بازاریابی آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

در دنیای اینترنت هم مانند دنیای واقعی برای فروش محصولات و ارائه خدمات به استفاده از اصول بازاریابی نیاز دارید. زیرا رقابت در فضای مجازی هم بسیار زیاد شده و برای هر شغلی با هر نوع مخاطب صدها سایت مختلف وجود دارد که هر کدام سعی می کنند محصول یا خدمات خود را بفروشند و طبیعتا در این میان سایت هایی برنده هستند که به خوبی رفتار مشتری را بشناسند و با استفاده از اصول بازاریابی آنلاین بتوانند بیشتر و بهتر خود را در معرض دید کاربران اینترنت قرار بدهند.برای بازاریابی آنلاین میتوان Online Marketing یا Digital Marketing  را هم در نظر گرفت که به مجموعه ای از تکنیک های رایگان و غیر رایگان برای معرفی کالا و خدمات به کاربران و جذب مشتریان جدید به منظور افزایش فروش گفته می شود. بازاریابی هر روشی است که بازاریاب تلاش میکند مخاطب و مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کند . تصور و روش ملموس این نوع فرآیند را در مجموعه های سنتی دیده اید مانند تماس هایی که با شما گرفته می شود برای معرفی محصول یا خدمتی، یا برگه تبلیغاتی که درب منزل خود دریافت می کنید. حال که این فرایند را تصور کردید می خواهیم آن را در بستر آنلاین توضیح دهیم . همین اتفاق وقتی بر روی بستر وب از طریق روش های مختص خود می افتد و مشتری آنلاین فراخوانی می شود و اتفاقی حاصل می شود که این ارتباط منجر به سود دهی و معامله می شود، می گوییم بازاریابی آنلاین صورت گرفته و شما موفق عمل کردید.
بازاریابی اینترنتی مزایای زیادی دارد که شما با مطالعه و مقایسه آن با دیگر روش ها، وادار می شوید وارد این جریان شوید . امروزه کاربران آنلاین روز به روز در حال افزایش هستند و این آمار  و ارقام و همچنین نتایج مطلوبی که در پی دارد تمایل شما را صد چندان می کند .

بازاریابی آنلاین

مزایای بازاریابی آنلاین :

1- تبلیغات سبز :

در این گونه تبلیغات که در فضای آنلاین صورت می گیرد بصورت خیلی زیادی در نوع کاغذی آن صرفه جویی میشود ، شما  تصور کنید هزینه های تراکت ، بروشور ، کارت ویزیت ها ، آگهی نامه ها و .... که امروزه هزینه زیادی را در تیراژ مطلوب خواهد داشت ، در لیست هزینه های تبلیغات شما  حذف میشود .

2- مخاطب بدون محدودیت :

با استفاده از روش های بازاریابی آنلاین و این گونه تبلیغات ، مشتری شما محدود به ناحیه خاصی نیست و مجموعه شما در هر مکان و موقعیتی که باشد مشتریان  و مخاطبان آن محدود به همان دایره بومی نیست . از همه جای دنیای پهناور کره زمین میتوانید بصورت باهدف مخاطب جذب کنید .

3- قیمت بهینه و ارزان

این نوع خدمات و تبلیغات قیمت خیلی پایین تری نسبت به دیگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سیما ، رسانه های محیطی ، بیلبورد ها و ... هزینه های بسیار زیادی در بردارند که بازاریابی و تبلیغاات اینترنتی فرصت خوبی مخصوصا برای استارتاپ ها  می باشد .

4- تبلیغاتی قابل ویرایش:

برای کسب و کارشما تا به حال پیش آمده است که در تبلیغات دچار اشتباه شده اید یا دچار تغییرات اجباری . به طور مثال زمانی که خط تلفن شما و یا آدرس تغییر میکند و یا اطلاع رسانی جدیدی دارید  در تبلیغات آنلاین نیازی نیست هزینه های برشور و کاتالوگ را مجدد متحمل شوید  این قابلیت ویرایش برای شما بدون هزینه قابل اجراست .

انواع روش های تبلیغات آنلاین :

اما این فقط اطلاعات و دانستنی های کلی است شما کلیتی را میدانید اما باید از روش ها و جزییات آن آگاه باشید و بدانید تا بتوانید در این حوزه موفق عمل کنید . همانطور که در مقالات قبل مثال زدیم مانند این است که شما بدانید ورزش بدنسازی برای شما قدرت بدنی را به همراه دارد اما از روش های اصولی آن مطلع نباشید و بصورت غیر حرفه ایی وارد این رشته شوید قطعا به نتایج مطلوب نخواهید رسید . در زیر قسمتی از روش های تبلیغات اینترنتی را با هم مرور میکنیم :

  • وب سایت ها و وبلاگ ها
  • موتورهای جستجو
  • انجمن های اینترنتی
  • سیستم های ایمیلی
  • شبکه های اجتماعی
  • اپ های موبایل

در حقیقت اولین ابزار برای شروع کار در دنیای اینترنت داشتن یک پایگاه اینترنتی است یعنی درگاهی که شما را به مخاطب متصل می کند . حال که این درگاه با اصول استاندارد توسط متخصصان ساخته شد باید برای موتورهای جستجو بهینه شود، باید جذب مخاطب شروع بشود از هرجا که مخاطب در آن وجود دارد مانند انجمن های اینترنتی ، سیستم ایمیلی ، شبکه های اجتماعی و آپ های موبایل. ابزارهای بازاریابی آنلاین Online Marketing  بسیار زیاد هستند و افراد برای اینکه بتوانند با همه ابزارها کار کنند نیاز به تخصص بالایی دارند. بعضی از ابزارهای بازاریابی آنلاین مانند شبکه های اجتماعی هم قابلیت استفاده رایگان دارند که میتوان با استفاده از آن به میلیونها کاربر دسترسی داشت و هم میتوان با اختصاص بودجه, کمپین های تبلیغاتی مناسب در آنها راه اندازی کرد و از این طریق مشتریان جدیدتری جلب کرد.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در کمپین های بازاریابی آنلاین به آن توجه کنید نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است به این معنی که در مقابل بودجه ای که برای هر کانال تبلیغاتی اختصاص میدهید چقدر سود بدست آورده اید و چه میزان از سرمایه شما برگشت داده شده است.با دقت به این مقدار میتوانید مشخص کنید که آیا استفاده از آن کانال تبلیغاتی برای مثال ادوردز adwords برای شما کارآیی دارد یا خیر.

در بازاریابی اینترنتی هیچ گاه نباید با چشم بسته حرکت کرد و باید برای تمامی فعالیت ها گزارش های قابل سنجش داشته باشید و بر طبق آن گزارش ها در مورد استفاده از ابزارهای موجود در فضای اینترنت تصمیم بگیرید.
در نظر داشته باشید شاید این ها قسمتی از این ابزار ها و روش ها باشد و هرکدام داستان مفصل خود را دارد که در مقالات آینده به بررسی هر یک میپردازیم.

همچنین بخوانید
برند منشن چیست؟ روشی است که باعث شده یک سایت درباره برند شما صحبت کند. آگاهی از رپورتاژ برند منشن، مزایا و تاثیر Brand Mention بر سئو در مقاله وب 24
استراتژی تبلیغاتی از استراتژی های بازاریابی نشات می گیرد و و چگونگی دستیبابی به هدف تبلیغات که معمولا افزایش سطح آگاهی مشتریان و یا تغییر ترجیحات آنهاست را نشان می دهد.
تبلیغات کلیکی یا پرداخت در ازای کلیک که معادلpey per click (ppc) است مدلی از تبلیغات اینترتی است که هزینه آن بر اساس تعداد کلیک محاسبه می شود
مدل کسب و کار در ساده ترین تعریف روشی است که در آن شرکت ها به وسیله محصولات یا ارزش های قابل ارائه خود کسب درآمد می نمایند.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha