رپورتاژ آگهی چیست ؛ تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. به این معنی که مخاطب متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی شود و تصور می کند در حال مطالعه یا مشاهده یک گزارش کاملاً بی طرف است. به دلیل غیر مستقیم بودن این شیوه تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی اثربخشی بالایی دارد. معمولا مخاطبان به این نوع آگهی اعتماد بیشتری دارند و کل محتوای رپورتاژ را تا انتها مطالعه می کنند. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند. رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان نامحدود به مخاطبان نمایش داده می شود و همیشه در سایت‌ آگهی دهنده باقی می ماند.

جمله ای در تبلیغات است که می گوید: بهترین نوع آگهی، آن است که آگهی بنظر نرسد. در حال حاضر درصد قابل توجهی از اخباری که از رسانه های مختلف منتشر می شود در دل خود پیامی بازرگانی به همراه دارد و گزارش تبلیغاتی محسوب می شود، دلیل این موضوع اثر بخشی قابل توجهی است که این نوع از تبلیغات دارد. در واقع مردم دیگر توجهی به تبلیغات نمی کنند و روش های تبلیغاتی سنتی برای مردم تکراری و کسل کننده شده است، به همین جهت است که reportage advertisement از اهمیت زیادی برخوردار شده است. 

انواع رپورتاژ آگهی 

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر می‌شود نامگذاری می‌شود. برخی از مشهورترین انواع رپورتاژ آگهی عبارت اند از: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی انتشار یافته در سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ آگهی ویژه روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار. نوع نگارش محتوا و ارائه موضوع در هریک از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به درستی رعایت شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت در گوگل 

رپورتاژ آگهی در حقیقت عملکردی مانند نوشتن یک پُست مهمان دارد. با قرار دادن لینک سایت تان در متن رپورتاژ آگهی می توانید سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کنید. بدون شک، داشتن یک لینک از وب سایتی با اعتبار دامنۀ بالا تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت. رپورتاژ آگهی بصورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر ندارد. اما همان طور که گفتیم می تواند به صورت غیر مستقیم بسیار موثر باشد. تاثیر غیر مستقیم رپورتاژ آگهی بر سئو سایت در این نکته نهفته است که رپورتاژ آگهی با حداقل تبلیغ برای برندتان، بیشترین بازده را برای محصول شما ایجاد می کند. افراد ببیننده رپورتاژ آگهی قطعاً به سایت شما برای مشاهده و خرید محصولات یا خدمات مراجعه می کنند. به این ترتیب، تعداد ورودی های سایت شما افزایش خواهد یافت که این موضوع به بهبود رتبه سایت شما کمک خواهد کرد.  از طرفی دیگر، ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پربازدید به قدرت گرفتن سایت و ارتقای رتبه آن در گوگل کمک می کند.


بیشتر بخوانید : چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟


تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از راه های گرفتن بک لینک برای سایت است. بنابراین همانند لینک سازی، یک امر حساس و تخصصی است. اگر به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و سایت شما از طرف گوگل مجازات شود. موضوع مهم برای گوگل این است که خوانندگان متن آگهی متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی شوند. گوگل از این جهت نگران است که ممکن است محتواهای غیر رایگان موجب گمراه شدن مخاطبان بشود. بنابراین برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، باید اطمینان حاصل کنید که خوانندگان آگهی از همان ابتدا متوجه تبلیغاتی بودن متن شده اند و با تصمیم خود به خواندن محتوای رپورتاژ پرداخته اند.
همچنین، مت کاتس به صاحبان وب سایت ها هشدار داده است برای اینکه رپورتاژ آگهی تان از طرف گوگل جریمه نشود باید از لینک های نوفالو در آن استفاده کنید تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این صورت،  گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک برابر می داند و سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در نهایت چیزی که گوگل می خواهد این است که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی دارای تگ "rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل اعمال نشود. لینک های رپورتاژ آگهی نباید با لینک های خریدنی یکسان باشند (در غیر این صورت وب سایت خاطی مجازات خواهد شد). همچنین، مخاطبان باید از همان ابتدا به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.

انتشار رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکی از روش‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود و می تواند تاثیر خوبی روی رتبه سایت شما در نتایج گوگل بگذارد. می توان نتیجه گرفت یک رپورتاژ آگهی اصولی مانع از جریمه شدن سایت توسط گوگل می شود.

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، دائمی بودن آن است. یعنی تبلیغ شما برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید. در صورتی که هنگام خرید بک لینک، شما باید برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.
مهم ترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید به آن ها توجه کنید، عبارتند از:

  • رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید و دقت کنید که تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد.
  • معمولا سایت های خبرگذاری، سایت های بسیار مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.
  • بازدید سایت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این سایت چه میزان بازدید دارد. هر چه میزان بازدید سایت و مخاطب علاقمندی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند.
  •  به اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از 50 دارند، سایت های مناسبی هستند.
  • به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده توجه کنید. سایت هایی که spam score آن ها بین صفر تا سه است، سایت های مناسبی می باشند.

در نظر داشته باشید که اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بودن سایت بر اساس فاکتورهای شرکت moz مشخص می شوند و با فاکتورهای سئو که توسط گوگل ارائه می شود، تفاوت دارند اما تا حدودی می توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم تخمین درستی نسبت به مفید بودن آن سایت داشته باشیم.

برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای اختصاصی تهیه کنید. محتوای تکراری، تاثیر زیادی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای جستجو نادیده گرفته می شود. نباید برای چندین رپورتاژ از یک متن استفاده کنید. حتی از مقالات یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. به میزانی که محتوای شما اختصاصی تر باشد، ارزش صفحه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می کند.
حداکثر از پنج لینک در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. هر چقدر تعداد لینک های شما بیشتر شود، ارزش و اعتبار داده شده به لینک ها کاهش می یابد زیرا ارزش و اعتبار کل صفحه بر تعداد لینک ها تقسیم می شود. بهترین حالت، قرار دادن سه الی پنج لینک در متن تبلیغ است. 
برای هر صفحه از سایت تان، تنها یک لینک در متن آگهی قرار دهید. نباید با انکرتکست های متفاوت به یک صفحه مشخص از سایت تان لینک بدهید. گوگل تنها، لینک اول را در نظر خواهد گرفت و سایر لینک ها بی اثر خواهند بود. سعی کنید داخل رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت تان که از رقابت کمتری برخوردارند لینک بدهید. زیرا راحت تر می توانند رتبه بگیرند.
استفاده از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ می افزاید و اثربخشی آن را افزایش می دهد.

برای سفارش تولید محتوای سئو شده به وب24 کلیک کنید.

رپورتاژ آگهی چیست

محتوای رپورتاژ آگهی به چه صورت باشد؟

  • تعداد کلمات رپورتاژ آگهی باید بین 700 تا 1200 باشد.
  • محتوای رپورتاژ بخش بندی و پارگراف بندی  شود و حتما از تگ هدینگ h2 در آن استفاده شود.
  • انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آن ها رتبه به دست آورید.
  • از عبارات طولانی در لینک سازی استفاده کنید.
  • سه الی پنج لینک در متن رپورتاژ آگهی ایجاد کنید.
  • در متن رپورتاژ به نام برند تان یک لینک دهید.
  • در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.
  • از تگ نوفالو در لینک های خود استفاده نکنید و تمام لینک ها را فالو قرار دهید.

رپورتاژ آگهی چه مشخصات فنی  باید داشته باشد؟

نکات فنی که هنگام نگارش رپورتاژ آگهی باید رعایت کرد عبارت است از:

1. انتخاب محتوای مناسب

محتوا باید به شکلی تنظیم شود که محصولات، خدمات و کمپین های تبلیغاتی برند شما را به بهترین شکل ممکن معرفی کند اما مخاطب نباید احساس کند مشغول مطالعه آگهی تبلیغاتی است و به خرید محصول یا خدمات خاصی اجبار می‌شود.
2. تکنیک های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی به بهترین شکل و خلاقانه ترین روش بکارگرفته شود تا اثرگذاری رپورتاژ آگهی بیشتر شود.

3. سایت هایی که رپورتاژ آگهی شما را منتشر می‌کنند باید از نظر رتبه وضعیت بهتری از سایت شما داشته باشند و انتشار محتوا در آن ها برای شما ضرری نداشته باشد.

رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با سایر تبلیغات اینترنتی دارد؟

رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات اینترنتی بسیار متفاوت است برخی از این تفاوت‌ها عبارت اند از:

•    تبلیغات اینترنتی مستقیما به ترویج یک کسب و کار می‌پردازد اما رپورتاژ آگهی به شکل یک خبر مفید و به صورت کاملا غیر مستقیم اعتماد مشتریان را جلب می‌کند.
•    رپورتاژ آگهی به صورت دائم روی سایت های معتبر قرار می‌گیرد اما اثر گذاری تبلیغات اینترنتی کوتاه مدت است.
•    اعتبار سایت های خبری به برندها اعتبار می‌دهد در حالی که تبلیغات اینترنتی دیگر اعتبار کمتری دارند.

مزایای رپورتاژ آگهی 

  • رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغات دائمی است و نیاز به تمدید و پرداخت مجدد هزینه ندارد.
  • رپورتاژ آگهی، طبیعی ترین روش برای ساخت بک لینک است.
  • انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید و معروف، به بیشتر دیده شدن نام برندتان منجر می شود.
  • انتشار رپورتاژ آگهی به صورت غیرمستقیم روی سئو سایت شما و افزایش بازدید کنندگان تاثیر می گذارد.
  • انتشار رپورتاژ در سایت هایی با اعتبار دامنه بالا، منجر به بالا رفتن اعتبار سایت تان می شود.
  • رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی، اثربخشی و بازخورد بالاتری دارد.
  • به دلیل قرار گرفتن رپورتاژ آگهی در جایگاهی غیر تبلیغاتی، احتمال خوانده شدن آن توسط مخاطبان بسیار بالاست. رپورتاژ آگهی معمولا بین محتواهای اصلی سایت قرار داده می شود.

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

در حقیقت، رپورتاژ آگهی نوعی دوپینگ برای سایت محسوب می شود. شما زمانی دوپینگ می کنید که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید. به این ترتیب می توان گفت، بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی موردنظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. پس نتیجه می گیریم خرید رپورتاژ آگهی زمانی برای شما کارآمد و مفید است که در کلمات کلیدی هدف تان، جایگاه مناسبی داشته باشید و حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل قرار گرفته باشید. در این شرایط شما با خرید بک لینک دائمی از سایت های پربازدید و معتبر، رتبه خود در گوگل را بهبود می بخشید.

بیشتر بخوانید : سئو یا ادوردز ؟

مدیریت رپورتاژ آگهی خود را به وب24 بسپارید

چرا بهتر است مدیریت رپورتاژ آگهی خود را به وب24 بسپارید؟

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی در اینترنت است. رپورتاژ، به نوعی یک سرمایه گذاری عالی برای سایت شماست. یک رپورتاژ آگهی خوب در سایت های معتبر و پربازدید، نه تنها بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش می دهد، بلکه موجب دریافت بک لینک های قدرتمند برای سایت تان خواهد شد. این بک لینک ها تاثیر بسیاری روی جایگاه سایت شما در گوگل و بهبود سئو سایت شما خواهند داشت. وب24 می تواند شما را در نوشتن و انتشار یک رپورتاژ آگهی عالی و موثر همراهی کند.
نحوه نوشتن متن رپورتاژ و همچنین زمان و مدل انتشار رپورتاژ در میزان اثربخشی آن نقش مهمی دارد. دقت در انتخاب و به کار بردن صحیح کلمات و عبارات کلیدی، متن رپورتاژ آگهی شما را ارزشمند و جذاب می سازد. تیم سئو وب24، محتوای رپورتاژ آگهی شما را بر اساس جدیدترین الگوریتم های سئو و مطابق با استانداردهای روز گوگل تهیه می کند. 
وب24 با مجموعه‌ای گسترده و متنوع از وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید ایرانی همکاری دارد و می‌تواند رپورتاژ آگهی شما را با قیمت بسیار مناسب در آنها منتشر نماید. انتشار رپورتاژ آگهی در زمان مناسب، یکی از بهترین و موثرترین روش های سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل محسوب می شود.
در واقع ما در وب24 بر اساس نوع فعالیت وب سایت شما و همچنین نحوه عملکرد رقبایی که دارید و همچنین بودجه تبلیغاتی که برای خود در نظر گرفته اید، پیشنهاد ویژه ای به شما خواهیم داد که شامل بهترین سایت هایی است که می توانید در آنها رپورتاژ آگهی بدهید و همچنین این امکان وجود دارد که تهیه متن های تبلیغاتی با هدف اثر بخشی در نتایج گوگل را نیز به وب 24 بسپارید تا کارشناسان سئو ما بر اساس نحوه عملکرد سایت شما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند.

 جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص رپورتاژ آگهی با شماره تلفن 86086864 تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با نحوه بررسی و تعیین میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
کارنو صنعت
ارسال شده در : یکشنبه 13 مرداد 1398

مطلب بسیار خوب و مفید بود.

محسن پرهیزکار
ارسال شده در : شنبه 13 بهمن 1397

عالی