Spam score چیست؟

انواع اسپم:

اسپم ها در دو نوع عام شناخته میشوند: اول، ارسال لینک تبلیغاتی در سایت های مختلف بصورت رایگان و پولی بصورت نامتعارف و دوم، ارسال ایمیل های تبلیغاتی خود برای کاربران بدون آنکه کاربر اعلام درخواستی برای دریافت ایمیل به ما داده باشد.

Spam score ابزاری است که فعالیت های لینکی یک سایت را بررسی می کند. ولی ما در این مقاله گریزی به نحوه جلوگیری از اسپم های ایمیلی هم خواهیم زد، تا بحثی کامل از اسپم ها ارائه داده باشیم.

Spam score چیست؟

سایت ماز ابزار Spam score را ارائه داده است، تا احتمال مجازات شدن یک دامنه، برای انجام عملیات اسپم را نشان دهد.

Spam score چگونه کار می کند

تحقیقات دکتر مت پترز DR.Matt Peters در طی یک سال بر روی عوامل و فاکتور های موثر در شناخته شدن یک سایت بعنوان اسپم، فعالیت کرده است. این دانشمند، یک سیستم پیش بینی عوامل موثر بر روی مجازات تبیهی گوگل، برای سایت های اسپم ایجاد کرده است. در این تحقیقات 17 فاکتور منحصر بفرد به عنوان پرچم های اسپم یا spam flags شناخته میشود.

برای استفاده از این ابزار به آدرس https://moz.com/researchtools/ose/ مراجعه کنید.

Spam score


خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


در تصویر زیر مشاهده می کنید که کار با این ابزار بسیار راحت است. کافیست که لینک سایت و یا صفحه خود را وارد کنید و برای بررسی دامنه خود روی Search کلیک کنید. در این حالت میتوانید اطلاعات خوبی از بکلینک های دامنه خود بدست بیاورید. برای استفاده از ابزار Spam Analysis میتوانید در پنل سمت چپ این ابزار را انتخاب و برای سی روز بصورت رایگان از آن استفاده کنید. دلیل پرداختن به اسپم ایمیل در این مقاله در انتها دقیقا همین موضوع است که ابزار Spam score رایگان نیست و ما از ایران با مشکل تحریم آمریکا مواجه هستیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در انتهای این مقاله، کمی از بحث اصلی خارج شویم و یک ابزار کاربردی رایگان برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها ارائه دهیم. امیدوارم این خروج از بحث اصلی در انتهای مقاله برای مخاطبان ما خوشایند باشد.

spam analys

در حال حاضر ابزار Spam Analysis لیستی از زیر دامنه ها و یا صفحاتی که به سایت شما لینک شده اند را نمایش میدهد. این لینک ها شامل تمام لینکهای خارجی به سایت اصلی و صفحات آن و زیر دامنه های سایت اصلی میشود. در این ابزار میتوان محدوده منبع را مشخص کرد، تا بتوانیم اسپم بودن لینک های دریافتی خاصی را بررسی کنیم. اگر شما آدرس صفحه ای را وارد کرده باشید، لینک های وارد شده به زیردامنه اصلی آن صفحه را مشاهده خواهید کرد.

میتوان بر روی سطور Spam score کلیک کرد و جزئیات هر کدام از پرچم ها را مشاهده کرد:

در زیر صفحه گزارش اصلی، امکان خروجی گرفتن از گزارشات موجود است. خروجی گزارش با گوگل وب مستر کاملا سازگار می باشد. در هنگام گرفتن خروجی میتوانید فیلتر هایی برای گزارش خروجی خود تعیین کنید.

فیلتر های Spam score

در حال حاضر خروجی گرفتن از گزارش سه ساعت زمان خواهد برد ولی میتوانید هنگام کامل شدن آن، از ایمیل خود یک هشدار دریافت کنید.

هشدار: لطفا به هیچ وجه گزارش این سایت را به گوگل بارگذاری نکنید. اینکار به سایت شما آسیب های اجتناب ناپذیری وارد خواهد کرد. با اینکار شما به گوگل اعلام می کنید که کدام صفحات شما در حال استفاده از تبلیغات به صورت اسپم هستند و گوگل هم بابت اینکار شما را جریمه خواهد کرد. لذا به هیچ وجه از امکان بارگذاری گزارش بر روی وب مستر استفاده نکنید. سایت Moz پشنهات میدهد مطمئن شوید که در گزارشتان برای وب مستر هیچ اسپمی را گزارش نمی دهید. ولی این سخن با توجه به اینکه کار این ابزار گزارش اسپم است بی معنی به نظر میرسد.

آنالیز Spam Analysis چه کاربردی دارد

گزارش آنالیز اسپم یک گزارش جامع از فعالیت های سایت ما نمی باشد. ولی با این حال میتوان از آن استفاده هایی نیز برد.

چک کردن لینک های اسپم، در بیشتر موارد بیش از یک یا دو لینک، با درصد بالای احتمال اسپم بودن به سایت شما منتقل نمی شوند. ولی بدون این ابزار امکان لیست کردن آنها وجود نداشت.

نکته : لینک بر روی کامنت سایت های دیگر که مسلما اسپم میباشد، قابل حذف نیست. بنابراین اکیدا اعلام میکنم زمان سئو با بکلینک های، روی کامنت ها به سر رسیده است. این شیوه سئو را به خاک بسپارید.


خدمات وب24: طراحی سایت وردپرسی و سئو


ارزیابی لینک های بلقوه: در این قسمت ابزار Spam Score کمک فراوانی خواهد کرد. این ابزار تمام لینک های بلقوه را تشخیص نمیدهد. باید از قدرت ذهن برای پردازش لینکها و پرچم های داده شده به آنها در این نرم افزار استفاده کنیم. اما ابزار Spam Score با نشان دادن پرچم هشدار به تشخص سریع تر و ساده تر کمک خواهد کرد.

پاکسازی لینکها : همانطور که گفتیم، این امر که امکان پاک کردن و اصلاح لینک ها در کامنت سایر سایت ها نیست، بهتر است از روش لینک اسپم در کامنت سایت ها استفاده نکنید. در نرم افزار Spam score ما این امکان را داریم که بتوانیم با کمک راهنمایی های نرم افزار لینکهای خود را اصلاح کنیم.

نادیده گرفتن فایل ها : اگر لینکهایی از دامنه های غیر امن خریده باشید. ابزار Spam Score برای شناختن این لینک ها به شما کمک می کند.

ابزار Spam score میزان PA و DA یا اعتبار صفحه و اعتبار دامنه را هم محاسبه میکند این ابزار در حال حاضر در زیر مجموعه data sources قرار دارد ولی به زودی به ابزار Spam score منتقل میشود.

ابزار دیگری که برخلاف Spam score رایگان است و میتواند مشکل اسپم شدن ایمیل های تبلیغاتی سایت ها را حل کند را در این قسمت معرفی می کنیم. این قسمت از مقاله ارتباط مستقیمی با عنوان مقاله ندارد ولی همانطور که اشاره کردیم با توجه به اهمیت موضوع ایمیل های اسپم شده، این بحث را در این مقاله بصورت خلاصه مطرح خواهیم کرد.

جلوگیری از اسپم شدن تبلیغات ایمیلی

آیا میخواهید ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید و از اسپم شدن ایمیل خود نگران هستید. امتیاز اسپم یا Spam rate تعیین کننده درصدی است که ممکن است ایمیل شما اسپم تشخیص داده شود و به پوشه اسپم منتقل گردد. میتوان با ابزار های گوگل از اسپم شدن ایمیل ها مطلع شد.

ارسال کنندگان ایمیل های تبلیغاتی

در سایت support.google.com/mail/ در قسمت ابزار های Postmaster Tools ابزار هایی را برای سایت هایی که مایلند تعداد زیادی جیمیل به کاربران خود ارسال کنند را معرفی می کند. این قسمت از مقاله ترجمه صفحه https://support.google.com/mail/answer/6227174 میباشد.

اگر تعداد زیادی جیمیل برای کاربران خود ارسال می کنید، ابزار های Postmaster برای موارد زیر به شما کمک می کنند:

  • مشخص کردن کاربرانی که ایمیل شما را اسپم تعریف کرده اند.
  • آیا از راهنمای ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده می کنید (مقاله مربوطه را در گوگل مطالعه کنید https://support.google.com/mail/answer/81126)
  • چرا ایمیل های شما ممکن است delivered نشوند.
  • اگر ایمیل های شما بصورت امن ارسال میشوند.
  • افزودن نام دامنه خود و اعلام قابل اعتماد بودن دامنه

برای اطلاعات بیشتر در مورد نام دامنه و راهنمای انتخاب آن روی آن کلیک کنید.


تائید کننده ایمیل میتواند DKIM=(d) (مخفف واژه DomainKeys Identified Mail است و از یک عبارت قرار داده شده در DNS بصورت امضاء دیجیتال استفاده می کند، و تنها در ایمیل های پولی گوگل به نام G suit کارایی دارد) و یا SPF domain (مخفف واژه Return-Path domain) باشد. در ایمیل ها میتوان این امضاء دیجیتال را بصورت نام ارسال کننده ایمیل دید.

برای مثال در ایمیل زیر از نام دامنه بعنوان امضاء دیجیتال و تعیین کننده اعتبار دامنه استفاده شده است.

Authentication-Results: mx.google.com;

spf=pass (google.com: domain of bounce-123@domain.com designates 1.2.3.4 as permitted sender)

dkim=pass header.i=@domain.com;

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/relaxed; s=12345; d=domain.com;

با کمک ابزار های Postmaster میتوان اعتبار دامنه را تعیین کرده و دامنه را با یک شناسه خاص برای تعیین ترافیک برای ایمیل های ارسالی مورد بررسی و آنالیز قرار داد.

نکته : دامنه تعیین اعتبار شده میتواند بصورت دامنه اصلی و یا زیر دامنه باشد. اگر زیر دامنه سایتی را تائید اعتبار کنیم تمام زیردامنه های مربوط به دامنه اصلی بصورت اتوماتیک تائید اعتبار میشود. میتوان چندین زیر دامنه را بصورت همزمان مدیریت کرد و ایمیل های ارسالی آنها را از نظر اعتبار بررسی کرد.

چگونه دامنه خود را تائید اعتبار کنیم

ما در این مقاله جیمیل را مورد بررس قرار داده ایم. صدها سایت، خدمات ایمیل را به کاربران خود ارائه میدهند که امکان بررسی همه آنها در این مقاله ممکن نبود. بنابراین پرکاربرد ترین ایمیل را انتخاب کرده و توضیح خواهیم داد.

برای افزودن آدرس ایمیل خود به ایمیل های مورد تائید گوگل باید مراحل زیر را طی کنید.

1- یک اکانت جیمیل تهیه کنید:

اکانت جیمیل رایگان است و میتوان آنرا در سایت Gmail.com تهیه کرد.

2- آدرس postmaster.google.com را در آدرس بار مرورگر خود تایپ کنید.

3- در پنجره ظاهر شده روی گزینه Get started کلیک کنید.

شروع معرفی دامنه خود

4- نام دامنه را در این قسمت وارد کنید.

نکته : نام دامنه را بدون Http://www وارد کنید

ثبت نام دامنه

نام دامنه ثبت شده

5- در تنظیمات DNS کد ارائه شده را وارد و تائید کنید.

تنظیمات Dns

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
آسمان سیر مهر پرواز
ارسال شده در : دوشنبه 15 مرداد 1397

وقت بخیر مطلب پر محتوایی بود در سایت moz ، سایت شخصی خودم رو چک کردم اسپم داشت لینک های اسپم رو به گوگل دادم ولی همچنان اسپم ها حذف نشدند. 1. اگه برای دامنه example.com لینک های اسپم رو به گوگل بدم دیگه برای www.example.com که با www شروع شده هم باید قرار بدم؟ یه سایت رو دیدم که تو خیلی از سایت ها تبلیغات گذاشته بود، بعد از چک کردن سایت مذکور با moz متوجه شدم بیشتر سایت هایی که تبلیغات متنی این سایت رو تو سایت شون قرار دادن اسپم اسکور بین 1 تا 7 دارن. 2. حالا اگه این سایت بیاد آمار سایت های اسپم رو به گوگل بده، دلیل گذاشتن تبلیغ تو این سایت ها چی میتونه باشه و چرا هزینه کرده، با اینکه میدونسته این سایت که تبلیغات میگیره اسپمه؟ با تشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 20 مرداد 1397

سلام
خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده، بسیاری از افراد این تصور را ندارند که تبلیغ کردن در سایت های اسپم برایشان مضر است و به همین دلیل به این موضوع دقت نمیکنند. در حالت عادی اگر لینک های اسپم به هر کدام از نسخه های سایت شما وارد شوند، می توانند برای سایت شما مضر باشند.