قیمت سئو سایت: هزینه انجام و تعرفه پروژه سئو در سال 1402

سئو به روش‌هایی گفته می‌­شود که بازدید سایت شما در گوگل از طریق آن‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه افرادی که به دنبال خرید محصولات شما هستند، به سمت سایت شما هدایت می­‌شوند. سئو را می‌­توان به صورت سرمایه‌گذاری در نظر گرفت، سئو در میان تمام روش­‌های بازاریابی اینترنتی بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می‌گوید :

توقف تبلیغات برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مانند متوقف کردن ساعت برای صرفه‌جویی در وقت است.

قیمت‌گذاری پروژه‌ها یکی از سخت‌ترین کارها در سئو است. اساساً خدمات سئو به شکلی است که قیمت‌گذاری در آن کار ساده‌ای نیست. از یک‌سو خدمات زیادی وجود دارد که می‌توان در یک پروژه سئو ارائه کرد و از سوی دیگر هرکدام از خدمات را می‌توان در ابعاد مختلفی ارائه کرد. به این‌ها درجه سختی انجام پروژه‌های مختلف را هم اضافه کنید تا بدانید تعیین قیمت سئو چقدر می‌تواند پیچیده باشد.

تیم سئوی وب 24 با تحلیل حوزه‌ی کاری شما و ارائه استراتژی مناسب و در نظر گرفتن تمام پارامترها قدم‌به‌قدم شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهد کرد. این قدم‌ها شامل موارد زیر خواهد بود.

خدمات کلی پروژه‌های سئو شامل چه مواردی می‌شود؟ 

قبل از آنکه وارد بحث قیمت‌گذاری سئو و انواع روش‌های آن شویم، بد نیست خدمات کلی پروژه‌های سئو را یک‌بار مرور کنیم.

1- سئوی داخلی (ON-Page SEO)

سئوی داخلی برای نمایش سایت شما در گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجو ضروری است. اولین قسمت فعالیت‌های سئوی یک سایت را باید سئو داخلی دانست؛ جایی که فعالیت‌های سئویی روی خود سایت شما متمرکز می‌شود. در این مرحله یک استراتژی برای کلمات کلیدی شما تدوین شده و محتواهایی برای هدف‌گیری کلمات کلیدی موردنظر تولید می‌شود. سئو داخلی به سئوی onpage هم معروف است. در ادامه نگاهی گذرا به بخش‌های مختلف سئو داخلی می‌اندازیم:

الف- تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است که در آن کلمات کلیدی حوزه کاری شما استخراج می‌شوند. این کلمات درواقع عبارت‌هایی هستند که می‌توانند از طریق جستجوهای گوگل برای شما بازدید ایجاد کنند. شما باید بدانید چه عبارت‌هایی در حوزه کاری شما بیشتر توسط کاربران گوگل، جستجو می‌شوند. چنین عبارت‌هایی پتانسیل این را دارند که مشتری احتمالی زیادی برای شما فراهم کنند؛ البته به‌شرط آنکه محتوایی بهینه‌شده برای آن‌ها تهیه کرده و رتبه‌های بالا را در نتایج جستجوی گوگل بدست آورید.

ب- تحلیل ورودی‌های رقبا

در کنار تحقیق کلمات کلیدی شما باید بتوانید رقبای خود را هم زیر نظر داشته باشید. اینکه رقبای شما در چه کلماتی ورودی بیشتری دارند و از طریق کدام جستجوها فروش بیشتری کسب می‌کنند، می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد. تحلیل رقبا همیشه یکی از مهم‌ترین کارها در سئو است. اساساً سئو یک مسابقه بین شما و رقبای حوزه کاری شما است. برای همین باید بدانید آن‌ها از چه عبارت‌هایی ورودی دارند و در چه عبارت‌هایی ورودی زیادی کسب نمی‌کنند.

ج- تولید محتوای جذاب و کاربردی

تولید محتوا اصلی‌ترین کاری است که در سئو داخلی باید انجام دهید. تولید محتوای سئو باید به گونه‌ای باشد که برای هر صفحه یک یا چند کلمه کلیدی را هدف بگیرید. درواقع محتوای صفحات برای این کلمات کلیدی بهینه‌سازی می‌شوند. محتوای صفحات شما علاوه بر بهینه بودن باید جذاب و کاربردی باشد تا بتواند رضایت مخاطبان را جلب کرده و آن‌ها را برای خرید ترغیب کند.

2- سئوی خارجی (Off-Page SEO)

برای رسیدن به رتبه‌بندی و رنکینگ خوب، سئوی خارجی سایت شما باید قوی باشد. لینک بیلدینگ (لینک‌سازی) یکی از خدماتی است که در این بخش ارائه می‌شود. سئو خارجی سایت شامل دسته‌ای از فعالیت‌ها است که باید در خارج از سایتتان انجام دهید. این فعالیت‌ها به‌منظور افزایش شهرت و اعتبار سایت شما انجام می‌شود. به‌طورکلی گوگل به اعتبار سایت‌ها اهمیت زیادی نشان داده و در رتبه‌بندی آن‌ها به معتبر بودن سایت‌ها توجه زیادی می‌کند.

گوگل برای تشخیص اعتبار سایت‌ها به شهرت برند آن‌ها نگاه می‌کند؛ اینکه سایت‌های دیگر چقدر درمورد برند یک سایت حرف می‌زنند یا مطالب آن را به اشتراک گذاشته و به آن‌ها استناد می‌کنند. برای اینکه سایت شما بتواند رتبه‌های بالایی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورد باید کاری کنید از دیگر سایت‌ها لینک دریافت کند و در مورد برند آن صحبت شود. در این قسمت‌ها نگاهی دقیق‌تر به فعالیت‌های سئو خارجی انداخته‌ایم:

الف- تحلیل بک‌لینک‌های رقبا

در اینجا هم رقبا می‌توانند کمک زیادی به شما کنند. در قدم اول باید بک‌لینک‌هایی که رقبایتان گرفته‌اند را تحلیل کرده و بر اساس آن یک استراتژی لینک‌سازی تدوین کنید. هرچقدر بتوانید بهتر از رقبا کار کنید، شانس گرفتن رتبه‌هایی بالاتر از آن‌ها بیشتر می‌شود. علاوه بر این در طول انجام سئوی سایت باید بک‌لینک‌های رقبا را زیر نظر داشته و کم و زیادشدن لینک‌های آن را رصد کنید.

ب- برنامه‌ریزی انتشار رپورتاژ آگهی و کسب بک لینک معتبر

بعد از تحلیل رقبا و تدوین استراتژی باید به سراغ ساخت بک‌لینک بروید. این قسمت از حساس‌ترین بخش‌های سئو است، زیرا کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند ضرباتی جبران‌ناپذیر به شما وارد کند. ازآنجاکه افراد زیادی برای رتبه گرفتن در گوگل اقدام به لینک‌سازی‌های متعدد می‌کنند، گوگل هم حساسیت خود را روی این موضوع بالا برده و درصورتی‌که تشخیص دهید خودتان اقدام به لینک‌سازی برای سایت کرده‌اید، شما را جریمه می‌کند.

باکیفیت‌ترین لینک‌ها آن‌هایی هستند که طبیعی‌تر باشند؛ یعنی در سایت‌هایی مرتبط با حوزه کاری شما ایجاد شوند، تعداد آن‌ها و روند رشد آن‌ها باید متعادل باشد و در سایت‌های معتبر ساخته شوند. انتشار رپورتاژ آگهی و ساخت بک‌لینک‌ها در سایت‌های معتبر از مهم‌ترین کارهایی است که برای لینک‌سازی می‌توانید انجام دهید.

قیمت انجام سئو سایت

3- سئو تکنیکال

سئو تکنیکال قسمتی دیگر از فعالیت‌های سئوی یک سایت را به خود اختصاص می‌دهد که مربوط به اقدامات فنی است. این اقدامات در حوزه افزایش سرعت سایت، تنظیم رابطه سایت با ربات‌های گوگل و بهبود تجربه کاربری آن تمرکز دارند. در ادامه با مهم‌ترین بخش‌های سئو تکنیکال بیشتر آشنا می‌شوید:

الف- بهبود فاکتورهای  core web vitals

گوگل در سال‌های اخیر توجه زیادی به تجربه کاربری نشان داده و برای رتبه دادن به سایت‌ها تجربه کاربری آن‌ها را به‌شدت مدنظر قرار می‌دهد. حتی برای آنکه تکلیف مدیران سایت‌ها را با این موضوع روشن کند، فاکتورهایی را برای اندازه‌گیری تجربه کاربری معرفی کرد. این فاکتورها که به core web vitals یا هسته حیاتی وب معروف شده‌اند، هرکدام جنبه‌ای از تجربه کاربری را اندازه می‌گیرند. این جنبه‌ها شامل سرعت بارگذاری سایت، ثبات تصویری سایت و سرعت تعامل آن با کاربران می‌شود. بهبود این فاکتورها نیاز به انجام برخی اقدامات فنی روی سایت دارد تا سرعت آن بهبودیافته و فاکتورهای core web vitals آن ارتقا یابند. 

ب- بررسی اسکیمای صفحات

اسکیما المان‌هایی هستند که در هر صفحه به کار می‌روند تا آن را به ربات‌های گوگل بهتر بشناسانند. اسکیماها می‌توانند ماهیت صفحه مثل‌اینکه صفحه مقاله، محصول یا صفحه پرسش و پاسخ است را به ربات‌های گوگل نشان دهند. علاوه بر این اطلاعات ریزودرشت دیگری در مورد صفحات مختلف سایت را با استفاده از اسکیما می‌توان به گوگل ارائه داد. هرچند اسکیما به‌طور مستقیم روی رتبه صفحات تأثیر ندارد اما با ارائه اطلاعات دقیق درمورد آن‌ها، باعث درک صحیح‌تر ربات‌های گوگل از صفحات شده و رتبه آن‌ها را به شکلی غیرمستقیم ارتقا می‌دهد.

ج- رفع خطاهای فنی

هر سایتی در روند کاری خود به‌هرحال دچار خطاهای فنی می‌شود؛ مثلاً ممکن است آدرس url برخی صفحات خراب شوند یا صفحه‌ای قابلیت خواندن توسط موتورهای جستجو را از دست بدهد. در صورت بروز چنین مشکلاتی، ایرادات اساسی در سئوی آن‌ها پیش می‌آید. به همین دلیل باید همواره سایت خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت بروز خطاهای فنی به‌سرعت برای رفع یا اصلاح آن‌ها اقدام کنید.

د- ایجاد فایل sitemap

فایل sitemap درواقع همان نقشه سایت (سایت مپ) شما است که نشان می‌دهد سایت شما چه صفحاتی دارد، ساختار صفحات به چه شکل است و هر مطلب در کجا قرار دارد. ساخت فایل سایت مپ و ارائه آن به گوگل، باعث می‌شود گوگل شناخت دقیق‌تری از محتواهای سایت شما بدست آورد و سریع متوجه به‌روزرسانی‌های آن شود.

و- فایل robot.txt

فایل robot.txt را باید یک راهنما برای ربات‌های موتور جستجو دانست. این فایل به ربات‌ها یا خزنده‌های گوگل اعلام می‌کند، کدام صفحات را خزش کنند و به سراغ کدام صفحات نروند. ایجاد این فایل به شما کمک می‌کند ارتباط ربات‌های گوگل با سایت خود را کنترل کنید. بدین ترتیب می‌توانید برخی از صفحات غیر لازم را از قرار گرفتن در لیست خزش گوگل خارج کنید.

گزارش رشد رتبه (Rnking Reports)

با شروع فرآیند سئو، گزارش‌های هفتگی و ماهیانه از میزان عملکرد سئو سایت شما تهیه می‌شود.

گزارش پیشرفت (Progress Reports)

گزارش پیشرفت سئوی سایت شما باعث می‌شود در جریان فرایند بهبود رتبه سایتتان قرار بگیرید. (رتبه سایت من در گوگل و جت سئو - به دست آوردن رنکینگ سایت)

تحلیل چگونگی افزایش نرخ تبدیل (Conversion Optimization)

برای افزایش نرخ تبدیل و درآمد بیشتر، بهتر است تحلیل‌های دقیق در دست داشته باشید؛ شاید لازم باشد استراتژی خود را عوض کنید.

استراتژی سئو (SEO Strategy)

قطعا پیش از انتخاب هر نوع خدمات سئو، به داشتن یک استراتژی توجیه‌پذیر و منطقی نیاز دارید. استراتژی باید بر اساس نیازهای کسب‌وکار شما تدوین شود و اهداف و نقاط عطف کوتاه‌مدت و بلندمدت را در بر گیرد.

روش‌های رایج قیمت‌گذاری پروژه‌های سئو

همان‌طور که گفتیم خدمات سئو طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شوند. گستردگی این فعالیت‌ها باعث شده روش‌های مختلفی هم برای تعیین قیمت سئو ابداع شود. در این قسمت می‌خواهیم روش‌هایی برای اعلام قیمت سئو معرفی کنیم:

قیمت سئو به صورت ساعتی

برخی از سئوکارها کار خود را به صورت ساعتی با کارفرما حساب می‌کنند. این افراد یک نرخ مشخص برای هر ساعت کار تخصصی خود در نظر گرفته و مقدار زمانی را که برای هر سایت صرف می‌شود، حساب می‌کنند. در آخر هر ماه هم بر اساس ساعات صرف‌شده برای سایت، هزینه آن را از کارفرما دریافت می‌کنند.
این روش نمی‌تواند خیلی دقیق باشد؛ به‌هرحال ممکن است برخی افراد کارها را با سرعت بیشتری انجام دهند و برخی دیگر با سرعتی کمتر، یا مثلاً در برخی روزها یا ساعت‌ها سرعت انجام کارها تغییر می‌کند. از طرفی احتمالاً هزینه این روش در هر ماه متفاوت خواهد شد درنتیجه کارفرما نمی‌تواند برآوردی از بودجه موردنیاز برای پروژه سئو سایت خود داشته باشد.

قیمت سئو به صورت پروژه‌ای

برخی افراد و شرکت‌ها هم قیمت سئو یک سایت را به‌طور کامل محاسبه کرده و به کارفرما ارائه می‌کنند. در این روش هزینه کل پروژه در اقساط مشخص و در فواصل زمانی معین پرداخت می‌شود. مزیت قیمت سئو پروژه‌ای این است که کارفرما از همان ابتدا هزینه لازم را می‌داند و برنامه‌ریزی برای تخصیص آن را انجام می‌دهد؛ اما ممکن است پروژه در زمان اجرا به‌خصوص برای سئو خارجی نیاز به هزینه‌ای بیشتر از برآورد اولیه داشته باشد. این می‌تواند مشکلاتی را در به نتیجه رساندن پروژه ایجاد کند.

قیمت سئو به صورت ماهیانه

یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای تعیین قیمت سئو، قیمت‌گذاری ماهیانه است. بدین‌صورت که ابتدا یک برآورد کلی و تقریبی از کل هزینه پروژه انجام شده و این هزینه به‌صورت ماهیانه دریافت می‌شود. همچنین در این روش باید یک برآورد هم از زمان موردنیاز برای اجرای پروژه به کارفرما ارائه شود. مزیت روش ماهیانه در این است که کارفرما بودجه موردنیاز برای کل پروژه و بودجه ماهیانه را می‌داند و برای تأمین آن برنامه‌ریزی می‌کند. همچنین در صورت نیاز به انجام هزینه‌های بیشتر می‌توان پروژه را تا چند ماه تمدید کرد.

قیمت سئو بر اساس عملکرد و نتیجه    

اعلام قیمت سئو بر اساس عملکرد و نتیجه، روشی است که بیشتر موردپسند کارفرماها قرار دارد، زیرا می‌توانند بر اساس گزارش دریافتی از سئوکار و پیشرفت حاصل‌شده، هزینه آن را پرداخت کنند. در روش‌های دیگر سئوکار می‌تواند هزینه‌ها را بدون نیاز به ارائه گزارش هم مطالبه کند. با وجود مزیتی که این روش برای کارفرما دارد، می‌تواند در ابتدای انجام پروژه برای سئوکار مشکل ایجاد کند، زیرا در اوایل شروع پروژه، نتیجه چندانی از آن دریافت نمی‌شود. البته در این مورد هم می‌توان با ارائه گزارش عملکرد، هزینه‌ها را مطالبه کرد.
 

قیمت سئو سایت

قیمت سئو سایت چگونه تعیین می شود؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین باید از خود بپرسند، میزان هزینه‌ای است که باید برای سئو پرداخت کنند. قبل از اینکه توضیحات بیشتری در مورد این موضوع بدهیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که سئو فرآیندی است که باعث می‌شود بازدید هدفمند سایت شما افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث می‌شود فروش بیشتری داشته باشید، بنابراین هزینه کردن در زمینه سئو یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و با توجه به بازگشت سرمایه‌گذاری که برای سازمان ها دارد، عملا سئو هزینه محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه‌گذاری است.

در حالت کلی پرسش در مورد اینکه قیمت سئو و بهینه‌سازی سایت چقدر است، مانند این است که بپرسیم قیمت ماشین چقدر است؟ همانطور که هزینه‌ای که برای خرید یک ماشین می‌پردازید به مدل و کاربرد آن بستگی دارد، در مورد تعیین بودجه برای پروژه سئو کسب‌وکارتان نیز هزینه با توجه به نوع خدماتی که انجام می‌شود مشخص می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ مناسبی بدهیم، باید شرایط انجام کار و وضعیت پروژه را بررسی کنیم.

یک استراتژی خوب سئو با ارزیابی مخاطبان هدف و نیازهای آن‌ها شروع می‌شود. در مراحل بعد سئو مثل یک آهن‌ربا این مخاطبان را از میان انبوه مخاطبان جذب کسب‌وکار شما می‌کند.

قیمت سئو وب سایت به نحوه انجام خدمات توسط شرکت‌های سئو و همچنین هدف کسب‌وکار شما بستگی دارد. خدمات سئو روش‌های مختلفی دارد که شرکت‌های فعال در این زمینه بر اساس آن‌ها قیمت‌گذاری انجام می‌دهند. برخی از شرکت‌های سئو، مبالغ هنگفتی بابت این خدمات دریافت می­‌کنند و در برابر آن‌ها افرادی نیز پیدا می‌شوند که حاضرند با مبالغ پایین و وعده‌ی نتیجه‌گیری در کوتاه‌ترین زمان سئوی سایت شما را بر عهده بگیرند. اغلب این افراد از روش‌های کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایت استفاده می‌کنند. این روش‌ها ممکن است در کوتاه مدت باعث حصول نتیجه شود اما در بلند مدت رتبه‌ی سایت افت خواهد کرد و زیان‌های جبران‌ناپذیری به کسب‌وکار شما وارد خواهد کرد.

تعرفه سئو

قیمت سئو سایت را به روش‌های مختلفی می‌توان تعیین کرد. آنچه باعث تفاوت قیمت برای یک پروژه می‌شود، حجم کاری است که می‌توان برای آن انجام داد. در ادامه به دو روش مهم تعیین قیمت سئو اشاره می‌کنیم:

قیمت سئو بر اساس کلمه کلیدی

یکی از سرراست‌ترین روش‌ها برای تعیین قیمت سئو، توجه به تعداد کلمات کلیدی پروژه است. در این روش بر اساس تعداد کلمات کلیدی که کارفرما مدنظر داشته و بخواهد در آن‌ها رتبه بگیرد، قیمت پروژه تغییر می‌کند. برای هر کلمه کلیدی کل خدمات سئو به‌طور کامل پوشش داده شده و برای رساندن آن به نتایج صفحه اول گوگل تلاش می‌شود.

قیمت سئو سایت بر اساس پکیج

وب24 اولین شرکت در ایران است که خدمات سئو خود را بر اساس پکیج های سئو به مشتریان ارائه داد. دلایل مختلفی برای دریافت خدمات سئو از طریق پکیج وجود دارد که به طور خلاصه برخی از آن‌ها عبارتند از: دید درازمدت به همکاری با شرکت سئو، افزایش ورودی گوگل به نسبت سایر روش‌ها، فعالیت بر اساس اصول سئو سفید و مورد تایید گوگل، تاثیر پذیری کمتر نسبت به تغییرات ناگهانی رتبه‌های گوگل و...  

در نظر داشته باشید که سئو یک سرمایه‌گذاری است و مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری باید با مطالعه انجام شود تا به سود‌دهی برسد. تیم سئو وب 24 ابتدا سایت و حوزه‌ی کاری شما را بررسی می‌کند و سپس بر اساس نیاز شما تعرفه سئو سایت را  اعلام خواهد کرد.

عوامل مؤثر بر قیمت سئو سایت

آنچه باعث تفاوت در قیمت سئو می‌شود، عوامل مختلف و متنوع است. از یک سو تعداد کلمات کلیدی هدف می‌تواند حجم پروژه را مشخص کند، از سوی دیگر سختی هر پروژه عامل تعیین‌کننده‌ای در قیمت آن است. هرچقدر رقابت در یک حوزه کاری بیشتر باشد، یعنی سایت‌های بیشتری بر سر رتبه گرفتن در گوگل رقابت داشته باشند، نیاز به فعالیت‌های بیشتری در سئو است. این موضوع باعث افزایش قیمت این پروژه‌ها می‌شود.
موضوع دیگری که می‌تواند بر قیمت سئو سایت شما تأثیر بگذارد، وضعیت فنی سایت شما است. درصورتی‌که سایت شما نیاز به تغییراتی در کدنویسی یا سیستم مدیریت محتوا داشته باشد، می‌تواند باعث افزایش هزینه سئو شود.

چرا قیمت سئو بعضی سایت‌ها پایین است؟

حوزه کاری یک سایت درواقع مؤثرترین عامل در تعیین قیمت سئو آن است. از یک سو میزان رقابت در حوزه کاری باعث تغییر قیمت سئو سایت‌های مختلف می‌شود و از سوی دیگر کلمات کلیدی هدف آن. در برخی حوزه‌های کاری، اساساً محصولات محدودی وجود داشته و کلمات کلیدی کمی برای رساندن مشتریان هدف به سایت پیدا می‌شود؛ در نتیجه حجم کار پروژه سئو سایت شما پایین‌تر بوده و قیمت آن کمتر می‌شود. اگر رقابت هم در چنین پروژه‌ای کم باشد، بازهم باعث کاهش قیمت آن می‌شود.

سئو یک تکنیک حرفه‌ای برای بهبود رتبه سایت شماست و عوامل بسیاری هستند که می‌توانند بر سئوی سایت شما تاثیر بگذارند. قیمت سئو بعضی سایت‌ها پایین است زیرا بسیاری از شرکت‌ها و سئوکاران به دنبال استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه هستند. البته تمام عوامل را نمی‌توان به سئوی کلاه سیاه نسبت داد؛ زیرا بخشی از کیفیت پایین سئو و قیمت بهینه‌سازی سایت، به بی‌تجربه بودن و حرفه‌ای نبودن سئوکار برمی‌گردد.

قیمت سئو و بهینه سازی سایت

عوامل تعیین‌کننده تعرفه سئو سایت شما در وب 24

مجموعه وب 24 با سابقه‌ای 15 ساله در حوزه سئو برای تعیین قیمت سئو سایت‌ها عوامل مختلفی را مدنظر قرار می‌دهد. با بررسی تمامی عوامل ذکر شده، در ابتدا یک برآورد کلی و تقریبی از هزینه سئوی سایت به کارفرما ارائه شده و طی توافق با او خدمات موردنیاز برای سایت در نظر گرفته می‌شود. در ادامه عوامل تعیین تعرفه سئو در وب 24 را بررسی می‌کنیم:

میزان رقابت در حوزه کاری شما عامل تعیین‌کننده هزینه سئو

همان‌طور که گفته شد، رقابت در هر حوزه کاری، نقش مؤثری در تعیین تعرفه بهینه‌سازی سایت دارد. برخی حوزه‌های کاری مثل گردشگری یا پزشکی، سایت‌های بسیار فعالی در حوزه فعالیت خود هستند که هرکدام به دنبال کسب رتبه‌های بالای گوگل در کلمات کلیدی مرتبط هستند. به دلیل وجود رقابت سنگین، هرکدام از این سایت‌ها فعالیت زیادی برای ارتقای وضعیت سایت و سئوی آن‌ها نیاز است. درنتیجه رتبه گرفتن در چنین حوزه‌هایی بسیار سخت شده و نیاز به تلاش زیادی دارد. به همین دلیل میزان رقابت در یک حوزه کاری در تعیین قیمت سئو تأثیر زیادی می‌گذارد.

تعداد کلمات کلیدی مرتبط به زمینه کاری در صفحه اول گوگل

علاوه بر رقابت، عاملی که بر حجم کار یک پروژه سئو تأثیر دارد، تعداد کلمات کلیدی آن است. انتخاب درست کلمات کلیدی اولین و مهم‌ترین قدم یک پروژه سئو است. تیم سئو وب 24 با بررسی بازار هدف کسب‌وکار شما بهترین کلمات کلیدی را برای شما انتخاب خواهد کرد. این انتخاب به گونه‌ای خواهد بود که نه تنها بازدید سایت را افزایش می‌دهد، بلکه این بازدیدکننده را به مشتری نیز تبدیل می‌کند. هرچه تعداد این کلمات بیشتر باشد میزان بازدید و در نتیجه فروش شما بیشتر خواهد بود. تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز به گستردگی کسب‌وکار شما بستگی دارد.

برای رتبه گرفتن در هر کلمه کلیدی لازم است کلیه فعالیت‌های سئو داخلی و خارجی برای صفحه آن انجام شود. درنتیجه هرچه تعداد کلمات کلیدی هدف سایت بیشتر شود، پروژه حجم کار بیشتر و زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

نیاز یا عدم نیاز سایت شما به اصلاح ساختار برنامه نویسی

ساختار درست به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع سایت را بهتر درک کنند و در نتیجه رتبه‌ی بالاتری برای سایت شما در نظر بگیرند. ما در ابتدا ساختار سایت شما را بررسی می‌کنیم و پیشنهادهای لازم برای بهبود آن را ارائه خواهیم کرد.

درصورتی‌که سایت شما از ساختار برنامه‌نویسی درستی برخوردار نباشد، زیرساخت لازم برای رتبه گرفتن در گوگل را نخواهد داشت. تصور کنید نحوه کدنویسی سایت به‌گونه‌ای باشد که باعث افت سرعت آن شود، چنین سایتی نمی‌تواند در فاکتورهای هسته حیاتی وب، امتیاز مناسبی کسب کند.

درنتیجه هرچقدر روی سئو داخلی و خارجی صفحات آن کار شود بازهم برای رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل مشکل خواهد داشت. درصورتی‌که سایت شما چنین شرایطی داشته باشد، ابتدا باید برای رفع مشکلات فنی و اصلاح ساختار برنامه‌نویسی آن اقدام شود. این موضوع هم بر قیمت انجام سئو سایت تأثیر خواهد گذاشت.

میزان تولید محتوای موردنیاز

پس‌ازاینکه تعداد کلمات کلیدی هدف یک سایت مشخص شد، لازم است میزان محتوای موردنیاز هرکدام از آن‌ها هم مشخص شود. همه کلمات کلیدی به یک اندازه محتوا نیاز ندارند، بلکه حجم محتوای موردنیاز بر اساس رفتار رقبا، گسترده بودن موضوع و میزان رقابت تفاوت می‌کند. بر همین اساس حجم محتوای موردنیاز هر سایت هم بر قیمت سئو آن تأثیر می‌گذارد.

برای تعیین هزینه دقیق خدمات سئو توسط وب24، کارشناسان ما باید سایت شما و زمینه کاری که دارید را بررسی کنند و بر اساس آن بهترین پیشنهاد را جهت کسب نتیجه مناسب به شما ارائه دهند.

هزینه سئو چقدر است

وضعیت فعلی سایت شما، چه تأثیری بر روی قیمت پروژه سئو دارد؟

وضعیت فعلی سایت بدون شک روی قیمت سئو آن تأثیر زیادی دارد. درصورتی‌که سایت شما از ابتدا مطابق اصول سئو طراحی و برنامه‌نویسی شده باشد، زیرساخت لازم را برای رتبه گرفتن در گوگل را دارد. اما همه سایت‌ها بر اساس اصول سئو طراحی نمی‌شوند، در نتیجه باید در حین اجرای پروژه سئوی آن برای حل مشکلات فنی سایت هم کار کرد. این موضوع باعث افزایش هزینه انجام سئو می‌شود. در برخی موارد حتی لازم است سایت شما از ابتدا برنامه‌نویسی شود.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم‌های محرمانه‌ای که دارند سایت‌های اینترنتی را رتبه‌بندی می‌کنند. این الگوریتم‌ها بر اساس اصول خاصی طراحی شده اند. یک سئو کار سعی می‌کند طبق این اصول جایگاه یک سایت در موتورهای جستجو را ارتقاء دهد. تفاوت سئو کلاه سفید و سیاه به تکنیک مورد استفاده در به‌کارگیری این اصول مربوط می‌شود. 

سئو کلاه سیاه به روش‌هایی برای افزایش رتبه سایت گفته می‌شود که بر خلاف قوانین و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است. تمام تمرکز این روش روی موتورهای جستجو است و کاربر در آن جایگاهی ندارد. برخلاف سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید طبق قوانین و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو عمل می کند. در این روش بیشتر تمرکز روی مخاطب است و محتوا هم برای کاربر تولید می‌شود. 

در نقطه مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید قرار دارد که بر اساس راهنمای گوگل و استانداردهایی است که گوگل معرفی کرده است، فعالیت در زمینه سئو کلاه سفید باعث می‌شود که روند بهبود سایت شما در گوگل روندی درازمدت و دائمی باشد و در درازمدت برند سایت شما در زمینه کاری خود و همچنین ارزش سایت شما نزد گوگل بهبود پیدا کند. همچنین روش‌های سئو کلاه خاکستری روش‌هایی است که به صورت میانی بین روش‌های سیاه و سفید انجام می‌شود.

عواملی که در سئو تاثیر منفی می‌گذارند

  • زمانی که برای سایت یا بلاگ خود محتوا تولید می‌کنید، نباید از محتواهای کپی شده استفاده کنید. در صورتی که سفارش تولید مقاله می‌دهید، باید مراقب باشید که در آن از محتوای تکراری که در منابع دیگر از آن استفاده شده است، به کار نرفته باشد. گوگل بات‌های متعددی برای جستجوی چنین تخلفاتی دارد. در صورت بروز چنین خطایی، رتبه سایت شما هیچ تغییر رو به بهبودی نخواهد کرد.
  • لینک‌سازی و بک‌لینک گرفتن یکی از راه‌هایی است که سئوی سایت شما را بهبود می‌بخشد. در صورتی که از بک لینک‌های مخرب استفاده کنید، سایت شما دچار تنزل رتبه می‌شود. باید توجه داشته باشید که سایت مرجعتان معتبر باشد تا چنین مشکلاتی برای شما پیش نیاید.

چرا بهتر است خدمات سئو خود را به صورت پکیج به وب24 سفارش دهید؟

مجموعه وب 24 با سابقه 15 ساله در حوزه سئو همواره تلاش دارد بهترین خدمات را همراه با منصفانه‌ترین قیمت‌ها به مشتریان خود ارائه دهد. درصورتی‌که قصد اجرای خدمات سئو برای سایتتان دارید، می‌توانید از طریق صفحه مشاوره سئو درخواست خود را به وب 24 ارائه دهید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و یک جلسه مشاوره رایگان در خصوص خدمات سئو و بررسی حوزه کاری شما در اختیارتان خواهند گذاشت.

سپس با بررسی دقیق‌تر میزان رقابت در حوزه کاری شما، تعداد کلمات کلیدی موردنظرتان و وضعیت کنونی سایت، استراتژی سئو سایت شما را تدوین کرده و برآورد تقریبی قیمت آن را به شما اعلام خواهند کرد.

سابقه و تجربه کارشناسان سئو وب 24 به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که نتیجه لازم را از سئوی سایت خود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این کارشناسان سئو وب 24 بر اساس اصول دیجیتال مارکتینگ راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را برای بهبود عملکرد سایت شما در جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری ارائه خواهند کرد. همچنین استراتژی سئوی سایت شما به‌گونه‌ای تدوین می‌شود که مشتریان احتمالی را در مراحل مختلف سفر مشتری به سمت سایت شما هدایت کند.

همانطور که ذکر شد الگوریتم های گوگل در طول زمان بسیار پیشرفته شده اند و مانند گذشته نمی توان تضمینی برای گرفتن رتبه در یک کلمه خاص داد و این کار بر خلاف راهنمای گوگل است. در واقع یکی از تفاوت های مهم سئو جدید و قدیم نیز همین موضوع است. ما تضمین می کنیم که در مجموعه ای از کلمات کلیدی شما را در صفحه ی اول گوگل قرار دهیم، همواره کلمات کلیدی جدید در زمینه کاری شما استخراج می کنیم و در نتیجه بازدید هدفمند سایت شما را افزایش دهیم.

در حال حاضر خدمات سئو وب 24 شامل پکیج های مختلف است، مهمترین نکته در انتخاب این پکیج ها نوع کسب و کار و نیاز مخاطب شما است. شما می توانید بر اساس رقابتی که در حوزه ی کاری شما وجود دارد و نوع مخاطبان خود یکی از این پکیج ها را انتخاب کنید. کارشناسان ما با بررسی نیازهای شما، بهترین پکیج کاری را به شما پیشنهاد خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های سئو وب24 و آگاهی از قیمت سئو با ما در تماس باشید.

faq

میزان رقابت در حوزه کاری به همراه تعداد کلمات کلیدی هدف و وضعیت فنی سایت بر قیمت هر پروژه سئو تأثیر می‌گذارند.

بله، درصورتی‌که کدنویسی سایت شما بر اساس اصول سئو انجام نشده باشد باید کدنویسی آن اصلاح شود. در نتیجه سئوی سایت هزینه بیشتری خواهد داشت.

در حوزه‌های کاری که رقابت بر سر رتبه گرفتن در گوگل بالا است، باید فعالیت‌های سئوی زیادی برای شما انجام شود تا از رقبا پیشی بگیرید. به همین دلیل هزینه سئو در این حوزه‌ها بیشتر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha