آپدیت هسته گوگل : هر آنچه که وبمسترها باید بدانند

هر آنچه که وبمسترها باید درباره آپدیت هسته گوگل بدانند:

گوگل معمولا هر روز یک یا چند تغییر در الگوریتم های خود انجام می دهد تا بتواند نتایج جستجو را بهبود ببخشد. بیشتر این تغییرات قابل توجه و بزرگ نیستند اما به ما کمک می کنند شرایط جستجو را بیشتر از قبل بهبود ببخشیم. گاهی از اوقات آپدیتی ممکن است بیشتر از سایر آپدیت ها قابل توجه باشد. چنین آپدیت هایی که مهم هستند را تایید می کنیم و اطلاعات مورد نیاز وبمسترها، تولیدکنندگان محتوا یا سایر افراد را در اختیارشان می گذاریم. به عنوان مثال وقتی آپدیت سرعت را ارائه کردیم، توصیه ها و راه حل هایی هم برایش داشتیم. چندین بار در سال در الگوریتم های جستجو و سیستم هایمان تغییرات اصلی ایجاد می کنیم. به این آپدیت ها، آپدیت های هسته می گوییم. چنین آپدیت هایی به گونه ای طراحی شده اند که  ما را مطمئن می سازند ماموریت خود یعنی نشان دادن محتوای مرتبط و معتبر برای جستجوکنندگان را به درستی انجام می دهیم. این به روزرسانی های هسته ممکن است بر روی Google Discover هم اثر بگذارد. چنین آپدیت هایی را خودمان تایید می کنیم چون تاثیرات قابل توجهی بر روی سایت ها ایجاد می کنند. برخی از سایت ها ممکن است در طول این به روزرسانی ها متوجه افزایش یا کاهش رتبه یا ترافیکشان شوند. سایت هایی که شاهد افت ترافیک بوده اند به دنبال راه حل برطرف کردن مشکل خواهند بود. به همین خاطر تلاش می کنیم بهترین راه حل ها را ارائه دهیم تا دچار مشکل نشوند و کارهای اشتباه انجام دهند. در برخی از موارد هم ممکن است چیزی برای برطرف کردن وجود نداشته باشد. 


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی


آپدیت هسته گوگل و ارزیابی مجدد محتوا :

فرض کنید آپدیت هسته گوگل ارائه شده و برخی از صفحات شما آنقدرها که باید، عملکرد خوبی ندارند. ممکن است شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید. این صفحات، راهنما و دستورالعمل های گوگل را نقض نکرده اند یا دچار جریمه دستی یا الگوریتمی نشده اند. گاهی از اوقات هم کاهش عملکرد صفحات ممکن است به خاطر تغییرات الگوریتمی باشد. واقعیت این است که در به روزرسانی های هسته گوگل، چیزی که بخواهد صفحه خاص یا سایت خاصی را هدف قرار دهد وجود ندارد. این تغییرات به منظور بهبود ارزیابی محتواست. چنین تغییراتی ممکن است صفحاتی که قبلا عملکرد خوبی نداشته اند را بالاتر بیاورد. بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم و ببینیم آپدیت هسته گوگل چگونه کار می کند. فرض کنید شما فهرستی از 100 فیلم سینمایی برتر در سال 2015 را منتشر کرده اید.  چند سال بعد در سال 2019، فهرست خود را با فیلم های سینمایی جدید به روز می کنید چون حالا فیلم هایی ارائه شده است که قبلا وجود نداشته و می توانید کاندید قرار گرفتن در این فهرست باشد. همچنین ممکن است برخی از فیلم ها را دوباره ارزیابی کنید و متوجه شوید که آن ها در حال حاضر باید جایگاه بالاتری نسبت به قبل داشته باشند. فهرست شما با گذشت زمان تغییر می کند و فیلم هایی که قبلا جایگاه بالاتری در آن داشتند ممکن است به موقعیت های دیگری هدایت شوند. درباره آپدیت های هسته گوگل هم، چنین اتفاقی رخ می دهد.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت وردپرس با کدنویسی اختصاصی


بر روی محتوای خود تمرکز کنید:

همانطور که توضیح دادیم صفحاتی که بعد از آپدیت هسته، عملکرد خود را از دست می دهند و افت رتبه به دست می آورند ممکن است هیچ مشکلی نداشته باشند و نیازی به برطرف کردن مشکل هم نباشد. برخی ها که بعد از این به روزرسانی کارکرد خوبی ندارند ممکن است احساس نیاز کنند و بخواهند کاری برای بهبود وضعیتشان انجام دهند. در چنین شرایطی توصیه می کنیم بر روی محتوای خود تمرکز کنید و مطمئن شوید بهترین محتوا را در اختیار کاربران تان می گذارید. این همان چیزی است که الگوریتم های ما به دنبالش هستند. اولین گام این است که سری به دستورالعمل ها ور اهنمایی که قبلا داشتیم بزنید و دوباره کیفیت محتوای خود را ارزیابی کنید. ما این توصیه ها را با یک سری سوالات به روز کرده ایم که می توانید از خودتان بپرسید و کیفیت محتوایتان را بسنجید:

محتوا و سوالات مربوط به کیفیت :

•    محتوای شما اطلاعات اصیل، گزارش، پژوهش یا تجزیه و تحلیلی را ارائه می کند؟
•     محتوای شما توضیح جامع و کاملی درباره موضوع مدنظر ارائه می کند؟
•     محتوای شما می تواند تجزیه و تحلیل ارزشمند یا اطلاعات جذابی در اختیار کاربر بگذارد؟
•     اگر محتوا از سایر منابع نوشته شده است از کپی کردن یا نوشتن مجدد منابع خودداری کرده است و می تواند مطالب ارزشمند و اصیل دیگری در اختیار مخاطب بگذارد؟
•     سرتیترها یا عناوین صفحات توصیفی، مفید و خلاصه ای از محتوای شما هستند؟
•    سرتیترها و یا عناوین صفحات از اغراق کردن یا شوکه کردن خودداری می کنند؟
•     این محتوا اگر توسط سایر افراد منتشر می شد شما بوکمارکش می کردید؟ آن را با دیگران به اشتراک می گذاشتید یا به دیگران توصیه اش می کردید؟
•    انتظار دارید این محتوا در مجلات چاپی، دایره المعارف یا کتاب ها به عنوان مرجع ذکر شود؟


معرفی خدمات وب24: تولید محتوا سئو شده



 سوالات تخصصی:
•    محتوای شما اطلاعات را به شیوه ای که باعث ایجاد اعتماد می شود نشان می دهد؟ آیا منبع، شواهدی از تخصص، پس زمینه ای از نویسنده یا سایتی که آن را منتشر کرده است دارد؟ به عنوان مثال یک لینک کامل به صفحه نویسنده یا درباره مای سایت
•     اگر در تولید محتوای سایتتان را تحقیق کرده اید، با مواردی که قابل اعتماد هستند یا در موضوع مدنظر معتبرند اشنا شده اید؟
•     این محتوا توسط فرد متخصص یا علاقه مندی که کاملاً به موضوع اشراف دارد نوشته شده است؟
•     محتوای تولیدی شما از خطاهایی که به راحتی قابل تشخیص است عاری است؟
•     اگر مشکلی در زندگی یا هزینه هایتان داشته باشید به راحتی می توانید به چنین محتوایی اعتماد کنید؟
سوالات تولید و ارائه:
•     محتوای شما از خطاهای املایی، گرامری و سبکی عاری است؟
•     محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر ضعیف می رسد؟
•     محتوا یکجا تولید شده است یا اینکه تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا در تولیدش نقش داشته اند؟  یا در سایت های بزرگی منتشر شده است؟ این محتوا یا سایت توجه زیادی از طرف مخاطب دریافت کرده است؟
•     محتوای شما حجم زیادی از تبلیغات را در خود دارد که با محتوای اصلی تداخل داشته باشد یا حواس مخاطب را پرت کند؟
•     محتوای شما زمانی که روی دستگاه های موبایلی به نمایش در می آید چه ظاهری دارد؟


معرفی خدمات وب24: سئو و بهینه سازی سایت


سولات مقایسه ای:
•    وقتی محتوای تولیدی خودتان را با سایر مطالب موجود در صفحه نتایج جستجو مقایسه می کنید، محتوایتان ارزش خاصی نسبت به آن ها دارد؟
•    این محتوا در خدمت بازدیدکنندگان است یا فقط می خواهد رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشد؟

علاوه بر این سوالات، از افرادی که بهشان اعتماد دارید بخواهید محتوایتان را صادقانه ارزیابی کنند. همچنین  افتی که در ترافیک یا رتبه بندی صفحاتتان داشته اید را بررسی کنید. چه صفحاتی تحت تاثیر قرار گرفته اند و برای چه نوع جستجوهایی؟ نگاهی دقیق به این موارد بیندازید و به همراه سوالات بالا، کیفیت مطالبتان را بسنجید.

دستورالمعل مربوط به کیفیت و EAT را خیلی خوب درک کنید:

منبع دیگری که برای بررسی محتوا یا ارزیابی آن وجود دارد راهنمای ما برای کیفیت جستجوست. افرادی که به کیفیت محتوا رای می دهند بینش های خود را درباره اینکه آیا الگوریتم ها نتایج خوبی ارائه می کنند در اختیار ما می گذارند. افرادی که رای می دهند هیچ کنترلی بر روی نحوه رتبه بندی صفحات ندارند. از این داده ها به طور مستقیم در الگوریتم های رتبه بندی استفاده نمی شود. ما از این اطلاعات به عنوان بازخورد استفاده می کنیم. اگر بدانید این رای دهندگان چگونه محتوای خوب را ارزیابی می کنند می توانید محتوایتان را بهبود ببخشید. ممکن است در این شرایط عملکرد بهتری در جستجو داشته باشید. این افراد آموزش دیده هستند و محتوا را بر اساس موارد قدرتمندی همچون EAT می سنجند. EAT به معنای تخصصی بودن، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است. مطالعه این دستورالعمل ها  کمکتان می کند محتوا را از منظر EAT بررسی کنید و در صورت نیاز آن را بهبود ببخشید. مقالات زیر از طرف سایت های ثالث درباره دستورالعمل های مربوط است:
•    E-A-T and SEO, from Marie Haynes
•    Google Updates Quality Rater Guidelines Targeting E-A-T, Page Quality & Interstitials, from Jennifer Slegg
•    Leveraging E-A-T for SEO Success, presentation from Lily Ray
•    Google’s Core Algorithm Updates and The Power of User Studies: How Real Feedback From Real People Can Help Site Owners Surface Website Quality Problems (And More), Glenn Gabe
•    Why E-A-T & Core Updates Will Change Your Content Approach, from Fajr Muhammad


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت فروشگاهی با کدنویسی اختصاصی


ریکاوری و توصیه های بیشتر بعد از آپدیت هسته :

بعد از آپدیت هسته معمولا وبمستران یک سوال مهم از ما دارند؟ چقدر طول می کشد تا سایت به وضعیت قبلی خود برگردد یا به وضعیت بهتری برسد؟
آپدیت هسته معمولا هر چند ماه یکبار انجام می شود محتوایی که توسط این آپدیت تحت تاثیر قرار گرفته تا زمان آپدیت هسته اصلی ممکن است ریکاور نشود( فرض می کنیم شما بهبودهای مورد نیاز را بر روی محتوا انجام داده اید).  با اینحال  ما مدام به روزرسانی هایی در الگوریتم های جستجو انجام می دهیم که در برگیرنده آپدیت های کوچک تر است. این به روزرسانی ها را اعلام نمی کنیم چون قابل توجه نیستند. زمانی که این آپدیت ها منتشر می شود ممکن است محتوای شما هم ریکاوری شود. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی های انجام شده توسط وبمستران و صاحبان سایت ها تضمینی برای ریکاوری نیست یا اینکه تضمینی برای جایگاه ثابت در نتایج جستجو برای آن وجود ندارد. همچنین باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که موتورهای جستجویی همچون گوگل محتوا را همانطور که انسان ها درک می کنند، نمی فهمد. در عوض به دنبال سیگنال هایی خواهد بود  که درباره محتوا جمع آوری می کند و مرتبط بودن این ها را با ارزیابی های انسانی بررسی می کند.  اینکه صفحات چگونه به هم لینک شده اند یکی از سیگنال های شناخته شده ای است که ما از آن استفاده می کنیم. البته سیگنال های مختلفی هست که به خاطر محافظت از نتایج آن ها را بیان نمی کنیم.  قبل از  اینکه آپدیت هسته را منتشر کنیم آن را تست می کنیم. به عنوان مثال از رای دهندگام بازخوردشان را می گیریم تا ببینیم این تغییرات مفید بوده اند یا خیر. البته بهینه سازی هایی که ما بر روی جستجوها انجام می دهیم کامل و بی عیب نیستند. به همین خاطر است که مدام در حال به روزرسانی هستیم. ما بازخوردهای بیشتری جمع می کنیم، تست بیشتری انجام می دهیم و تلاش می کنیم سیستم رتبه بندی مان را بهبود ببخشیم. این تغییرات می تواند به این معنی باشد که حتی اگر صاحب محتوا تغییراتی در آن ایجاد نکرده باشد باز هم ممکن است محتوایش در آینده ریکاوری شود. در چنین شرایطی بهینه سازی های ما محتوا را بیشتر ارزیابی می کند. 

منبع : https://webmasters.googleblog.com/2019/08/core-updates.html?m=1

همچنین بخوانید
موارد استفاده از تگ head چیست؟ تگ ها و زیر تگ هایی که بین تگ head قرار می گیرند و نحوه ی استفاده از آن را در این مطلب از سایت وب 24 مطالعه کنید.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با تعریف بریف محتوا و نحوه نوشتن بریف محتوا آشنا خواهیم کرد.
در این مقاله از سایت وب24 شما را با مفهوم چرخه عمر محتوا و اهمیت آن در استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد.
آیا لحن در تولید محتوای یک مقاله تاثیر دارد؟ اهمیت و تاثیر انواع لحن محتوا را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
فرهاد
ارسال شده در : یکشنبه 07 مهر 1398

سلام متاسفانه بعد از آپدیت بعضی از مطالبم که با کلمات کلیدی که مشخص کرده بودم رتبه گرفته بودن از نتایج گوگل کلا حذف شدن و بجاش یه مطلب بی ربط جایگزین شدن و قبلا در آن کلمه رتبه 1 بودم و الان بخاطر تغییر مطلب توسط گوگل در صفحه دوم رتبه دارم یا اینکه بعضی از کلمات اصلی هم رتبه شان کم شده هیمنطور میزان بازدیدم کم شده و مطمئنا بخاطر پایین امدن رتبه و حذف صفحات مهم از نتایج بوده الان باید چیکار کنم که مطالب قبلیم حداقل به گوگل برگردن ؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 08 مهر 1398

سلام دوست عزیز. باید عواملی که در آپدیت اخیر هسته گوگل نقش تاثیرگذاری داشتند را شناسایی کنید و سعی کنید اقدامات لازم را در جهت بهبود آن صفحات انجام بدهید. به طور مثال گوگل به شیوه لینک سازی خارجی و طبیعی بودن بک لینک ها بسیار اهمیت می دهد و این کار باید کاملا مطابق با استانداردهای گوگل انجام شود. در مورد محتوای صفحات نیز به همین صورت.