گوگل ادروردز چیست؟

گوگل ادروردز Google Adwords سیستم تبلیغاتی گوگل است که در این سیستم تبلیغ کنندگان برای کلمه خاصی مبلغی را پرداخت می کنند تا سایت آنها برای آن کلمه کلیدی در صفحه نتایج گوگل به صورت یک تبلیغ قابل کلیک شدن به نمایش در بیاید. گوگل از هر کلیکی که روی لینک های تبلیغاتی شما صورت گیرد درآمد کسب کرده و از وجه پرداختی شما آن مبلغ مشخص را کسر می کند.

تبلیغات ادوردز بالای همه نتایج در صفحه نتایج گوگل نمایش داده میشود و میتوان آن را به علامت AD در ابتدای آدرس سایت ها تشخیص داد که نمونه ای از آن را در تصویر زیر میبینید. در این تصویر میبینید که برای کلمه تور استانبول در صفحه نتایج 2 نتیجه اول با تبلیغ ادوردز نمایش داده شده اند و باقی نتایج رتبه های طبیعی گوگل هستند.

 

نمونه آگهی ادوردز

تبلیغات ادوردز علاوه بر سایت گوگل در بسیاری از سایتها و حتی اپلیکیشن های موبایل که با این شبکه تبلیغاتی همکاری میکنند هم نمایش داده میشود.


آیا تبلیغات در گوگل تاثیر گذار است؟


تاثیر گذاری تبلیغات گوگل بر کسب و کار شما به عواملی زیر بستگی دارد: پیچیدگی کلمه کلیدی برای تبلیغات و ارتباط واقعی بین کلمه کلیدی و معاملات شرکت یا نهاد شما با آن کلمه، گوگل ادروردز ممکن است برای شغل شما مفید باشد و یا خیر، تحقیقات نشان میدهد که تا زمانیکه شما کسب و کار و تجارتی داشته باشید تبلیغات گوگل ادروردز برای کسب و کار شما مفید خواهد بود. البته این موضوع یک شرط مهم دارد و آن هم این است که پول خود را برای کلمات کلیدی بی ارتباط با کسب و کار خود هدر ندهید. متن لینک تبلیغاتی شما نیز باید کاربران را به کلیک روی تبلیغ تشویق کند.

مزايای تبليغات در گوگل

  • روزانه صدها میلیون ها نفر از گوگل برای جستجو استفاده می کنند
  • آگهی تبلیغاتی شما در هر نقطه از جهان که بخواهید دیده می شود (به عنوان مثال فقط کاربرانی که در ایران زندگی می کنند و کلمه "دانلود" را جستجو کرده اند، تبلیغ شما را ببینند )
  • فقط در صورت کلیک بر روی تبلیغ شما و ورود به سایت، از حساب شما پول کسر می شود ( آنهم به مقدار خیلی ناچیز مثلا ار حدود ¢10 تا حداکثر 50¢ )
  • می توانید آگهی خود را به زبان انگلیسی یا فارسی و یا همزمان به هر دو زبان و در شکل های مختلف طراحی کنید تا توسط google.com نمایش داده شود.
  • شما برای افرادی تبلیغ می کنید که به دنبال خرید کالا یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید. به همین دلیل بازدهی این نوع تبلیغات بسیار بیشتر از سایر روش های مرسوم است.
  • ارائه گزارشات تحلیلی و کاملا تخصصی از جانب گوگل
  • با توجه به این که توانسته ایم اجازه اجرای تبلیغات حرفه ای را از کمپانی گوگل دریافت کنیم و با آشنایی با آخرین تکنیک های گوگل  قادر  هستیم در کمترین زمان ممکن آگهی شما را به نحو احسن با پایین ترین قیمت اجرا کنیم سابقه فعالیت های ما در اروپا, امارات متحده عربی و ایران می تواند گواه این مطلب باشد.

مهم نیست بودجه تبلیغاتی شما چه مقدار است شما می توانید تبلیغات خود را درصفحات گوگل بدون هیچ هزینه ای نمایش دهید و فقط زمانی

هزینه ای  بپردازید که مشتری و بیننده شما وارد وب سایت شما شود.

تبلیغات موثر در گوگل adwords

تعرفه تبلیغات در گوگل


عوامل زیادی بر روی هزینه تبلیغات در گوگل تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل میتوان به میزان رقابت برای کلمه کلیدی، تعداد رقبای که برای همان کلمه تبلیغات تهیه کرده اند، هزینه ای که رقبا بابت هر کلیک به گوگل می دهند، میزان ارتباط محتوای سایت شما با کلمه کلیدی، میزان کلیک دریافتی از گوگل بر اساس تعداد کاربرانی که در معرض تبلیغ قرار داشته اند  CTR.


آموزش تبلیغات در گوگل


گوگل در سایت https://support.google.com/adwords/ یک آموزش کامل برای نحوه استفاده از گوگل ادوردز قرار داده است. برای شروع کار ابتدا باید اکانت خود را در گوگل ادوردز ایجاد کنید. برای این منظور باید به آدرس https://adwords.google.com/home/ مراجعه نمایید. در اینجا شما میتوانید آدرس سایت خود را تعیین کرده و کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را در ابزار Google keyword planner بیابید. برای هر کلیک مبلغی را تعیین کرده و میزان بودجه خود را نیز انتخاب نمایید.


پرداخت هزینه بابت هر کلیک و تعیین حداکثر بودجه روزانه


در بازاریابی شما اهداف گوناگونی از تبلیغات دارید. یک باشگاه ورزشی انتظار دارد که مخاطبان سایتش بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنند و یک سایت انتشار ویدئو انتظاردارد که تعداد ویدئوی بیشتری بر روی سایتش تماشا شوند. در تبلیغات در صفحه جستجوی گوگل، هدف شما دریافت کلیک بیشتر برای سایت و صفحه مورد نظرتان است. رتبه شما در هنگامی که در کلمه کلیدی مد نظر رقیب دیگری هم داشته باشد به این صورت است که گوگل یک امتیاز Quality Score به سایت های تبلیغاتی داده و هر سایتی که بیشترین امتیاز را کسب کند رتبه اول از آن اوست. همانطور که از نام این امتیاز مشخص است. ارتباط مستقیمی با کیفیت محتوا دارد. در واقع امتیاز Quality Score بر اساس دو عامل نرخ کلیک تبلیغات و میزان ارتباط محتوای سایت شما با کلمه کلیدی تبلیغ شده، است. به خاطر داشته باشید که هرچه امتیاز شما بیشتر باشد شما هزینه کمتری بابت هر کلیک پرداخت خواهید کرد و این امر به شما کمک می کند که کیفیت محتوای خود را بالا برده و همزمان با هزینه کمتری محتوای خود را بازاریابی کنید. تبلیغات با کلمات کلیدی نامرتبط با فعالیت سایت به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.


گوگل Auction چیست و بازه زمانی اجرای آن چگونه تعیین میشود؟


هر بار که کاربری کلمه ای را در گوگل جستجو می کند. گوگل سایت هایی را که برای آن کلمه کلیدی تبلیغات داده اند را بررسی کرده و سایت های نامرتبط را حذف می کند. مثلاً سایت هایی که برای یک منطقه جغرافیایی دیگر هستند در این گام حذف خواهند گردید. در گام بعد گوگل از میان سایت ها آنهایی را که بالاترین امتیاز را دارند را به ترتیب از بالا به پایین لیست می کند.
گوگل auction میلیاردها بار در یک ماه اجرا میشود. نتیجه کار این ابزار آن است که مخاطبان کالا و خدمات شما میتوانند سایت شما را در لیست نتایج گوگل مشاهده کنند.
گوگل auction جایگاه سایت شما در صفحه نتایج جستجو و تعداد دفعات نمایش لینک تبلیغاتی شما در صفحه نتایج جستجو را مشخص می کنند.
برای آنکه در لیست نتایج گوگل قرار بگیرید باید محتوای صفحه شما با کلمه کلیدی مد نظر همآهنگ باشد. هر چه محتوای شما با کلمه کلیدی مد نظر کاربر مرتبط تر باشد احتمال آنکه در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل باشید، بیشتر خواهد شد.


 CPC چیست؟


CPC مخفف cost per click که در فارسی به صورت هزینه هر کلیک ترجمه میشود است. در این روش هربار که کاربری روی لینک تبلیغاتی شما کلیکی می کند هزینه ای از حساب شما نزد گوگل کسر خواهد شد.


CPC چگونه کار می کند؟


شما برای آنکه کلیک مخاطبان را دریافت کنید باید با رقبای دیگر به رقابت به پردازید. هر کدام از افرادی که برای یک کلمه کلیدی در حال رقابت هستند، بیشترین کلیک کاربر را دریافت کند، کمترین هزینه را بابت هر کلیک به گوگل خواهد پرداخت.


تبلیغات در صفحه اول گوگل – نقش کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل


کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که شما قصد دارید برای آنها تبلیغ کنید و انتظار دارید که کاربرانی که با آن کلمات کلیدی وارد سایت شما می شوند با سایت شما تعامل داشته و به خریدار کالا و خدمات شما تبدیل شوند. فرض کنید که شما قصد دارید که به صورت آنلاین کفش بفروشید. برای این منظور از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده می کنید. شما برای آنکه بتوانید مخاطب را جذب کنید ممکن است از کلمات کلیدی "کفش کتانی نایک" و یا "کفش ورزشی نایک" و یا "کفش ورزشی آدیداس" و ... استفاده نمایید. شما برای انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی گوگل می توانید از ابزار گوگل Planner استفاده کنید. این ابزار رایگان است و به شما نشان میدهد که کدام کلمات کلیدی در صنعت مد نظرتان ارزش سرمایه گذاری دارند.


بهینه سازی سایت و تبلیغات گوگل ادوردز


رعایت اصول سئو و به عبارتی تولید محتوایی که براستی مخاطب نهایی خواهان آن باشد بر هزینه شما در گوگل ادروردز تاثیر میگذارد. شما با  به کارگیری اصول سئو در تولید محتوای خود چنیدن مزیت خواهید داشت. اول آنکه احتمال نمایش سایت شما در رتبه اول بیشتر از رقبا خواهد بود. دوم آنکه هزینه ای که بابت هر کلیک می پردازید کمتر خواهد بود. سوم اینکه شما با این روش میتوانید براحتی به صورت طبیعی نیز در گوگل رتبه پیدا کنید و نیازی به هزینه کردن برای تبلیغات گوگلی برای شما کمرنگ تر خواهد شد.


نمایش تبلیغات در شبکه نمایش گوگل GDN


تبلیغات گوگل ادوردز تنها محدود به صفحه نمایش نتایج جستجو نیست. شبکه عظیمی از سایت ها به گوگل امکان نمایش تبلیغات را میدهند. درامد ناشی از این تبلیغات برای گوگل و سایت میزبان بسیار قابل ملاحظه است. با توجه به اینکه گوگل تنها تبلیغات مرتبط را در سایت شما به نمایش می گذارد. مخاطبان شما براحتی با لینک های تبلیغاتی ارتباط برقرار کرده و تجربه کاربری مثبتی را رقم خواهند زد.


ابزار Conversion Optimizer در گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟


هدف نهایی شما از تبلیغات تبدیل مخاطب به خریدار یا مخاطب وفادار است. در Conversion Optimizer هدف افزایش تعداد تعامل کاربران با سایت است که به آن CPA - Cost per Action گفته میشود و شما در ازاء کاربرانی که با سایت تعامل دارند به گوگل هزینه پرداخت می کنید.


گزارش گیری از گوگل ادروردز


تبلیغات و بازاریابی ارتباط مستقیمی با گزارش گیری از روند فعلی بازاریابی دارد. بدون اخذ و بررسی گزارشات بازار شما نمیتوانید میان کانالهای بازاریابی سالم و مشکل دار تفاوت قائل شده و مشکلات کانالهای بازاریابی را حل کنید. در گوگل ادوردز نیز دقیقاً به همین صورت است و نداشتن یک گزارش از عملکرد کلمات کلیدی باعث می شود که ندانید کدام کلمات کلیدی بیشترین فروش در سایت شما را رقم می زنند. شما میتوانید علاوه بر گزارشات موجود در پنل گوگل ادرودز،  اکانت گوگل ادروردز را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.  


تبلیغات در گوگل یا سئو سایت


یک سایت بصورت همزمان به هردوی این روش های تبلیغاتی نیاز دارد. هر روش تبلیغاتی یک کانال بازاریابی مستقل است که مخاطب خاص خود را دارد. این موضوع نه تنها در این جا بلکه در تبلیغات و بازاریابی آفلاین نیز صادق است. واقعیت این است که اگر شما محتوایی داشته باشید که قصد فروش کالا و خدمات به مخاطب را ندارد و تنها میخواهد مخاطب را با کالا و خدمات شما آشنا کند، سئو از تبلیغات گوگل موثرتر است و اگر شما کالا و خدماتی برای فروش داشته باشید تبلیغات گوگل بخصوص در ایام حراج های فصلی یک ضرورت است که میتواند فروش شما را چندین برابر نماید.
تبلیغات گوگلی اصولاً برای فروش کالا و خدمات سفارش داده میشود و معمولاً بازه های زمانی مشخصی از سال کاربران گوگل از آن استفاده می کنند. اما شما میتوانید برای برندسازی نیز از این ابزار استفاده کرده و با ماندگاری در رتبه یک نام خود را در ذهن مخاطبان خود حک کنید.

در تبلیغات گوگل شرکت هایی موفق خواهند شد که به درستی اهداف تجاری خود را اجرا کنند. هدف تیم طراحی سایت 24 افزایش تعداد مشتریان شما و در نتیجه افزایش فروش و کاهش هزینه ها است.

پس هم اکنون با تیم فروش ما تماس بگیرید و تبلیغات خود را آغاز کنید.


مقالات مرتبط
•    بازاریابی محتوا چیست
•    دیجیتال مارکتینگ چیست
•    پیدا کردن رتبه سایت در گوگل