این موضوع بر کسی پوشیده نیست که خبرگزاری ها، روزنامه های آنلاین و سازمان های خبری منابع بیشتری را به وب سایت های خود و سایر محصولات دیجیتال اختصاص می دهند و ناشران نسخه های چاپی را کاهش می دهند و به سمت فضای مجازی حرکت می کنند. به نظر می رسد که این روند در طول زمان گسترش بیشتری می یابد و استفاده از شبکه های اجتماعی در کنار سایت های خبری توسط مردم افزایش خواهد داشت.
سایت های خبری قدمتی دیرینه دارند و تا چند سال پیش هم جزو پرمخاطب ترین وب سایت ها محسوب می شدند. این سایت ها به دلیل محتوای زیادی که روزانه در سایت ها قرار می دادند ،ورودی بسیار خوبی برای سایتشان دریافت می کردند و کمتر به  اهمیت سئو می پرداختند. اما در دنیای امروز با گسترش شبکه های اطلاع رسانی مثل تلگرام، کاربران اخبار روز را از کانالهای خبری دریافت می کنند و کمتر به سایت های خبری سر می زنند. این امر باعث شد که سایت های خبری نیز به فکر سئوی سایت خود باشند. اما سئوی سایت خبری باید متفاوت از سایت های دیگر باشد.
در ادامه این مطلب قصد داریم به مواردی بپردازیم که برای سئوی سایت های خبری بسیار حائز اهمیت هستند.

سئو سایت های خبری

تعیین استراتژی برای کلمات کلیدی

برای تعیین استراتژی برای انتخاب کلمات کلیدی در بیشتر سایت ها از جمله سایت های صنعتی، فروشگاهی و گردشگری، آنچه باید اولویت داشته باشد نیاز مشتری است. یعنی باید خود را جای مشتری قرار دهید و ببینید برای رسیدن به محصولی که شما ارائه می دهید چگونه در اینترنت به جست و جو می پردازد. اما در سایت های خبری این موضوع اهمیت بسیار بالاتری پیدا می کند، زیرا شما به جای اینکه با یک بخش کوچک از جامعه در ارتباط باشید، مخاطب بسیار بزرگتری دارید، بنابراین یک سایت خبری موفق تمام اتفاقات و رویدادهای جامعه را دنبال می کند و بر اساس نیاز مخاطب و کلمات کلیدی که در گوگل جستجو می شود، اقدام به تولید و تهیه خبر می نماید.

هدف از سئوی سایت های خبری افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش ترافیک سایت است. بنابراین برای سئوی چنین سایت هایی باید به دنبال عباراتی باشید که مردم اخبار آن را بیشتر پیگیری می کنند. درواقع باید اتفاقات روز را پیگیر باشید و فکر کنید به کلماتی که یک خواننده ممکن است برای پیدا کردن یک قطعه از مطالب شما به جستجو بپردازد. Google AdWords  ابزاری است که به کاربران امکان می دهد تنوع کلمات کلیدی جدید را کشف و حجم جستجوی تقریبی را برای هر کلمه کلیدی ببینند. همچنین ابزارهای گوگل وب مستر، نتایج جستجوی برتر سایت و مواردی که بیشترین خوانندگان را به یک سایت هدایت می کند، فراهم می کند. انتخاب کلمات کلیدی و برنامه ریزی محتوایی برای سایت های خبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که وب24 در سرویس سئو سایت خبری نگاه ویژه ای به آن دارد و با آموزش به خبرنگاران و هماهنگی با سردبیر برنامه ریزی مناسبی در جهت افزایش تعداد و کیفیت کلمات کلیدی که سایت از آنها ورودی می گیرد خواهد داشت.

محتوای مناسب برای سایت های خبری:

استانداردهایی که گوگل به عنوان موتور جستجوی برای مشاهده و بررسی کیفیت اخبار دارد، در بسیاری از مواقع ممکن است با ذهنیت خبرنگاران متفاوت باشد. به عنوان مثال تیترهایی که جنجالی هستند و در ذهن مخاطب سوال ایجاد می کنند از دید خبرنگاری تیترهای جذاب و مناسبی خواهند بود اما اینگونه تیترها کمکی به بهبود رتبه سایت شما در گوگل نخواهند کرد. فرض کنید که امروز یک اتفاق ورزشی افتاده است و مهدی طارمی بازیکن باشگاه پرسپولیس این تیم را ترک کرده و به باشگاه بارسلونا اسپانیا رفته است. یک تیتر جنجالی برای این خبر می تواند "مهاجم گل زن پرسپولیس در اسپانیا" یا "آقای گل راهی دیار ماتادورها شد" باشد، اما آنچه که مردم در گوگل جستجو می کنند، کلمات کلیدی دیگری است مانند "باشگاه جدید مهدی طارمی" یا "مهدی طارمی از پرسپولیس جدا شد" بنابراین تیتر مناسب برای این خبر، تیتری است که شامل کلمات کلیدی باشد و نوع نگارش آن بر اساس ذهنیت و نحوه جستجوی کاربران در اینترنت باشد.

ایجاد مطالب محرمانه و مفید، احتمالا وبسایت شما را بیش از هر عامل دیگری تحت تاثیر قرار خواهد داد. نحوه نگارش خبر و تیترهای جذاب از طرفی می تواند برای سایت شما مفید باشد و باعث شود که کاربران اخبار شما را در شبکه های اجتماعی با یکدیگر به اشتراک بگذارند اما از سوی دیگر ممکن است به سئو سایت شما آسیب برساند. از نظر گوگل بسیار اهمیت دارد که متوجه شود یک خبر در مورد چه موضوعی صحبت می کند و آیا تمام مطالب مورد نیاز کاربر را پوشش داده است یا خیر؟ به همین دلیل اخباری که عناوین جنجالی دارند بدون اینکه به اصل موضوع و کلمات کلیدی هدف بپردازند نمی تاوانند تاثیر زیادی در افزایش ورودی گوگل سایت شما داشته باشند. از طرف دیگر اخباری که محتوای کوتاه دارند نیز برای سئو سایت خبری مناسب نیستند.

طراحی سایت خبری و نکات فنی مرتبط با سئو:

با توجه به اینکه اکثر کاربران با گوشی های هوشمند، سایت مورد نظر را دنبال می کنند، نیاز به ریسپانسیو بودن سایت و یا نسخه موبایل چند سال است که برای سایت ها مطرح شده است. اما این نیاز برای سایت های خبری از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید علاوه بر صفحات اصلی کلیه صفحات داخلی از لحاظ ریسپانسیو بودن بررسی شود. از طرف دیگر سادگی قالب سایت، نحوه چیدمان و سرعت لود شدن آن از اهمیت بسیار بالایی نزد گوگل برخوردار است.

نکات فنی زیادی وجود دارند که باید در سایت های خبری لحاظ شوند، به عنوان مثال، تمام تصاویر باید یک نام فایل متمایز و ویژگی "alt" داشته باشند. ویژگی alt اجازه می دهد تا کاربران برای مشخص کردن متن جایگزین برای تصویر، اگر آن را نمی توان در مرورگر استفاده می شود نمایش داده می شود. استفاده از تصاویر جذاب به ماندگاری بیشتر کاربران بر روی سایت شما کمک خواهد کرد و تصاویر حجیم باعث کندی صفحات سایت خواهد شد.

برچسب های عنوان برای نمایش ساختار در صفحه به کاربران استفاده می شود. شش اندازه تگ های عنوان وجود دارد، از <h1> که مهترین عنوان تگ می باشد شروع شده و با <h6> که حداقل اهمیت را دارد پایان می یابد. برای یک خبر، نام سایت ممکن است به تگ <h1> و موضوع داستان به یک برچسب <h2> برسد. کاربران با استفاده از برچسب ها بهتر می توانند اخبار مورد نیاز خود را پیدا کنند و برچسب گذاری مناسب می تواند ارتباط مفیدی میان مطالب سایت ایجاد کند.

نکات فنی که در طراحی سایت های خبری باید رعایت شوند بسیار زیادی هستند و تیم فنی وب24 نکات لازم را از نظر سئو بررسی می کنند و با هماهنگی که با تیم فنی کارفرما دارند مشکلات فنی سایت را بررسی و برطرف خواهند کرد.

راهکارهای وب24 برای سئو سایت خبری

ما در مجموعه وب24، تجربه بسیار خوبی از همکاری با وب سایت های خبری و خبرگزاری ها داریم و با تمرکز بر روی کلمات کلیدی گسترده که نهایتا ورودی قابل توجهی را به سمت سایت هدایت می کند سعی می کنیم که ورودی سایت خبری را به حداکثر ممکن برسانیم. انجام چنین کاری مستلزم این است که همکاری بسیار خوبی میان تیم سئو وب24 و سردبیران خبر ایجاد شود و تیم خبرنگاری آموزش های لازم را در این زمینه ببینند و همچنین تیم فنی سایت همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد. هدفگذاری کلمات کلیدی و استراتژی سئو در این زمینه می تواند با توجه به وضعیت فعلی سایت خبری متفاوت باشد و ما به خوبی می دانیم که سئو به تنهایی کافی نیست بلکه نگهداشتن کاربر بر روی سایت و ایجاد کاربر بازگشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در درازمدت می تواند ارزش بالایی را برای سایت خبری ایجاد نماید.

کارشناسان وب24 با تحلیل و بررسی وضعیت فنی سایت، محتوا، رقبای سایت و رفتار مخاطب استراتژی مناسب در جهت افزایش ترافیک سایت در مرحله اول و سپس برنامه ریزی برای افزایش زمان ماندگاری کاربر بر روی سایت و ایجاد بازدیدکننده بازگشتی را به شما ارائه می دهند و نهایتا این کار علاوه بر اینکه تاثیر قابل توجهی بر روی بهبود برندسازی سایت خواهد داشت، به مرور زمان قدرت بسیار بالایی به آن می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو سایت خبری می توانید با کارشناسان ما در وب24 در ارتباط باشید.

 

برای آنکه بتوانیم سفارش شما عزیزان را بهتر بررسی کنیم، موارد زیر را در تکمیل فرم سفارش حتما در نظر داشته باشید:
  • 1. اگر وبسایت دارید و یا وبسایتی برای نمونه مد نظر شما است حتما آدرس آن را درج نمایید.
  • 2. در بخش توضیحات تمام اطلاعات مربوط به سفارش خود را به صورت کامل و ساده شرح دهید.

پر کردن فیلد های (*) دار الزامی می باشد.

برای تغییر آماده اید؟

همکاری با وب 24 باعث می شود بازدید سایت شما افزایش پیدا کند و افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند با شما تماس بگیرند و در نتیجه فروش شما افزایش خواهد یافت.
کارشناسان وب 24 به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از تکنیکهای بازاریابی اینترنتی بهترین نتیجه ممکن را از اینترنت کسب کنید. سئو، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل و دیجیتال مارکتینگ تخصص ماست.
اگر برای موفقیت و افزایش فروش خود آماده هستید، همین حالا اقدام کنید: