معرفی 7  ابزار برتر ux و ui برای طراحی سایت

ساختار و طراحی زیبا و چشم گیر و جذاب برای یک سایت همواره حائز اهمیت بوده است. چرا که این ویژگی ها به تعامل بیشتر کاربران با سایت می انجامد. در طراحی UX و UI شما باید علاوه بر توجه به جذابیت طرح نهایی به مسیری که قصد دارید کاربر را به سمت آن هدایت کنید نیز توجه داشته باشید. طراحی سایت شما باید با توجه به عناصری از سایت که می خواهید توجه کاربر را به سمت آنها جذب کنید و مقصدی که انتظار دارید کاربران در سایت به پیمایند، صورت گیرد.

تجربه کاربری UX امروزه بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. به یاد داشته باشید که ابزارها به شما نخواهند گفت چه گونه طراحی سایت خود را انجام دهید. آنها صرفاً به شما کمک می کنند تا ایده خود را راحت تر پیاده سازی کنید.

UX تجربه کاربری چیست: احساسات و رفتار کاربر در سایت را به تجربه کاربری تعبیر می کنند. مثلاً انتظار کاربر برای مشاهده رنگ های با تباین بالا برای دکمه و نوشتار روی آن و یا وجود یک فرم تماس با ما برای برقراری ارتباط با مدیران سایت و یا امکان کلیک کردن روی منو و مشاهده زیر منو ها و عواملی مانند اینها تجربه کاربری را شکل می دهد.

UI یا رابط کاربری چیست: برای تعریف UI از یک مثال استفاده می کنیم: فرض کنید که بانک داده ای دارد که میخواهید اطلاعات شخص A را به آن اضافه کنید. شما می توانید بدون نیاز به یک محیط گرافیکی با یک سری خط فرمان این کار را انجام دهید. اما با کمک رابط گرافیکی شما دیگر نیازی به دانستن خط فرمان برای اینکار ندارید و تنها کافیست روی یک سری لینک کلیک کرده و اطلاعات مد نظر خود را در مکان های مشخص شده درج کنید. در واقع UI رابط بین سخت افزار و کاربر است و یک محیط گرافیکی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا کاربر بدون آنکه نیاز باشد از پردازش های پیچیده موجود در سایت آگاهی داشته باشد. بتواند براحتی با سایت کار کند.

1-  نرم افزار Mason

نرم افزار Mason

اگر با prototypes (نمونه اولیه یک ابزار) و mockups (طرح های اولیه با امکان ویرایش برای طراحی سریعتر) آشنا باشید می دانید که این ابزار ها کمک فراوان و موثری در طراحی سایت به شما خواهند کرد. اما پیشنهادی که ابزار Mason به کاربران خود می دهد از این ابزارها نیز بهتر است. Mason در واقع تولید یک راه حل بجای تولید یک نرم افزار است. یعنی آنکه شما در Mason کد نویسی نمی کنید. بلکه به کمک آن ساختار سایت و یا نرم افزار خود را مشخص می کنید. Mason از نظر تطابق پیکسل های دریافتی و خروجی بسیار عالی عمل می کند و طراحی نهایی تولید شده با آن بسیار با کیفیت است.

کار با Mason بسیار ساده بوده و کاربران میتوانند براحتی طرز کار آن را فرا بگیرند. Mason در واقع ابزاری برای سرهم کردن گرافیک یک نرم افزار است و نه ابزاری برای کد نویسی آن.

2-  Overflow

نرم افزار Overflow

یکی از راه های طراحی نرم افزار بیان مسیری است که کاربران قرار است در نرم افزار طی کنند. به این ترتیب مخاطبان طرح شما متوجه می شوند که مشتریان نرم افزار در هنگام استفاده از نرم افزار با چه بخش هایی روبرو می شوند. این روش به ناظران طرح کمک می کنند که بتوانند تمرکز بیشتری بر روی جزئیات داشته باشند و نقد های موثر تری نیز ارائه دهند.

ابزار Overflow  اولین نرم افزاری است که برای طراحی سایت و نرم افزار از نمودارها کمک گرفته است. ایجاد محیطی ساده برای کار برنامه نویسان و در عین حال داشتن محیطی تعاملی و گرافیکال برای ساده کردن توضیحات لازم از روند انجام کار، باعث شده است که Overflow به عنوان یکی از ابزارهای برتر در ترسیم مسیر حرکت کاربران در نرم افزار شناخته شود. این ابزار می تواند با نرم افزارهای دیگر نیز همکاری داشته باشد و به کاربران امکان پرینت و اشتراک طراح ایجاد شده را نیز می دهد.


طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی در وب 24


3-  UXPin

نرم افزار UXPin

ابزار UXPin ابزاری برای تست نمونه اولیه طراحی نرم افزار است. هدف آن این استکه قبل از انتشار نسخه نهایی یک نسخه اولیه برای تست نهایی از نرم افزار ارائه دهد.  داده های مورد نیاز طراحان به صورت اتوماتیک تولید شده و یک ابزار بررسی نهایی محصول را بررسی کرده و پیوستگی آن با عناصر طراحی را کنترل می کند.

UXPIN برای انطباق بخش های مختلف رابط کاربری، به تولید کننده نرم افزار کمک فراوانی می کند.

4-  Creately

نرم افزار Creatly

ابزار Creately میتواند انواع و اقسام نمودار را تولید کند. از جمله نمودارهایی که با این ابزار تولید می گردد میتوان به نمودار UML، انواع فلوچارت ها، Mind Maps، Wireframes اشاره کرد. این ابزار به طراحان نرم افزار کمک می کند که بخش اعظمی از کار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری نرم افزار خود را به سرعت انجام دهند.

این ابزار بیش از 1000 تمپلیت زیبا برای طراحی انواع نمودارها در خود دارد.

5-  PowerMockup

نرم افزار Powermockup

ابزار PowerMockup ابزاری است که به کاربران نرم افزار PowerPoint این امکان را میدهد که برای طراحی نمونه اولیه نرم افزار خود به ابزار دیگری نیاز نداشته باشند. PowerMockup به شما برای تولید نمونه اولیه نرم افزار خود با کمک تکنیک های ساده و با کمک چندبار کلیک و رهاکردن موس تولید کنید.

شما همچنین می توانید از ابزار Slideshow نرم افزار پاورپوینت برای تاثیر گذارتر کردن طرح های تولید شده استفاده کنید.

6-   Visual Inspector

نرم افزار Visual inspector

ابزار Visual Inspector بدون توجه به CMS میتواند برای هر سایتی UI طراحی کند. شما میتوانید UI سایت های HTML را نیز با همین ابزار اجرا کنید. این ابزار محیط کدنویسی ندارد و شما فقط به ساخت و طراحی رابط کاربری نرم افزار تحت وب خود خواهید پرداخت. در حال حاظر برای استفاده مادام العمر از این ابزار باید 49 دلار به پردازید.

7-  Fluid UI

7  ابزار برتر برای طراحی ux و ui در سال 2018

ابزار Fluid UI ترکیبی از Prototype (نمونه اولیه نرم افزار)  و Wireframe (رسم ظاهر سایت بصورت خطی) و mockup (طراحی ظاهر سایت بصورت قابل ویرایش) می باشد. این ابزار قابلیت های مدیریت پروژه و ایجاد ظاهر سایت توسط یک تیم را نیز مهیا می کند. این ابزار دارای عناصر و کامپوننت های طراحی نرم افزار برای اندروید، IOS و ویندوز میباشد.

در سایت اصلی این نرم افزار شما می توانید نظرات خود راجع به نرم افزار را به اشتراک بگذارید. قابلیت های ارتباطی دیگری مانند چت آنلاین نیز در سایت این ابزار موجود است.

نتیجه گیری

در این مقاله ابزارهای متنوعی برای طراحی UX و UI معرفی شد. برخی از این ابزارها برای طراحی ظاهر سایت به Prototypes (نمونه اولیه نرم افزار)  یا Mockups ها نیازی نداشتند و برخی دیگر از نرم افزارهایی مانند پاور پوینت برای تولید ظاهر نرم افزار دلخواه بره بردند.

برای انتخاب یکی از این ابزارها بهترین روش آزمون و خطا است شما می توانید یک یا چند ابزار از لیست بالا را تست کنید و سهولت استفاده و امکانات آن را با دیگر اعضای لیست مطابقت دهید.

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha