قرار دادن ایموجی در نتایج گوگل و تاثیر آن در سئو

نقش ایموجی‌ها در پیام‌های ما به ابزاری برای انتقال احساسات تبدیل شده‌ است. در صورتی که اگر در پیام‌ها از آن‌ها‌ استفاده نکنیم، تعبیری خشک از فضای ارتباطی خواهیم داشت. در سال‌های اخیر استفاده از ایموجی‌ در چت‌ها و کپشن‌ها با وسواس بیشتری استفاده می‌شود و در فضای آنلاین مانند مقوله‌های دیگر با ترند‌هایی همراه بوده است. اما آیا فعالیت ایموجی‌ها در فضای آنلاین تاثیری بر سئو خواهد گذاشت؟ برای بررسی این جریان با ما همراه باشید.

چگونه از ایموجی ها در نتایج گوگل استفاده کنیم؟

در سال 2015 گوگل تصمیم گرفت تا با حذف ایموجی‌ در محتوای نمایش داده شده بر صفحه نتایج، حجم محتوای مخرب را کاهش دهد. اما به فاصله یک سال بعد استفاده از ایموجی‌ها را در اسپینت صفحات را مجاز کرد؛ این اجازه از سمت گوگل مشروط به استفاده ایموجی مرتبط با مطالب بود و هم‌چنان هم کاربرد دارد.

استفاده از EMOJI در گوگل

استفاده از ایموجی و تاثیر آن بر سئو و رتبه بندی گوگل

گوگل اعلام کرده است که استفاده از ایموجی‌ها به صورت مستقیم در سئو سایت شما تاثیرگذار نخواهد بود. در منطق گوگل کلمات کافی هستند و اصولا نوع ردیابی ارتباط کلمه با محتوای صفحه به مراتب راحت‌تر از ایموجی برای ربات‌های گوگل است. اما با در نظر گرفتن فرهنگ کلی جامعه، نمی‌توان افرادی را که روزانه به وسیله ایموجی‌ سرچ‌های خود را انجام می‌دهند یا از دیدن آن‌ها استقبال می‌کنند نادیده بگیریم.

در واقع زمانی که ما با استفاده از ایموجی در گوگل سرچ را شروع می‌کنیم، نسبت به کلمه هم معنی در سرچ، نتایج ظاهر شده در SERP (صفحه نتایج گوگل) برای ما متفاوت خواهد بود. بنابراین از «ایموجی»‌ به عنوان عاملی برای تغییر نتایج SERP هم می‌توانیم نام ببریم. اما این پایان داستان ایموجی ها در گوگل نیست.

با قراردادن ایموجی‌ها در اسنیپت‌ها می‌توانید به خوبی از ظرفیت آنها بهره ببرید. فچر اسنیپت به تکه اطلاعاتی در صفحه نتایج گوگل گفته می‌شود که در بالای نتایج نمایش داده می‌شود. این معرفی‌نامه شامل عنوان متا (Meta tag)، متای توضیحات (Meta Description) و آدرس صفحه خواهد بود.

قرارگیری ایموجی در اسنیپت به افزایش نرخ کلیک (CTR) صفحات شما منتهی خواهد شد. با جذاب کردن اسنیپت توسط ایموجی‌ها می‌توانید نرخ CTR صفحات خود را افزایش دهید. با افزایش نرخ کلیک جایگاه شما در نتیجه صفحات گوگل تغییر می‌کند و میزان بازدید بیشتری از صفحات خود را تجربه خواهید کرد. 


ارائه خدمات طراحی سایت وردپرسی توسط شرکت وب 24


مزایای استفاده کردن از ایموجی در نتایج گوگل

جلب توجه مخاطبان جوان‌تر

کاربرد بسیار ایموجی‌ها در سنین 18 تا 30 سال، برای مخاطبان این بازه سنی تبدیل به نوعی هنجار شده است. با استفاده از ایموجی‌ها با کاربرهای جوان‌تر خود ارتباط برقرار خواهید کرد و می‌توانید در میان رقبایی که به استفاده از شکلک ارزشی قائل نمی‌شوند در این مورد سبقت بگیرید. در این رنج سنی دیده شده است که سرچ‌های خود را توسط ایموجی‌ها انجام می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی

فقط وب‌سایت‌ها نیستند که در اسنیپت خود می‌توانند از ایموجی‌ها در جهت تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب استفاده کنند. بلکه شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر (Twitter) یا یوتوب (YouTube) و... با استفاده از ایموجی‌ها در اسنیپت خود در نتایج گوگل رنک خواهند گرفت و در صورتی که بازدید از یک توییت، بیو اینستاگرامی و ویدیو یوتیوب در SERP گوگل رتبه خوبی بگیرد، محتوا به مطلبی وایرال تبدیل خواهد شد.

استفاده از اسمایلی ایموجی در نتایج گوگل


جهت دریافت خدمات مشاوره سئو با وب 24 تماس بگیرید.


نکات لازم برای استفاده بهتر از اموجی‌ها در اسنیپت گوگل

استفاده از ایموجی‌ها در قسمت  اسنیپت مجاز خواهد بود. به گفته John Muller، وب‌مستر رسمی گوگل؛ استفاده از ایموجی‌ها در اسپینت یک صفحه در گوگل نباید؛

  • زیاد از حد باشد؛ زیرا گوگل آن‌ها را اسپم به حساب می‌آورد.
  • گمراه‌کننده باشند؛ به صورتی که نتایج جست‌و‌جو را از آن‌چه که باید مشاهده شود، تغییر می‌دهند.
  • نامرتبط به محتوای اصلی صفحه باشند.

بایدها و نبایدهای استفاده از ایموجی

  • استفاده از ایموجی‌ها در اسنیپت باید به طور کلی با در نظر گرفتن سن مخاطب باشد. اگر رنج سنی مخاطبان شما بیش از 30 سال باشد ممکن است به دلیل دور بودن از ترندها نتواند دلیل استفاده از یک ایموجی را متوجه بشود.
  • تعداد پایین ایموجی (کمتر از 3 عدد)؛ لزومی ندارد برای زیبا کردن اسنیپت بیش از حد از ایموجی‌ها استفاده کنید. با تعداد کم می‌توانیم منظور خود را همراه با کلمات بیان کنیم.
  • ایموجی‌هایتان را بر اساس ترند‌های روز نامربوط انتخاب نکنید؛ زیرا در صورت عدم ارتباط آن ترند با محتوای صفحات شما، گوگل ایموجی استفاده شده را به دلیل تحریف محتوایی حذف خواهد کرد.
  • با توجه بر هویت صنعت خود و همراه با در نظر گرفتن پرسونا از ایموجی‌ها استفاده کنید. برای مثال اگر سایتی برای محتوای مخاطب کنکوری آماده شده باشد، نمی‌تواند صرفا در نظر گرفتن علاقه مخاطبین خود به صنعت مد از ایموجی‌های این صنعت استفاده کند.

استفاده از ایموجی در اسنیپت

با مراجعه به سایت‌هایی نظیر emojipedia.org پس از کپی کردن ایموجی مورد نظر می‌توانید آن را در اسنیپت صفحه خود پیست کنید. در صورت ظاهر نشدن ایموجی در اسنیپت می‌توانید با جای‌گذاری کدهای Decimal HTML Entity یا Hexadecimal HTML Entity ایموجی‌های مدنظرتان را در اسنیپت قرار دهید. برای جای‌گذاری راحت ایموجی‌ بدون وارد کردن کد آن ایموجی در اسنیپت سایت‌های وردپرسی، می‌توانید با استفاده از افزونه Yoast   با پیست کردن ایموجی‌ها در اسنیپت صفحه از تاثیرگذاری ایموجی‌ها بر سئو آن صفحه نیز مطمئن شوید. 

معرفی خدمات وب 24: طراحی سایت فروشگاهی

در آخر

برقراری ارتباط موثر با مخاطب، از ویژگی‌های ظریفی برخوردار است که با رعایت آن‌ها می‌توانید هم سئو سایت خود و ارتباط موثر با مخاطب را بهبود ببخشید. در این بلاگ تلاش کردیم به تشریح یکی از این راه‌ها؛ یعنی استفاده از ایموجی بپردازیم. با ما از تجربه‌ خود در رابطه با استفاده از ایموجی‌ها بگویید.

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha