قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

اگر شما هم سایت شخصی یا سایت شرکتی دارید و می‌خواهید به صفحه اول گوگل بیایید، باید بدانید که راه سختی در پیش دارید. بدون شک این روزها تلاش همه کسب‌وکارها و هزینه‌ای که در زمینه سئو و تولید محتوا انجام می‌دهند این است که خودشان را به صفحه اول گوگل برسانند. وگرنه صفحه دوم که فقط برای مخفی کردن جنازه مناسب است!

پس دقت کنید که نه‌تنها باید کار را به متخصصان بسپارید، بلکه باید صبر کافی هم داشته باشید تا به نتیجه برسید. یادتان باشد اگر بتوانید خوب کار کنید، شاید دیرتر به صفحه اول گوگل برسید، ولی نتایج به‌دست آمده ماندگار و طولانی مدت خواهد بود.

البته می‌توانید خیلی زود جزو نتایج برتر گوگل باشید، به شرط اینکه بخواهید روی کلمه «خرید و فروش ارز روی قله دماوند» رتبه بگیرید!

در این مطلب به شما می‌گوییم که برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید چه کارهایی انجام دهید و چه مسیری را پشت سر بگذارید. پس اگر می‌خواهید جزو نتایج برتر باشید، این مطلب از وب24 را از دست ندهید.

قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشیم, بهتر است کمی آمار مربوط به سئو و جستجوهای کاربران را بررسی کنیم:

  1. هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود.
  2. بیش از 75 درصد از کاربرها فقط روی نتایج صفحه اول گوگل کلیک می‌کنند و اصلا به صفحه دوم نمی‌روند.
  3. بیش از 70 درصد کلیک ها فقط روی 5 نتیجه اول انجام می‌شود.
  4. 93 درصد خریدهای اینترنتی با از گوگل و دیگر موتورهای جستجو شروع می‌شود.
  5. رتبه اول گوگل به تنهایی بیش از 40 درصد کلیک‌ها را دریافت می‌کند.

نگاهی به شکل زیر بیندازید تا متوجه شوید کلیک روی نتایج گوگل چطور از رتبه اول به بعد کاهش پیدا می‌کند.

حضور در صفحه اول گوگل بصورت تضمینی


بیشتر بخوانید: جایگاه صفر گوگل (Position zero) چیست و چگونه به آن برسیم؟


رسیدن به صفحه یک گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن، از ایده تا اجرا

این روزها سایت یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های هر کسب‌وکاری است و بسیاری از شرکت‌ها در فضای وب با هم رقابت می‌کنند. به همین دلیل همه تلاششان را به کار می‌گیرند تا بتوانند ترافیک بیشتری را به سمت سایتشان هدایت کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

اما رقابتی‌شدن فضای کسب‌وکار باعث شده تا یکی سری اتفاق‌ها و رقابت‌های منفی هم شکل بگیرد که می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • اول اینکه گوگل باید همیشه الگوریتم‌ها و استانداردهای رتبه‌بندی خودش را به‌روزرسانی کند تا بتواند بهترین نتایج را به مخاطبان نمایش دهد. این موضوع در اصل خودش بد نیست، ولی ممکن است خیلی سریع رتبه‌های شما را دستخوش تغییر کند یا کسب‌وکارها برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر دست به هر کاری بزنند.
  • دوم اینکه کاربرها هم در تشخیص منابع موثق و سایت‌های خوب که محصولات باکیفیت دارند دچار مشکل می‌شوند.

با این حال به صورت کلی برای اینکه به صفحه اول گوگل برسید 2 راه اصلی پیش روی شماست:

  1. اگر خیلی عجله دارید و دنبال نتایج سریع هستید، باید سراغ تبلیغات کلیکی گوگل یا همان ادوردز بروید.
  2. اما اگر می‌خواهید نتایج طبیعی از گوگل داشته باشید و یک عمر خیالتان راحت باشد که توانسته‌اید نتیجه باکیفیت و ماندگار بگیرید، باید روی سئو و تولید محتوا کار کنید.

در ادامه مطلب به طور مفصل هر دو روش را بررسی می‌کنیم.

رسیدن به صفحه اول گوگل با تبلیغات کلیکی گوگل ادز (Google Adwords)

مهم‌ترین روشی که شما را سریع جزو رتبه‌های بالای صفحه اول گوگل قرار می‌دهد و در این زمینه کاربر زیادی هم دارد، گوگل ادز است. ولی یادتان باشد این روش برای سایت‌هایی مناسب است که می‌تواند هزینه قابل‌توجهی برای تبلیغات کلیکی بپردازند یا خلی عجله دارند که برای بازه زمانی مشخص، در صدر نتایج گوگل باشند.

در واقع پرداخت هزینه به گوگل در مقابل کلیک که در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به آن CPC یا Cost Per Click گفته می‌شود، یک روش تبلیغاتی متداول است که سال‌هاست جزو اصلی‌ترین منابع درآمدی گوگل به شمار می‌رود.

در این روش شما در شبکه تبلیغات گوگل که با اسم ادوردز Adwords شناخته می‌شود، یک کمپین تبلیغاتی می‌سازید و کلمات کلیدی‌ای را وارد می‌کنید که می‌خواهید روی آنها در نتایج جستجو بالاتر باشید.

وقتی کمپین موردنظرتان را ساختید، می‌توانید مشخص کنید که تبلیغات شما کجا نمایش داده شود. برای مثال:

  • فقط در سایت گوگل و زیرمجوعه‌هایش مانند یوتیوب و... .
  • در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که طرف قرارداد با سیستم تبلیغاتی گوگل هستند.

بعد از این کار کمپین شما فعال می‌شود و با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر، کاربر می‌تواند سایتتان را بالاتر از دیگر نتایج در صفحه اول گوگل ببیند.

برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید می‌توانید تصویر زیر را ببینید:

نمونه کمپین تبلیغاتی در ادوردز

در این تصویر می‌بیند که روی کلمه بلیط هواپیما 4 نتیجه اول به صورت تبلیغات کلیکی از سایت‌های مختلف نمایش داده شدند. نتیجه پنجم اولین سایتی است که به صورت ارگانیک روی این کلمه رتبه گرفته‌اند.

همان‌طور که مشخص است در کنار موارد تبلیغاتی در بالای نتایج دو حرف AD قرار گرفته است که نشان می‌دهد این لینک‌ها در ازای پرداخت هزینه توانسته‌اند در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند.

اما سوال اصلی اینجاست که وقتی می‌توانیم با پرداخت هزینه به بالاترین رتبه‌ها برسیم، چرا نباید این کار را ادامه دهیم؟ چرا باید زمان زیادی را سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو کنیم؟

برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است ابتدا به بررسی مزایا و معایب گوگل ادوردز بپردازیم.

مزایای گوگل ادز:

  1. امکان نمایش سایت بدون نیاز به بازه زمانی خاص به میلیون‌ها کاربر موبایل و دسکتاپ
  2. امکان هدف قرار دادن کمپین روی کلمات کلیدی دلخواه
  3. امکان انتخاب نوع سایت‌هایی که می‌خواهیم تبلیغات در آن نمایش داده شود (در شبکه تبلیغاتی گوگل یا خارج از آن)
  4. امکان بهینه‌سازی کمپین و اصلاح کلمات کلیدی برای کاهش هزینه‌ها
  5. امکان هدف قرار دادن مجدد کاربر یا تبلیغات ریتارگتینگ وجود دارد که باعث افزایش فروش می‌شود.

معایب گوگل ادز:

  1. به دلیل تحریم‌ها امکان فعال کردن کمپین برای دامنه‌های ir وجود ندارد.
  2. با توجه به قیمت ارز، هزینه گوگل ادز برای همه مقرون‌به‌صرفه نیست.
  3. به دلیل تحریم‌ها بسیاری از گزینه‌های هدفمندی کمپین برای ایران فعال نیست.
  4. هزینه هر کلیک به خصوص روی کلماتی که جستجوی بالایی داشته باشند بسیار زیاد است.
  5. بعد از قطع‌شدن کمپین دیگر رتبه‌ شما در بین رتبه‌های برتر نخواهد بود.

با بررسی این گزینه‌ها به راحتی متوجه می‌شویم که گوگل ادوردز بیشتر برای برندهای بزرگ و شرکت‌هایی مناسب که رقابت شدیدی دارند و می‌توانند هزینه آن را بپردازند.

ضمن اینکه یادتان باشد در سیستم ادوردز فقط تا وقتی به گوگل پول بدهید در صفحه اول هستید و همزمان با توقف کمپین سایت شما از نتایج حذف می‌شود. همچنین باید بدانید که خرید ادوردز هیچ ربطی به سئو و کسب نتایج طبیعی ندارد.


ارائه خدمات طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف توسط تیم وب 24


کسب نتیجه در صفحه اول گوگل با کمک سئو

سئو یعنی سایت را به صورتی بهینه‌سازی کنیم که در نتایج گوگل رتبه خوبی بگیرد و ترافیک ارگانیک به سمت آن روانه شود. برای اینکه بتوانید در سئو سایت موفق شوید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید، ولی اصلی‌ترین کار داشتن استراتژی است.

فرض کنید می‌خواهید روی کلمه «تور استانبول» کار کنید تا به صفحه اول گوگل برسد.

اول با یک جستجوی ساده به رتبه‌های برتر زیر می‌رسید:

رتبه یک گوگل روی کلمات پر سرچ

همان‌طوری که این تصویر مشاهده می‌کنید، نتایج برتر مربوط به سایت‌های بسیار قوی است که تیم حرفه‌ای و بودجه‌های آنچنانی برای سئو دارند. به همین دلیل رقابت با آنها واقعا کار ساده‌ای نیست، به ویژه که روی کلمات کلیدی با پررقابت و پول‌ساز رتبه‌های خوبی دارند.

پس برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید چه کار کنیم؟

برای این کار می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید و مطمئن باشید با کمی صبر و تلاش به موفقیت می‌رسید.

1-   تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی

قبلا اشاره کردیم که نتیجه گرفتن روی کلمات کلیدی کوتاه خیلی سخت است و سایت‌های نوپا هم نمی‌توانند خیلی زود روی آنها رتبه بگیرند. این سایت‌ها باید برای رقابت به سراغ کلمات کلیدی طولانی بروند که رقابت در آنها کمتر است و راحت‌تر می‌توان رتبه گرفت.

  • کلمه کلیدی کوتاه و پر رقابت: تور استانبول
  • کلمه کلیدی طولانی و کم رقابت: تور استانبول نوروز 1401

نکته: کلمات کلیدی اصلی فقط 30 درصد از حجم جستجو را تشکیل می‌دهند و 70 درصد از کاربران برای رسیدن به خواسته‌هایشان، کلمات کلیدی طولانی را جستجو می‌کنند. از طرفی کلمات کلیدی طولانی کاربران بیشتری را به مشتری تبدیل می‌کند.

تاثیر کلمات کلیدی طولانی در کسب رتبه اول گوگل


    سایت آمازون 57% از فروشش رو مدیون کلمات کلیدی طولانی هست

کاربرانی که کلمات کلیدی طولانی را جستجو می‌کنند، دقیقا می‌دانند چه چیزی می‌خواهند و در مرحله انتخاب هستند. یعنی جستجو می‌کنند تا چیزی که به دنبالش هستند بخرند. ولی کاربرانی که کلمات کلیدی اصلی و کوتاه را جستجو می‌کنند، هنوز در مرحله آگاهی قرار دارند و فقط به دنبال کسب اطلاعت در مورد سوالشان هستند.

