند.با افراد فنی باید فنی و تخصصی صحبت کنید اما اگر محصول و خدمتی برای عموم دارید بهتر است راحت و روان آن را بیان کنید.


بیشتر بخوانید: استراتژی تبلیغات


4 – تیتر مناسبی در نظر بگیرید

تیتری بنویسید که میان اینهمه اطلاعات در اینترنت، بتواند تا حد قابل توجهی روی مخاطب تاثیر بگذارد. مثلا اگر قصد تبلیغ دستگاه تصفویه هوا دارید، می توانید با جملات و نکات و مضرات آلودگی هوا را در نظر بگیرید. تیتر متن تبلیغاتی به حدی اهمیت دارد که اگر توجه مخاطبان را جلب نکند متن شما به راحتی نادیده گرفته می شود.

5 – از طولانی بودن متن پرهیز کنید

در تبلیغات باید اطلاعات مهم را به مخاطب بدهید و از مواردی که باعث میشود ذهن مشتری را منحرف کند بپرهیزید این امر سبب آن میشود که شما دیرتر به هدف برسید.وقتی توضیحات طولانی را مخاطب میبیند واقعا ممکن است حوصله مطالعه آن را نداشته باشد و همین امر موجب میشود او به تبلیغ شما اعتنایی نورزد.

6 – کلمات هیجان انگیز و جذاب

بعضی از کلمات هستند که منقضی شده اند و دیگر تاثیری روی مخاطب ندارند و شاید واقعا اثر ذهنی بدی را هم به بار بیاورند مانند "ما اولین هستیم" ما "بهترین هستیم" یا "با ما ثروت اندوزی کنید" یا "کسب ثروت" و ... که این جملات برای مخاطب امروزی جایی ندارد و مشتری امروز دانش بالاتری دارد و نمیتوان شعور او را هدف گرفت،گاهی بازاریابان از این ترفند اشتباه استفاده میکنند.پیام خود را ساده و منسجم و صادقانه انتقال دهید درست است که این مطلب در مورد تبلیغ استفاده نیشود که بیشتر نشان دادن آنچه نیست و کمتر نشان دادن آنچه هست،یعنی باید جنس خود را آنچه که بازار میطلبد با مصلحت مسائل مختف نشان دهید اما واقعا مشتری دنبال صداقت است و صداقت در کلام به دل او خواهد نشست.
کلمه  “رایگان” یکی از قویترین واژه هایی است که می توانید در بنر خود به کار ببرید، سعی کنید کاری با ارزش را رایگان معرفی کنید،ولی مراقب باشید که اشتباه این کار را انجام ندهید چون موجب میشود مخاطب شما را دروغگو فرض کند. اما مراقب بکارگیری غلط آن نیز باشید. تلاش برای فریب کاربران برابر است با کلیک های بی ارزش و خارج شدن سریع آنها از صفحه فرود کمپین شما که در نهایت منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما می شود.


پیشنها مطالعه: دیجیتال مارکتینگ


7 – دکمه فراخوان

وقتی مخاطب بنر را میبیند ممکن است برای او جالب توجه باشد اما با گذاشتن یک دگمه فراخوان ذهن او را هدایت میکنید و به او مسیر را میدهید و این را بدانید در بنر خود حتما یک دگمه فراخوان قرار دهید شانس کلیک خوردن آن خیلی زیادتر از وقتی است که یک بنر این دگمه را ندارد.

چند نمونه کال تو اکشن مناسب:

“همین حالا استخدام شوید”-“شرکت در مسابقه”-“همین حالا شروع کنید”-“همین حالا دانلود کنید”-“دانلود رایگان”-“خرید آنلاین”-“سفارش آنلاین”-…

هر وقت که از کال تو اکشن استفاده می کنید، سعی نکنید مخاطبانتان را فریب دهید. یک بنر می تواند در کاربران ایجاد توقع کند پس این خیلی مهم است که کاربران بعد از کلیک روی آن احساس ناامیدی نکنند. احتمال زیادی وجود دارد که فردی به محصولی خاص جهت رفع مشکل خود علاقه مند شود تا اینکه به کل محصولات سایت.

نمونه دکمه فراخوان برای عمل

8 – قبل از قرار دادن نظر سنجی کنید

شما میتوانید از افرادی که در اطراف شما هستند نظر سنجی کنید، قبل از قرار دادن محتوا و انتشارش میتوانید جذابیت بنر خود را مورد بررسی قرار دهید این امر سبب میشود که نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنید و کار دیگری که میتوانید انجام دهید این است که از روش تست a و b استفاده کنید تا ببینید چه حالتی میتواند موثر باشد. در مورد روش تست a/b میتوانید این مقاله را مطالعه کنید روش تست a/b

امیدواریم که با رعایت موارد فوق بتوانید متونی تاثیر گذار ارائه کنید و تبلیغات بنری موثری طراحی نمایید. مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم بنچ مارک و نحوه بنچ مارکینگ و مزایای الگو برداری از دیگران آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایایی دارد؟ مفهوم بازاریابی برونگرا را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
CRM چیست و چه کاربردی دارد؟ مفهوم و کاربرد سیستم مدیریت ارتباط مشتری سی آر ام را در وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha