
گوگل ادوردز یک ابزار آنلاین تبلیغاتی است که به شما این امکان را میدهد که در نتایج جستجوی گوگل تبلیغ کنید. در سیستم گوگل ادوردز، با هدف گذاری صحیح بر روی کلمات کلیدی می توانید افرادی را به سمت سایت خود هدایت کنید که به دنبال خرید محصولات شما هستند. سیستم قیمت گذاری پیشرفته تبلیغات ادوردز به شما این امکان را می دهد تا با هدفگذاری و قیمت گذاری صحیح و اصولی بالاترین بازدهی تبلیغاتی را برای سایت خود ایجاد کنید. دقیقا به همین خاطر است که سیستم تبلیغاتی گوگل در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است و شرکت های مختلف از این سیستم برای تبلیغات خود استفاده می کنند. استفاده مناسب از تبلیغات در گوگل که به اصطلاح به آن سیستم PPC یا Pay Per Click نیز می گویند در کنار سئو می تواند بازدهی بالایی برای وب سایت شما ایجاد کند. بخصوص اگر وب سایت شما جذابیت کافی برای مخاطب داشته باشد و بتواند آنها را جذب کند و از طرف دیگر کلمات کلیدی مناسبی را در هدفگذاری خود مشخص کرده باشید.
گوگل، تبلیغات را در بالا و سمت راست نتایج جستجو نشان میدهد؛ هر چه تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده و کاربران بیشتر بر روی آن کلیک میکنند. این سیستم بر اساس مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار میکند، بدان معنا که هر بار بازدیدکننده به جستجوی گوگل آمده تبلیغ شما نشان داده میشود و وقتی بر روی آن کلیک میکند شما به گوگل مقداری پول میپردازید. بنابراین باید در ابتدا کلمات کلیدی مورد نظر که تمایل دارید تبلیغ شما با جستجوی آن کلمات نشان داده شود را انتخاب کنید. مبلغی که به ازای هر کلیک پرداخت میکنید بسته به کلمه کلیدی که تبلیغ میکنید به شدت متفاوت است. همه اینها بستگی به این دارد چقدر افراد دیگر بر روی کلمه کلیدی که شما میخواهید، در حال تبلیغ هستند و چقدر آنها مایل هستند به ازای هر کلیک پرداخت کنند.
برای بررسی کلمات کلیدی خود زمان بگذارید. لازم است میزان رقابت پذیری برای هر کلمه کلیدی را بدانید و ارزیابی کنید که آیا کلمات کلیدی که نرخ تبدیل را برای کسب و کار شما هدایت میکنند دارای قیمت پیشنهادی بالا هستند یا نه. میتوانید با استفاده از ابزار Keyword Planner برای کلمات کلیدی جدید جستجو کنید و عملکرد کلمات کلیدی خاص را با استفاده از گوگل ترندز آنالیز کنید. شما باید بارها آزمایش یا تست کنید.
پنج نوع کلمه کلیدی مختلف در گوگل ادوردز وجود دارد: نوع Broad، نوع Broad match modifier، Phrase، نوع Exact و Negative. چه نوع از کلمه کلیدی را باید استفاده کنید و در چه زمانی؟ هر چه خاصتر باشد، احتمال شانس کمتری برای جستجوهای نامناسب وجود دارد. هنگامی که کلمات کلیدی خود را برای چندین هفته آزمایش کردید، درک خواهید کرد که چه کلمات کلیدی نرخ تبدیل بیشتری را هدایت خواهد کرد.
انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز (Keywords Match Types) پارامترهایی هستند که روی کلمات کلیدی تبلیغ گوگل شما تنظیم شده و گستره نمایش تبلیغ را برای کاربران مدیریت میکنند؛ به عبارت دیگر با انتخاب یک کلمه کلیدی برای کمپین تبلیغات گوگل خود و دادن پیشنهاد قیمت برای آن، باید یکی از این انواع کلمات کلیدی را انتخاب کنید تا تعیین کند تبلیغات شما برای چه طیفی از جستجوکنندگان گوگل و نیز برای چه جستجوهایی به نمایش درآید. بنابراین استفاده درست از این کلمات کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغات گوگل شما اهمیت دارد.
هر کدام از این کلمات کلیدی را به اختصار توضیح میدهیم: کلمه کلیدی Broad نوعی هستند که به شما امکان دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب را میدهد و در صورت جستجوی کلمه کلیدی شما به هر شکل در یک جمله، تبلیغ شما به کاربر نشان داده میشود. کلمه کلیدی Broad match modifier به شما این امکان را میدهد که همزمان با کنترل بهتر در نمایش تبلیغ خود، این تبلیغ به تعداد زیادی از جستجوکنندگان نمایش داده شود. کلمه کلیدی Phrase با در اختیار قرار دادن امکان کنترل و مدیریت بیشتر توسط تبلیغدهنده، تبلیغ هنگامی به کاربر نشان داده میشود که کلمات کلیدیتان دقیقاً به ترتیبی که انتخاب کردهاید در عبارت مورد جستجوی کاربر وجود دارند.
توصیه میکنیم که کلمات کلیدی را به عنوان exact match اضافه کنید؛ در این نوع کلمات کلیدی Exact Match، جستجوکنندگان تنها زمانی تبلیغ شما را در نتایج جستجو مشاهده میکنند که تنها کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کنند. بنابراین شانس بیشتری وجود دارد که شایستهترین واژگان شما نمایش داده شود. استفاده از این نوع کلمه کلیدی مشتریان واقعی را به سمت وبسایت شما جذب خواهد کرد اما میزان ترافیک ورودی به وبسایت و همچنین هزینههایتان را به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
گروههای تبلیغاتی ایجاد کنید که مفهوم دارند. به طور ایدهال میخواهید که برای هر محصول موجود در سایت خود تبلیغ کنید. متن تبلیغاتی شما باید با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد و عنوان و توصیفات باید این انعکاس را بدهد. ما از گوگل ترندز استفاده کردیم تا مشخص کنیم چگونه این ابزار مفید میتواند به شما برای جمع آوری لیست کلمه کلیدی مورد نظر کمک کند.
باید بدانید که در کجا زمان و تلاش خود را صرف کنید و همچنین درک کنید چه کلمات کلیدی و متن تبلیغی، ترافیک را به وبسایت شما هدایت میکند. یک تبدیل برای کسب و کار شما میتواند فروش، دانلود اپلیکیشن یا ثبت نام در سرویس ارائه شده توسط شما باشد. هنگامی که یک مشتری یکی از این اقدامات را انجام میدهد که شما به عنوان ارزش تعریف کردهاید به این اقدامات مشتری تبدیل یا conversions گفته میشود. میتوانید زمانیکه شخصی یک تبدیل را کامل میکند، درست از اولین کلیک تا آخرین کلیک را با استفاده از Google Conversion tracking ردیابی کنید. این ابزار قدرتمند در ادوردز نشان میدهد که پس از کلیکهای مشتری بر روی تبلیغ شما، چه اتفاقاتی میافتد. درک این امر به شما این امکان را میدهد تا گروههای تبلیغاتی خاص و هدفمندتر ایجاد کنید.
گوگل گزارش میدهد که با استفاده از افزودنههای تبلیغاتی ممکن است میزان کلیکهای شما تا 30 درصد افزایش یابد. افزونههای تبلیغاتی نوعی از فرمت تبلیغ هستند که اطلاعات اضافی را در مورد کسب و کار شما نشان میدهند. انواع مختلفی از افزونهها وجود دارند که شامل: افزونههای اپلیکیشن (App extensions)، افزونههای تماس (Call extensions)، افزونههای مکان (Location extensions)، افزونههای مرور(review extensions)، افزونههای لینک سایت (Sitelink extensions) و حاشیهنویسهای اجتماعی (Social annotations) میباشند. افزونههای مکان به افراد این امکان را میدهد که بلافاصله هنگام مشاهده تبلیغ شما، بدانند که شما در کجا هستید و افزونههای تماس اینگونه است که افراد میتوانند فورا با شما تماس بگیرند.
سیستم تبلیغات در گوگل فرصتی مناسب برای کسب و کارهای نوپا میباشد؛ به این دلیل که این کسب و کارها برای ایندکس شدن وبسایت خود توسط خزندههای موتور جستجو باید به مدت طولانی صبر کنند و با استفاده از گوگل ادوردز میتوانند در کوتاهترین زمان ممکن ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند. همچنین کسب و کارهای مشهور و قدرتمند میتوانند از سیستم تبلیغات در گوگل برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنند و در رقابت با شرکتهای هم صنف خود، از طریق سرمایهگذاریهای کلانتر و درج تبلیغات در گوگل از دیگر رقبای خود سبقت بگیرند.
وب24 خدمات جامعی در زمینه تبلیغات گوگل دارد و با هدف افزایش مشتریان و بازدید سایت برای سایت ها تبلیغات ادوردز را انجام میدهد.
هم اکنون با تیم فروش ما تماس بگیرید و تبلیغات ادوردز خود را آغاز کنید.