پس تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی‌تر باعث می‌شود در بازار کم‌رقابت‌تری حضور پیدا کنید و خیلی راحت‌تر بتوانید نتیجه بگیرید.

معرفی سایر خدمات وب 24: طراحی سایت وردپرسی

2-   تمرکز روی تولید محتوای باکیفیت به‌صورت حرفه‌ای و مداوم

حتما بارها شنیدید که محتوا پادشاه است و الان همه سایت‌های بزرگ به این باور رسیده‌اند که واقعا محتوا پادشاه هست. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه محتوا به سایت‌ها اعتبار و رتبه خوب بدهد. البته که سئو هم خیلی مهم است تا محتوای شما دیده شود.

تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی این مزیت را دارد که می‌توانید راحت‌تر به نتیجه برسید و رقابت کمتری وجود دارد. اما برای کلمات کلیدی اصلی می‌توانید برای یک صفحه از سایت، چند کلمه کلیدی در نظر بگیرید و همان صفحه را روی کلمات مختلف بالا بیاورید. ولی برای کلمات کلیدی طولانی نمی‌توان این کار را انجام داد.

برای مثال وقتی در مورد «تور استانبول نوروز 1401» مطلبی منتشر می‌کنید، مشخص است که کلمه کلیدی و خواسته شما چیست و دیگر نمی‌توانید این صفحه را برای کلمات دیگر هم در نتایج بالا بیاورید.

وقتی از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنید باید میزان تولید مطالب سایت را هم بالا ببرید. به همین دلیل باید برای کلمات کلیدی طولانی، صفحات مختلفی در سایت ایجاد کنید و هر صفحه را برای یک کلمه بهینه‌سازی کنید.

بیشتر بخوانید: کلودفلر (cloudflare) چیست؟

محتوایی که برای سایت ایجاد می‌کنید باید 2 استاندارد کلی را رعایت کنند:

  • اول میزان تولید محتوا: سایت‌های قوی و رتبه‌دار به طور متوسط 16 مطلب در ماه منتشر می‌کنند.
  • دوم حجم محتوای تولیدی: پیشتر گفته شده بود که طول مطالب سایت‌های برتر گوگل بیشتر از 2000 کلمه است. اما یادتان باشد تعداد کلمات به هیچ عنوان فاکتور رتبه‌بندی گوگل نیست و مطالبی با کلمات کمتر هم رتبه‌های خوبی می‌گیرند. ولی چون مطالب طولانی کامل‌تر و جامع‌تر هستند می‌توانند رتبه‌های بهتری بگیرند.

تاثیر انتشار محتوا به سرعت ایندکس سایت

در این تصویر می‌بینید که هرچه میزان انتشار محتوا در سایت بیشتر شود به همان میزان سرعت و میزان ایندکس شدن صفحات سایت در گوگل هم بالاتر می‌رود که می‌تواند یک امتیاز مثب باشد. ولی یادتان باشد اسپم کردن و منتشرکردن سریع محتوای بی‌کیفیت نه‌تنها به شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد صفحات زامبی می‌شود که بودجه خزش شما را تمام می‌کنند.

در کنار اینکه تولید محتوا باید منظم باشد، باید به حجم محتوای تولیدی هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. بدون‌شک هدف از تولید محتوا ایجاد و انتقال ارزش به کاربر است. بنابراین باید محتوایی ایجاد کنیم که پاسخگوی سوال و نیاز کاربران باشد.

گوگل هم در سمت مقابل براساس الگوریتم‌هایی که دارد، سایت‌ها را فیلتر می‌کند و به ترتیب نمایش می‌دهد. طبیعی است که گوگل سایت‌هایی را در صفحه اول نمایش می دهد که فکر می‌کند بهترین پاسخ به سوال کاربر در آنها وجود دارد.

در این تصویر می‌بینید که طبق بررسی‌های انجام گرفته بیشتر سایت‌های صفحه اول روی کلمات کلیدی مختلف، بیش از 2000 کلمه محتوا دارند. اما این موضوع کاملا به نیاز و نیت کاربر بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است مخاطب شما دنبال یک محصول باشد و در نتیجه فقط یه توضیح کوتاه برای خرید او کافیست. به همین دلیل الگوریتم رنک برین معرفی شد.

محتوای طولانی روی رتبه اول گوگل تاثیر مستقیم دارد

موارد مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل

در کنار محتوا عوامل دیگری هم در سئو سایت و حضور در صفحه اول مهم هستند که در ادامه به بررسی اجمالی آنها می‌پردازیم.

تعداد بک لینک

در کنار محتوای خوب، هنوز هم بک‌لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه گرفتن سایت‌هاست و نمی‌توان تاثیر آن را نادیده گرفت.

در مورد بک ‌لینک باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • هرگز و هرگز و هرگز لینک نخرید.
  • تا حد ممکن بک‌لینک‌ها از سایت‌های مرتبط و به‌صورت رپورتاژ ایجاد شوند.
  • لینک سایدبار تاثیر منفی دارد و بهتر است بک لینک در وسط متن ایجاد شود.
  • بک‌لینک‌ها باید به‌صورت فالو و نوفالو باشند تا برای گوگل طبیعی جلوه  کنند.
  • از سایت‌های اسپم و غیرمرتبط لینک ایجاد نکنید.
  • در ساخت لینک عجله نکنید و به تعداد بالا لینک نسازید.

بک لینک از سایت خوب و با اعتبار واقعا بالا به اندازه صدها لینک ضعیف برای شما تاثیر می‌گذارد. بد نیست بدانید که در ساخت بک لینک هرگز کمیت مهم نیست، بلکه این کیفیت لینک‌های ساخته شده است که روی نتایج سایت شما تاثیر می‌گذارد

ریسپانسیو بودن سایت

همه می‌دانیم که تعداد کاربران موبایل از دسکتاپ هم پیشی گرفته و حالا بیشتر افراد کارهایشان را با گوشی موبایل انجام می‌دهند. گوگل هم به خوبی این موضوع را می‌داند و توجه خاصی به کاربران موبایل دارد. اگر سایت شما روی گوشی‌های موبایل و تبلت به درستی نمایش داده نشود، نباید توقع داشته باشید به رتبه‌های خوب گوگل برسید.

پس اگر سایتان را چند سال پیش طراحی کرده‌اید، باید به فکر طراحی دوباره آن به صورت واکنش‌گرا Responsive باشید تا بتوانید نیازهای کاربران موبایل را هم برآورده کنید. میتوانید برای طراحی سایت ریسپانسیو با شرکت وب 24 همکاری نمایید.

سایتی ریسپانسیو است که روی هر سایز صفحه نمایش از موبایل گرفته تا تلویزیون هوشمند به درستی نمایش داده شود.

سرعت سایت

گفتیم که گوگل توجه خاصی به کاربران موبایل پیدا کرده است و یکی از عوامل مهم برای کاربران موبایل این است که سایت در سریع‌ترین زمان ممکن باز شود. این روزها کاربران اصلا حوصله ندارند و کافیست سایت شما کمی با تاخیر بارگذاری شود، اینجاست که بلافاصله آن را می‌بندند و به سراغ سایت همسایه می‌روند یا دوباره به گوگل برمی‌گردند! گوگل خیلی از این موضوع خوشش نمی‌آید.

مواردی که در سرعت سایت تاثیر دارند:

  1. نوع قالب سایت و میزان عکس و گرافیک استفاده شده در آن که باعث کندی می‌شود.
  2. سیستم مدیریت محتوایی که سایت را با آن طراحی کرده‌اید.
  3. نوع برنامه نویسی و میزان استفاده از جاوا و CSS در سایت.
  4. هاست و سرویس میزبانی سایت که باید کیفیت خوبی داشته باشد (اگر کاربران شما از داخل ایران هستند بهتر است از هاست داخلی استفاده کنید).

برای طراحی سایت اختصاصی می توانید با تیم وب 24 همکاری نمایید.


اتوریتی دامنه

گوگل مدت‌ها از معیاری به نام پیج رنک برای ستجش اعتبار سایت‌ها استفاده می‌کرد که این معیار از 0 تا 10 بود و سایتی که به 10 نزدیک‌تر می‌شد مشخص بود محبوبیت خاصی برای گوگل دارد.

اما نمایش این معیار باعث شد بعضی از مدیران سایت‌ها به فکر سواستفاده از پیج رنک بیفتند و به سراغ فروش لینک و کارهایی این چنینی بروند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت دیگر از پیج رنک Pagerank پشتیبانی نکند.

بعد از این شرکت MOZ تصمیم گرفت معیار جدیدی را با نام اعتبار یا اتوریتی Authority ایجاد کند که از 0 تا 100 بود و با بررسی فاکتورهای مختلفی در سایت، این امیتاز مشخص می‌شد. طبیعتا امتیاز هر سایتی به 100 نزدیک‌تر باشد یعنی معتبر است!

اما یادتان باشد امکان تقلب و دستکاری در این معیار MOZ بالاست و گوگل هم آن را به عنوان فاکتور رتبه‌بندی در نظر نمی‌گیرد. ضمن اینکه برای خرید رپورتاژ هم به اتوریتی دقت کنید، ولی معیار اصلی شما برای تصمیم‌گیری نباشد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم پیج رنک گوگل (Google Page Rank) چیست؟

امنیت سایت

گوگل بارها اعلام کرده است که سایت‌ها باید به سمت امنیت بیشتر و استفاده از SSL بروند و حتی در نسخه جدید مرورگر کروم سایت‌های بدون ssl را به صورت insecure یا غیر ایمن نمایش می‌دهد تا به نوعی مدیران سایت‌ها را مجبور به استفاده از ssl کند.

خرید و فعال‌سازی این گواهی هزینه چندانی برای شما ندارد و می‌توانید با پشتیبانی هاستینگ تماس بگیرید و این سرویس را برای سایت خودتان فعال کنید.

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟

بگذارید خیال شما را راحت کنیم: «آمدن به صفحه اول گوگل، به صبر نیاز دارد و قیمت مشخصی ندارد»؛ بنابراین حتی اگر به شما قول دهند که در عرض یک ساعت رتبه سایتتان را ارتقا دهند، مطمئن باشید که راه درستی را انتخاب نکرده‌اند.

گوگل موتور جستجوی هوشمندی است که نمی‌توانید با الگوریتم‌ها و بات‌های جستجوگر گوگل، شوخی کنید. این شرکت در طول سال چندین بار الگوریتم‌های سنجش سایت‌ها را تغییر می‌دهد تا ارتقای رتبه سایت در گوگل بر اساس شایستگی وب‌سایت صورت بگیرد. حالا اگر گوگل شما را متخلف و خطاکار شناسایی کند، به کلی شانس خود را برای ارتقای رتبه سایت در گوگل از دست می‌دهید. پس صبور باشید و بدانید که رتبه اول گوگل با صبر به دست می آید و تنها با پرداخت پول خیر!


طراحی سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید.


برای رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر زمان لازم است؟

تخمین زمان لازم برای ارتقای رتبه سایت به منظور نمایش در صفحه اول گوگل، متغیر است. اما برای اینکه خیال شما راحت شود، بهتر است بدانید که کسب این جایگاه، در کمتر از 3 ماه ممکن نیست. می‌توانید در کنار به کار بستن توصیه‌های تخصصی برای ارتقای رتبه سایت خودتان، کمپین‌هایی برای افزایش نرخ بازدید از سایتتان اجرا کنید. اما دنبال دور زدن گوگل نباشید و منتظر بمانید تا به صورت طبیعی رشد کنید.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد که در آینده حضور در صفحه اول گوگل، سخت‌تر شود! چون شرکت‌های بزرگ بیشتر کلمات خوب را در اختیار دارند و روی آنها رتبه گرفته‌اند. تلاش برای از رده خارج کردن یک سایت قدیمی و بزرگ فقط به معنای از دست دادن زمان برای شماست. چون گوگل به راحتی جایگاه یک سایت قدیمی و شناخته شده را به دیگران نمی‌دهد، پس بهتر است روی سایت و محتوای خودتان تلاش کنید تا به رتبه‌های بالاتر برسید. برای این کار می‌توانید با یک استراتژی مناسب روی کلمات کلیدی طولانی متمرکز شوید.

در نهایت اگه سوالی دارید که هنوز بی‌پاسخ مانده است، خوشحال می‌شویم تا بپرسید و بتوانیم جواب آن را بدهیم. همچنین اگر تخصص و تیم فنی برای سئو کردن سایت خودتان را در اختیار ندارید، ما در وب 24 می‌توانیم مجموعه سایت شما را صفحه اول گوگل برسانیم. فقط کافیست به ما اطمینان کنید.

سئو24 و وب24 با داشتن تجربه بالا و پروژه های موفق متعدد، می‌توانند در تعیین استراتژی‌های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مشاور سئو خوبی برای سایت شما باشند.

faq

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل به مجموعه از اقدامات شامل سئو و بهینه سازی سایت تخصصی، تولید محتوای با کیفیت و ... نیاز دارد.  اگر خیلی عجله دارید و دنبال نتایج سریع هستید، باید سراغ تبلیغات کلیکی گوگل یا همان ادوردز بروید.

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل، هزینه مشخصی ندارد و بیشتر از هرچیز، به صبر نیاز دارد. اگر تخصص و تیم فنی برای سئو کردن سایت خودتان را در اختیار ندارید، ما در وب 24 می‌توانیم مجموعه سایت شما را صفحه اول گوگل برسانیم. فقط کافیست به ما اطمینان کنید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
محمد حسین...
ارسال شده در : دوشنبه 16 مهر 1397

سلام بعضی هاشون اصن ایندکس نشدن بعضی هاشونم که شده در صفحاته دوم سومه ! لینک سازی داخلی خارجی رو میشه یکم توضیح بدید؟منظورتون اینه مثلا در مقاله کلمه ی (ترامپ)هست ،لینکش بدم به سایت خوده ترامپ ؟ :( یکم توضیح بدین ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 02 آبان 1397

مبحث لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی بسیار گسترده ست. به طور خلاصه می توان گفت لینک سازی داخلی، صفحات داخلی مهم و ارزشمند سایت را به یکدیگر پیوند می دهد و باعث افزایش اعتبار صفحات داخلی می شود. سعی کنید در هر صفحه از سایت به مطالب مرتبط لینک داخلی بدید. از انکرتکست های متنوع و طولانی برای لینک دهی استفاده کنید. 

لینک سازی خارجی یا بک لینک یعنی درج لینک سایت خود در سایت های دیگر. نکته بسیار مهم  در لینک سازی خارجی، طبیعی بودن آن است. گوگل به این مساله خیلی اهمیت می دهد. هر چه محتوای سایت موردنظر با محتوای سایت شما ارتباط بیشتری داشته باشد، تاثیر لینک سازی بیشتر خواهد شد. بک لینک گرفتن به تعداد زیاد و یا خرید بک لینک به ضرر سئو سایت شما خواهد بود. و...

