راهنمای رفع خطای crawled currently not indexed در سرچ کنسول

خطای Crawled Currently not indexed در سرچ کنسول، بخش Coverage و تب Excluded نمایش داده می‌شود. نکته مهم در متن این خطا این است که از کلمه currently (در حال حاضر) استفاده شده است؛ یعنی ممکن است خود گوگل به رفع خطای کرال شده ولی ایندکس نشده بپردازد و نیاز به اقدام خاصی نباشد؛ اما این خطا به چه دلایلی رخ می‌دهد و حل مشکل crawled currently not indexed به چه صورت انجام می‌شود؟

خطای crawled currently not indexed در سرچ کنسول به چه معناست؟

خطای crawled currently not indexed"به این معنی است که گوگل این صفحه را خزیده است اما در حال حاضر تصمیم گرفته ایندکس نکند و در نتیجه در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود. گوگل به صورت دقیق توضیح نداده است که به چه دلیل این اتفاق می‌افتد اما طبیعتا هنگامی این اتفاق رخ می‌دهد که گوگل این‌طور فکر کند که این صفحه کیفیت لازم برای ایندکس شدن را ندارد و برای حل مشکل crawled currently not indexed باید دلیل آن را پیدا و برطرف کرد.

حل مشکل crawled currently not indexed

خطای crawled currently not indexed به چه علت رخ می‌دهد؟

در این بخش توضیح می‌دهیم که خطای crawled currently not indexed به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد:

  • لینک سازی داخلی ضعیف: اگر سایت شما لینک سازی داخلی ضعیفی دارد یا آن صفحه لینک داخلی ندارد، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که آن صفحه ارزش ایندکس شدن را ندارد. به صفحه‌ای که هیچ لینکی به آن اشاره نمی‌کند، صفحه یتیم می‌گویند.
  • محتوای نازک (Thin Content)/ محتوای با کیفیت پایین: صفحاتی با تعداد کلمات کم ممکن است فاقد اطلاعات ارزشمند باشند و از نظر گوگل محتوای نازک در نظر گرفته شوند. اگر این‌طور باشد، ممکن است صفحه را بخزند اما آن را از صفحه نتیجه جستجو حذف کنند. محتوای نازک زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه شما کلمات کمتری نسبت به سایر صفحات برتر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر همه نتایج جستجو دارای توضیحات عمیق با بیش از 3000 کلمه باشند، صفحه شما با 100 کلمه احتمالاً محتوای نازک در نظر گرفته می‌شود.
  • هدف جستجو: یکی دیگر از دلایل این خطا می‌تواند عدم تطابق در هدف جستجو باشد. این بدان معناست که بین محتوای شما و محتوای نتایج جستجو فاصله وجود دارد؛ مثلا فرض کنید عبارت «چگونگی محاسبه مالیات» را جستجو می‌کنید. این عبارت اطلاعاتی است و نتایج متفاوتی از جمله ماشین‌حساب‌های مالیاتی، ویدئوها و مقاله‌های "چگونگی" وجود دارد؛ بنابراین، هنگامی‌که این عبارت را هدف قرار می‌دهید، ممکن است با انواع مختلف محتوا مواجه شوید. بااین‌حال، هنگام هدف قرار دادن عبارت "ماشین‌حساب مالیاتی"، احتمال موفقیت شما با ابزار ماشین‌حساب بیشتر است تا با مقاله "چگونگی".
  • صفحه با محتوای تکراری: یکی از چیزهایی که گوگل دوست ندارد محتوای تکراری است. جان مولر اعلام کرده هیچ مجازاتی برای محتوای تکراری وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که گوگل آن را ایندکس می‌کند. اگر گوگل فکر کند یکی از صفحات سایت شما کپی شده است، چه کاری انجام خواهد داد؟ به احتمال زیاد، صفحه دارای برچسب "crawled currently not indexed" خواهد بود.
  • عدم تطابق داده‌های ساختاریافته (Structured Data): داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای یک صفحه را درک کنند این امر به ویژه برای سایت‌های فروشگاهی که محصولات فیزیکی می‌فروشند مهم است؛ مثلا برای یک سایت فروشگاهی، اطلاعات موجودی کالا در داده‌های ساختاریافته، باید با اطلاعات صفحه کالا یکسان باشد. وجود سیگنال‌های گیج‌کننده می‌تواند باعث خزیدن گوگل شود اما این صفحات را فهرست نمی‌کند.
  • مثبت کاذب (False Positives): زمانی است که سرچ کنسول گوگل صفحه‌ای را به عنوان حذف شده گزارش می‌کند، اما در ایندکس گوگل قرار دارند. می‌توانید این کار را با اضافه کردن ”Site:” قبل از URL صفحه انجام دهید. اگر صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود به این معنی است که ایندکس شده است.
  • URL های صفحه‌بندی شده: معمولا وبلاگ‌ها و سایت‌های فروشگاهی دارای URL های صفحه‌بندی شده هستند. این‌گونه صفحات معمولا شامل این خطا می‌شوند.
  • آدرس‌های فید RSS: اگر در سایت شما از RSS Feed استفاده است ممکن است با URL هایی مواجه شوید که خطای crawled currently not indexed را مشاهده کنید.

رفع خطای کرال شده ولی ایندکس نشده

آموزش رفع مشکل crawled currently not indexed در سرچ کنسول

در این بخش به راه‌حل‌های موارد گفته شده در قسمت قبل اشاره می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که برای رفع خطای crawled currently not indexed به چه صورت است:

  1. لینک سازی داخلی ضعیف: برای رفع مشکل صفحات یتیم یا بهبود لینک سازی داخلی، با رفتن به یک صفحه موجود در سایت خود شروع کنید، بخشی از مقاله مربوط به صفحه موضوعی را که می‌خواهید گوگل ایندکس کند پیدا کنید و یک لینک اضافه کنید. همچنین صفحات دیگر که مرتبط با کلمات کلیدی صفحه یتیم هستند به آن لینک دهید.
  2. محتوای نازک (Thin Content)/ محتوای با کیفیت پایین: راه‌حل محتوای نازک، اضافه کردن اطلاعات بیشتر به صفحه است. صفحه را به اندازه‌ای طولانی کنید که موضوع را به طور جامع پوشش دهد بدون اینکه مطالب غیرضروری اضافه کنید. نوشتن یک مقاله فشرده و کامل که مورد توجه خوانندگان باشد، توسط گوگل با رتبه‌های بالا پاداش می‌گیرد.
  3. هدف جستجو: برای رفع این موضوع نیاز است که محتوای صفحه خود را بازنویسی کرده و دقیق‌تر بنویسید تا گوگل آن را به عبارت‌های سرچ شده مناسب نمایش دهد.
  4. صفحه با محتوای تکراری: برای رفع مشکل محتوای تکراری، اگر محتوای شما مشابه صفحه دیگری است از تگ کنونیکال استفاده کنید؛ اما اگر این‌طور نیست حتما محتوای یکی از صفحات را تغییر دهید تا گوگل متوجه شود که محتوای آن‌ها شبیه به هم نیست.
  5. عدم تطابق داده‌های ساختاریافته (Structured Data): جان مولر پیشنهاد می‌کند که برای حل این مشکل همیشه صفحات و داده‌های ساختاریافته خود را به‌روزرسانی کنید و اتصال درگاه پرداخت و سبد خرید مطمئن شوید.
  6. مثبت کاذب (False Positives): در این حالت نیازی به انجام کاری نیست و فقط اشتباه سرچ کنسول است.
  7. URL های صفحه‌بندی شده: این مورد مشکلی ایجاد نمی‌کند و فقط پیشنهاد می‌شود در صفحات پیجر حتما از تگ‌های کنونیکال استفاده کنید.
  8. آدرس‌های فید RSS: اگر گوگل می‌خزد اما فیدهای RSS شما را ایندکس نمی‌کند، مشکلی وجود ندارد و نباید نگران باشید.

جمع‌بندی

در این وبلاگ به بررسی خطای crawled currently not indexed پرداختیم و دلایل و راه‌حل‌های آن‌ها را بررسی کردیم. البته نمی‌توان برای همه سایت‌هایی که دچار این خطا شده‌اند یک نسخه کلی پیچید اما دلایل عمده بروز این خطا، مواردی که گفته شد هستند. به‌طورکلی گزارش وضعیت ایندکس شدن از قدرتمندترین ابزارها در سرچ کنسول گوگل است که به بازاریابان دیجیتال پیشنهاد می‌شود داده‌ها و گزارشات این قسمت را به دقت بررسی و تحلیل کنند.

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha