سندباکس Sandbox گوگل چیست + تشخیص و خروج از سندباکس

سندباکس Sandbox گوگل چیست؟

سندباکس Sandbox گوگل دلیل رتبه نگرفتن دامنه های تازه ایجاد شده برای کلمات کلیدی مهم و با رقابت بالا در گوگل است. هنگامی که یک دامنه جدید ایجاد می شود و شروع به درج محتوا می کند گوگل رتبه دادن به صفحات سایت برای کلمات کلیدی اصلی که رقابت شدید برای آنها وجود دارد را برای مدتی به حالت تعلیق در می آورد.

سندباکس Sandbox گوگل چیست

چرا گوگل سایت را در سندباکس Sandbox قرار می دهد؟

عدم اعتماد به یک دامنه تازه ایجاد شده از سوی گوگل کاملا طبیعی است. گوگل تلاش دارد تا دامنه های مفید و جذاب را به صدر صفحه جستجو برساند و از رتبه گرفتن سایت های بی ارزش جلوگیری کند.هنگامی که یک سایت تازه ایجاد می شود گوگل ابتدا باید کنترل کند که آیا محتوای موجود در آن سایت بهترین از نوع خودش است یا خیر؟ اگر محتوای ایجاد شده در سایت کیفیت بالایی داشته باشد سایت بسرعت از سندباکس Sandbax گوگل خارج میشود. در غیر این صورت مدت بیشتری در سندباکس sandbox خواهد ماند.

راه های سرعت بخشیدن به خروج از سندباکس Sandbox

با توجه به تجربه سئو کاران مختلف می دانیم که یکی از مواردی که گوگل در هنگام بودن سایت در سندباکس Sandbox چک می کند. اسپم نبودن سایت است.

سایت اسپم چیست؟

  • سایتی که محتوای بی کیفیتی دارد و تنها برای تبلیغات ایجاد شده است.
  • سایتی که از تکنیک های کلاه سیاه و خرید لینک قصد رتبه گرفتن را دارد.
  • سایتی که با فروش لینک قصد جذب درآمد دارد.

با توجه به این موارد، هنگامی که سایت در سندباکس sandbox قرار دارد. باید از انجام تکنیک هایی که شبیه تکنیک های کلاه سیاه هستند خودداری کنیم. یعنی اینکه در این مدت لینک نخریم، لینک نفروشیم و محتوای سایت خود را از سایت های دیگر کپی نکنیم. اگر سایتی در مدت زمانی که در گوگل سندباکس Sandbox قرار دارد. اقدام به خرید لینک کند تا سرعت افزایش رتبه خود را افزایش دهد. با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد. احتمالا چنین سایتی یا هرگز در کلمات کلیدی اصلی رتبه نخواهد گرفت و یا رتبه گرفتن آن بسیار ضعیف و بعد از گذشت مدت زمان بسیار زیادی خواهد بود.

آیا گوگل وجود الگوریتم گوگل سندباکس Sandbox را تایید کرده است؟

اگر در Google help و Google developer برای واژه سندباکس Sandbox جستجو کنید. تنها سندباکسی Sandbox که مشاهده می کنید. سندباکس Sandbox گوگل اسکچاپ Google  SketchUp است. اما کارشناسان گوگل بصورت مستقل تائید کرده اند که گوگل به دامنه هایی که تازه ایجاد شده اند برای کلمات کلیدی دارای رقابت بالا رتبه خوبی نخواهد داد.

بازاریابی محتوا برای خروج سریع تر از سندباکس Sandbox

یکی از راهکارهای سرعت بخشیدن به خروج از سندباکس Sandbox تولید محتوای با ارزش و بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها است. هنگام تبلیغ و بازاریابی محتوا نباید از تکنیک هایی مانند خرید بک لینک استفاده کرد. ولی میتوان در وبلاگ ها و صفحات شبکه های اجتماعی خود تبلیغ محتوای سایت را انجام داد.

سوالات رایج در باره گوگل سندباکس Sandbox

وبمستران و سئو کاران همواره بدنبال کشف وجود و یا عدم وجود الگورتیم گوگل سندباکس Sandbox بودند. در این قسمت به سراغ پاسخ های Wayne Hurlbert متخصص سئو درباره گوگل سندباکسSandbox به وبمستران خواهیم رفت.

گوگل سندباکس چیست؟

گوگل سندباکس Sandbox فیلتر تائید نشده ای است که بر روی سایت های جدید قرار میگیرد. نتیجه فیلتر گوگل سندباکس Sandbox این است که سایت های جدید برای اغلب کلمات کلیدی مهم و عبارات کلیدی اصلی رتبه خوبی نخواهند گرفت. (کلمات کلیدی مهم و عبارات کلیدی اصلی، کلمات و عباراتی هستند که تعداد رقبای زیادی دارند). عدم کسب رتبه مناسب برای کلمات کلیدی اصلی برای سایت های تازه تاسیس حتی در صورت وجود محتوای با کیفیت و لینک های با کیفیت و رتبه بالای صفحه نیز اتفاق می افتد. گوگل سندباکس Sandbox با هدف جلوگیری از رتبه گیری سریع سایت های اسپم مدتی سایت های تازه تاسیس را تحت نظارت قرار می دهد.

گوگل سندباکس Sandbox را در یک جمله توصیف کنید

گوگل سندباکس Sandbox بسیار شبیه آن است که سایت جدید را در معرض یک امتحان قرار دهند. در این امتحان سایت رتبه ای کمتر از رتبه ای که توقعش را داریم دریافت می کند. در مرحله امتحان به سایت بابت محتوا و لینک های آن امتیازی که باید داده نخواهد شد.

چرا گوگل الگوریتم سندباکس Sandbox را ایجاد کرده است؟

با توجه به اینکه سایت های اسپم عمر کوتاهی دارند. گوگل با ایجاد سندباکس Sandbox سعی دارد. مانع شود که سایت های اسپم به محض تولید با روش های سئو کلاه سیاه رتبه بالایی در نتایج جستجو بدست بیاورند. گوگل با کمک الگوریتم سندباکس Sandbox، سایت هایی که از همان بدو شروع، لینک های زیادی دارند را بعنوان سایت های مشکوک در نظر می گیرد. لینک های زیاد در ابتدای شروع به کار یک سایت اصلا طبیعی نیست. سایت های اسپم ممکن است از روشهایی متعددی بخواهند از همان ابتدای کار در نتایج گوگل رتبه بالایی بدست آورند. گوگل با قراردادن سایت های تازه تاسیس در معرض امتحان از اسپم نبودن آنها و وجود کاربران واقعی مطمئن میشود. قراردادن یک سایت تازه تاسیس در معرض امتحان گوگل را اصطلاحا سندباکس Sandbox می نامیم.

آیا همه سئو کاران به وجود الگوریتم گوگل سندباکس Sandbox اعتقاد دارند؟

خیر همه موافق وجود چنین الگوریتمی نیستند.گوگل سندباکس Sandbox یکی از الگوریتم های تائید نشده گوگل برای فیلتر کردن سایت های تازه تاسیس است. برخی از افرادی که در زمینه بهینه سازی مشغول کار هستند وجود هرگونه فیلتری برای نتایج گوگل را نفی می کنند. برخی معتقند که عدم رتبه گیری سایت های تازه تاسیس به دلیل تاثیر چند الگوریتم مختلف است و وجود الگوریتم سندباکس Sandbox تنها یک توهم است.

اولین بار گوگل سندباکس Sandbox کی پدیدار شد؟

در مارس march  2004 اولین بار صاحبان سایت و سئو کاران حرفه ای از عدم کسب رتبه برای چند ماه ابتدای شروع فعالیت صحبت کردند. این افراد اضعان داشته اند که با وجود رعایت کلیه موارد سئو و داشتن لینک های با کیفیت گوگل از دادن رتبه مناسب به سایت آنها برای چند ماه امتناع کرده است.

