خرید آنلاین از طریق یک فروشگاه اینترنتی باعث می شود که مخاطب نتواند کالای مورد نظر خود را از نزدیک ببیند، جنس آن را لمس کند و یا حتی  بتواند آن را امتحان کند. با این حال روز به روز به تعداد افرادی که از طریق فروشگاه اینترنتی خرید می کنند افزوده می شود. هرچه به تعداد افرادی که از طریق اینترنت خرید میکنند افزوده می شود، در مقابل صاحبان کسب و کار هم برای طراحی فروشگاه اینترنتی مشتاق تر شده و رقابت فروشگاه های اینترنتی در موتورهای جستجو سنگینتر می شود. به همین دلیل است که بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو سایت های فروشگاهی (SEO) باید بخشی از استراتژی بازاریابی هر فروشگاه آنلاین باشد.

سئو سایت فروشگاهی

متأسفانه، بسیاری از صاحبان فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین، وبسایت خود را همانند سازی میکنند. به این ترتیب که ابتدا با استفاده از نیروهای متخصص طراحی سایت شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی خود کرده و بعد از آن به دنبال نیروی متخصص برای سئو می گردند تا سایت آنها را طبق الگوریتم های گوگل بهینه کند و رتبه هایشان در گوگل بالا بیاید. این کار بسیار نادرست است. تصور کنید قصد پختن یک کیک را دارید که بهترین مواد لازم برای تهیه آن را نیز در اختیار دارید. زمان گذاشتن کیک، در داخل فر متوجه می شوید که به آن تخم مرغ اضافه نکرده اید. در اینجا چه باید بکنید؟ یا باید آن را بدون تخم مرغ بپزید که امکان پذیر نیست، یا باید مجددا زمان و هزینه صرف کنید و یک کیک دیگر بپزید. طراحی وب سایت نیز همینگونه است. اهمیت سئو در طراحی سایت باید از ابتدا دیده شود تا منجر به تولید هزینه های اضافه، زمان تلف شده و یا حتی شکست در پروژه نشود. اگر هدف شما به حداکثر رساندن فروش و درآمد خود از وب سایت می باشد باید از ابتدا اهمیت سئو را درک کرده باشید. اما اشتباه دیگر در مورد سئو این است که صاحبان فروشگاه اینترنتی وقتی از نتیجه سئو سایت خود رضایت کسب می کنند، آن را رها می کنند. شما باید به طور مداوم از آنچه در حال حاضر دارید (رتبه بندی، ترافیک، فروش، مشتریان، نرخ تبدیل، همه چیز) دفاع کنید و با رقبای خود به رقابت بپردازید. رتبه سایت شما در گوگل برای همیشه ماندگار نخواهد بود و گوگل شما را به هیچ وجه برای همیشه حمایت نمی کند!

بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی تصور می کنند که با قراردادن صدها یا حتی هزاران محصول در وب سایت تجارت الکترونیکی خود، ترافیک موتور جستجو شروع به حرکت می کنند  و یا یک سری فعالیت های به اصطلاح فریب دهنده گوگل می تواند سئوی سایتشان را بهبود ببخشد. اما در حقیقت این موضوع از واقعیت فاصله دارد. گوگل به طور مداوم با تغییر در الگوریتم های خود به دنبال سایت هایی می گردد که دارای کیفیت بالایی باشند و کاربرپسند باشند. هدف شرکت وب 24 نیز در این است که علاوه بر بهینه کردن وب سایت بر اساس الگوریتم های گوگل، کسب و کار مورد نظر را تحلیل کرده و به نیاز مخاطبین پی ببرد. این موضوع در سئو سایت ها بسیار موثر خواهد بود. این شیوه کار به سئو کلاه سفید معروف است.

در حقیقت بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی بسیار سخت تر و تخصصی تر از سایت هایی با چند صفحه طراحی شده و یا وبلاگ هاست. با داشتن تعداد زیاد صفحات محصول به طور مداوم در سایت و خارج از سایت، مشکلات زیادی بوجود می آید که باعث می شود   SEO برای وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار دشوار باشد. در سئوی سایت های فروشگاهی بیشترین تمرکز بر روی محتوا، لینک ها و برچسب هاست و برنامه ریزی استراتژیک برای بدست آوردن مخاطب هدف که به دنبال خرید محصولات فروشگاه است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که در بخش محتوای سئوی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است:

  1. کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید: مهم ترین بخش برای سئو کردن وب سایت، جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان است. اول از همه باید این موضوع را بدانید که در راستای فعالیت شما، کاربران با جست و جوی چه عباراتی به دنبال محصولات شما هستند.

  2. برای محصولات خود توصیف محصول داشته باشید: این اشتباه به طور معمول در فروشگاه های اینترنتی پوشاک اتفاق می افتد. متاسفانه فقدان توصیف کامل محصول در صفحه محصولات، شانس قرار گرفتن آن محصول در صفحه اول گوگل را تقریبا به صفر می رساند. ممکن است فکر کنید یک عکس برای محصولی مثل یک مانتو گویای مطلب خواهد بود و نیاز به توضیحات ندارد. اما حقیقت این است که موتور جستجوهای گوگل نمی توانند عکس را بخوانند. پس حتما برای محصولات خود توضیحات داشته باشید. بدیهی است که محتوای منحصر به فردی که برای توصیف محصول ارسال می کنید، همیشه برای تلاش های SEO شما بهتر خواهد بود.موارد زیر را برای توصیف محصولات خود رعایت کنید:

    • فقط محتوای توصیفی با کیفیت ارسال کنید تا مشتریان  امکان تصمیم گیری درست در خرید را داشته باشند.
    • محتوای دیگر وب سایت ها را کپی نکنید. موتورهای جستجو شما را برای انجام این کار جریمه خواهند کرد.
    • استفاده زیاد از بعضی از عبارات کلیدی در صفحات ممکن است زیان آور باشد.
  3. در توصیف محصولات از توضیحات سازندگان محصول استفاده نکنید: نکته این است که این توصیف ها به بسیاری از فروشگاه های آنلاین توزیع می شود و بسیاری از آنها از یک محتوا استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود محتوای کپی شده داشته باشید که از نظر الگوریتم های گوگل غیر قابل قبول است.
  4. 4.نظرات مشتریان را در محصولات قرار دهید: حدود 70 درصد از مشتریان قبل از خرید محصول به دنبال بررسی بیشتر کالای موردنظر خود در فضای اینترنتی هستند. این بدان معنی است که اگر در سایت خود بررسی محصولات را نداشته باشید بسیاری از مشتری ها را از دست خواهید داد. سایت آمازون که یکی از معروف ترین سایت های جهانی محسوب می شود، نه تنها به کاربران اجازه خرید می دهد بلکه آنها را قادر ساخته است تا بتوانند تجربیات و علایق خود را در اختیار دیگر کاربران هم قرار دهند. نظرات مشتریان درباره محصولات اثرات مثبتی برای سایت شما خواهد داشت. همانطور که میدانید تولید محتوا برای هر محصول کار دشواری خواهد بود واز طرف دیگر، قبلا اشاره کردیم که تولید محتوا برای هر محصول به طور جداگانه برای سئوی سایت فروشگاهی ضروری خواهد بود. یکی از مزایایی که ثبت نظرات مشتریان دارد این است که محتوای صفحات محصول شما را اختصاصی می کند و جالب تر اینکه این کار به صورت رایگان انجام می شود. نظرات مشتریان باعث می شود تا صفحه مورد نظر شما بدون اینکه مطلب جدیدی به ان اضافه کنید مدام بروز رسانی شود و موتورهای جستجو به صفحات شما سر بزنند.

راهکارهای وب24 برای سئو سایت فروشگاهی

ما در مجموعه وب24 با بررسی وضعیت سایت فروشگاهی، تحلیل مخاطب و بررسی رقبایی که در بازار سایت وجود دارند، به ارائه راهکاری جامع و مفید سئو برای سایت های فروشگاهی می پردازیم. قطعا روش های ایجاد ترافیک از طریق گوگل برای هر سایت فروشگاهی می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی تازه تاسیس که در حوزه کاری خود رقبای قدرتمندی دارد، باید طبق برنامه ریزی مرحله به مرحله بتواند خود را رشد دهد و بر مبنای همین موضوع به رقابت با دیگران بپردازد.

پکیج های سئو وب24 می توانند بهترین راهکار برای رشد و گسترش مخاطب فروشگاه های اینترنتی باشند و تجربه ما در این زمینه کمک بسیار زیادی به پیشبرد اهداف فروشگاه خواهد داشت. بنابراین اگر سئو سایت فروشگاهی برایتان اهمیت دارد، بهتر است با مشاوران ما در وب2 تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. باید در نظر گرفت که سئو باید در خدمت اهداف سایت باشد و به تنهایی و بدون در نظر گرفتن اهداف سایت به نتیجه مناسب منجر نخواهد شد. به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی که محصولات الف و ب را به بفروش می رساند، تعداد جستجوی محصول الف در گوگل بسیار بیشتر از محصول ب است، بنابراین تیم سئو تصمیم می گیرد که از طریق محصول الف برای سایت ترافیک ایجاد کند، اما اگر حاشیه سود فروش محصول ب بیشتر باشد یا فروشگاه موجودی کافی برای فروش محصول الف را نداشته باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در واقع فرآیند سئو، در کنار محتوا، طراحی سایت، فروش، بهینه سازی نرخ تبدیل و... تکمیل می شود و تکه ای از پازلی خواهد بود که نهایتا می تواند موفقیت و افزایش فروش یک سایت فروشگاهی را ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو سایت های فروشگاهی با کارشناسان وب24 تماس بگیرید تا شما را در زمینه ایجاد استراتژی های موفق سئو کمک کنند.

برای آنکه بتوانیم سفارش شما عزیزان را بهتر بررسی کنیم، موارد زیر را در تکمیل فرم سفارش حتما در نظر داشته باشید:
  • 1. اگر وبسایت دارید و یا وبسایتی برای نمونه مد نظر شما است حتما آدرس آن را درج نمایید.
  • 2. در بخش توضیحات تمام اطلاعات مربوط به سفارش خود را به صورت کامل و ساده شرح دهید.

پر کردن فیلد های (*) دار الزامی می باشد.

برای تغییر آماده اید؟

همکاری با وب24 باعث می شود بازدید سایت شما افزایش پیدا کند و افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند با شما تماس بگیرند و در نتیجه فروش شما افزایش خواهد یافت.
کارشناسان وب24 به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از تکنیکهای بازاریابی اینترنتی بهترین نتیجه ممکن را از اینترنت کسب کنید. سئو، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل و دیجیتال مارکتینگ تخصص ماست.
اگر برای موفقیت و افزایش فروش خود آماده هستید، همین حالا اقدام کنید :