محمد حسین...
ارسال شده در : یکشنبه 15 مهر 1397

سلام خسته نباشی رفیق لطفا جوابمو بده اول ممنون از سایت فوق العادت که انقد روان توضیح دادی دوم ،اینکه من یه مشکلی برام پیش اومده من ی سایت در مورد درس و جواب تمرین ها داشتم که بازدید خوبی داشت اما یه دو سالی نتوستم روش کار کنم الان یک ماهی هست که پست میزنم اما خیلی از پستامو گوگل نمیشناسه و تعداد محدودی رو به نمایش میذاره راه چاره ای هست بهم بگی نجات پیدا کنم رفیق دمت گرم خیلی چاکریم

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 16 مهر 1397

سلام دوست عزیز
ممنون از لطف شما. 

منظورتون این هست که پست هایی که منتشر می کنید توسط گوگل ایندکس نمیشن؟ اگر ایندکس میشن ولی رتبه و جایگاه خوبی در گوگل ندارند باید محتواش رو تقویت کنید و همچنین برای صفحه مورد نظر، لینک سازی خارجی و داخلی مناسب انجام بدید.

مهدی
ارسال شده در : پنجشنبه 08 شهریور 1397

سلام ممنون از تیم تخصصی web24 آیا نوشتن چندین مقاله با یک موضوع خاص باعث کاهش رتبه میشه؟ بنده از افزونه یواست استفاده می‌کنم. به عنوان مثال چند مقاله نوشتم یکی با کلمه کلیدی "هرم مزلو"، "آبراهام مزلو" و... یک مقاله دیگه نوشتم در همین زمینه با کلمه کلیدی "نظر دکتر هلاکویی در مورد "هرم نیازهای مزلو" و "نیازهای انسان از نظر دکتر هلاکویی" و یک مقاله دیگه با کلمه کلیدی "هرم مزلو "و "مازلو" تا چند ماه صفحه اول گوگل بودم یک دفعه در عرض چند روز به صفحه سوم یا چهارم گوگل رفتم. این افتهای ناگهانی قبلا هم برا کلمات دیگه واسه بنده پیش اومده. دلیلش چیه؟ آیا مشکل کار بنده اینه که چندتا مقاله برا یک موضوع نوشتم یا دلایل دیگه ای داره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 شهریور 1397

سلام دوست عزیز
نوشتن چندین مقاله با یک موضوع خاص یا به عبارت دقیق تر، ایجاد چند صفحه برای یک کلمه کلیدی مشخص باعث افت رتبه خواهد شد. برای هر کلمه کلیدی تنها باید یک صفحه در سایت ایجاد شود. 

صادق
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 09 مرداد 1397

سلام نمیدونم این نظر تائید بشه یا نه اما من این نظر رو به هر حال مینویسم... شما در این مقاله بیشتر سعی کردید صعود به صفحه اول رو رویا بدونید و امری کاملاً غیرممکن ، اما اینطور نیست... کسب و کارهای کوچکی را می شناسم که روی سئو کلمات کلیدی کوتاهی دارند با کسب و کار های بزرگ رقابت می کنن... و میدونم که اگر کسی اصول رو رعایت کنه میتونه نتیجه دلخواه رو کسب کنه اما با گذشت زمان و تلاش مستمر.... یاحق

سیدصالح اسلام پناه
ارسال شده در : شنبه 16 تیر 1397

دروود بر شما من یک سایت پرسش و پاسخ دارم، اصولا سایت های Q&A محتوا طولانی ندارند، اما دقیقا به جواب کاربر رو میرسونند. از schema answer هم استفاده میکنم، می خواستم بدونم چطور با تعداد کلمات کم میتونم رتبه خوبی بگیرم؟ البته خیلی کلمات رو گرفتم اما منظورم رو کلمات خیلی سخت هستش

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 تیر 1397

دوست عزیز  برای این سبک سایتها که مشکلی از کاربر رو حل میکنند بهتره از شبکه های اجتماعی برای معرفی خودتون بیشتر استفاده کنید و گروه های مختلفی در موضوعات متفاوت تخصصی ایجاد کنید تا کم کم این گروه ها رتبه بگیرن و باعث بشن رتبه کلی سایت هم بالاتر بیاد