چه نوع سایت هایی در گوگل سندباکس Sandbox قرار می گیرند؟

تجربه نشان داده است که همه نوع سایتی در گوگل سندباکس Sandbbox قرار می گیرند. اما سایت های تازه تاسیسی که قصد رقابت در کلمات کلیدی دارای رقابت بالا را دارند. مدت بیشتری در گوگل سندباکس Sandbox خواهند ماند.

الگوریتم سندباکس

چرا سایت من هرگز در گوگل سندباکس Sandbox نبوده است؟

قرار نگرفتن یک سایت در گوگل سندباکس Sandbox میتواند چندین دلیل داشته باشد: سایت قبل از سال 2004 ایجاد شده است. سایت کلمات کلیدی با رقابت بالا را هدف خود قرار نداده است. دامنه شما از قبل ثبت شده باشد و بعدا روی آن سایتی را پیاده سازی کرده باشید.

یک سایت چه مدتی در سندباکس Sandbox می ماند؟

ماندن در سندباکس Sandbox از یک تا شش ماه ممکن است بطول بینجامد. بصورت نرمال سایت ها، چهار ماه، ماندن در سندباکس Sandbax را تجربه می کنند. کلمات کلیدی کم رقیب ممکن است مدت ماندن در سندباکس را به حدی کاهش دهد که حتی مالکان سایت متوجه آن نیز نشوند. وجود کلمات کلیدی که رقابت زیادی بر سر آنها وجود دارد هم میتواند شش ماه ماندن در سندباکس Sandbox را برای سایت به ارمغان بیاورد. میانگین ماندگاری سایت ها در سندباکس برای بیشتر کلمات کلیدی اغلب سه ماه است.

آیا ماندگاری در سندباکس Sandbox متغیر است؟

زمان ماندگاری در سندباکس Sandbox بسیار متغییر است. کلمات کلیدی پر رقابت باعث ماندگاری طولانی تر در سندباکس Sandbox خواهند شد. معمولا بعد از گذشت سه ماه بیشتر کلمات کلیدی سایت در گوگل رتبه خوبی بدست می آورند اما کلمات کلیدی که رقابت زیادی بر سر آنها وجود دارد. ممکن است دقیقا شش ماه تمام در سندباکس Sandbox بمانند.

از کجا بدانیم که سایت در سندباکس Sandbox است؟

میتوان به مدارکی از عملکرد سندباکس Sandbox توجه کرد. آیا سایت شما  Google PageRank بالایی دارد و لینک های با کیفیتی به سایت ارجاع دارند؟ آیا سایت برای برخی کلمات کلیدی رتبه بسیار خوبی در گوگل دارد؟ اگر تمام این موارد صادق است و سایت برای کلمات کلیدی مهم در نتایج جستجو نیستند احتمالا سایت در سندباکس Sandbox قرار دارد.

چگونه متوجه شویم که در سندباکس Sandboxهستیم و پنالتی نشده ایم؟

اگر سایت دچار گوگل پنالتی شده باشد برای هیچ کلمه کلیدی در گوگل رتبه ای نخواهد داشت. حتی اگر کلمه کلیدی بی اهمیت باشد. در گوگل وبمستر میتوان از پنالتی نبودن سایت اطمینان حاصل کرد.

 چرا یک سایت تازه تاسیس برای کلمات کلیدی کم اهمیت رتبه خوبی دارد؟

به نظر میرسد که گوگل سندباکس Sandbox تنها به کلمات کلیدی پر رقابت حساس است. که منطقی هم هست زیرا کلمات کلیدی که رقابت بر سر آنها زیاد است. ارزش سرمایه گذاری برای تولید محتوا اسپم را دارند. بنابراین گوگل سندباکس Sandbox با فیلتر کردن سایت های تازه تاسیس برای کلمات کلیدی مهم از بروز اسپم در این کلمات جلوگیری می کند. اما سایت های تازه تاسیس میتوانند در کلمات کلیدی کم اهمیت رتبه خوبی در گوگل بدست بیاورند. کلمات کلیدی که رقابت بر سر آنها کم است تحت تاثیر سندباکس Sandbox قرار نمی گیرند.

ایا عضویت در گوگل Adwords و گوگل Adsense مانع قرار گرفتن در گوگل سندباکس Sandbox می شود؟

پیوستن به برنامه هایی مانند گوگل Adwords و گوگل Adsense تا زمانیکه در سندباکس Sandbox قراردارید بر روی سایت شما بی تاثیر است. برنامه های تبلیغات پولی گوگل میتوانند میزان مخاطب سایت شما را بالا ببرند. بدون اینکه تاثیری بر بودن سایت شما در سندباکس Sandbox داشته باشند. تبلیغات کلیکی گوگل و تبلیغات Adsense حتی با بودن سایت در سندباکس Sandbox می توانند ترافیک سایت شما را بالا ببرند.

آیا فیلترهای دیگری وجود دارند که مانند سندباکس Sandbox عمل کنند؟

فیلتر تائید نشده ای برای در نظر نگرفتن لینک های تازه ایجاد شده وجود دارد. گاهی این فیلتر را با سندباکس Sandbox اشتباه میگیرند. این فیلتر به منظور بررسی میزان مخاطب انتقال داده شده از لینک ایجاد شده برای مدتی لینک های جدید را برای افزایش اعتبار دامنه محاسبه نمی کند. به نظر می رسد که این الگوریتم قصد دارد لینک های خریداری شده را شناسایی کند. نام این الگوریتم link dampening است و همانطور که اشاره شد وجود آن رسما تائید نشده است.

اگر سایت در سندباکسSandbox ماند چگونه آن را خارج کنیم؟

تنها راه خروج واقعی از سندباکس Sandbox  زمان است. بسته به اینکه کلمات کلیدی مد نظر شما چقدر مهم هستند و چه تعداد رقیب دارند. زمان ماندگاری شما در سندباکس Sandbox متفاوت خواهد بود. زمان 3 یا 4 ماه برای ماندن در سندباکس Sandbox  برای کلمات کلیدی معمولی بسیار عادی است. بهترین کاری که میتوان انجام داد بهینه کردن سایت از نظر محتوا است تا هنگام پایان سندباکس Sandbox به رتبه خوبی برسیم.

هنگامی که سایت در سندباکس Sandbox قرار دارد چه کارهایی میتوان انجام داد؟

هنگامیکه سایت درون سندباکس Sandbox است. زمان مناسبی برای تولید محتوای جدید برای کلمات کلیدی جدید است. همچنین افزایش تبلیغات سایت در شبکه های اجتماعی و افزایش لینک های دریافتی از سایت های معتبر در این زمان بسیار مناسب است. افزایش تعداد لینک دریافتی در زمان حضور سایت در سندباکس Sandbox موجب میشود. که بعد از خروج از سندباکس Sandbox  نیازی به انتظار برای تائید این لینک ها توسط الگوریتم link dampening نباشیم. افزایش تعداد لینک دریافتی به سایت PageRank و link popularity (انتشار لینک سایت در دامنه وسیعی از سایت ها) صفحه را بالا برده و بعد از خروج از سندباکس Sandbox رتبه سایت بسرعت بالا خواهد رفت.

آیا در زمان حضور در سندباکس Sandbox باید همچنان به سایت محتوا اضافه کرد؟

درواقع زمانیکه سایت در سندباکس Sandbox قرار دارد بهترین زمان برای افزایش محتوای مرتبط است. توجه به افزایش کلمات کلیدی در صفحات در هنگام تولید محتوا در این زمان اهمیت زیادی دارد. سئو داخلی on-page و سئو خارجی off-page را در این زمان توسعه دهید. مطمئن شوید که عنوان سایت با کلمه کلیدی اصلی مرتبط است. به سایت نقشه سایت Sitemap اضافه کنید. مطمئن شوید که تمام صفحات سایت لینک ورودی و خروجی داشته باشند. متن های لنگر شده صفحات را چک کنید و کیفیت آنها را بالاتر ببرید. لینک های دریافتی از سایت های دیگر را بهینه کنید و عبارت لینک شده را بشکلی انتخاب کنید که با کلمه کلیدی صفحه مرتبط باشند.

آیا همچنان باید برای سایت لینک های جدید دریافت کنیم؟

لینکهای دریافتی خود را در زمانیکه سایت در سندباکس sandbox قرار دارد افزایش دهید. فیلتر تائید نشده dampening filter بعد از تولید لینک جدید تا مدتی مانع تغییر رتبه براساس لینک خواهد شد. بنابراین بهتر است که لینک های خود را در زمانی ایجاد کنید که در سندباکس Sandbox قراردارید به این ترتیب زمان خروج از سندباکس Sandbox  تاثیر فیلتر dampening filter نیز به پایان رسیده است. برای متن لنگر شده در لینک های ورودی، از ترکیب کلمات کلیدی استفاده کنید.

آیا راهی برای خروج سریعتر از سندباکس Sandbox  وجود دارد؟

تنها زمان میتواند سایت را از سندباکسSandbox خارج کند. همانطور که گفتیم زمان ماندگاری در سندباکس Sandbox به میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی سایت بستگی دارد. نکته: افزودن لینکهای دریافتی با کلمات کلیدی متنوع مرتبط با کلمه کلیدی سایت ازمنابع معتبر موجب میشود که زمان ماندن سایت در سندباکس Sandbox کمتر شود.

هنگامی که سایت از سندباکس Sandbox خارج شد. آیا پایین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو طبیعی است؟

پایین بودن رتبه یک سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولا ایجاد لینک های با کیفیت از سایت های معتبر با متن های لنگر شده عالی به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک زیادی میکند. میتوانید تعداد صفحات خود را با کلمات کلیدی مرتبط بیشتر کنید. خوشبختانه هرکدام از این مشکلات را براحتی میتوان برطرف کرد و رتبه بهتری در گوگل به دست آورد.

بعد از خروج از سندباکس Sandbox  برای برگشتن به رتبه واقعی چقدر زمان لازم است؟

تعیین زمان دقیق بازگشت به رتبه واقعی در نتایج جستجو بعد از خروج از سندباکس Sandbox دشوار است. با توجه به اینکه عوامل موثر در رتبه یک سایت بسیار زیاد هستند. اگر شما از سایت های مرتبط و معتبر لینکهایی با متن لینک شده مرتبط با کلمات کلیدی دریافت کنید. سرعت رتبه گیری سایت بشدت افزایش می یابد. افزودن محتوای مرتبط با کلمات کلیدی نیز به سرعت صعود کمک می کند. بطور کلی هرچه رقابت بر سر کلمه ای بیشتر باشد رتبه گرفتن در آن سخت تر است.

چگونه می توان از قرار گرفتن در سندباکس Sandbox از همان ابتدا اجتناب کرد؟

خریدن دامنه ای که قبلا فعال بوده است. بهترین روش برای جلوگیری از قرارگرفتن در سندباکس Sandbox است.

 گوگل سندباکس تعریف کلی

نتیجه گیری:

گوگل به یک سایت تازه تاسیس برای کلمات کلیدی مهم و با رقابت بالا رتبه خوبی نخواهد داد. این سایت ها برای گرفتن رتبه بهتر باید محتوای با کیفیت تولید کنند و محتوای خود را تبلیغ کنند. دریافت لینک از سایت های مرتبط معتبر، میتواند به سایت شما کمک کند که با سرعت بیشتری به رتبه های بالا در گوگل برسید.

 

همچنین بخوانید
در این مقاله از سایت وب24 به بررسی و معرفی بهترین افزونه‌های بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر در وردپرس پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌شود که حتما این مقاله را مطالعه کنید.
نقشه سفر مشتری (Customer Journey) چیست؟ در این مقاله از وب 24 با اهمیت نقشه سفر مشتری آشنا شوید و از مراحل و نحوه ارزیابی Customer Journey آگاه شوید.
محتوای ستونی pillar content چیست؟ در این مقاله از وب 24 با مفهوم پیلار کانتنت آشنا شوید و از مزایا، کاربرد و روش اجرای محتوای خوشه‌ای آگاه شوید.
آشنایی کامل با انواع، مراحل و چگونگی طراحی یک استراتژی سئو موفق. با مطالعه این مقاله از سایت وب24 یک استراتژی بی‌نقص طراحی کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha