گوگل به‌روزرسانی الگوریتم بررسی محصولات را معرفی کرد

گوگل الگوریتم جدیدی را به نام به‌روزرسانی بررسی محصولات (product review update) معرفی کرد. یکی از مدیران گوگل به Search Engine Land گفته است که این به‌روزرسانی در مقابل محتواهای کم‌ارزشی معرفی شده است که خیلی ساده فقط تعدادی ویژگی محصولات را ارائه می‌کنند. به گفته گوگل آپدیت جدید، برای این طراحی شده است که بررسی‌های عمیق و تحلیل‌های دقیقی که به‌ویژه توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در هر حوزه برای محصولات نوشته می‌شود، ارزش بیشتری داشته باشند.

به‌روزرسانی بررسی محصولات با هدف این ارائه شده است که محتواهای تولیدی و ارزشمند توسط متخصصان، بالاتر از اطلاعات ساختار یافته و قالب‌بندی شده‌ قرار بگیرد. گوگل اعلام کرده است که این نوع از بررسی محصولات در صفحه رتبه‌بندی نتایج این موتور جستجو، جایگاه بهتری می‌گیرند.

البته گوگل به طور مستقیم محتواهای کم‌ارزش از محصولات که فقط شامل مشخصات ظاهری و فنی می‌شوند را جریمه نمی‌کند. با وجود این، اگر چنین محتوایی دارید و رتبه آنها افت کرده است، علت اصلی این است که محتوای رقبا عملکرد بهتری داشته‌اند و جایگاه بالاترحتواهای بی‌کیفیتی گرفته‌اند. به گفته گوگل، از نظر فنی، این تغییر رتبه به معنای پنالتی‌ گوگل نیست. بلکه گوگل برای بررسی‌های عمیق که زحمت بیشتری برای آنها کشیده شده است، ارزش بیشتری قائل می‌شود و آنها را در رتبه‌های بالاتر نشان می‌دهد.

از نظر فنی این به‌روزرسانی فقط روی بررسی محصولات تاثیر دارد و شامل دیگر انواع محتوا نمی‌شود.


خدمات وب24: تولید محتوا با کیفیت و سئو شده


این آپدیت، به‌روزرسانی هسته نیست!

ضمن اینکه گوگل به این موضوع اشاره کرده است آپدیت بررسی محصولات، به‌روزرسانی هسته نیست. این به‌روزرسانی در واقع یک آپدیت مستقل است که به آن product review update می‌گویند. این آپدیت از به‌روزرسانی‌های مرسومِ هسته گوگل جداست. البته که همچنان نباید فراموش کنیم، تحت هر شرایطی گوگل توصیه می‌کند تا تولید محتوا باکیفیت را فراموش نکنیم.

توصیه‌های مهم درباره به‌روزرسانی بررسی محصولات

گوگل اعلام کرده است که تمرکز نهایی ما روی دسترسی کاربران به تحقیقات اصلی و تحلیل‌های عمیقی است که توسط متخصصان یا افراد سرشناس هر حوزه منتشر می‌شود. البته این موضوع با به‌روزرسانی‌های هسته هم خیلی تفاوتی ندارد. اما سوالات مهمی درباره بررسی محصولات وجود دارد که حتما باید آنها را در نظر بگیرید. گوگل پیشنهاد می‌کند که بررسی‌های شما باید پاسخی برای این سوالات باشد. سوالات مهم این است که آیا محتوای نقد و بررسی شما:

  • اطلاعات تخصصی درباره محصولات را در جای درست توضیح می‌دهد؟
  • طراحی ظاهری و شکل فیزیکی محصول، نحوه استفاده و محتوای منحصربه‌فرد ارائه شده توسط تولیدکننده را نشان می‌دهد؟
  • درباره اطلاعات کمی و عملکرد محصول در بخش‌های مختلف توضیح می‌دهد؟
  • درباره ویژگی‌های برجسته محصول نسبت به رقبا توضیح می‌دهد؟
  • درباره محصولات جایگزین یا محصولات متناسب برای موقعیت‌های خاص توضیح می‌دهد؟
  • درباره مزایا و معایب محصول صحبت می‌کند؟
  • درباره تفاوت مدل فعلی با نسخه قبلی، بهبودهای انجام شده و نحوه کمک به کاربران که روی تصمیم‌گیری آنها موثر است، توضیح می‌دهد؟
  • موارد مهم و موثر بر تصمیم‌گیری کاربران در بخش‌های مختلف را مشخص می‌کند؟ به عنوان مثال در بررسی یک خودرو، درباره مصرف سوخت، ایمنی، هندلینگ و عملکرد کلی مدل موردنظر صحبت می‌کند؟

معرفی خدمات وب24: سئو حرفه ای سایت


نوشتن بررسی‌های تخصصی و عمیق کار ساده‌ای نیست و این کار باید توسط افراد خبره و حرفه‌ای انجام شود. اما با توجه به اهمیتی که گوگل برای این موضوع قائل شده است، باید نحوه تولید آن را بدانید. برای این کار می‌توانید وبینار «نحوه نوشتن نقد و بررسی محصول و راهنمای خرید» که توسط وب 24 برگزار شده است را دریافت کنید:


دریافت وبینار آموزش نوشتن بررسی محصول

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha