• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
ویدئو: پارامترهای PA و DA چیست؟

ویدئو: پارامترهای PA و DA چیست؟

زمان انتشار: دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶  

از زمانی که گوگل اقدام به رتبه‌بندی سایت‌ها کرد، خیلی از شرکت‌ها و سئوکارها سعی در یافتن معیارهای گوگل کرده و تلاش کردند تا مانند گوگل نمره‌ای به هر سایت اختصاص دهند. یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه، شرکت ماز https://moz.com/  است. این شرکت توانست معتبرترین و نزدیک‌ترین معیارها به معیارهای گوگل را برای هر سایت مشخص کند. این شرکت سه معیار به نام‌های پیج آتوریتی، دامین آتوریتی و اسپم اسکور را به دنیای سئو وارد کرد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به وبمستران و سئوکارها کمک بسیاری کند.

پیج آتوریتی Page Authority چیست؟

پیج آتوریتی رتبه‌ای است که به هر یک از صفحات یک وب‌سایت داده می‌شود. این رتبه بین 0 و 100 است و هر چه یک صفحه بتواند عدد بیشتری را به دست بیاورد، یعنی رتبه بهتری گرفته است.
این رتبه برخلاف سایر معیارها که معمولاً توسط گوگل محاسبه می‌شوند، از طرف شرکت ماز (MOZ) یک شرکت فعال و معروف در حوزه سئو معرفی شده است.

دامین آتوریتی Domain Authority چیست؟

دامین آتوریتی رتبه‌ای است که بر اساس آن می‌توان رتبه سایت در صفحات موتورهای جستجو را پیش‌بینی کرد. این رتبه عددی بین صفر و صد است و اعداد بالاتر نشان می‌دهند احتمال اینکه سایت رتبه بهتری در صفحات جستجو کسب کند بیشتر است. باید توجه داشته باشید که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها از این معیار استفاده نمی‌کند و اثری بر جایگاه سایت بر روی صفحات نتایج جستجو نخواهد داشت.

تفاوت دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

فاکتورهایی که برای محاسبه پیج آتوریتی و دامین آتوریتی استفاده می‌شوند یکسان‌اند. تنها تفاوت در این است که در دامین آتوریتی این فاکتورها در تمام صفحات سایت محاسبه‌شده و جمع آن‌ها به عنوان نمره کلی سایت در نظر گرفته می‌شود؛ اما در پیج آتوریتی، این عوامل تنها در صفحه موردنظر محاسبه می‌شود.

عوامل اثرگذار در دامین آتوریتی چیست؟ اعتبار دامنه چگونه محاسبه می‌شود؟

بیش از 40 فاکتور شامل بک لینک و... در دامین آتوریتی تأثیرگذارند. اما طبق گفته خود شرکت ماز، بهترین کاری که می‌توانید برای بهبود دامین آتوریتی سایت خود انجام دهید گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر برای سایتتان است. به این ترتیب در واقع آن وب‌سایت‌های معتبر، اعتبار سایت شما را تضمین کرده‌اند و در نتیجه دامین آتوریتی سایتتان افزایش می‌یابد. از آنجا که شرکت ماز برای محاسبه دامین آتوریتی از ماشین یادگیری استفاده می‌کند، لذا با به‌روزرسانی الگوریتم‌ها و یا تولید الگوریتم‌های جدید، عوامل جدید آن در محاسبه اعتبار دامنه در نظر گرفته خواهند شد. نکته مهم اینجاست که موارد on-page مانند بهینه‌سازی محتوا یا استفاده از کلیدواژه تأثیری در اعتبار دامنه ندارند.

از چه ابزارهای برای بررسی دامین آتوریتی استفاده کنیم؟

شرکت ماز، یک افزونه به نام MozBar معرفی کرده که با مرورگر کروم سازگار است. کافی است نام ماز بار را به انگلیسی در مرورگر خود سرچ کنید تا صفحه آن در فهرست نتایج ظاهر شود. وارد صفحه شوید و افزونه را به رایگان دانلود نمایید. سپس به صفحه افزونه هدایت‌ شده و بر روی گزینه add extension کلیک نمایید. بعد از نصب افزونه، آیکون ماز بار به رنگ آبی و با حرف M در سمت چپ آدرس بار دیده می‌شود. در مرحله باید به آدرس moz.com رفته و روی دکمه log in کلیک نمایید. در اینجا ابتدا ثبت‌ نام کرده و سپس لاگین نمایید تا افزونه ماز بار در بالای صفحه ‌نمایش داده شود.

پارامترهای PA و DA, جایگزین های کنونی پیج رنک 

رضا شیرازی کارشناس سئو و مدیر web24.ir در این ویدیو در مورد پارمترهای DA و PA صفحات اینترنتی جهت ارتقاء در نتایج جستجوی گوگل صحبت می کند. پارامتر PA مخفف Page Authority و پارامتر DA مخفف Domain Authority است که توسط شرکت موز یکی از شرکت های فعال و معتبر در زمینه سئو در دنیا ارائه گردیده است تا سئو کارها بتوانند از طریق آن میزان اعتبار صفحات اینترنتی را شناسایی کنند.

 

 

 

 


 برچسب ها:
  • پیج رنک گوگل
  • مقالات سئو
نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)
 مقالات مرتبط
طول محتوا در سئو ؛ طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟
کنیبالیزیشن (Cannibalization) یا هم نوع خواری چیست؟
آموزش Disavow - حذف بک لینک های مخرب و اسپم با ابزار Disavow
شبکه خصوصی لینک سازی یا PBN چیست؛ شمشیر دو لبه سئو
سئو تکنیکال چیست؟ آموزش Technical SEO
چطور صفحات سایت را برای بهبود سئو حذف کنیم؟
آموزش استفاده صحیح از تگ‌ های هدینگ H1 تا H6 در متن
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه دهم، پلاک 4، زنگ سوم تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش