• مقالات
  • خدمات
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴
وب 24
  • طراحی سایت  
    • طراحی سایت حرفه ای
    • قیمت طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
    • طراحی سایت صنعتی
    • طراحی سایت گردشگری
    • طراحی سایت خبری
    • طراحی سایت شرکتی
    • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • سئو و بهینه سازی سایت  
    • خدمات سئو
    • قیمت سئو
    • سفارش سئو
    • مشاوره سئو
    • آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
    • خدمات تولید محتوا
      • تعرفه تولید محتوا
    • بازاریابی اینترنتی
  • نمونه کارها  
    • نمونه کارهای طراحی سایت
    • نمونه کارهای سئو
پورتال مشتریان وب24
وب 24
پایگاه دانش
مقالات
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
فاکتور DwellTime در سئو به چه معنا است؟

فاکتور DwellTime در سئو به چه معنا است؟

زمان انتشار: یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶  

با فاکتور dwelltime در سئو آشنایی دارید؟

یکی از مهمترین کارهایی که یک سئو کار باید انجام بدهد، انجام آزمایش برای بدست آوردن فاکتورهای تاثیر گذار در نتایج گوگل است. دلیل این موضوع این است که گوگل همواره از الگوریتم های خود محافظت می کند و بخش زیادی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل برای افراد مختلف ناشناخته است. بسیاری از فاکتورهای سئو که گوگل در الگوریتم های رتبه بندی در نظر میگیرد، با فاکتورهایی که بعضا از طریق حدس و گمان و یا آزمایش های مختلف بدست می آیند متفاوت هستند، اما از آنها تاثیر می پذیرند.

برخلاف تصویر بسیاری از افراد و همچنین مقالات اشتباهی که در زبان فارسی منتشر شده است، به دلایل مختلف میتوان ثابت کرد که گوگل از اطلاعات انالیتیکز در وبمسترتولز و الگوریتم رتبه بندی خودش استفاده نمی کند و ساختار معماری گوگل و سایر موتورهای جستجو به گونه ای است که نمیتوانند اطلاعاتی مانند bounce rate و time on site و... را از سایت های اینترنتی استخراج کنند.

بنابراین نرخ پرش, تعداد بازدید صفحات سایت, زمان ماندگاری کاربر در سایت, رتبه الکسا و... هیچگونه تاثیر مستقیمی در سئو ندارند.البته این موضوع که عده ای میگویند زمان ماندگاری کاربر در سایت به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک می کند تا حدودی صحیح است. گرچه تاثیر آن تاکنون توسط گوگل مورد تایید قرار نگرفته و اثبات نشده است. اما این تاثیر به خاطر پارامتری به نام dwelltime هست که سایت moz آن را معرفی کرده و البته گوگل هیچگونه اطلاعیه ای در این باره منتشر نکرده است.

تعریف Dwelltime یا زمان ماندگاری کاربر در سایت

این فاکتور بر اساس زمانی که کاربر از نتایج گوگل به یک سایت مراجعه کرده و مجددا برای جستجو به نتایج گوگل بازگشته است محاسبه میشود، در واقع dwelltime زمانی است که کابر پس از مراجعه به یک سایت مجددا به گوگل مراجعه می کند. در واقع این فاکتور میتواند دقیقا همان تاثیر زمان ماندگاری کاربر در سایت را داشته باشد و البته همانطور که توضیح دادیم رسما تایید نشده است و ایرادات زیادی نیز در مورد آن مطرح میشود. به عنوان مثال اینکه گوگل دقیقا چگونه می تواند این فاکتور را محاسبه کند و اگر کاربر همزمان بر روی سه سایت کلیک کند و مجددا به نتایج گوگل بازگردد برای هر سه سایت فوق جریمه در نظر میگیرد؟ این موضوع که گوگل نمی تواند زمان ماندگاری کاربر در سایت را اندازه گیری کند، بدیهی است اما این روش که زمان ماندگاری بر اساس مراجعه مجدد به نتایج گوگل و جستجو مجدد عبارت کلمه کلیدی در نظر گرفته شود، کمی عجیب به نظر می رسد.

 

dwelltime چیست

با این وجود این فاکتور توسط سایت موز، ارائه شده است و تا کنون گوگل هیچگونه اطلاعاتی در مورد آن نداده است و این فاکتور، جز فاکتورهای تایید شده گوگل نیست. ضمنا باید این نکته را در نظر گرفت که گوگل شدیدا به دنبال بهبود و افزایش تاثیر پارامترهایی در سئو است که با تجربه کاربری نسبت مستقیم دارند. به نظر شما فاکتور dwelltime چقدر در سئو سایت تاثیر دارد و این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

 


 برچسب ها:
  • چک سئو
  • تکنیک های سئو
  • سئو ارزان
  • مقالات سئو
نظرات (2 نظر)

 ثریا ۱۱ تیر ۱۳۹۶   ۰ ۰

با سلام و احترام سپاس بسیار بخاطر به اشتراک گذاری محتوای سودمند و ارزشمند بنظرم فاکتور dwell-time هم اکنون در سئو تاثیرگذار است زیرا همانطورکه شما نیز اشاره فرمودین با تجربه کاربری ارتباط دارد. درآینده پیش بینی میکنم با درنظر گرفتن معیارهای بهتری برای سنجیدن و اندازه گیری کمی، این فاکتور می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. پایدار و پیروز باشید

 مقدم ۱۱ تیر ۱۳۹۶   ۱ ۰

سلام. شما می فرمایید که گوگل نمی تواند زمان ماندگاری کاربر در سایت را اندازه گیری کند، پس فاکتورهای Daily Pageviews per Visitor و Daily Time on Site بر چه مبنایی محاسبه می شوند؟

 مدیر سایت ۱۲ تیر ۱۳۹۶   ۳ ۰ -1 از 5

بله، نه تنها گوگل بلکه هیچ سیستمی بدون اینکه کد در داخل سایت شما تزریق کند، نمی تواند اطلاعات داخل سایت شما را استخراج کند. سایت الکسا هم از طریق تولبار چنین کاری انجام می دهد، این دو پارامتری هم که فرمودید از طریق نرم افزارهای آمارگیر مانند گوگل آنالیتیکز قابل محاسبه هستند که در داخل سایت شما کد اسکریپت دارند.
 مقالات مرتبط
طول محتوا در سئو ؛ طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟
کنیبالیزیشن (Cannibalization) یا هم نوع خواری چیست؟
آموزش Disavow - حذف بک لینک های مخرب و اسپم با ابزار Disavow
شبکه خصوصی لینک سازی یا PBN چیست؛ شمشیر دو لبه سئو
سئو تکنیکال چیست؟ آموزش Technical SEO
چطور صفحات سایت را برای بهبود سئو حذف کنیم؟
آموزش استفاده صحیح از تگ‌ های هدینگ H1 تا H6 در متن
 دسته بندی مقالات
آموزش طراحی سایت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
آموزش بازاریابی اینترنتی
اخبار تکنولوژی
ویدئوهای آموزشی
دسترسی سریع
  • خدمات رپورتاژ آگهی
  • خدمات تولید محتوا
  • مقالات
  • نمونه کارهای طراحی سایت
  • خدمات
  • نمونه کارهای سئو
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات وب 24
  • تبلیغات در گوگل
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
  • طراحی سایت صنعتی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی وب سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت شرکتی
تماس با ما
  • آدرس شرکت: خیابان گاندی، کوچه بیست و سوم، پلاک 3، زنگ 1 تهران
  • تلفن تماس: 86086864 - 02186086906
  • تلگرام: 09027362447
وب 24 در شبکه های اجتماعی
آدرس شرکت وب 24
  • طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • مقالات
  • خدمات سئو
  • سفارش سئو
  • تعرفه تولید محتوا
  • تعرفه رپورتاژ آگهی
  • مشاوره سئو
  • درباره ما
  • تماس با ما

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد

تمام حقوق نزد شرکت طراحی سایت وب 24 محفوظ است

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان وب 24
  • نمونه کارهای وب 24
  • ثبت سفارش در وب 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام وب 24
 ثبت سفارش